Tänään piti lähteä erääseen tapahtumaan. En saanut koko yönä kunnolla nukuttua ja aamulla kun oli lähdön hetki, niin pyörrytti, ahdisti ja oksetti niin paljon, että oli pakko jäädä kotiin. Samat oireet tulee myös, kun tiedän joutuvani esim. ravintolassa syömään porukalla tai joudun esim. palaveriin.
Olen saanut lääkkeeksi Cipralexia, 5mg aluksi päivässä. Onko hyvä lääke ja tepsiikö tämäntapaisiin oireisiin?
Olen saanut lääkkeeksi Cipralexia, 5mg aluksi päivässä. Onko hyvä lääke ja tepsiikö tämäntapaisiin oireisiin?
Vastaukset 4
Vanhimmat
Cipralexin olet saanut? Onko sinulla kenties depressio tms.?
Ajattelin vain, että aika ihmeellistä jos ja kun käytät lääkettä etkä tiedä (?) mihin sairauteen se on määrätty.
Sitä käytetään mm. paniikkihäiriössä, mutta saadakseen varsinaisen paniikkihäiriödiagnoosin pitää täyttää pitkä lista erilaisia kriteereitä.
Eli kaikki ahdistus ym. oireet EIVÄT suinkaan ole paniikkihäiriötä.
Kukaan ei millään nettipalstalla voi tehdä sinulle diagnosia, eiköhän olisi parempi keskustella Cipralexin sinulle määränneen psykiatrin kanssa.
Onko sinulla muita sos.fob. oireita kuin nuo mainitsemasi?
Ei se tohtori ole sen kummemmin sairauttani nimennyt. Muita oireita on rinnan puristus ja niskan jäykkyys, ne tulee kai jännittämisestä. Jotain sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai sen tapaista tää kai on. Ennen söin Efexoria, mutta paino nousi sen käytön myötä.
olisi aiheellista tehdä, jos tohtori ei oma-aloitteisesti kerro, niin kannattanee varmasti kysyä.
Kun eri sairauksiin on erilaiset hoidot, parhaat ovat oireenmukaiset.
Tutut oireet, terve tuloa kerhoon. Mulla oli vuosi sitten töissä pitkään sterssiä ja omasta mielestäni paskat työtehtävät. Sitten yhtenä päivänä aloin voimaan pahoin ruokalassa. En oksentanut, mutta tuli hiki, vapina ja oli pakko päästä pois. Samoin seuraavana päivänä tuli samat oireet. Sen jälkeen lopetin julkiset syömiset. Töissä tuli kohtauksia kun piti palaveriin mennä.
Kesällä tein päätöksen ja menin psykiatrille. Se määräsi Sepramia kuurin (Cipramil?) ja pisti ajan mielenterveystoimistoon (ensi viikolla aika). Nuo pillerit tuntuisivat auttavan. Ei ole tullut mitään erikoisia sivuvaikutuksia. Ainoastaan välillä kun menee palaveriin yms. tulee kummallinen olo muutaman sekunnin ajaksi. Vatsaa kouraisee, leuka puutuu ja suussa maistuu metalliselta. Mutta tuo menee nopeasti ohi ja sitten on taas normaali olo. Ehkä lääkkeet blokkaavat kohtauksen jotenkin?