Miten tularit saisi lisääntymään? ideoita?

laydee

Elikkäs olisiko kenelläkään kokemuksia/ideoita miten saisi tularit lisääntymään?:)olisin halukas kokeilemaan niiden kasvatusta.
Olen lukenut jtn netistäkin, mutta ei niistä ollut kauheasti apua, siellä oli lähinnä toukan kasvatuksesta ja sellaista. Mainittiin siellä että yhtenä kiihokkeena voi olla veden lämpötilan tai syvyyden muutos, nyt lämpötila on 23 astetta ja syvyys on jtn 12cm syvimmällä kohdalla, voisiko niitten muuttaminen auttaa?
Sen huomasin pari päivää sitten että uroksella näkyi hännässä harmaa/sinertävä juova, eikös se ilmesty lisääntymis aikaan?
Tuliliskot ovat melahäntätuliliskoja, ollut minulla 4kk. Minkä kokonen astia poikasille pitäisi olla?
Vielä.. kuinka usein tämä veden vaihto pitäisi tehdä, minulla ei ole mitään suodattimia, vaihdan veden ja siivoa 2 vk välein. pitäisikö aina 1 kerran vk tehdä pienempi veden vaihto?

Kiitos!

5

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      Riippuen altaan koosta, niin vähintään kerran viikossa, itse ennen suodatinta vaihdoin kolmen päivän välein nyt kun on suodatin vaihdan vähintään kerran viikossa. Nehän aikamoisia sotkijoita ja iho on herkkä.

    • laydee

      on 65 litranen.

      • hoitsu

        vaihtaa veis, ainakin kerran viikossa. Lisääntymishaluja vois lisätä kasvillisuus, paljon kasveja, munat tarttuu pinnalle, onko sinulla aikuisia jo ne liskot ? Ja sitten ne joko lisääntyy tai sitten ei, eli joillakin on ongelmana liika lisääntyminen. Näin minä olen käsittänyt, että siihen ei ole mitään taikakeinoa.


      • laydee
        hoitsu kirjoitti:

        vaihtaa veis, ainakin kerran viikossa. Lisääntymishaluja vois lisätä kasvillisuus, paljon kasveja, munat tarttuu pinnalle, onko sinulla aikuisia jo ne liskot ? Ja sitten ne joko lisääntyy tai sitten ei, eli joillakin on ongelmana liika lisääntyminen. Näin minä olen käsittänyt, että siihen ei ole mitään taikakeinoa.

        Kyllä, liskot ovat aikuisia, ainakin siitä päätellen että ne ei viihdy maalla kuin todella harvoin.

        Hmm...no eipä siinä sitten auta kuin toivoa parasta:) syvensin veden syvyyttä muutaman sentin, ja yritin vähän laskea veden lämpötilaa. Kasvillisuutta siellä on kyllä aivan tarpeeksi mielestäni.
        Uros on ainakin jo 2 päivää juossut naaraan perässä jatkuvasti, toinen ei saa olla hetkeäkään rauhassa:) ja uroksella näkyy se hopeanvärinen juova siellä hännässä, että ehkä ne saattaa sitten jossain vaiheessa lisääntyä, jos se naaras anta periksi:) no mutta pitää seurailla tilannetta.


      • hoitsu
        laydee kirjoitti:

        Kyllä, liskot ovat aikuisia, ainakin siitä päätellen että ne ei viihdy maalla kuin todella harvoin.

        Hmm...no eipä siinä sitten auta kuin toivoa parasta:) syvensin veden syvyyttä muutaman sentin, ja yritin vähän laskea veden lämpötilaa. Kasvillisuutta siellä on kyllä aivan tarpeeksi mielestäni.
        Uros on ainakin jo 2 päivää juossut naaraan perässä jatkuvasti, toinen ei saa olla hetkeäkään rauhassa:) ja uroksella näkyy se hopeanvärinen juova siellä hännässä, että ehkä ne saattaa sitten jossain vaiheessa lisääntyä, jos se naaras anta periksi:) no mutta pitää seurailla tilannetta.

        Yritykselle ja kaipa niitä pienokaisia sieltä tulee, nehän on helppoja viljeltäviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe