Vapaamuurarit!
Yleensä kaikilla on mielipide heistä. Olen entinen vapaamuurari, mutta erosin järjestöstä. Erosin sen vuoksi, että se oli niin jumalattoman tylsää. Tyrmistyneenä aina seuraan sitä keskustelua, jossa vapaamuurareita pidetään saatananpalvojina, verenjuojina, maailmanvalloituksen suunnittelijoina, kaiken pahan ruumiillistimina...En edes muista, mistä kaikesta heitä syytetään.
Aina keksitään vielä sanoa, että tavalliset vapaamuurarit eivät tiedä, mihin tämä kamala järjestö pyrkii.
Minun näkemykseni on, että se on täynnä pokkeuksellien kunniallista väkeä, joka kannattaa kaikkia perinteisiä arvoja. Ja joka on kiinnostunut harrastuksenaan käymään läpi samoja rituaaleja vuodesta toiseen. Jos joku haluaa ja jaksaa tehdä sellaista aina uudestaan ja uudestaan, niin ei hän ole sen luonteinen, joka puuhaisi "uutta maailmanjärjestystä".
Minä olen kutakuinkin kärsivällinen ihminen, mutta minunkin kärsivällisyyteni loppui: En minä jaksa höpöttää samoja fraaseja aina ja aina uudestaan ja uudestaan.
Joitakin vuosia sitten oli eräs huipulle edennyt entinen vapaamuurari, joka kävi uskonnollisissa tilaisuuksissa paasaamassa, miten kauheita vapaamuurarit ovat. Ei hänkään milloinkaan puhunut mistään saatananpalvonnasta tai maailmanvalloituksesta. Todellinen syy, miksi hän erosi järjestöstä ei ollut uskonnollinen. Ei vapaamuurarius ole mikään uskonto.
Taidan tässä kaivaa verta nenästäni...
Huhuu! Kerrankin kekesin aloitteen
22
17525
Vastaukset
Tämähän on puolitotuus: asia, josta ei tiedetä oikein mitään leimataan helposti
hämärämiesten puuhasteluksi.
Kansalla on virheellisiä käsityksiä rappareista ja muista samantyyppisistä loosheista.
Näiden juuret ovat eskristilliseltä ajoilta, usein Egyptin faaraoiden hoveista
lähteviä.
Hehän ovat ihmisten parhaimmistoa, tottakai!
On hyvä, ettet lähde heitä mustamaalaamaan.- Entinen vapaamuurari
Ei minulla ole mitään syytä panetella vapaamuurareita. Se vain ei sopinut minulle. Olin siellä yli 10 vuotta, ennen kun tulin siihen päätökseen, että eroan.
Sibelius on säveltänyt hienoa musiikkia vapaamuurareille. Meidän looshissa oli oikea ammattimuusikko soittajana ja upeaääninen esilaulaja. - Entinen vapaamuurari
Järjestö on perustettu Englannissa 1700-luvulla. Suhtautuminen vapaamuurareihin on hyvin erilaista eri maissa. Ranskassa se on kamalaa, Englannissa se on hienoa, Ruotsissa kuningas on rappareitten suurmestari jne.
Suuntauksia on monia. Eri maissa on eri systeemit. Minua kiukutti erityisesti se, että "ikimuistoinen" rituaali muuttui vähän väliä. Kävin opetuslooshissa useita kertoja, ja joka kerta opetus oli erilaista. Minua ärsytti myös se, miten surkeaa suomen kieltä käsikirja sisälsi, ja miten huono lehti "Koilliskulma" on. Lisäksi minua ärsytti kaikki sanahelinä ja kaikkien asioitten niin mahdottoman positiivinen ilmaisu, kun kuitenkin reaalielämä on muuta.
Vapaamuurareiden alku on ihan oikesti vanhassa muurareitten kiltaperinteessä. - 100 00,00 ¬?
Ihmettelin galleriasta löytyvää tietoa, että maksaisit lainasi pois jos voittaisit miljoonan????
- Ei kirjautuneena. c.c
100 00,00 ¬? kirjoitti:
Ihmettelin galleriasta löytyvää tietoa, että maksaisit lainasi pois jos voittaisit miljoonan????
Tilanteeni taloudessani on: Jos 5000€ äkillinen meno taloudessamme ilmenisi,
lainan hakua pankista olisi välttämätöntä.
Onneksi luotonsaannissa ei estettä.
V:sta 1973 lähtien ei lainatonta päivää! - Toni_79_
Entinen vapaamuurari kirjoitti:
Järjestö on perustettu Englannissa 1700-luvulla. Suhtautuminen vapaamuurareihin on hyvin erilaista eri maissa. Ranskassa se on kamalaa, Englannissa se on hienoa, Ruotsissa kuningas on rappareitten suurmestari jne.
Suuntauksia on monia. Eri maissa on eri systeemit. Minua kiukutti erityisesti se, että "ikimuistoinen" rituaali muuttui vähän väliä. Kävin opetuslooshissa useita kertoja, ja joka kerta opetus oli erilaista. Minua ärsytti myös se, miten surkeaa suomen kieltä käsikirja sisälsi, ja miten huono lehti "Koilliskulma" on. Lisäksi minua ärsytti kaikki sanahelinä ja kaikkien asioitten niin mahdottoman positiivinen ilmaisu, kun kuitenkin reaalielämä on muuta.
Vapaamuurareiden alku on ihan oikesti vanhassa muurareitten kiltaperinteessä.Voisitko lähettää mulle kaikki nuo koilliskulma lehtesi. Mä oon kiinnostunu niistä. Niissähän on paljon mielenkiintoisia juttuja, ja jutut täynnä valoa ikimuinaista henkeä. Olisin kiitollinen jos saisin ne.
- Rakkikoiratar
Missähän lienee Ajomiehen kaikkitietävä, viisas kannanotto???
- Lavaza
Jos kerran vapaamuurien järjestöön jonkun loosin jäseneksi sinut kutsuttiin, ihmettelen eroamistasi.
Vapaamuurareiksi ei mennä sinne kutsutaan jäseneksi. Jäsenyys edellyttää täydellistä vaitioloa ja uskollisuutta järjestön toimintatavoille. Muistaakseni alkulupauksessa luvataan uskoa Jumalaan, mutta mikään uskon julistus ryhmä se ei ole, eikä myöskään poliittinen.
Päämääränä on jäsenen henkinen kasvu, se ei mielestäni ketään pahenna. Ryhmässä autetaan pulaan joutuneita veljiä, nostamalla ylös vaikeuksien kohdatessa.
Tämäntapaisia järjestöjä aikamme tarvitsisi enemmän. Eroaminen on sinun valintasi ja vahinkosi.- Entinen vpm
Sen pitäisi kehittää ihmistä, mutta kun se on pelkkää sanahelinää, jolla ei ole mitään vastinetta käytännössä.
Rituaalit ovat salaisia, joskin ne on paljastettu yhteensä noin 10 000 kirjassa. (Tutkittu asia.)
Tämä salailu onkin se syy, miksi vapaamuurareita epäillään kaikista mahdollisista kauheuksista. Ihmiset ovat kovin kiinnostuneita kaiken maailman salaliittoteorioista. Se tietysti kutkuttaa monia jäseniä ja he nauravat partaansa.
Tässä taannoin luin internetistä, että on muka olemassa myös salainen vapamuurarijohto, joka pyrkii täysin päinvastaiseen päämäärään kuin miljoonat vapaamuurarit luulevat. Mielenkiintoinen organisaatio! Miten johto voi toimia päinvastoin kuin kaikki jäsenet luulevat? Mitä ihmeen järkeä olisi pitää edes yllä sellaista kummajaista? Organisaatiot pyrkivät yleensä tehokkuuteen, ja niillä on yhteinen päämäärä.
Toki minut kutsuttiin jäseneksi, mutta 10 vuotta on niin pitkä aika, ettei se enää loukkaa kutsujia. Minä vain olin sellaisessa looshissa, jossa ei huolehdittu uusista, ja jossa vanhat olivat yhtä huonoja kuin vasta-alkajat. Siinä looshissa oli kertakaikkiaan matala vaatimustaso. Ehkä jossakin muussa looshissa asiat olisivat menneet paremmin.
joku sanoo puhki jonkin asian jota ei saa käsitellä, kaikenlaisia huu haa´äijiä pitää olla ja johonkin niitä pitää sijoittaa,
- Entinen vpm
...vapaamuurareita huuhaa-äijinä. Toiminta on heille harrastus siinä kuin Martat tai Leijonat tai Rotaryt ja Zontat.
Se vain oli sellainen harrastus, joka ei sopinut minulle. Entinen vpm kirjoitti:
...vapaamuurareita huuhaa-äijinä. Toiminta on heille harrastus siinä kuin Martat tai Leijonat tai Rotaryt ja Zontat.
Se vain oli sellainen harrastus, joka ei sopinut minulle.ovat alkaneet leikkiä samantapaista,mystiikkaa ja taikuutta ,vähän uskontoa,rooliasuja,no meneehän se ,vaikka martat kyllä toimivat jalat maassa jämerästi,ja tekevät vähemmän salaista toimintaa,mutta jos elämä tuntuu väljähtäneeltä niin se antaa ehkä jotain,niin ja jotain hienoahan siinä pitää olla että saa tietyt tyypit liikkeelle,
- Täysin vapaa
Hei!
Kyllä vapaamuurari -aate on vaarallinen avoimelle ja demokraattiselle yhteiskunnalla sinänsä, jos se on sitten myös tylsää, se on pieni paha.
Tiedän, että nykyisessäkin eduskunnassa on erään puolueen ryhmässä aatteen edustusta(jia). Miettikääpä kaikki, millaisilla arvoilla tällainen edustaja ajaa yhteiskuntamme yhteisiä asoita koskevia päätöksiä? Olisikohan takana se pimeä käsitys, että korkea veljeskunta tietää paremmin, mikä on hyvää kuin koko yhteiskunnallemme?
Suomessa ja muissa läntisissä demokratioissa on kiellettyä perustaa avoimen fasistisia tai rasistisia järjestöjä. Tämä veljeskunta on vähintäänkin yhtä vaarallinen, miten heitä tulisi valvoa?- Asioista tietävä
"Suomessa ja muissa läntisissä demokratioissa on kiellettyä perustaa avoimen fasistisia tai rasistisia järjestöjä. Tämä veljeskunta on vähintäänkin yhtä vaarallinen, miten heitä tulisi valvoa?"
No höpö höpö! - elli54
Asioista tietävä kirjoitti:
"Suomessa ja muissa läntisissä demokratioissa on kiellettyä perustaa avoimen fasistisia tai rasistisia järjestöjä. Tämä veljeskunta on vähintäänkin yhtä vaarallinen, miten heitä tulisi valvoa?"
No höpö höpö!Vapaamuurarit tuhoavat ihmisiä, varsinkin naisia. Sinne hakeutuu myös pataologisia tyyppejä ja kun sellaisen kohteeksi joutuu menetät oikeutesi elää. (huom!VinciKoodi) Minua on yritetty tuhota jos minkälaisin keinoin. Enkä ole ainoa. Silloin otettiin kohteeksi yksinäiset naiset ja yksinhuoltajat.Minä olin silloin liian nätti. Minun tuhoajani on hallinnon ylilääkäri,jota kuut puolustaa.
Nykysin kun erotaan ja tasa-arvoa haetaan katkeroituneet vallan nälkäiset tyypit saavat hirveää tuhoa aikaiseksi. Olen yrittänyt hakea apua niin kukaan ei uskalla auttaa koska silloin hänetkin tuhotaan. Yritän levittää tätä tietoa ainakun se on mahdollista. Kun ihmetellään mistä sairaanhoitoon on tullut näitä tappaja-hoitajia niin arvomaailma synnyttää näitä jumal`olentoja. elli54 kirjoitti:
Vapaamuurarit tuhoavat ihmisiä, varsinkin naisia. Sinne hakeutuu myös pataologisia tyyppejä ja kun sellaisen kohteeksi joutuu menetät oikeutesi elää. (huom!VinciKoodi) Minua on yritetty tuhota jos minkälaisin keinoin. Enkä ole ainoa. Silloin otettiin kohteeksi yksinäiset naiset ja yksinhuoltajat.Minä olin silloin liian nätti. Minun tuhoajani on hallinnon ylilääkäri,jota kuut puolustaa.
Nykysin kun erotaan ja tasa-arvoa haetaan katkeroituneet vallan nälkäiset tyypit saavat hirveää tuhoa aikaiseksi. Olen yrittänyt hakea apua niin kukaan ei uskalla auttaa koska silloin hänetkin tuhotaan. Yritän levittää tätä tietoa ainakun se on mahdollista. Kun ihmetellään mistä sairaanhoitoon on tullut näitä tappaja-hoitajia niin arvomaailma synnyttää näitä jumal`olentoja.oli ihan jostain, en kehtaa sanoakaan.
- pelkään liikaa tietoa
Asiasta selville otto on hyvä idea, mutta kun asiasta otetaan selvää vääristä paikoista!!!!!
Viralliset sivut (Vapaamuurari järjestön hyväksymät sivut.) ovat yhtä hyödyllisiä "aidon" tiedon hakuu paikkoja kun pilaantunnut pesusieni.
Sivut joissa on aitoa tietoa poistetaan välittömästi
kiitos vapaajärkiliiton.
Joten jos löydätte jonkun hyvän sivun niin pitäkää se omana tietonanne ,toinen vaihtoehto on että teette jonkun sähköposti osoitteen (ei oikella tiedoilla) ja laitatte sen vaikka tänne sivulle ja pyydätte sellaisia sivuja. Voin itse lähettää niitä muutamia. - kiroileva_fossiili
jaa, Kyllä vapaamuurareita syytetään vaikka mistä mutta joskus 1800-luvulla vapaamuurarit kuulemman levitti ite huhuja että saisi herätettyä pelkoa jottei heitä kyseenalaistetaisi ja kyllä vapaamuurareita syytetään esim : Viiltäjä-Jack murhista , Englannin kuningataren murhan suunnitelusta ja salaliitosta ja II maailmasodan aikana pelkuruudesta ja niin edelleen.
Mutta tosi asiassa kukaan ei tiedä mitä vapaamuurarit tekee looseissaan ja muuten eks sä riko vapamuurareittein sääntöjä kuin puhut julkisesti niiten jännistä jutuista.- Uusio nainen
Hääriköön essuineen.
- Tulorajat keskusteluun.
Vapaamuurarijärjestö on meidän "herrojen" juttuja. Älä sinä p.aukinen puutu asiaan millään tavalla.
- Pirre*
, mutta nauratti
:)))))
- Tasoa palstalle, mummot ja papat.
Vastaatte johonkin -05v viestiin. Kuka näitä nostelee tänne palstalle?
EVVK ja äklöttää tämäkin aihe. Limanuljakkaat pysykööt kaapeissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t775802- 353191
- 442818
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402112Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272095Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291889- 1021888
- 1771847
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241508Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171278