Olen jäämässä loppuvuodesta äitiyslomalle. Olen ollut vakituisessa työssä 3,5 vuotta.
Nythän tietysti saan vielä ihan mukavasti äitiysrahaa, mutta entäs sitten, jos jään hoitamaan lastani hoitovapaalle kunnes täyttää 3 vuotta ja siinä välissä saisin toisen lapsen.
Eli etten ehtisi käydä töissä lainkaan.
Kotihoidontukihan on tosi pieni eli laskettaisiinko tämän toisen lapsen kohdalla äitiysraha tämän kotihoidontuen perusteella?
Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta??
äitiysrahan määrä, jos saa 2 lasta "putkeen"
2
675
Vastaukset
- lokakuun
alusta astuu voimaan uusi säädös että jos lapsien ikäeroksi tulee alle 3v,äitiyspväraha on sama kuin ed. lapsen kanssa jos ollut hoitivapaalla...tässä vähän jänskätetään tuleeko ikäeroksi yli vai alle 3v...la:n mukaan 2vkoa yli,mutta eihän sitä ikinä tiiä:)
- Kakkuli
lukee, että katsotaan laskettu aika, eikä syntymäaika:
1.10.2005 alkaen vanhempainpäiväraha voi määräytyä myös edellisen vanhempainpäivärahan perusteena olleen työtulon mukaan. Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa tai adoptiolapsen hoitoon ottamista. Uudistus koskee niitä perheitä, joiden uusi äitiysrahakausi alkaa 1.10.2005 tai sen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876