Ostin yhdeltä puutarhalta punaherukan ja keltaisen sekä punaisen karviaisen n. viikko sitten.
Parin päivän kuluttua aloin tutkimaan puskia tarkemmin ja niissä oli jotain toukkia(varsinkin keltaisessa karviaisessa), jotka pistelivät lehtiä poskeensa aika vauhdilla.
Nypin toukat pois ja olen nyt viikon ajan joka päivä nyppinyt niitä, mutta ei ne tunnu loppuvan millään.
Nyt keltainen karviainen alkaa olla jo aika onnettoman näköinen.
Mitä ihmeen toukkia nuo ovat?
Mistä ne tulivat?
Miten ne saa hävitettyä?
Kuvia tuolla:
http://community.webshots.com/album/227310428POtlGl/3
Mitä toukkia karviaisissa ja
4
6338
Vastaukset 4
- syö
pensaasta kaikki lehdet. Mekin huomattiin vasta muutama päivä sitten ne ja pensaasta jää vain ranka ja marjat. Toukat eivät koske marjoihin ja ne ovat syöntikelpoisia. Soitin Viherlandiaan asiasta ja sanoivat että marjojen keräämisen jälkeen ruiskutetaan pensas "Ei ötököitä puutarhassa"- aineella. Ostin tänään ja se maksoi prismassa 7,90€. Meillä vaan lisäksi vihreitä matoja, enkä tiedä liittyvätkö ne toisiinsa, vai ovatko jotakin muita.
- karviaispistiäinen
se "Ei ötököitä puutarhassa" aine?
Toukkakuvaasi ei oikein voi sanoa onnistuneeksi. Ilmeisesti on kysymys karviaispistiäisestä, toinen mahdollisuus on karviaismittari. Katso näistä onnistuneemmista otoksista:
Mittari:
http://kimmos.freeshell.org/lnel/g1/abrgross.htm
Pistiäinen:
http://koti.mbnet.fi/~akvanet/Pkuvat/karviaispistiainen.JPG- pasi
Mun karviaista vaivaa noin 3-4 mm pitkä vihreä pikkutoukka. Sillä on musta pää, jonka takana pienenpienet raajat. Toukka no tasaisen vihreän värinen, ei kuvioita. Peräpuolella (ennen peräpäätä) tosin on hieman vaaleampi osa. Mikä moinen otus on? Ja miten siitä pääsisi eroon? Karviainen alkaa näyttää osin jo aika kalutulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa601322Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901007- 164927
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105864Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30853Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25778Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 26680
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123674VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.155591Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187501- 55497
- 39495