Helppohan

Erkko

Minulla ei ole mitään metsästystä vastaan ja nautin varsin paljon riistan mausta. Mieluisin riista on jänis.

Minusta on vain raukkamaista, että lintuja ensin houkutellaan lähelle ja sitten vasta ammutaan. Ja haulikolla. Mitä urheilumieltä on ampua eläintä läheltä aseella, jolla osuu kun vain vähän sohaisee sinnepäin. Pienoiskivääri tai jotain vastaavaa mieluumin.

Älkääkä sitten käyttäkö niitä lyijyhauleja!

4

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s81

      Vain amerikkalaisissa elokuvissa haulikolla osuu tähtäämättä ja sohaisemalla. Hyvä osumatarkkuus ja lentävän maalin ammunta vaatii vuosien uutteraa harjoittelua. Haulikko on turvallisempi metsästysase vesistöillä kuin pienoiskivääri. (Pienoiskiväärin luoti voi tappaa satojen metrien päästä, haulikon tappava kantama ihmiselle ehkä n 20metriä.)

    • Saat Ampua

      Tietämätön saa olla, ei tyhmä!

      Haulikosta lähtevä haulisuihku on varmempi kuolettaja kuin yksittäinen luoti, jonka lentorata on erittäin pitkä ja arvaamaton.

      Haulikon tuhovoima on rajattu n. 30 metriin, siksi eläimet houkutellaan lähelle,,siinä oikeat miehet ja akat erotellaan kun on katsottava saalistaan silmiin.

      Toinen karumpi syy on lyijyhaulien käyttökielto. Teräs,sinkki ja vismuth yhdisteiset haulit ovat huomattavasti kevyempiä sekä yleensä murskaantuvia, haavikkoja syntyisi huomattavasti enemmän ellei riistaa houkuteltaisi lähelle.
      Nyrkkisääntö on että kun silmämunat näkee voi ampua.

      Ihminen on eläin, siksi totean luontoa seuranneena ettei pyyntö eli metsästys ole tappamista vaan saalistusta.

      Minun näkemykseni mukaan makkaratiskillä käynti on akkojen hommaa, se on harkittu murha, saalistus ainoastaan oikeuttaa syömään lihaa.

      Vaikka pidän teitä viherpipertäjiä täysin puustapudonneina ja elämästä vieraantuneina, kunnioitan kuitenkin tämäntyyppisessä väittelyssä henkilöä joka ei syö ollenkaan lihaa hänellä on omat periaatteensa jotka hänelle suon.

      Vaan sellainen joka ilman näyttöjä täällä lässyttää riistanhoidon tai metsästyksen kieltämisestä on tyhjänpäiväinen pakkaus joka vain syö ja sontii. Sellaista porukkaa menee 13 tusinaankin.

      • Erkko

        Tietämätön saatankin olla sekä tyhmä ainakin... ööh suurimman osan aikaa. =)

        Mutta jos kerran v*ttuilemaan aletaan.

        Totta, en ole koskaan ollut metsällä. Olen liian mukavuuden haluinen siihen. Joku voisi sanoa, että olen hedonisti, mutta sinä varmasti nimittäisit akaksi tai joksikin muuksi vastaavaksi.

        Eiköhän haulikon tuhovoima vähän riipu. Mene sinä seisomaan 30m päähän niin minä täräytän setämiehen 12g ja täyteisellä.

        Vaikka saatankin olla akka kun ostan lihani tiskiltä, niin luulen että se on turvallisempaa kuin se, että kaikki menisivät metsästämään oman ruokansa. Et taida muuten paljoakaan syödä nautaa tai sikaa?

        Tiedän kyllä että metsästäjät eivät vain metsästyksen tai "tappamisen" takia siellä metsässä viihdy. Siinä on miesten kanssa metsässä oleminen myös tärkeässä osassa.

        Ei.. minä en ole viherpiipertäjä.


      • Jammu
        Erkko kirjoitti:

        Tietämätön saatankin olla sekä tyhmä ainakin... ööh suurimman osan aikaa. =)

        Mutta jos kerran v*ttuilemaan aletaan.

        Totta, en ole koskaan ollut metsällä. Olen liian mukavuuden haluinen siihen. Joku voisi sanoa, että olen hedonisti, mutta sinä varmasti nimittäisit akaksi tai joksikin muuksi vastaavaksi.

        Eiköhän haulikon tuhovoima vähän riipu. Mene sinä seisomaan 30m päähän niin minä täräytän setämiehen 12g ja täyteisellä.

        Vaikka saatankin olla akka kun ostan lihani tiskiltä, niin luulen että se on turvallisempaa kuin se, että kaikki menisivät metsästämään oman ruokansa. Et taida muuten paljoakaan syödä nautaa tai sikaa?

        Tiedän kyllä että metsästäjät eivät vain metsästyksen tai "tappamisen" takia siellä metsässä viihdy. Siinä on miesten kanssa metsässä oleminen myös tärkeässä osassa.

        Ei.. minä en ole viherpiipertäjä.

        Niin ne esi isätkin metsästi.. Niin kuin jollain ei ole sitä taitoa et saa ruuan itselleen..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe