Kertokaa tuloksia, miten hirvikoe on mennyt
- monella yrittämällä?
- tulokset?
mite meni hirvikoe?
24
9425
Vastaukset
- moose
ekalla läpi seisovat 30 juoksut 28 yht. 58
reenata pittää.... - lissu
Ammun kokeen joka vuosi ja läpi se on mennyt. Ammun ihan siksi, että joudun em. tilanteeseen säännöllisesti. Maksaa kuitenkin sen verran vähän.
- hirvinainen
kuten joka vuosi. Tulokset ovat mitä ovat, joskus parempia joskus huonompia. Mutta koeammunnoissa käyn joka vuosi, ettei tilanne hirvittäisi niin kovasti... perinteeksi tullut.
- oon mie
ekalla läpi ja oli aivan ensimmäinen kerta koetta yrittämässä!. osumat seisovaan 5,5,5 ja liikkuvaan 5,8,8 (avotähtäimellä)
- miepä
oon mie kirjoitti:
ekalla läpi ja oli aivan ensimmäinen kerta koetta yrittämässä!. osumat seisovaan 5,5,5 ja liikkuvaan 5,8,8 (avotähtäimellä)
varmuurella seisovat 8,8,9 ja liikkuvat 7,9,9
- läpi
Ekalla kertaa ensimmäinen koe läpi tuloksella 7,8,9 ja 7,8,9
Meidän seurassa ei ole vaatimuksena jokavuotinen ampumakoe suoritus, mutta 3 yhteiset ampumaharjoitukset ennen jahtia kylläkin. Tosin edesmenneen mestariampujan sanoja lainatakseni viime vuodelta "ne kenen pitäisi täällä olla harjoittelemassa, niitä ei näy" näinhän se ikävä kyllä on, tänäkin vuonna.- oisko
eihä ne uskalla tulla ampumaan, ku koko kylän ukot on vieressä nauramassa :)
- ainakaan mulle
oisko kirjoitti:
eihä ne uskalla tulla ampumaan, ku koko kylän ukot on vieressä nauramassa :)
Käyn viikottain ampumassa, enkä ole koko kesänä ampunut yhtään pummia. Ja kun kokeeseen menin, niin kappas, penkkaan osui. Eikä ne ukot mulle nauraneet, seurakaveri vain ihmetteli, että mikä nyt tuli, kun saat vielä 75 ampuakin. Että sellaista sattuu.
- luulisin
ainakaan mulle kirjoitti:
Käyn viikottain ampumassa, enkä ole koko kesänä ampunut yhtään pummia. Ja kun kokeeseen menin, niin kappas, penkkaan osui. Eikä ne ukot mulle nauraneet, seurakaveri vain ihmetteli, että mikä nyt tuli, kun saat vielä 75 ampuakin. Että sellaista sattuu.
Jollekki se voi olla paha paikka, ku porukassa ampuu. Saattas olla muuten hyvä ampumaan, mutta ku on porukkaa ympärillä, ni hermot pettää..mite sitte käynee metsästystilanteessa
Hieno homma kuitenkin teidän seuran kohdalla, että ei pärskähdellä, jos toinen ampuu pummin.
Mulla itellä hirvikoe jännittää jonni verran jostain syystä ampua. Harjoittelin 90 metrin matkalle ja osumat olivat noin 20 cm säteellä..hirvikokeessa ne hipo justiin sallitut rajat.. - FoT
luulisin kirjoitti:
Jollekki se voi olla paha paikka, ku porukassa ampuu. Saattas olla muuten hyvä ampumaan, mutta ku on porukkaa ympärillä, ni hermot pettää..mite sitte käynee metsästystilanteessa
Hieno homma kuitenkin teidän seuran kohdalla, että ei pärskähdellä, jos toinen ampuu pummin.
Mulla itellä hirvikoe jännittää jonni verran jostain syystä ampua. Harjoittelin 90 metrin matkalle ja osumat olivat noin 20 cm säteellä..hirvikokeessa ne hipo justiin sallitut rajat..oot kyl ihme jätkä.... mä ampuilen 100 metrii 20mm kasaa
- FoT:lle
FoT kirjoitti:
oot kyl ihme jätkä.... mä ampuilen 100 metrii 20mm kasaa
jos ampuu 100 metriin 20mm kassaa niin sitä ei oekeestaan kannattasi kehua aenakaan ylleisesti ampujathan naoraa sulle. se on kaksi senttiä ja se on paljon
- ampuja myös
FoT kirjoitti:
oot kyl ihme jätkä.... mä ampuilen 100 metrii 20mm kasaa
Sitten sinun kannattaa lähteä kisoihin.
- harjoituksen puutetta
Seisovat ekalla 10,8,8, mutta aikaa 26 sekuntia, en ole käynyt ampumassa aikoihin en osannut arvioda miten nopeasti pitää ampua. -> uusinta: seisovat 10,6,6
Liikkuvissa ensin kaksi pummia liikaa ennakkoa, ja 8
Uusinnassa 3,8,2. Piti tähdätä rintapäähän että alkoi osua sinne päin.- ampuja
mun mielestä seisoviin on melekeen vaikeampi ampua ku se aseen liike tuntuu tilanteessa liian isolta..noo, ehkä pitä reenat enemmän
Liikkuviin on jotenki kuitenki helpompi täräyttää, ku saa viilettää asetta ja muistaa vain laukausta liikkeessä - Sako89
ampuja kirjoitti:
mun mielestä seisoviin on melekeen vaikeampi ampua ku se aseen liike tuntuu tilanteessa liian isolta..noo, ehkä pitä reenat enemmän
Liikkuviin on jotenki kuitenki helpompi täräyttää, ku saa viilettää asetta ja muistaa vain laukausta liikkeessäSeisovia ampuessa on aikaa tähdätä kunnolla ja pitkään sihdatessa alkaa herkästi hermoilla ja asekäsi vapista. Itelläni jäi kokeessa seisovia ampuessa yli 7 sekuntia aikaa käyttämättä, joten se aikaraja on vaan nimellinen.
- stunari
Sako89 kirjoitti:
Seisovia ampuessa on aikaa tähdätä kunnolla ja pitkään sihdatessa alkaa herkästi hermoilla ja asekäsi vapista. Itelläni jäi kokeessa seisovia ampuessa yli 7 sekuntia aikaa käyttämättä, joten se aikaraja on vaan nimellinen.
Itse olen yleensä tukenut riistanhoitoyhdistystämme parillakin ampumakierroksella per koetilaisuus vuodesta 2000, mutta jostain syystä tänä vuonna menikin kerralla.
Seisoviin ampuessa ns. vapina kiusaa sitä enemmän, mitä suuremmalla suurennoksella tähtäin on. Ruuvaa siis tarvittaessa pienemmäksi; voihan silti renkaitten keskelle tähdätä... - reiska-virrat
ampuja kirjoitti:
Liikkuviin on jotenki kuitenki helpompi täräyttää, ku saa viilettää asetta ja muistaa vain laukausta liikkeessäjoo olen samaa mieltä .nopeet liikkeet on näyttavä
- markkos
Ensimmäisellä yrityksellä seisovaan 7, 5, 7, ja liikkuvaan ei yhtään. Toisella liikkuvaan 3, 9, 3. Itse 14 v, (ensimmäinen) metsästystutkinto suoritettu 13 pv ennen koetta.
- Sako89
Kolmatta kertaa eläessäni ammuin "oikealla" luodikolla ja koe meni ensiyrittämällä läpi. Tulos tosin jäi alle viidenkympin, mutta ei paljon jaksa harmittaa.
- joohanse joo
sain eilen merkin ja ekalla. olen kyllä harjoitellut koko kesän ja saanut aika hyviä tuloksia.
hirvi merkki ammunoissa ei meillä sanota tuloksia mutta olen saanut tämän kesän ammunoissa parhaillaan 3liikkuvaa 30 pist. 3juoksevaa 28 pist.
- WildHunter
seisovaan 7, 9, 10
juoksuun ensin 0(ohi klo 3 eli jäi taakse) ennakko jäi hapuiluksi, joten heti uusi yritys.
Sitten uusinta 8, 10, 8.
Se oli toinen kerta kaikkiaan. Olen kyllä muutaman kerran harjoitellutkin loppukesästä.
Oli vielä voimassaoleva lupakin viimesyksyltä, mutta kun porukan periaatteena on koeampuminen joka syksy, niin ihan siksi ammuin jo nyt. - Ikämies
Ei mennyt läpi yritin monta kertaa, mutta on vielä armonvuosi aikaa ensi syksynä jännittää kovasti jo etukäteen lupa katkolla. En uskalla käydä paikkakunnan radalla yrittämässä kuin kaksi kertaa, jotta ei sana leviä. Ensi vuonna joutuu matkustelemaan ja kovasti harjoittelemaan toivottavasti saan jossain läpi niin ei saa häpeää ylleen entisenä metsämiehenä.
- lissu
Mitä jos ensi kesänä kävisit radalla harjoittelemassa 1-2 kertaa viikossa. Taatusti menee koe läpi. Siis, jos ihan tosissasi harjoittelet, mikään sinnepäin ei riitä.
- -kätkäläinen-
Eka yrittämällä meni ja minun mielestäni ei yrityskertoja saisi ollakkaan enempää kuin yksi,,, alkaisivat harjoittelemaan enemmän ja turhaan jännittäjät karsiutuisi jo pois jo kalkki viivoilla, ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026