mite meni hirvikoe?

ampuja

Kertokaa tuloksia, miten hirvikoe on mennyt

- monella yrittämällä?
- tulokset?

24

9310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moose

      ekalla läpi seisovat 30 juoksut 28 yht. 58
      reenata pittää....

    • lissu

      Ammun kokeen joka vuosi ja läpi se on mennyt. Ammun ihan siksi, että joudun em. tilanteeseen säännöllisesti. Maksaa kuitenkin sen verran vähän.

    • hirvinainen

      kuten joka vuosi. Tulokset ovat mitä ovat, joskus parempia joskus huonompia. Mutta koeammunnoissa käyn joka vuosi, ettei tilanne hirvittäisi niin kovasti... perinteeksi tullut.

      • oon mie

        ekalla läpi ja oli aivan ensimmäinen kerta koetta yrittämässä!. osumat seisovaan 5,5,5 ja liikkuvaan 5,8,8 (avotähtäimellä)


      • miepä
        oon mie kirjoitti:

        ekalla läpi ja oli aivan ensimmäinen kerta koetta yrittämässä!. osumat seisovaan 5,5,5 ja liikkuvaan 5,8,8 (avotähtäimellä)

        varmuurella seisovat 8,8,9 ja liikkuvat 7,9,9


    • läpi

      Ekalla kertaa ensimmäinen koe läpi tuloksella 7,8,9 ja 7,8,9
      Meidän seurassa ei ole vaatimuksena jokavuotinen ampumakoe suoritus, mutta 3 yhteiset ampumaharjoitukset ennen jahtia kylläkin. Tosin edesmenneen mestariampujan sanoja lainatakseni viime vuodelta "ne kenen pitäisi täällä olla harjoittelemassa, niitä ei näy" näinhän se ikävä kyllä on, tänäkin vuonna.

      • oisko

        eihä ne uskalla tulla ampumaan, ku koko kylän ukot on vieressä nauramassa :)


      • ainakaan mulle
        oisko kirjoitti:

        eihä ne uskalla tulla ampumaan, ku koko kylän ukot on vieressä nauramassa :)

        Käyn viikottain ampumassa, enkä ole koko kesänä ampunut yhtään pummia. Ja kun kokeeseen menin, niin kappas, penkkaan osui. Eikä ne ukot mulle nauraneet, seurakaveri vain ihmetteli, että mikä nyt tuli, kun saat vielä 75 ampuakin. Että sellaista sattuu.


      • luulisin
        ainakaan mulle kirjoitti:

        Käyn viikottain ampumassa, enkä ole koko kesänä ampunut yhtään pummia. Ja kun kokeeseen menin, niin kappas, penkkaan osui. Eikä ne ukot mulle nauraneet, seurakaveri vain ihmetteli, että mikä nyt tuli, kun saat vielä 75 ampuakin. Että sellaista sattuu.

        Jollekki se voi olla paha paikka, ku porukassa ampuu. Saattas olla muuten hyvä ampumaan, mutta ku on porukkaa ympärillä, ni hermot pettää..mite sitte käynee metsästystilanteessa

        Hieno homma kuitenkin teidän seuran kohdalla, että ei pärskähdellä, jos toinen ampuu pummin.

        Mulla itellä hirvikoe jännittää jonni verran jostain syystä ampua. Harjoittelin 90 metrin matkalle ja osumat olivat noin 20 cm säteellä..hirvikokeessa ne hipo justiin sallitut rajat..


      • FoT
        luulisin kirjoitti:

        Jollekki se voi olla paha paikka, ku porukassa ampuu. Saattas olla muuten hyvä ampumaan, mutta ku on porukkaa ympärillä, ni hermot pettää..mite sitte käynee metsästystilanteessa

        Hieno homma kuitenkin teidän seuran kohdalla, että ei pärskähdellä, jos toinen ampuu pummin.

        Mulla itellä hirvikoe jännittää jonni verran jostain syystä ampua. Harjoittelin 90 metrin matkalle ja osumat olivat noin 20 cm säteellä..hirvikokeessa ne hipo justiin sallitut rajat..

        oot kyl ihme jätkä.... mä ampuilen 100 metrii 20mm kasaa


      • FoT:lle
        FoT kirjoitti:

        oot kyl ihme jätkä.... mä ampuilen 100 metrii 20mm kasaa

        jos ampuu 100 metriin 20mm kassaa niin sitä ei oekeestaan kannattasi kehua aenakaan ylleisesti ampujathan naoraa sulle. se on kaksi senttiä ja se on paljon


      • ampuja myös
        FoT kirjoitti:

        oot kyl ihme jätkä.... mä ampuilen 100 metrii 20mm kasaa

        Sitten sinun kannattaa lähteä kisoihin.


    • harjoituksen puutetta

      Seisovat ekalla 10,8,8, mutta aikaa 26 sekuntia, en ole käynyt ampumassa aikoihin en osannut arvioda miten nopeasti pitää ampua. -> uusinta: seisovat 10,6,6

      Liikkuvissa ensin kaksi pummia liikaa ennakkoa, ja 8
      Uusinnassa 3,8,2. Piti tähdätä rintapäähän että alkoi osua sinne päin.

      • ampuja

        mun mielestä seisoviin on melekeen vaikeampi ampua ku se aseen liike tuntuu tilanteessa liian isolta..noo, ehkä pitä reenat enemmän

        Liikkuviin on jotenki kuitenki helpompi täräyttää, ku saa viilettää asetta ja muistaa vain laukausta liikkeessä


      • Sako89
        ampuja kirjoitti:

        mun mielestä seisoviin on melekeen vaikeampi ampua ku se aseen liike tuntuu tilanteessa liian isolta..noo, ehkä pitä reenat enemmän

        Liikkuviin on jotenki kuitenki helpompi täräyttää, ku saa viilettää asetta ja muistaa vain laukausta liikkeessä

        Seisovia ampuessa on aikaa tähdätä kunnolla ja pitkään sihdatessa alkaa herkästi hermoilla ja asekäsi vapista. Itelläni jäi kokeessa seisovia ampuessa yli 7 sekuntia aikaa käyttämättä, joten se aikaraja on vaan nimellinen.


      • stunari
        Sako89 kirjoitti:

        Seisovia ampuessa on aikaa tähdätä kunnolla ja pitkään sihdatessa alkaa herkästi hermoilla ja asekäsi vapista. Itelläni jäi kokeessa seisovia ampuessa yli 7 sekuntia aikaa käyttämättä, joten se aikaraja on vaan nimellinen.

        Itse olen yleensä tukenut riistanhoitoyhdistystämme parillakin ampumakierroksella per koetilaisuus vuodesta 2000, mutta jostain syystä tänä vuonna menikin kerralla.
        Seisoviin ampuessa ns. vapina kiusaa sitä enemmän, mitä suuremmalla suurennoksella tähtäin on. Ruuvaa siis tarvittaessa pienemmäksi; voihan silti renkaitten keskelle tähdätä...


      • reiska-virrat
        ampuja kirjoitti:

        mun mielestä seisoviin on melekeen vaikeampi ampua ku se aseen liike tuntuu tilanteessa liian isolta..noo, ehkä pitä reenat enemmän

        Liikkuviin on jotenki kuitenki helpompi täräyttää, ku saa viilettää asetta ja muistaa vain laukausta liikkeessä

        joo olen samaa mieltä .nopeet liikkeet on näyttavä


    • markkos

      Ensimmäisellä yrityksellä seisovaan 7, 5, 7, ja liikkuvaan ei yhtään. Toisella liikkuvaan 3, 9, 3. Itse 14 v, (ensimmäinen) metsästystutkinto suoritettu 13 pv ennen koetta.

    • Sako89

      Kolmatta kertaa eläessäni ammuin "oikealla" luodikolla ja koe meni ensiyrittämällä läpi. Tulos tosin jäi alle viidenkympin, mutta ei paljon jaksa harmittaa.

      • joohanse joo

        sain eilen merkin ja ekalla. olen kyllä harjoitellut koko kesän ja saanut aika hyviä tuloksia.
        hirvi merkki ammunoissa ei meillä sanota tuloksia mutta olen saanut tämän kesän ammunoissa parhaillaan 3liikkuvaa 30 pist. 3juoksevaa 28 pist.


    • WildHunter

      seisovaan 7, 9, 10
      juoksuun ensin 0(ohi klo 3 eli jäi taakse) ennakko jäi hapuiluksi, joten heti uusi yritys.
      Sitten uusinta 8, 10, 8.
      Se oli toinen kerta kaikkiaan. Olen kyllä muutaman kerran harjoitellutkin loppukesästä.
      Oli vielä voimassaoleva lupakin viimesyksyltä, mutta kun porukan periaatteena on koeampuminen joka syksy, niin ihan siksi ammuin jo nyt.

    • Ikämies

      Ei mennyt läpi yritin monta kertaa, mutta on vielä armonvuosi aikaa ensi syksynä jännittää kovasti jo etukäteen lupa katkolla. En uskalla käydä paikkakunnan radalla yrittämässä kuin kaksi kertaa, jotta ei sana leviä. Ensi vuonna joutuu matkustelemaan ja kovasti harjoittelemaan toivottavasti saan jossain läpi niin ei saa häpeää ylleen entisenä metsämiehenä.

      • lissu

        Mitä jos ensi kesänä kävisit radalla harjoittelemassa 1-2 kertaa viikossa. Taatusti menee koe läpi. Siis, jos ihan tosissasi harjoittelet, mikään sinnepäin ei riitä.


    • -kätkäläinen-

      Eka yrittämällä meni ja minun mielestäni ei yrityskertoja saisi ollakkaan enempää kuin yksi,,, alkaisivat harjoittelemaan enemmän ja turhaan jännittäjät karsiutuisi jo pois jo kalkki viivoilla, ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe