osaako kukaan neuvoa milloin kirsikkapuun saa leikata ja kuinka se tehdään...alaoksat on kaikki kuolleita ja latva elossa,jos vaik sais herätettyä eloon koko puun leikkayksella!!!????
kirsikkapuun leikkaus
3
6000
Vastaukset
- ylipäänsä
kirsikalle leikkausta. Kuivat toki pitää ottaa pois, ja jos on pakko, nyt juuri on hyvä aika leikata, sillä keväisin kirsikka vuotaa. Hanki jostain puutarhakirja, niissä selostetaan kyllä miten oikeaoppinen leikkaus tehdään puulle kuin puulle.(Ja se onkin tärkeää!!)
Oletko varma että oksat ovat kuolleita vai "nukkuvatko" vaan? rapsuta hieman kuorta irti - jos löytyy alta vihreää, oksa on elossa. - apioni
Keväällä ei saa leikata mahlavuodon vuoksi.Ja yleensä mei leikata...mutta siistiä voi tietääkseni loppukesästä, jos haluaa.
- Annelipunneli
Naapurilta v -80 saadut kirsikkapuut ovat kasvaneet tiheiköksi. Puita on pienellä alueella kymmenen ja latvukset ovat kiinni toisissaan. Alaoksat olivat täysin lehdettömiä joten leikkelin ne pois juuri tänään. Muutenkin tein reippaan harvennuksen juurikasvustossa.Kirsikka ei kai tarvitse erityisesti leikkaamista lehtevissä oksissaan. Tein tänään siivottuun "viidakkoon" puutarhatyöpisteen ensi kesää odottamaan. Satoa näistä kymmenestä puusta on saatu muutamia litroja....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187