osaako kukaan neuvoa milloin kirsikkapuun saa leikata ja kuinka se tehdään...alaoksat on kaikki kuolleita ja latva elossa,jos vaik sais herätettyä eloon koko puun leikkayksella!!!????
kirsikkapuun leikkaus
3
6045
Vastaukset
- ylipäänsä
kirsikalle leikkausta. Kuivat toki pitää ottaa pois, ja jos on pakko, nyt juuri on hyvä aika leikata, sillä keväisin kirsikka vuotaa. Hanki jostain puutarhakirja, niissä selostetaan kyllä miten oikeaoppinen leikkaus tehdään puulle kuin puulle.(Ja se onkin tärkeää!!)
Oletko varma että oksat ovat kuolleita vai "nukkuvatko" vaan? rapsuta hieman kuorta irti - jos löytyy alta vihreää, oksa on elossa. - apioni
Keväällä ei saa leikata mahlavuodon vuoksi.Ja yleensä mei leikata...mutta siistiä voi tietääkseni loppukesästä, jos haluaa.
- Annelipunneli
Naapurilta v -80 saadut kirsikkapuut ovat kasvaneet tiheiköksi. Puita on pienellä alueella kymmenen ja latvukset ovat kiinni toisissaan. Alaoksat olivat täysin lehdettömiä joten leikkelin ne pois juuri tänään. Muutenkin tein reippaan harvennuksen juurikasvustossa.Kirsikka ei kai tarvitse erityisesti leikkaamista lehtevissä oksissaan. Tein tänään siivottuun "viidakkoon" puutarhatyöpisteen ensi kesää odottamaan. Satoa näistä kymmenestä puusta on saatu muutamia litroja....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078