- Joutilaisuus on kaikkien paheiden äiti,
sanoo vanha kansanviisaus.
Erään tutkimuksen mukaan se on todettu jopa tupakointia vaarallisemmaksi. Usein tupakointi
liittyy joutenoloon ja liikkumattomuuteen, joten
ne yhdessä ovat melkoinen terveysriski.
JOUTILAISUUS - paheiden äiti
77
2995
Vastaukset
- roosasieppo
mitä tiedän on täydellinen joutilaisuus.Olen oikein opetellut jouten oloa,koska vielä pari vuotta sitten en voinut televisiotakaan katsoa ilman kudinta,kun syyllisyys laiskuudesta vaivasi.Nyt on opittu läksyt ja voin koko päivänkin vaan olla ja taatusri jouten.
- muoriska
oikeassa!
Nimittäin työtä on ihmisellä oltava, jotta säilyy psyyke ja fyyse (ite keksin!) kunnossa.
Ja samoin on myös osattava relata täydellisesti aina silloin tällöin, jotta etenkin psyyke pysyy kunnossa.
Muoriskalla on enemmän opettelemista vielä tuossa joutilaisuuden opettelussa... Tällä hetkellä pystyy jo parin tunnin suoritukseen, vaan koko päivä on kyllä....
Roosasieppo johtaa 1-0... - Ajomies
Pyrin perustelemaan väittämäni.
Englannissa on tutkittu työntekijöitä ja todettu, että niillä työntekijöillä, jotka eivät malttaneet levätä flunssaa sairastaessaan oli
kaksinkertainen todennäköisyys sairastua sepelvaltimotautiin levänneihin verrattuna.
Tutkittu on muuten sekin, että yllättävän monet
nukkuvat ikiuneen vuoteessa usein jopa
- omassa sängyssään.
Tuolilla torkkuminen lienee turvallisempaa ? - Ajomies
muoriska kirjoitti:
oikeassa!
Nimittäin työtä on ihmisellä oltava, jotta säilyy psyyke ja fyyse (ite keksin!) kunnossa.
Ja samoin on myös osattava relata täydellisesti aina silloin tällöin, jotta etenkin psyyke pysyy kunnossa.
Muoriskalla on enemmän opettelemista vielä tuossa joutilaisuuden opettelussa... Tällä hetkellä pystyy jo parin tunnin suoritukseen, vaan koko päivä on kyllä....
Roosasieppo johtaa 1-0...Miten lienee oma tilanteesi;
olen ollut huomaavinani jossain Sinun kirjoittaneen omista arkisista askareistasi.
Vieläkö olet(te) lomaunelmissanne ?
- Ymmärrän laskutikkusikin kaipaavan "voitelua."
Ruusun paikka olisi, mutta omanikin ovat jo lakanneet kukkimasta. Tilini kredit-puoli osoittaa uhkaavaa nousua -virtuaaliin siis tyytyminen. - Otontytär
Ajomies kirjoitti:
Pyrin perustelemaan väittämäni.
Englannissa on tutkittu työntekijöitä ja todettu, että niillä työntekijöillä, jotka eivät malttaneet levätä flunssaa sairastaessaan oli
kaksinkertainen todennäköisyys sairastua sepelvaltimotautiin levänneihin verrattuna.
Tutkittu on muuten sekin, että yllättävän monet
nukkuvat ikiuneen vuoteessa usein jopa
- omassa sängyssään.
Tuolilla torkkuminen lienee turvallisempaa ?Olen kokeillut kumpaakin; sekä sängyssä että tuolissa torkkumista ja vieläkin olen hengissä!
Sitten varsinaiseen asiaan: "Aika aikaa kutakin, sanoi pässi kun...". Aika on tehdä työtä ja aika laiskotella. Kun neljäkymmentä vuotta on ahertanut hullun lailla, voi mielestäni 'vetää lonkkaa' vaikka päivät pääksytysten silläkin uhalla, että kangistuu omaan olotilaansa.
Terveisiä eläkkeeltä :). - Ajomies
Otontytär kirjoitti:
Olen kokeillut kumpaakin; sekä sängyssä että tuolissa torkkumista ja vieläkin olen hengissä!
Sitten varsinaiseen asiaan: "Aika aikaa kutakin, sanoi pässi kun...". Aika on tehdä työtä ja aika laiskotella. Kun neljäkymmentä vuotta on ahertanut hullun lailla, voi mielestäni 'vetää lonkkaa' vaikka päivät pääksytysten silläkin uhalla, että kangistuu omaan olotilaansa.
Terveisiä eläkkeeltä :).Tutkittu on !
Kovin mielelläni perustelen mielipiteeni. Eläkkeellejääminen on ihmiselle hyvin riskialtista aikaa. Varsinkin, jos tekee kuten sinä aiot, "jäädä lepäämään laakereillasi".
Suosittelen hankkimaan jonkun mielekkään harrastuksen itsellesi; mielellään hieman liikuntaa. - Otontytär
Ajomies kirjoitti:
Tutkittu on !
Kovin mielelläni perustelen mielipiteeni. Eläkkeellejääminen on ihmiselle hyvin riskialtista aikaa. Varsinkin, jos tekee kuten sinä aiot, "jäädä lepäämään laakereillasi".
Suosittelen hankkimaan jonkun mielekkään harrastuksen itsellesi; mielellään hieman liikuntaa.On minulla harrastuksia! Hiukan provoilin edellisessä vastauksessani. Eräs maailmanlaajuinen hyväntekeväisyysjärjestö 'työllistää' minua, vapaaehtoista, aika paljon. Monta kertaa olen jopa keskellä yötä joutunut lähtemään liikkeelle.. Mm. Konginkankaan bussiturma aiheutti parin päivän työrupeaman. Kadonneiden henkilöiden etsintään osallistuvia pitää muonittaa. Katastrofien uhreille järjestää tilapäiskoti jne.
Älä ole huolissasi; en vielä aio sammaloitua:). - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Tutkittu on !
Suosittelen hankkimaan jonkun mielekkään harrastuksen itsellesi; mielellään hieman liikuntaa.Kirjoitin vastaukseni sen perusteella mitä itse viestissäsi kerroit.
"Kun neljäkymmentä vuotta on ahertanut hullun lailla, voi mielestäni 'vetää lonkkaa' vaikka päivät pääksytysten silläkin uhalla, että kangistuu omaan olotilaansa."
Olen aiemminkin huomannut, että Katri-Helenan laulun sanat sopivat hyvin sinuun:
- Minne tuuli kuljettaa !
Minulle on yks´hailee mitä teet tai olet tekemättä.
Useimmiten "laiska töitään luettelee". - Otontytär
Ajomies kirjoitti:
Kirjoitin vastaukseni sen perusteella mitä itse viestissäsi kerroit.
"Kun neljäkymmentä vuotta on ahertanut hullun lailla, voi mielestäni 'vetää lonkkaa' vaikka päivät pääksytysten silläkin uhalla, että kangistuu omaan olotilaansa."
Olen aiemminkin huomannut, että Katri-Helenan laulun sanat sopivat hyvin sinuun:
Useimmiten "laiska töitään luettelee".Anteeksi, että vastasin sinulle; enää tämän jälkeen en häiritse. Ihan samantekevää mitä minusta ajattelet!
- Ajomies
Otontytär kirjoitti:
Anteeksi, että vastasin sinulle; enää tämän jälkeen en häiritse. Ihan samantekevää mitä minusta ajattelet!
Kerroin mielipiteeni etkä nytkään osoittanut mitään syytä korjata saamaani käsitystä.
Minusta keskenään ristiriitaiset lausumat
peräjälkeen samassa asiassa osoittivat saman, jonka olen aiemminkin keskusteluissa joistain kirjoittajista todennut. - Kaisu
Ajomies kirjoitti:
Kirjoitin vastaukseni sen perusteella mitä itse viestissäsi kerroit.
Useimmiten "laiska töitään luettelee".Kyllä vastasit ilkeästi Otontyttärelle. Olen ennenkin huomannut, että olet usein erittäin ilkeä ja kateellinen äijä.
- Ajomies
Kaisu kirjoitti:
Kyllä vastasit ilkeästi Otontyttärelle. Olen ennenkin huomannut, että olet usein erittäin ilkeä ja kateellinen äijä.
Tarina on vähän kuin ennen kotipuolessani.
Eräs kunnioitettu vanhaisäntä tunsi viimeisen hetken olevan lähellä. Rovasti tuli vierailemaan.
Vanhaisäntä:
- Minä olen vaivainen suuri syntinen ihminen,
Rovasti:
- Niin olet....
Ei ennättänyt jatkaa kun sängystä kuului:
- Kuka p - kele niin on sanonut !
Mitäpä tuolle Ototntyttä'relle voi muuta vastata kun ensin kertoo nauttivansa laiskottelusta ja minä asiallisesti varoitan niin eikös taas tullut se vanha litania kansainvälisen avustusjärjestön
haaraosaston hallituksen jäsenyydestä monine puuhasteluineen.
En ainakaan kateellinen liene; en ainakaan tunnusta.
Sinun kanssasi emme tiettävästi ole milloinkaan keskustelleen;
lienet Kaisu Otontytär - otaksun? - Ajomies
Otontytär kirjoitti:
Anteeksi, että vastasin sinulle; enää tämän jälkeen en häiritse. Ihan samantekevää mitä minusta ajattelet!
- Se koira älähtää,
johon kalikka kalahtaa..."
Olin ilmeisen oikeassa jälleen kun tulin arvioineeksi kirjoitteluasi. Menit "itkemään" naapuripalstalle kohteluasi.
Yhteystietoni ovat muuten julkisia ja toivon sinun ottavan yhteyttä ja perustelevan saamaasi kohtelua.
Naapurissa kirjoittamastasi tekstistä ja saamistasi vastuksista näkyy selkeästi, että tiedossasi ja heidänkin tiedossaan on yhteystietoni. - Ajomies
Otontytär kirjoitti:
On minulla harrastuksia! Hiukan provoilin edellisessä vastauksessani. Eräs maailmanlaajuinen hyväntekeväisyysjärjestö 'työllistää' minua, vapaaehtoista, aika paljon. Monta kertaa olen jopa keskellä yötä joutunut lähtemään liikkeelle.. Mm. Konginkankaan bussiturma aiheutti parin päivän työrupeaman. Kadonneiden henkilöiden etsintään osallistuvia pitää muonittaa. Katastrofien uhreille järjestää tilapäiskoti jne.
Älä ole huolissasi; en vielä aio sammaloitua:).Annoin yhteystietoni avaamassasi keskustelussa useaan kertaan ja ne poistettiin oitis.
Miltään taholta en ole milloinkaan saanut ainaotakaan perusteltua tietoa mistään väärästä tiedosta, jonka olisin esittänyt.
Oitis korjaan kun sellaisen minulle joku osoittaa..
[email protected]
Toivon pikaista yhteydenottoa, että asia saataisiin korjatuksi mahdollisimman pian.
- Iili
...on itse asiassa pahimman laatuista joutenoloa: Liikkumattomuutta, usein ergonomisesti väärässä asennossa, älyllisesti haasteetonta, oikeaa elämää mitätöivää. Miksikähän minäkin täällä olen?
Olenko addikti? Käyn täällä melkein joka päivä.- muoriska
pahimman laatuista joutenoloa!
Sehän on ihan sinusta itsestäsi kiinni, miten älyllisesti haastavaksi oman keskustelusi teet.
Jos vaikka ottaisit haasteeksi saada pari rekkaamattomalla nikillä puskasta huutelevaa, täysiä typeryyksiä laukovaa tyyppiä kirjautumaan omana itsenään, ja alkamaan todella ajattelemaan omilla aivoillaan...
Sehän olisi jo enemmän kuin mettämiehen sata jänistä. Ainakin yhtä paljon kuin keskiverto opettaja saa hyvää aikaan virka-aikanaan kymmenen vuoden kuluessa...
Haasteita löytyy ihan mistä vaan, kunhan vain uskaltaa niitä ottaa vastaan! - Ajomies
muoriska kirjoitti:
Sehän on ihan sinusta itsestäsi kiinni, miten älyllisesti haastavaksi oman keskustelusi teet.
Jos vaikka ottaisit haasteeksi saada pari rekkaamattomalla nikillä puskasta huutelevaa, täysiä typeryyksiä laukovaa tyyppiä kirjautumaan omana itsenään, ja alkamaan todella ajattelemaan omilla aivoillaan...
Sehän olisi jo enemmän kuin mettämiehen sata jänistä. Ainakin yhtä paljon kuin keskiverto opettaja saa hyvää aikaan virka-aikanaan kymmenen vuoden kuluessa...
Haasteita löytyy ihan mistä vaan, kunhan vain uskaltaa niitä ottaa vastaan!Ajattelet
- olet siis olemassa ! - tutkimus
Luin tutkimuksesta, jossa tuloksena oli, että keskustelu netissä tyhmentää.
Mietin syytä ja ajattelen, että se on juuri tuo liikkumattomuus ja huono asento. Aivoverenkierto vähenee. Ihminen ei ole luotu istumaan näppiksen ääreen. - kaikki
tutkimus kirjoitti:
Luin tutkimuksesta, jossa tuloksena oli, että keskustelu netissä tyhmentää.
Mietin syytä ja ajattelen, että se on juuri tuo liikkumattomuus ja huono asento. Aivoverenkierto vähenee. Ihminen ei ole luotu istumaan näppiksen ääreen.päätetyötä tekevät tyhmenisivät.
En usko tuohon tutkimukseen, mikään keskustelu ei tyhmennä ihmistä, keskustelemattomuus sattaa sitä tehdä. - Ajomies
kaikki kirjoitti:
päätetyötä tekevät tyhmenisivät.
En usko tuohon tutkimukseen, mikään keskustelu ei tyhmennä ihmistä, keskustelemattomuus sattaa sitä tehdä.Luin tuosta asiasta juuri itsekin.
Luulen, että ihmisten sosiaalinen puoli kärsii hyvin paljon juuri siksi, että normaaliin kanssakäymiseen kuuluu tapaaminen kasvokkain.
Ei siis pelkästään nettisurffailu vaan jo kännykkäviestintä latistaa kun katsekontakti
ilmeineen on poissa.
Tapaamisissa olemme myös fyysisesti läsnä ja huomaamme ystävästämme, josko hän on todella läsnä ? - Iili
muoriska kirjoitti:
Haasteita löytyy ihan mistä vaan, kunhan vain uskaltaa niitä ottaa vastaan!...pannut ajattelemaan, että olen poistanut rekatun nimimerkkini. Se olikin ihan hyvä ajatus.
- Ajomies
Iili kirjoitti:
...pannut ajattelemaan, että olen poistanut rekatun nimimerkkini. Se olikin ihan hyvä ajatus.
Palstoille tullessani lmoitin yhteystietoni, jotta sellaiset asiat voitaisiin keskustella muualla, jotka eivät kuulu yleiseen keskusteluun.
Häiriköitsijät toimivat mieluummin yleisellä palstalla salatulla nikillään.
Ihmettelin jo vuosia sitten joittenkin tapaa
terrorisoida MdK:N tapaan "nyysiopeillaan".
Kas kun ei itse saa niin mustis toimii niin ettei toisetkaan saa
- hyvää keskustelua aikaan.
- ollikolli-63
Nyt onkin koneet ja vempeleet helpottamassa meitä niin aikaa pitäisi jäädä jouten oloon..
Mutta minkäs teet kun ei osaa lorvia täysillä??
Aina on jotain käpisteltävänä..
Omatunto on todellinen paheiden äiti.. :))- Ajomies
Katsoin profiiliasi. Miellyttävännäköinen mies
rappusilla, olemus harmooninen.
Tuosta omastatunnosta lausumaasi tuli mieleen erään viisaan sanonta:
- Hänen omatuntonsa on puhdas,
sillä hän ei ole sitä milloinkaan käyttänyt. - ollikolli-63
Ajomies kirjoitti:
Katsoin profiiliasi. Miellyttävännäköinen mies
rappusilla, olemus harmooninen.
Tuosta omastatunnosta lausumaasi tuli mieleen erään viisaan sanonta:
- Hänen omatuntonsa on puhdas,
sillä hän ei ole sitä milloinkaan käyttänyt.Täytyi olla myös taitava jos hän toimi itse niinkuin opetti.. osasi olla tarvittaessa jouten sillä hänen omatunto ei kolkutellut tekemättömistä töistä..
Vai onko se jo silloin stressin sieto kykyä.. :)) - Ajomies
ollikolli-63 kirjoitti:
Täytyi olla myös taitava jos hän toimi itse niinkuin opetti.. osasi olla tarvittaessa jouten sillä hänen omatunto ei kolkutellut tekemättömistä töistä..
Vai onko se jo silloin stressin sieto kykyä.. :))Joskus pohdiskelimme tuota ensimmäisten ihmisten oloa paratiisissa.
- Otsasi hiessä sinun on leipäsi ....
Mietiskelen, että olikohan se sittenkään rangaistus meille ihmisille ?
Onnistuisimmepa vain jakamaan tuon "leipäpalan"
niin, että jokainen saisi sen "määräosan" eli puute ja yltäkylläisyys ovat usein molemmat pahasta. - ollikolli-63
Ajomies kirjoitti:
Joskus pohdiskelimme tuota ensimmäisten ihmisten oloa paratiisissa.
- Otsasi hiessä sinun on leipäsi ....
Mietiskelen, että olikohan se sittenkään rangaistus meille ihmisille ?
Onnistuisimmepa vain jakamaan tuon "leipäpalan"
niin, että jokainen saisi sen "määräosan" eli puute ja yltäkylläisyys ovat usein molemmat pahasta.Vai syvällistä pohdintaa??
Neukkulassa kolhoosin kupeesta taisivat ennen kaiholla katsella länteen missä ahneudella ei ole rajoja..
Koneiden avulla helpotetaan elämää ja ihastelin muutama päivä sitten miten nopeasti uusi veden keittimeni keittääkin veden..
Ja taas sain lisää minuutteja surffailuun.. :))
Jotensakkin tuntuu siltä et siinä kommunismin ihanteen ja ahneuden välimaastossa olis kiva lorvailla.. - Ajomies
ollikolli-63 kirjoitti:
Vai syvällistä pohdintaa??
Neukkulassa kolhoosin kupeesta taisivat ennen kaiholla katsella länteen missä ahneudella ei ole rajoja..
Koneiden avulla helpotetaan elämää ja ihastelin muutama päivä sitten miten nopeasti uusi veden keittimeni keittääkin veden..
Ja taas sain lisää minuutteja surffailuun.. :))
Jotensakkin tuntuu siltä et siinä kommunismin ihanteen ja ahneuden välimaastossa olis kiva lorvailla..Muistelen tarinaa kun eräs Lännenmies ajeli Meksikossa katsellen kun ihmisiä loikoili ja lorvaili joutilaina.
Hän alkoi houkutella työväkeä itselleen kertoen millaista palkkaa maksaisi ja mitä kaikkea mukavaa
he saisivat sitten ostaa itselleen ja elää herroiksi.
- Niinhän minä teen ja nautin olostani,
oli tyly vastaus.
Pidän paljon erään kulkurin viisauksista:
- Katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä, eivät kokoa aittoihinsa...
- Katsokaan kedon kukkia; ei Salomo kaikessa loistossan ollut niin kauniisti puetettu kuin ne...(muistinvaraista). - ollikolli-63
Ajomies kirjoitti:
Muistelen tarinaa kun eräs Lännenmies ajeli Meksikossa katsellen kun ihmisiä loikoili ja lorvaili joutilaina.
Hän alkoi houkutella työväkeä itselleen kertoen millaista palkkaa maksaisi ja mitä kaikkea mukavaa
he saisivat sitten ostaa itselleen ja elää herroiksi.
- Niinhän minä teen ja nautin olostani,
oli tyly vastaus.
Pidän paljon erään kulkurin viisauksista:
- Katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä, eivät kokoa aittoihinsa...
- Katsokaan kedon kukkia; ei Salomo kaikessa loistossan ollut niin kauniisti puetettu kuin ne...(muistinvaraista).Jo laulunakin..Suuret setelit..
Jos ois mitä jois niin jois pois sen mitä ois ettei enää ois mitä jois pois.. - Ajomies
ollikolli-63 kirjoitti:
Jo laulunakin..Suuret setelit..
Jos ois mitä jois niin jois pois sen mitä ois ettei enää ois mitä jois pois..- Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeään.
Tuo sanonta tuli mieleeni kun joittenkin mielsetä käytän sopimatonta kieltä.
En tiedä kuka antoi Pipin Pienelle nimen, mutta
"Pipin Pienestä tuli koko Frankkien valtakunnan major domus vuonna 747. Frankkien kuningas hänestä tuli 751. Paavi Stefanus (II) III voiteli Pipinin kuninkaaksi kiitoksena siitä, että Pipin oli luvannut auttaa paavia taistelussa langobardeja vastaan. Pipin Pieni teki kaksi sotaretkeä Italiaan vuosina 754 ja 756 ja kukisti langobardit. Pipin luovutti sopimuksen mukaisesti paaville Ravennan eksarkaatin.
Pipinin kuoleman jälkeen valtakunta jaettiin hänen poikiensa Kaarlen ja Kaarlomanin kesken."
Otin tuon lainauksen vain osoittaakseni ettei sitä koskaan tiedä pienestäkin voivan tulla
suuri vaikka väitetään, että
- nimi on enne ! - PirreXX
ollikolli-63 kirjoitti:
Jo laulunakin..Suuret setelit..
Jos ois mitä jois niin jois pois sen mitä ois ettei enää ois mitä jois pois..Luin tuon lauseen moneen kertaan. Onneksi ei minulta löydy noita juomia. Sekoaisin varmaan lopullisesti!
- ollikolli-63
Ajomies kirjoitti:
- Ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeään.
Tuo sanonta tuli mieleeni kun joittenkin mielsetä käytän sopimatonta kieltä.
En tiedä kuka antoi Pipin Pienelle nimen, mutta
"Pipin Pienestä tuli koko Frankkien valtakunnan major domus vuonna 747. Frankkien kuningas hänestä tuli 751. Paavi Stefanus (II) III voiteli Pipinin kuninkaaksi kiitoksena siitä, että Pipin oli luvannut auttaa paavia taistelussa langobardeja vastaan. Pipin Pieni teki kaksi sotaretkeä Italiaan vuosina 754 ja 756 ja kukisti langobardit. Pipin luovutti sopimuksen mukaisesti paaville Ravennan eksarkaatin.
Pipinin kuoleman jälkeen valtakunta jaettiin hänen poikiensa Kaarlen ja Kaarlomanin kesken."
Otin tuon lainauksen vain osoittaakseni ettei sitä koskaan tiedä pienestäkin voivan tulla
suuri vaikka väitetään, että
- nimi on enne !Ajomies=kulkuri
Kolli=kulkuri
Kulkuri=ent.ammattini
Ei nimi miestä pahenna..se on tosi..
Enteistä en tiedä..paitsi taikausko..hmm.. - ollikolli-63
PirreXX kirjoitti:
Luin tuon lauseen moneen kertaan. Onneksi ei minulta löydy noita juomia. Sekoaisin varmaan lopullisesti!
On matkan varrella kohdattu..joutavia joilotuksia mut ei joutilaita joutomiehiä..:))
- PirreXX
ollikolli-63 kirjoitti:
On matkan varrella kohdattu..joutavia joilotuksia mut ei joutilaita joutomiehiä..:))
kun tulin sekoittamaan keskutelunne. Taitaa olla pian unimatin vuoro..;)
- Ajomies
ollikolli-63 kirjoitti:
Ajomies=kulkuri
Kolli=kulkuri
Kulkuri=ent.ammattini
Ei nimi miestä pahenna..se on tosi..
Enteistä en tiedä..paitsi taikausko..hmm..Ihmettelen lueskellessani ja tutkiskellessani noita vanhoja; melkoisia reissaajia ovat eräät olleet. Tarsiilainen teltantekijä Saulus nimeltään
taisi matkata ja kirjoittaa matkoiltaan vielä kirjeitä aikalaisilleen melkoisen määrän.
Tuskin hän leskimiehenä oivalsi, että hänen sanojaan siteerataan aina pohjan perukoita myöten vielä parin vuosituhannen kuluttua.
Tuon otsikon otin kun tuossa kaupungilla tuli muutama rouva puhuttelemaan;
- Missäs miestä on pidetty kun ei ole "mantamyrskyssä" (naistentansseissa) näkynyt
luojan aikoihin.
- Sadetta on pidetty. Kyllä noita ilmoja piisaa, mutta säät tahtoo vähän rillata.
Koukkuun jäin kuin mato kiemustelemaan ja pinteestä päästäkseni tulin sanoneeksi;
- Jospa ensi kerralla. Voi hyvät hyssykät !
Kaikkea sitä tulee hädissään luvanneeksi.
- PirreXX
ole! Se on ihmisestä itsestä kiinni.
Joutilas olen minäkin nykyään, muttamutta,
en polta ja liikun kenenkään käskemättä..:)- Ajomies
Muistan aikoinaan eräällä kurssilla Kuortaneen urheiluopistolla tuli ohjelmaan "silmävoimistelu."
Kaikkea sitä, tuumasin.
Kun olimme muutaman minuutin "voimistelleet" ja pyöritelleet silmiämme niin käsitykseni muuttui.
Jopa ristikkojen täyttäminen ehkäisee kuulemma dementiaa ? - PirreXX
Ajomies kirjoitti:
Muistan aikoinaan eräällä kurssilla Kuortaneen urheiluopistolla tuli ohjelmaan "silmävoimistelu."
Kaikkea sitä, tuumasin.
Kun olimme muutaman minuutin "voimistelleet" ja pyöritelleet silmiämme niin käsitykseni muuttui.
Jopa ristikkojen täyttäminen ehkäisee kuulemma dementiaa ?Aika raskasta tuo silmävoimistelu.. kokeilin äsken ja tuntui se tasapainoaistissa!
Ristikoita en juuri täytä. - Ajomies
PirreXX kirjoitti:
Aika raskasta tuo silmävoimistelu.. kokeilin äsken ja tuntui se tasapainoaistissa!
Ristikoita en juuri täytä.Teerenpeliä olisi joskus kiva
harrastaa ihan oikeastikin.
Sen jälkeen olisi mukava steppailla kaupungilla kun loistaisi naamani kuin Naantalin aurinko täynnä teerenpilkkuja teerenpelin voiton merkiksi !
- Pärjäisinköhän ihan oikeasti ?
Vai pitäisikö ryhtyä "paistamaan särkeä ?" - PirreXX
Ajomies kirjoitti:
Teerenpeliä olisi joskus kiva
harrastaa ihan oikeastikin.
Sen jälkeen olisi mukava steppailla kaupungilla kun loistaisi naamani kuin Naantalin aurinko täynnä teerenpilkkuja teerenpelin voiton merkiksi !
- Pärjäisinköhän ihan oikeasti ?
Vai pitäisikö ryhtyä "paistamaan särkeä ?"Teerenpeliä? Mitä sinä tuolla oikeastaan tarkoitit?
Olet kyllä outo lintu..:) - Ajomies
PirreXX kirjoitti:
Teerenpeliä? Mitä sinä tuolla oikeastaan tarkoitit?
Olet kyllä outo lintu..:)Teerenpeliä voi harrastaa kun kaksi silmäparia kohtaa toisensa, pelivälieneet ovat aina mukana ja saatavilla.
Rantakallioille innostuessasi ystäväsi kanssa
paistamaan särkeä niin ei haittaa lainkaan vaikkei risuja löytyisi ja tulitikutkin olisivat kastuneet. Maanomistajan lupaa tulen tekoon ei tarvita, sillä särjenpaisto aloitetaan ilman tulta. Siitä saattaa syttyä melkoinen roihu, joka joskus kestää jopa lopun elämää
- sitä se rakkauden roihu saattaa teettää kun voi
syttyä leikkimielisestä teerenpelistä tai särjenpaistosta !
- Nanni
on sillon pahasta jos se alkaa stressaamaan, mutta
muuten täytyy sallia itselleen aika ajoin joutenoloa, myös aivoille. Täytyy ns. nollata.
Lähiympäristössä on myös sellaisia ihmisiä, jotka ei yksinkertaisesti osaa olla "aloillaan" ja sekin
on stressaavaa seurattavaa.
Ts. kaikkea kohtuudella ajallansa.- PirreXX
ennen juuri tuollainen, en istunut hetkeksikään.
Onneksi olen päässyt jo siitä pahasta tavasta.;) - Ajomies
Muistelen, että aivan äskettäin Japanissa säädettiin laki, että työntekijäin on pidettävä lomaa työstään.
Meillä lomat ovat pidentyneet ja työajat lyhentyneet. Uskoisi kaiken olevan kunnossa siltä osin kun loman jälkeen saa vielä lomaltapaluurahaakin.
Viime aikoina on alettu huolestua ihmisiä vaivaavasta aivan uudesta sairaudesta;
- lomastressistä ! - Nanni
PirreXX kirjoitti:
ennen juuri tuollainen, en istunut hetkeksikään.
Onneksi olen päässyt jo siitä pahasta tavasta.;)olen joskus syyllistynyt siihen itsekin ja onneksi
tullut järkiini. Pitää osata "luovuttaa" aina
välillä vaikka ei se välttämättä helppoa ole mutta
palkitsevaa ainakin.
Lapseni saivat minut tajuamaan, että ei se maailma
tule yhtään valmiimmaksi vaikka kuinka "rääkkää"
itseään. - Nanni
Ajomies kirjoitti:
Muistelen, että aivan äskettäin Japanissa säädettiin laki, että työntekijäin on pidettävä lomaa työstään.
Meillä lomat ovat pidentyneet ja työajat lyhentyneet. Uskoisi kaiken olevan kunnossa siltä osin kun loman jälkeen saa vielä lomaltapaluurahaakin.
Viime aikoina on alettu huolestua ihmisiä vaivaavasta aivan uudesta sairaudesta;
- lomastressistä !lomastressi on kamala asia. Se johtuu kait siitä, että asetetaan liian suuria tavoitteita itselleen ja ympäristölleen loma-ajaksi ja kun ei pysytä niissä "raameissa", tulee stressi. Sitä
voi verrata työstressiin kun ei pysytä aikataulussa ja budjetissa.
Niin voihan se lomabudjettikin meni överiksi ja meneekin monella.
Mielestäni paras loma on sellainen kun ei suunnittele yhtään mitään ts. pitää lomaa. - PirreXX
Nanni kirjoitti:
lomastressi on kamala asia. Se johtuu kait siitä, että asetetaan liian suuria tavoitteita itselleen ja ympäristölleen loma-ajaksi ja kun ei pysytä niissä "raameissa", tulee stressi. Sitä
voi verrata työstressiin kun ei pysytä aikataulussa ja budjetissa.
Niin voihan se lomabudjettikin meni överiksi ja meneekin monella.
Mielestäni paras loma on sellainen kun ei suunnittele yhtään mitään ts. pitää lomaa.kuinka me ihmiset osataan ottaa stressi joka asiasta. Onko jotain mistä ei millään voisi kehittää stressiä?
Eläimilläkin on nykyään sitä, siis stressiä. - Nanni
PirreXX kirjoitti:
kuinka me ihmiset osataan ottaa stressi joka asiasta. Onko jotain mistä ei millään voisi kehittää stressiä?
Eläimilläkin on nykyään sitä, siis stressiä.vuoksi me otetaan sitä stressiä joka asiasta, en ole keksinyt yhtään hyvää syytä siihen. No nyt
taitaa tulla siitäkin kun ei keksi hyviä syitä,
pitääkö luovuttaa? - patalaiska
Nanni kirjoitti:
vuoksi me otetaan sitä stressiä joka asiasta, en ole keksinyt yhtään hyvää syytä siihen. No nyt
pitääkö luovuttaa?että välillä hirvittää..en tiskaa kuin pakosta, en siivoo kuin pakosta, en käy kaupaswa kuin pakosta. Olen jouten aina kun vain voin, en tee mittään, pyykit pesen kun huvittaa ja niin eespäin. ja hyvin menee silti, ei oo stressiä mistään.
Viikonloppuna syleksin kattoon ja viikolla vähän väistelen ettei ihan päälle puttoo. - PirreXX
Nanni kirjoitti:
vuoksi me otetaan sitä stressiä joka asiasta, en ole keksinyt yhtään hyvää syytä siihen. No nyt
pitääkö luovuttaa?meille tuli stressi tästä jutusta..;)
- PirreXX
patalaiska kirjoitti:
että välillä hirvittää..en tiskaa kuin pakosta, en siivoo kuin pakosta, en käy kaupaswa kuin pakosta. Olen jouten aina kun vain voin, en tee mittään, pyykit pesen kun huvittaa ja niin eespäin. ja hyvin menee silti, ei oo stressiä mistään.
Viikonloppuna syleksin kattoon ja viikolla vähän väistelen ettei ihan päälle puttoo.hyvä! Olet oivaltanut elämisen taidon!!!
- Ajomies
PirreXX kirjoitti:
meille tuli stressi tästä jutusta..;)
Joutilas joutava joutomeis joutaa olla vaikka joskus ihan vaan muuten jouten jollollaan.
En lainkaan ajatellut stressiä tästä jutusta kenellekään. - PirreXX
Ajomies kirjoitti:
Joutilas joutava joutomeis joutaa olla vaikka joskus ihan vaan muuten jouten jollollaan.
En lainkaan ajatellut stressiä tästä jutusta kenellekään.No, se oli lähinnä vitsiksi tarkoitettu. Taisi sinulla mennä myöhään, Ajomies!
- Ajomies
PirreXX kirjoitti:
No, se oli lähinnä vitsiksi tarkoitettu. Taisi sinulla mennä myöhään, Ajomies!
Tulipa tuo otsikko hieman suurellisesti. En voi väittää ajattelevani kovin suuria ja syvällisiä, mutta tuo jonkun lausuma aforismi tuli ensinnä mieleen huomiostasi.
Pidän todella hiljaisuudesta. Minulla ei ole edes radio tai muuta musiikkia taustalla. Koneeseenkin toki voisin laittaa vaikkapa tuosta erään mieluisan CD:n, joka on viimeksi soinut yön tunteina korvalapuilla kuunnellen:
"Virtuoso Timani Consertos"/
Raimo Nikulainen, timpani
Pinja Järvinen, oboe
Kalevi Kiviniemi, organ
Voinette tutustua laajaan musiikkivalikoimaan www.fuga.fi
Sori, en lukenut koko ketjua.
Ja tää taitaa muutenkin mennä aiheesi vierestä; mutta kun aina muistellaan vanhoja hyviä aikoja. Ja siinä lienee vinha perä. Aiemmin ei ehtinyt, eikä varmaan jaksanutkaan ottaa turhia murheita. Oli kannettava puut ja vesi, kuumennettava se, pestävä pyykit ja astiat käsin. Ihan normaalielämän asioita, jotka nyt sujuvat käden käänteessä, melkein itsestään. Silti niistä voidaan tehdä iso numero, pariskunnat riitelevät työn jaosta.
Tosin, ovathan naiset nykyisin aiempaa useammin työelämässä, mutta silti. Tilat olivat ennen usein paljon pienemmät, vaikka lapsia enemmänkin.
Ei ollut suihkuja, kaikkeen piti nähdä vaivaa.
Silti, en usko, että ihmiset aiemmin olisivat olleet selkeästi onnellisempia, ennemminkin niin, että aika kultaa muistot. Ja juuri se, mikä jo tuli mainittua, aika kului muuhun kuin turhien murehtimiseen.- Ajomies
Minulla on tapana käydä kurkistamassa profiilisivuja ja myös lukea, mitä julkisesti on kerrottu.
Nautin aforismeistasi. Viestisi herätti myös monenlaisia kysymyksiä, mutta jatkahan keskustelussamme.
Menen tuohon viimeiseen sanontaasi:
- "Vaikka ulkona sataisi puukkoja,
tulen antamaan sinulle suukkoja.
Vaikka yö olisi pikimusta,
et jää vaille rutistusta."
Mitenkähän mahtaisi olla, jos tulisi tositilanne eteen; pyörähtäisitkö kannoillasi vain saisinko antaa Sinulle suukon hellän rutistuksen kera ? - Sani
Ajomies kirjoitti:
Minulla on tapana käydä kurkistamassa profiilisivuja ja myös lukea, mitä julkisesti on kerrottu.
Nautin aforismeistasi. Viestisi herätti myös monenlaisia kysymyksiä, mutta jatkahan keskustelussamme.
Menen tuohon viimeiseen sanontaasi:
- "Vaikka ulkona sataisi puukkoja,
tulen antamaan sinulle suukkoja.
Vaikka yö olisi pikimusta,
et jää vaille rutistusta."
Mitenkähän mahtaisi olla, jos tulisi tositilanne eteen; pyörähtäisitkö kannoillasi vain saisinko antaa Sinulle suukon hellän rutistuksen kera ?miten mahtaisi käydä. Ja miksi se olisin juuri minä, joka ehkä pyörähtäisi kannoillaan ;)
Itselleni voisin ehkä suukon & halin ystäväpohjalta hyväksyä.
Paljon vaikeampi olisi kuvitella ja hyväksyä sellaista omalle kullalleen, vaikkakin se olisi kuinka viatonta!
Mitäpä se minusta kertoo, sitäköhän että luottaisin itseeni enemmän, vaiko että yleisemminkin on niin. Itselle sallittaisiin sellaista mitä toiselle ei? - Ajomies
Sani kirjoitti:
miten mahtaisi käydä. Ja miksi se olisin juuri minä, joka ehkä pyörähtäisi kannoillaan ;)
Itselleni voisin ehkä suukon & halin ystäväpohjalta hyväksyä.
Paljon vaikeampi olisi kuvitella ja hyväksyä sellaista omalle kullalleen, vaikkakin se olisi kuinka viatonta!
Mitäpä se minusta kertoo, sitäköhän että luottaisin itseeni enemmän, vaiko että yleisemminkin on niin. Itselle sallittaisiin sellaista mitä toiselle ei?Kerroin lukeneeni profiilisivuasi ja sieltä ottaneeni tuon lainauksen.
En oikein ymmärrä kulttuuriamme, joka estää esimerkiksi meidän halimasta toisiamme ja antamasta poskisuukkoa.
"Heijaa ruusut tulipunaiset,
sulle suukko..." mitenkäs se nyt menikään tuo humppa ?
Humpalla saattaisin tuossa kohtaa salaa muiskauttaa suukon sulle...! - Sani
Ajomies kirjoitti:
Kerroin lukeneeni profiilisivuasi ja sieltä ottaneeni tuon lainauksen.
En oikein ymmärrä kulttuuriamme, joka estää esimerkiksi meidän halimasta toisiamme ja antamasta poskisuukkoa.
"Heijaa ruusut tulipunaiset,
sulle suukko..." mitenkäs se nyt menikään tuo humppa ?
Humpalla saattaisin tuossa kohtaa salaa muiskauttaa suukon sulle...!työympäristöstäni itseäni iäkkäämmän mieshenkilön.
Hänelle kättely/halaus, jopa suukon suikkaus voi olla melko luontevaa. Suukot ei ihan työssä kuitenkaan.
Uskon/tiedän hänellä olevan hyvä ja luottamuksellinen avioliitto. Sehän on se, että tuntee toisen hyvin.
Ehkäpä tätä kulttuuriamme olisikin hyvä vähän "ravistella".
Sinäpä myös vaikutat hivenen riehakkaalta, ja sen tarkoitan täysin positiivisessa mielessä.
Teerenpelit ja humpat yms. mielessä :))
Oikein mukavaa päivän jatkoa toivottelen, lähden just kohta 'aurinkoon ja tuuliin raikkaisiin'.. - Ajomies
Sani kirjoitti:
työympäristöstäni itseäni iäkkäämmän mieshenkilön.
Hänelle kättely/halaus, jopa suukon suikkaus voi olla melko luontevaa. Suukot ei ihan työssä kuitenkaan.
Uskon/tiedän hänellä olevan hyvä ja luottamuksellinen avioliitto. Sehän on se, että tuntee toisen hyvin.
Ehkäpä tätä kulttuuriamme olisikin hyvä vähän "ravistella".
Sinäpä myös vaikutat hivenen riehakkaalta, ja sen tarkoitan täysin positiivisessa mielessä.
Teerenpelit ja humpat yms. mielessä :))
Oikein mukavaa päivän jatkoa toivottelen, lähden just kohta 'aurinkoon ja tuuliin raikkaisiin'..Olen täysin jäävi sanomaan itsestäni mitään
- se on jokaisen itse pääteltävä.
Eräässä kuntokeskuksessa taannoin tansseissa käydessäni oli aivan yleinen tapa tavattaessa ja anssin päätteeksi halia. En muista mitä hyvää oli luvassa, jos sai peräti kaksitoista halausta.
Kaislikon suhinaa ja laineiden liplatusta lähtisin mielelläni kuuntelemaan ja katselemaan, mutta minulla on eräs pahe; toto ja jään sitä seuraamaan.
Jonkun viestin väliin naputtelen.
Metsäpolulla saatat tavata oikean teeren ja ne ovat joskus tuttavallisia.
Emokarhuja on myös tutkittu. Ne eivät säiky turisteja vaan tulevat lähelle Otsot taas varovat ihmisten läheisyyttä. - puskasta
Ajomies kirjoitti:
Olen täysin jäävi sanomaan itsestäni mitään
Eräässä kuntokeskuksessa taannoin tansseissa käydessäni oli aivan yleinen tapa tavattaessa ja anssin päätteeksi halia. En muista mitä hyvää oli luvassa, jos sai peräti kaksitoista halausta.
Kaislikon suhinaa ja laineiden liplatusta lähtisin mielelläni kuuntelemaan ja katselemaan, mutta minulla on eräs pahe; toto ja jään sitä seuraamaan.
Emokarhuja on myös tutkittu. Ne eivät säiky turisteja vaan tulevat lähelle Otsot taas varovat ihmisten läheisyyttä.Minä voin sanoa sinusta sen, että olet epämiellyttävä ja inhottava yksilö.
Kirjoituksesi täällä ei kenenkään mieleen.
Omahyväisyytesi on jo vienyt sinut turmiolle.
Pahainen paskiainen olet kaikilla näillä mittareilla.
Yäkhät. - Sani
puskasta kirjoitti:
Minä voin sanoa sinusta sen, että olet epämiellyttävä ja inhottava yksilö.
Yäkhät...vastaa, kuin sinne huudetaan".
Mutta miksi sinä tulet huutelemaan tähän väliin keskustelua? Tässä ei ollut mitään epämiellyttävää eikä omahyväistä aikaisemmin!
Päinvastoin! - Sani
Ajomies kirjoitti:
Olen täysin jäävi sanomaan itsestäni mitään
Emokarhuja on myös tutkittu. Ne eivät säiky turisteja vaan tulevat lähelle Otsot taas varovat ihmisten läheisyyttä...minä olin eilen kuuntelemassa ja katselemassa laineiden liplatusta :) Ja musiikkia siinä sivussa; oli sellainen pienimuotoinen kesätapahtuma. Ja aurinkoa riitti pitkälle iltaan, tosi kaunista oli.
Mitenkähän nyt seuraavan kerran kun menen metsäpolulle; kyllä mieluummin tapaisin siellä karhua huomattavasti pienempiä otuksia!
Yleensä ne ovat suloisia hauveleita, jotka turvallisesti omistajiensa hallinnassa :)) - Ajomies
puskasta kirjoitti:
Minä voin sanoa sinusta sen, että olet epämiellyttävä ja inhottava yksilö.
Yäkhät.Uskon mielipiteenvapauteen enkä missään olosuhteissa haluaisi sitä rajoittaa muuten
kuin, että keskustelijalla täytyy olla myös vastuu sanomisistaan.
Emme me ihmiset aina pidä toisistamme, mutta joskus on vain siedettävä.
Voisin muuttaa vääriä lausumiani kun osoittaisitte ja perustelisitte ne joskus edes.
Toivon, että jokainen saa lausua itse mielipiteensä ja ilman valtuutusta en ainakaan minä ala kirjoittaa suurten joukkojen nimissä. - Ajomies
Sani kirjoitti:
..vastaa, kuin sinne huudetaan".
Mutta miksi sinä tulet huutelemaan tähän väliin keskustelua? Tässä ei ollut mitään epämiellyttävää eikä omahyväistä aikaisemmin!
Päinvastoin!Kävin juuri eräällä hautausmaalla ihan tutustumassa hyvän oppaan seurassa.Aivan lähellä on toinen kalmisto puiston vieressä.
Puistossa on suihkulähde, jonka laatassa on teksti:
- Ihmisen suuruus ilmenee siinä,
miten hän kohtelee lähimmäisiään.
(Muistinvaraisesti)
Se on naapuritalossa asuneen lääkärin muistolle tehty. Tämä tohtori osoitti elämäntyöllään
käytännössä lähimmäisenrakkautta ja sanoisin
hänen olleen aikansa "Laupias samarialainen." - Ajomies
Sani kirjoitti:
..minä olin eilen kuuntelemassa ja katselemassa laineiden liplatusta :) Ja musiikkia siinä sivussa; oli sellainen pienimuotoinen kesätapahtuma. Ja aurinkoa riitti pitkälle iltaan, tosi kaunista oli.
Mitenkähän nyt seuraavan kerran kun menen metsäpolulle; kyllä mieluummin tapaisin siellä karhua huomattavasti pienempiä otuksia!
Yleensä ne ovat suloisia hauveleita, jotka turvallisesti omistajiensa hallinnassa :))Edellisen täydenkuun aikaan käyskentelin yöllä merenrantaa ja kamera sattui mukaan.
Sain ihmeekseni tallennettua muutaman hyvän otoksen
kuunsillasta. Luonto näyttäytyy eri vuoden- ja vuorokauden aikoina kovin erilaisissa väreissään
ja myöskin luonnon äänet. Hämyssä tuntuu kuin kuulo herkistyisi.
Nuoruudessa lukemattomat iltanuotiot toivat
tuovat mieleen Puolalaisen nuotiolaulun:
- Meill´on metsässä nuotiopiiri....
- Kaliper
Joutilaat aivot ovat paholaisen työpaja!
- Ajomies
Harvoin teen tuollaista otsikkoa puheenvuorooni.
Ensi kontaktimme ei onnistunut toivomallani tavalla.Myönnän olevani särmikäs.
Esitän joskus hieman ylilyöntejä vain saadakseni keskustelun liikkeelle.
Milloinkaan ei tiedä, miten mahdolliset keskustelukumppanit reagoivat.Kukas se sanoikaan aikoinaan, että kun olisitte kylmiä tai palavia, mutta oolette penseitä ja tuo välinpitämättömyys
on usein asialle kaikkein pahinta.
Ihminen tarvitsee työn ja levon vuorottelua
sopivasti, myös
- aivojen. Muistelen Sinun kertoneen ikäsi;
luulen ihmisen olevan juuri tässä iässä viisaimmillaan eikä se suinkaan katoa.
Eräs ystäväni julkaisi esikoiskirjansa 90-vuotiaana ja näyttää suunnittelevan yhä uusia projekteja.
- sinkku55
mulla ei kulu aika jos en tee jotain,koko ajan pitäs olla tekemässä jotain.
Mut kyllä sitten kun olen jouten,niin silloin kanssa nautin vaan olemisesta ja on sen jälkeen huono omatunto,kun en tehnyt mitään,niin kuin nytkin istun tässä koneen äärellä:))))- touhu täti
Yleensä puuhailen aina jotain,milloin mitäkin.Väliin istahdan ja sanon itselleni,ole nyt paikallasi hetki! Ja kuinka ollakaan-löydän itseni hetken päästä jotain tekemässä..
Mutta sitten taas OSAAN heittää ns.sääret seinille ja antaa ajatusten tuulettua,en tee mitään eikä ole yhtään huono omatunto!
Ja kaikki paikat jää hujan hajan,esim lomalla jossain etelässä annan kaiken olla,ei stressaa pätkääkään! - Ajomies
Kalmistossa pysähdyimme muistelemaan menneitä ja ennen eläneitä. Eräästä miehestä kerrottiin, että hän oli vilkas ja villi poika, joka ei ollut opettajien mieleen. Äiti otti pojan pois koulusta ja alkoi opettaa itse häntä. Myöhemmin hän rauhoittui ja jatkoi opintojaan.
Nuorimies meni Helsinkiin rautakaupan juoksupojaksi. Harmitteli kun ei päässyt sekatavarakauppaan, jossa sai rusinoita syödäkseen.
Myöhemmin rautakauppaketjun omistajana Karl Hermannilla saattoi olla varaa jopa ostaa joskus rusinoitakin syödäkseen.
Mekin saamme nauttia monin tavoin vielä tänäkin päivänä tuon aikanaan rasavillin poikaviikarin tarmokkuudesta ja menestyksestä monissa huomattavissa liikeyrityksissä. Hän testamenttasi
varallisuutensa hyviin tarkoituksiin mm. lastensuojeluun käytettäväksi.
- Taatto
On siitä niin mukavaa, että sitä voi säädellä monella tavalla. Suosittelen.
- Ajomies
Uni on eräs suuri lahja.
Me uskomme, että olemme silloin joutilaita myös aivojen suhteen. Luulemme niittenkin uinuvan.
Kuitenkin ne vain latautuvat kenteis kertaavat ja järjestelevät tiedostoja sopiviin "muisteihin".
Ällistyttävän tehokas koneisto vaikkei paina juuri edes paria kiloa. - Taatto
Ajomies kirjoitti:
Uni on eräs suuri lahja.
Me uskomme, että olemme silloin joutilaita myös aivojen suhteen. Luulemme niittenkin uinuvan.
Kuitenkin ne vain latautuvat kenteis kertaavat ja järjestelevät tiedostoja sopiviin "muisteihin".
Ällistyttävän tehokas koneisto vaikkei paina juuri edes paria kiloa.Usko aivojen lepäävän unen aikana, en sitten muista tiedä.
Taatto kirjoitti:
Usko aivojen lepäävän unen aikana, en sitten muista tiedä.
Ja jopa ratkaisevat arkipäivän ongelmia.
Toimii valvetilassakin! Kun joku juttu ei ota edistyäkseen,
voi hetken huilata tai ottaa välipalaa.
Väkinäisestä pakertamisesta "vintti" vaan lukkiutuu.
Uni on antanut jopa suoranaisia ratkaisuja ns. luovien ihmisten ongelmiin.
- tilda
joutilaisuus se minutkin vei mukanaan. En viitti mitään, kunhan jouten oon.
- Ajomies
Usein me mietimme mikä on suuri synti tai paha ja mikä taas pieni, johon ei kannata puuttua.
Kerronpa tarinan, jonka alkjulähdettä en muista.
Sen olen lukenut jostain aivan pienenä ja muuntuu tilanteen mukaan.
Eräs mies joutui valitsemaan kun kiusaaja antoi hänen valittavakseen yhden kolmesta "synnistä".
Nämä olivat; juo itsesi humalaan, kiroa ja pilkkaa Jumalaa tai lyö vanhaa äitiäsi.
Kauan ei miehen tarvinnut empiä. Ei ole suuri synti, jos otan muutaman paukun yksin huoneessani kenenkään näkemättä.
Humalaan tultuaan hän alkoi kuitenkin kiroilla ja hänen vanha äitinsä tuli torumaan poikaansa.
Mies suuttui ja löi äitiään, joka kaatui satuttaen niin pahasti itseään, että kuoli.
Huomattuaan tekonsa hän päätti itse päivänsä.
- Mikään ei ole niin helppoa kuin toisen talon asuminen.
- Minkä vaihtoehdon olisit itse valinnut ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917395- 373927
- 453490
- 2332703
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402632- 402423
- 1292359
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202158- 451942