ohjelmasta koirat kaltereiden takana?
Itselleni Agnes ja Ginger jotenkin olivat ne mieleenpainuvimmat, vaikka niitä oli toki muitakin.
Mikä jäi mieleen
27
1988
Vastaukset
- sth
Mä olen niin herkkä näille tälläsille ohjelmille,
minusta koko ohjelma oli n i i n surullinen.
Täytyy myöntää että nuo vanhat koirat yleensäkin on myös minun sydäntä lähellä.- FAU
Vanhoissa koirissa vaan on sitä jotakin.
Ne on hienoja otuksia ja ansainneet hyvät eläkepäivät,en ole ikinä voinut ymmärtää asennetta,että se nyt on vaan vanha koira.
Meillä ainakin vanhukset on aina erityisasemassa ja osaavat kyllä ottaa aiheesta ilon irti,välistä tuntuu,että höynäyttävät mua ihan kuus-nolla koko ajan. - issu56
kuin myös ja mies jo sanoikin heti ohjelman alussa, että jospa et nyt katsoiskaan, ettei tarvi koko yötä valvoa ja miettiä. Vaan minkäs teet...
- Koirankarva
Siellä joka vuosi 750 000 lasta joutuu koiran puremaksi. Se kauhistutti. Miten siellä niitä koiria pidetään ja koulutetaan. Eikö siellä osata mitään. Kyllä Suomi on siinäkin suhteessa hieno maa.
- 808
Joo kyllä Amerikka on eläimille syötettävine mielialalääkkeineen ja sähköpantoineen aika kumma paikka näin skandinaavisesta vinkkelistä katsottuna.
Minua jäi tuossa ohjelmassa häiritsemään se, miten päätyivät sen mustan amerikancockerin lopettamaan:
Koiraa, joka yritti purra, jos siltä vie sen ruuan pois, kläämittiin vielä jatkuvasti päästä - asia josta koirat yleensäkään eivät (ainakaan vieraan ihmisen tekemänä) pidä. Sitten vaan todettiin, että juu puree - ja eikun piikille.
Ei sanaakaan siitä, että koiraa voisi yrittää kouluttaa, tehdä sille johtajuusasiat selviksi. Tuon kokoisen koiran dominoimiseen kun ei ole pakko alistua (kuten tässä mielestäni päätettiin tehdä), vaan siltä kyllä saa turhat luulot pois - eikä ole uudelleenkouluttajan henkikään uhattuna.
Vai missasinko tarinasta jonkin oleellisen osan, kun en nähnyt ohjelman ensimmäistä varttia? - Interaktio
808 kirjoitti:
Joo kyllä Amerikka on eläimille syötettävine mielialalääkkeineen ja sähköpantoineen aika kumma paikka näin skandinaavisesta vinkkelistä katsottuna.
Minua jäi tuossa ohjelmassa häiritsemään se, miten päätyivät sen mustan amerikancockerin lopettamaan:
Koiraa, joka yritti purra, jos siltä vie sen ruuan pois, kläämittiin vielä jatkuvasti päästä - asia josta koirat yleensäkään eivät (ainakaan vieraan ihmisen tekemänä) pidä. Sitten vaan todettiin, että juu puree - ja eikun piikille.
Ei sanaakaan siitä, että koiraa voisi yrittää kouluttaa, tehdä sille johtajuusasiat selviksi. Tuon kokoisen koiran dominoimiseen kun ei ole pakko alistua (kuten tässä mielestäni päätettiin tehdä), vaan siltä kyllä saa turhat luulot pois - eikä ole uudelleenkouluttajan henkikään uhattuna.
Vai missasinko tarinasta jonkin oleellisen osan, kun en nähnyt ohjelman ensimmäistä varttia?Kuka sen koiran olisi kouluttanut? Ne hoitajat? Mistä sille koiralle olisi löytynyt tarpeeksi pätevä omistaja, kun valittavana olisi lukematon määrä "täyspäisiäkin" koiria? Ne ei halunnu siitä koirasta "kiertolaista".
Brittien kuuluisin koiratarha(en ny muista nimee), tarkastaa tosi tarkkaan tulevat omistajat, tekevät kotikäynnin jne. Tuttavani asunnon puutarha oli heidän mielestään hiukan liian pieni, ei meinannut saada koiraa. Kun tuttavani selosti toimintatapansa(koirat autolla joka päivä väljemille vesille), antoivat viimein koiran. Tekivät tarkastuskäynnin vielä jälkeenpäinkin. Nyt hänelle tuli toinenkin hylätty koira sieltä tarhalta. Siellä ollaan siis tosi tarkkoja. - PoliceGirl82
Interaktio kirjoitti:
Kuka sen koiran olisi kouluttanut? Ne hoitajat? Mistä sille koiralle olisi löytynyt tarpeeksi pätevä omistaja, kun valittavana olisi lukematon määrä "täyspäisiäkin" koiria? Ne ei halunnu siitä koirasta "kiertolaista".
Brittien kuuluisin koiratarha(en ny muista nimee), tarkastaa tosi tarkkaan tulevat omistajat, tekevät kotikäynnin jne. Tuttavani asunnon puutarha oli heidän mielestään hiukan liian pieni, ei meinannut saada koiraa. Kun tuttavani selosti toimintatapansa(koirat autolla joka päivä väljemille vesille), antoivat viimein koiran. Tekivät tarkastuskäynnin vielä jälkeenpäinkin. Nyt hänelle tuli toinenkin hylätty koira sieltä tarhalta. Siellä ollaan siis tosi tarkkoja.Puhut varmaan noista. Olen käynyt molemmissa paikoissa katselemassa koiria ja tosiaan ovat hyvin tarkkoja koiriensa kohtalosta: Ei saa olla rappuja, pieniä tiloja tai täyspäivätyössä. Piha (suurehko) on pakollinen jne. Koirista he velottavat näennäisen £90, eli 900 mummon markkaa. Noita paikkoja on Briteissä valtavasti, puhumattakaan vinttikoira rescue-toiminnasta...
En nähnyt tuota ohjelmaa, voisikohan joku pääpiirteittäin kertoa, minne se sijoittui ja mitä koski? - Interaktio
PoliceGirl82 kirjoitti:
Puhut varmaan noista. Olen käynyt molemmissa paikoissa katselemassa koiria ja tosiaan ovat hyvin tarkkoja koiriensa kohtalosta: Ei saa olla rappuja, pieniä tiloja tai täyspäivätyössä. Piha (suurehko) on pakollinen jne. Koirista he velottavat näennäisen £90, eli 900 mummon markkaa. Noita paikkoja on Briteissä valtavasti, puhumattakaan vinttikoira rescue-toiminnasta...
En nähnyt tuota ohjelmaa, voisikohan joku pääpiirteittäin kertoa, minne se sijoittui ja mitä koski?Siis se Lontoon paikka taisi olla nimeltään Battersea Dogs Home. Kirjoitusasusta en mene takuuseen.
- amir05
oli niin kauheeta kattoo ku se aivan ääni käheenä paniikis haukku sielä häkis..sit se hoitaja puhui jotai et se ei kestäisi sielä kauaa..rupes niin itkettää ja otin heti oman koiruuteni syliin
..onneks se sit pääsi sinne pikkuhuoneeseen ja sit uuteen kotiin :) :)
cockerin lopetus vähän ihmetytti..se näytti jo härnäämiseltä ku se sillä tekokädellä tökki niin monta kertaa...- Dude
mie katoin kanssa, että eukko vaan härnää koiraa, ja siks piti toinen lopettaa! :(
- Dude
ne oli ihan säälittäviä.. Se Agnes oli ihana ja oli mukava ettei sitä lopetettu ennen kuin sairastui. Gingeriä kävi sääliks kun se meni ihan sekaisin alussa, kun se omistaja jätti sen. Se näytti niin onnelliselta siellä vanhan miehen ja naisen luona, the happy end! :) Sitä dobermannia kävi sääliks, kun se käveli nii oudosti, mutta hyvä ettei sitä tarvinnut lopettaa..
- Pepita
Se lääppiminen ja pusiminen ja halaileminen oli vähän kyllä konua minun silmää.
Ja alko kyllä ärsyttämään se tekokäden kanssa tökkiminen. Saatana sehää oikee haki sitä että se koira tulee sekopäiseks. Kyllähän sen varmasti ois koulutuksella ois saanu rotiin sekin piski, mutta niin kuin tuolla aikaisemminki mainittiin ni ei sellasseen taida löytyä aikaa eikä resursseja kun noita tervepäisiä koiriakin on pilvinpimein ilman kotia. Ameriikassa kaikki on vähän miten on. Täytyy vaan todeta että täällä Suomessa asiat on jota kuinkin hyvällä mallillaa.
- Jenkki fani
Barttonin ihanat rinnat.
- saara-spring
Jostain syystä tarhan omistaja ei sietänyt sitä spanielia. Saipahan sitten koiran pois päiviltä, kun oikein mojovasti härnäsi ja vihaiseksi osoitti.
Varmaan aika moni koira kävisi tuollaisissa oloissa tekokäteen kiinni, kun tarpeeksi kauan ärsytettäisiin.
Sitä paitsi, siinä kun koira söi "viimeistä ateriaa" eli niitä nuggetteja, ei vihaisuudesta ollut tietoakaan.
Toivottavasti sinne tarhalle ei joudu kovin moni spanieli.
Niin, vielä jäi mieleen toi eutanasiapiikin antaminen: ei ensin rauhoitusta, suoraan "kanttuvei"-piikki vaan?!?!- ansku
mulla ihan samat fiilikset.. se nainen sano heti aluks, ennen kun oli edes testannut sitä koiraa, että se on vihanen.. ja se kyllä tosiaan varoitti monta kertaa ennen ku puri, ja eihän nyt kukaan kodissakaan härnää koiraa tolleen, jos sillä on ruoka edessä.. tuntuu kyllä siltä, että sillä oli alusta asti jotain sitä koiraa vastaan..ei agressiivinen koira anna käsitellä itseään niin ku se spanieli.. säälittää ja itkettää sen kohtalo.. :(
ja just se, että miten ihmeessä niitä ressukoita ei edes rauhotettu ensin..? - Dude
ihan samaa mieltä oon, eukko ei vaan tykännyt koirasta. Eihän se olisi halunnut kokeilla sitä niskatukea sillä Fredillä "turhaan kokeillaan kun ei välttämättä onnistu..". Joo, paitsi että nyt oisivat kyllä lopettaneet koiran turhaan. Ihme eukko, se lopettaa niitä koiria, jotka ei tykkää siitä itsestään (eli Suesta..)!! :( :(
...jäi mieleen. Se oli niin hellyyttävä sen kömpelön kävelytyylinsä kanssa. Onneksi se tuki auttoi, eikä tarvinnut lopettaa, ja saipa vielä uuden kodin sen pikkupojan luona =)
- Dude
onneks Fred sai hyvän kodin ja ei tarvinnut lopettaa. Tosin se eukko (Sue) oli jo lopettamassa koiraa ilman niakatuki kokeilua. Tuntu kun se Sue olisi halunnut lopettaa vaan niitä koiria ja käski että elukat joista hän ei tykännyt niin piikille vaan..
..katsomaan ohjelmaa kuin parin minuutin verran. Siinä ajassa jo tuli itku silmään, ja laitoin tv:n kiinni. Ohjelma tuntui liian "julmalta" koiria koihtaan,ja minä extra empaattisena ihmisenä en voinut sitä seurata saamatta siitä tunnontuskia.
Tuntui paremmalta käpertyä siipan viereen nukkumaan.- eklu58
Kyllä kauheasti ihmettelen kuinka moinen "itseoppinut" pääsee tällaiseen ns. dokumenttiohjelmaan jossa pitäisi olla edes siteeksi totta ja factaa mukana. Pilalle lellittu hätääntynyt kokkeri oli muka pahin näkemänsä peto ja häiriintynyt, monenko koira antaa vieraan ihmisen läpsiä tekokädellä?. Kyllä koira erottaa oikean käden mallinuken kädestä joka todennäköisesti haisi koiratarhalle/muille koirille. Niin kun kyseinen koira sitten lopetettiin niin aikas nätisti söi mäkkärin ruokaa oikeasta kädestä ja antoipa ihan silittääkkin.
Aika vastuuttomasti myös korjattiin dobberin selkäranka niskatuella, tosin niin hyvin tuloksin ettei tarvinnut edes kuvata tai muuten tarkemmin tutkia vaan riitti kun eläinlääkäri katseli hetken sen liikkumista. Ja kiltti kun oli niin lemmikiksi perheeseen jossa pieni lapsi. Kaikkihan tietää pienen kokkerin olevan se vaarallinen ja hieman isomman dobberin jolla neljä vasenta jalkaa olevan varma valinta lapsiperheeseen. Mainittiin muistaakseni tuolla n. 750 000 tapausta vuodessa kun koira puree lasta, todella ihmeellistä kun käytössä tämän tason asiantuntijoita ja ihmeparantajia.
Siitä tekokädestä kyllä päästäis lopullisesti eroon jos saisin oman koiron tuonne testiin;-) - Giulia
.."eläintenystävien" pitämät tarhat, joissa ei lopeteta koiria vaan ne saavat stressata ja kitua betonihäkeissään loppuelämänsä pääsemättä ikinä juoksemaan ja nauttimaan vapaudesta, kärsien ja kärsien päivästä toiseen... :-(
- Lizzie
betonitarhat jäi munkin mieleen...ihan kamalaa!
Ei tollanen oo koiran elämää:(. reppanat...
Fred jäi muuten mieleen:). aivan ihana otus! Lopussa oli hyvä kun ne näytti sitä siellä uudessa kodissa ja se omistaja sanoi, että halusivat vahtikoiran, mutta Fredissä ei ole mitään muuta pelottavaa kun ulkonäkö;)
- VOIKO
tuota kyseistä ohjelmaa nähdä uusintana jossain vaiheessa tai saako sitä netistä katottua / ladattua koneelle?
- Petolauma
Jos se cokkeri oli pahin hänen näkemänsä peto,mitähän sanoisi meidän laumasta?Yksikään ei olisi enää hengissä...Eikos koira tuotu tarhalle siksi kun oli purrut toista koiraa?
Suomi on täynnä näitä pieniä koiria jotka käy isommankin koiran päälle surutta miettimättä...Ruokaakin aika moni puolustaa,meidän koirista yksikään ei anna muiden kuin minun(ei siis edes muiden perheenjäsenien)viedä ruokaansa ärisemättä,varmaan saattaisivat käydä päällekkin jos olisi niin hullu että tarpeeksi ärsyttäisi...- Dude
ihan kun jenkit ois vaan halunnut päästä koiristaan eroon. yhdellä ei ollut aikaa olevinaan ja jos koira puree toista koiraa, niin ei välttämättä koira ole skitso. Tosiaan noita sattuu, ja vähän ihmetyttää kyllä toi jenkkien toiminta. Lopettakaa te koirani, tulen sen sitten hakemaan muovipussissa. Mitä??!! Omistajan on oltava koiransa vierellä loppuun asti, toi jenkkien toiminta on vähän skitsoo.. Ei pahalla, muttei kyllä hyvälläkään..
- Mappe
kohtalo ihmetytti! Hoitolan pitäjä oli leimannut koiran vaaraliseksi jo ennen testiä ja entäs sitten itse testi... Huh huh... Pahaa teki katsoa kun ärsyttämistä vaan jatkettiin ja jatkettiin vaikka aika äkkiä kävi selväks että koira puolustaa ruokaansa. Kummastutti myöskin että kuinka noinkin "vaarallisen" koiran trimmaaminen sujui kovin vaivattomasti....???
- elluu_
Mulla ainakin jäi se cokker spanieli (?) se 3vee ja sitten myös se Fred, jolla oli niska vaiva. Täytyy sanoa että itkin sen aikana. Mietein ihmisen julmuutta. Kun esim. tämä Fred oli vain 6kk vanha eikä omistaja enää halunnut selkä vaivan takia. Tai se cokkerspanieli,en muista nimiä oli kiertänyt 4 kotia. Miksei kukaan sitä opettanut tavoille..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774462Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112393- 1711580
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431476- 1221346
- 1151247
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721179Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81156- 661105
- 35956