Onko länsiväylällä tapahtunut jokin liikenneonnettomuus Lauttasaaren kohdalla?
Lauttasaari
18
3933
Vastaukset
- onn
bussit kolareineet taas, on paljon loukkaantuneita, ei vielä kuolleita, on vakavasti loukkaantuneita.
- uutisissa
Kaksi bussia, yksi pakettiauto, 14 loukkaantunutta, 5 vakavasti loukkaantunutta.
Paikalla 4 ambulanssia, helikopteri. Liikenne kulkee nyt yhtä kaistaa pitkin, mutta on pahasti ruuhkautunut edelleen.Toisen bussin perä kasassa, toisen tuulilasi rikkoutunut, pakettiautosta ei tietoa.
Bussien matkustajia siirretään tällähetkellä muilla busseilla pois paikalta. - 12333
Onneksi ei kuolonuhreja..
- kuski 12v ajan
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia. - Sivullisen pohdiskelua
kuski 12v ajan kirjoitti:
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia.Eikös se etummaisen bussin kuljettaja ajanut pakettiautoon jossa oli varoitusvilkut päällä?
Kyllä vika on silloin bussikuskissa eikä pakettiauton tai rekan kuljettajassa.
Ne vilkut ja varoitusvalot on nimenomaan varoittamassa muita.
Turvavälitkö oli kunnossa?
Meinaat siis ettei bussikuskit edes yrittäneet pysäyttää? Nimittäin jos yrittivät eikä etäisyys riittänyt, niin silloinhan turvaväli oli liian pieni ja jos turvaväli oli kunnossa niin bussia ei yritetty pysäyttää koska onnettomuus kuitenkin tapahtui, eikö? - autoilia a
kuski 12v ajan kirjoitti:
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia.Tyypillistä 12 vuotiaan selittelyä en tarkoita ikää vaan ajatuksen juoksua,etkö ymmärrä se vilkku auto on saatto auto,joka varoittaa muuta liikennettä erikoiskuljetuksesta.joka poikkeaa LEVEYDELTÄÄN PITUUDELTAAN AJONOPEUDELTAAN ym.muusta liikenteestä,ETTÄ kun näet sellaisen varoitus auton niin pysäytäppä,ensikerralla autosi tien sivuun pois ajoradalta,jos et tiedä varoitus auton tarkoitusta,sieltä voi tulla autoa vastaan koko tien täydeltä jopa laiva,että jos Bussikuskit törmäsi niin syyllisyydestä ei ole epäselvyyttä et silleen,kukahan sullekki on kortin luovuttanu taikka missä autokoulussa olet koulun käynyt että toiset tietävät varoa menemästä ko:kouluun ja Bussikuskeille TURVAVÄLI jää aikaa pienille aivoille."ettei korvat irtoa kun törmää tuulilasiin".
- ANDE
autoilia a kirjoitti:
Tyypillistä 12 vuotiaan selittelyä en tarkoita ikää vaan ajatuksen juoksua,etkö ymmärrä se vilkku auto on saatto auto,joka varoittaa muuta liikennettä erikoiskuljetuksesta.joka poikkeaa LEVEYDELTÄÄN PITUUDELTAAN AJONOPEUDELTAAN ym.muusta liikenteestä,ETTÄ kun näet sellaisen varoitus auton niin pysäytäppä,ensikerralla autosi tien sivuun pois ajoradalta,jos et tiedä varoitus auton tarkoitusta,sieltä voi tulla autoa vastaan koko tien täydeltä jopa laiva,että jos Bussikuskit törmäsi niin syyllisyydestä ei ole epäselvyyttä et silleen,kukahan sullekki on kortin luovuttanu taikka missä autokoulussa olet koulun käynyt että toiset tietävät varoa menemästä ko:kouluun ja Bussikuskeille TURVAVÄLI jää aikaa pienille aivoille."ettei korvat irtoa kun törmää tuulilasiin".
että dösäkuskitkin on vaan ihmisiä.Itse käytän joskus dösää nro 93 ja on kuulkaa välillä sellasta menoa.Viimeeksi ajettiin Itäkeskuksen kohdalla päin punaisia ja Marjaniemen pikkuteillä sai tosisaan pitää kaiteesta kiinni.
Olen aikoinaan kulkenut työmatkat Espoosta Helsinkiin ja suurin osa on mennyt mukavan jouhevasti mutta kyllä yleensä turvaudutaan bussikaistaan ja ajetaan todella kovaa ylinopeutta.Miksiköhän poliisi ei valvo dösien tahi taxeja ylinopeutta?? - karkoski
Sivullisen pohdiskelua kirjoitti:
Eikös se etummaisen bussin kuljettaja ajanut pakettiautoon jossa oli varoitusvilkut päällä?
Kyllä vika on silloin bussikuskissa eikä pakettiauton tai rekan kuljettajassa.
Ne vilkut ja varoitusvalot on nimenomaan varoittamassa muita.
Turvavälitkö oli kunnossa?
Meinaat siis ettei bussikuskit edes yrittäneet pysäyttää? Nimittäin jos yrittivät eikä etäisyys riittänyt, niin silloinhan turvaväli oli liian pieni ja jos turvaväli oli kunnossa niin bussia ei yritetty pysäyttää koska onnettomuus kuitenkin tapahtui, eikö?välillä tällaisiakin kommentteja, joissa ei olla heti syyllistämässä sitä osapuolta, joka AIHEUTTAA LIIKENTEEN HIDASTUMISEN. Itse olen joskus ollut osallisena sellaisessa onnettomuudessa, jossa saattoautot ja kuljetus oli seisseet jo jonkin aikaa paikallaan, näkyvyyttä yli kilometri, ja silti ihmiset sai aikaan äkkitilanteen ja ketjukolarin. Yllättäen tämäkin tapahtui pääkaupunkiseudulla. Kyllä se keltainen vilkkuva valo ainakin minulle itselleni jotain merkitsee (erityistä valppautta ja valmiutta pysähtyä ja antaa tietä), vaikka sitä paljon käytetäänkin tänä päivänä ihan turhankin takia.
- ...+.
kuski 12v ajan kirjoitti:
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia.Kun näet liikenteessä muita ajoneuvoja, ihmisiä, eläimiä tai kiinteää omaisuutta, älä aja niitä päin.
Törmäys syntyy, kun tila loppuu.
= pidä tarpeeksi välimatkaa muihin. - Ammattimies!!!
ANDE kirjoitti:
että dösäkuskitkin on vaan ihmisiä.Itse käytän joskus dösää nro 93 ja on kuulkaa välillä sellasta menoa.Viimeeksi ajettiin Itäkeskuksen kohdalla päin punaisia ja Marjaniemen pikkuteillä sai tosisaan pitää kaiteesta kiinni.
Olen aikoinaan kulkenut työmatkat Espoosta Helsinkiin ja suurin osa on mennyt mukavan jouhevasti mutta kyllä yleensä turvaudutaan bussikaistaan ja ajetaan todella kovaa ylinopeutta.Miksiköhän poliisi ei valvo dösien tahi taxeja ylinopeutta??Paikallis-liikenteen dösä-kuski voi ajaa ylinopeutta ,
mutta ei länsiväylällä, muuta kuin omalla h-autollaan ei työkalullaan. - karkoski
Ammattimies!!! kirjoitti:
Paikallis-liikenteen dösä-kuski voi ajaa ylinopeutta ,
mutta ei länsiväylällä, muuta kuin omalla h-autollaan ei työkalullaan.se kommentti silloin vuosia sitten tv:ssä, kun Turun moottoritiellä paukaisivat lumipyryssä muutamia kymmeniä autoja ruttuun... eräs osallinen kehtasi oikein telkkarissa sanoa: "Ajoin ihan sitä liikennemerkin määräämää nopeutta, mutta eteen ei vaan nähnyt yhtään mitään, ja sitten ne kaikki vaan seisoi siinä."
Mitäs tuohon enää voiskaan lisätä. Ei ollu ylinopeutta, ei. Eli varmaan se vika oli siinä lumisateessa tai sitten niissä, jotka hiljensi salakavalasti vauhtiaan ja pahaa aavistamaton, vastuuntuntoinen ja lainkuuliainen ja osaava ihminen joutui salaliiton uhriksi. - yrjöö
kuski 12v ajan kirjoitti:
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia.Sinähän oletkin kiivas ammattikunnan puolustaja, edeltä käsin jo puolustat ammattikuntaamme, vaikka kukaan ei ollut vielä ehtinyt edes kirjoittaa. Minun mielestä kyllä autonkuljettajan ja varsinkin linja-auton kuljettajan on sen verran varovasti ajeltava, ettei nyt rysäytä pysähtyneen auton päälle, onhan hänellä matkustajien henki suojeltavana,samaa sanon takana ajaneesta linja-auton kuljettajasta,mutta kun luulevat että täällä ajetaan kuten Venäjällä??
- ekl
kuski 12v ajan kirjoitti:
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia."Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt?"
Suurin osa ihmisistä kuvittelee, että erikoiskuljetusten reitit tutkitaan joka kuljetusta varten. Näin ei kuitenkaan toimita, paitsi kaikkein suurimpien kuljetusten osalta. Tiehallinnolla on ERIKU-järjestelmään tallennettuna kaikkien siltojen korkeudet, silta-aukkojen leveydet eri korkeuksilla, ajosuunnat rampeilla ym. ym. ym. kuljetuksen reittiin vaikuttavaa tietoa. Ennen kuin kuljetusta lähdetään viemään, tilataan sille Tiehallinnosta erikoiskuljetuslupa. Lupakäsittelijä syöttää järjestelmään kuljetuksen mitat, lähtöpaikan ja määräpaikan. Tämän jälkeen järjestelmä määrittää kuljetukselle reitin. Yli 95% luvista tulee oikein, mutta joskus sitten tulee yllätyksiä, esim. uusia siltoja tms.
Tuo Katajaharjun silta nyt on ollut olemassa jo niin kauan, että ainakaan lupavirheestä ei ollut kysymys. Liikenteenohjaajatkin ovat kuitenkin vain ihmisiä, joten on täysin mahdollista että kuljetuksen piti nousta Katajaharjun liittymästä ylös, mutta ajoivatkin ohi. Todennäköisempänä pidän kuitenkin, että kuljetukselle oli lupa Länsiväylää pitkin ja kyseessä oli vain normaali tarkistus, että varmasti mahdutaan.
Tuo varoitusauto on osalle ihmisistä kuin punainen vaate. Väliin pitää tunkea liikenteenohjaajan ohjeista välittämättä. Tai jos näytät jollekin että 'mene vaan, ettei tarvi kilometrin päässä ohittaa', niin varmasti ei lähdetä. Pitää vaan jäädä toljottamaan että 'mikäs sieltä nyt tulee'.
Liikenteenohjaajalla on kuitenkin likennettä ohjatessaan poliisin valtuudet, joten niitä on noudatettava, vaikka kuinka pitäisi ajaa päin punaisia tai kääntyä eri suuntaan kuin muuten olisi menossa. Ja erikoiskuljetustahan ei käytännössä voi ohittaa (laillisesti) ilman liikenteenohjaajan antamaa merkkiä! - Mummu
ekl kirjoitti:
"Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt?"
Suurin osa ihmisistä kuvittelee, että erikoiskuljetusten reitit tutkitaan joka kuljetusta varten. Näin ei kuitenkaan toimita, paitsi kaikkein suurimpien kuljetusten osalta. Tiehallinnolla on ERIKU-järjestelmään tallennettuna kaikkien siltojen korkeudet, silta-aukkojen leveydet eri korkeuksilla, ajosuunnat rampeilla ym. ym. ym. kuljetuksen reittiin vaikuttavaa tietoa. Ennen kuin kuljetusta lähdetään viemään, tilataan sille Tiehallinnosta erikoiskuljetuslupa. Lupakäsittelijä syöttää järjestelmään kuljetuksen mitat, lähtöpaikan ja määräpaikan. Tämän jälkeen järjestelmä määrittää kuljetukselle reitin. Yli 95% luvista tulee oikein, mutta joskus sitten tulee yllätyksiä, esim. uusia siltoja tms.
Tuo Katajaharjun silta nyt on ollut olemassa jo niin kauan, että ainakaan lupavirheestä ei ollut kysymys. Liikenteenohjaajatkin ovat kuitenkin vain ihmisiä, joten on täysin mahdollista että kuljetuksen piti nousta Katajaharjun liittymästä ylös, mutta ajoivatkin ohi. Todennäköisempänä pidän kuitenkin, että kuljetukselle oli lupa Länsiväylää pitkin ja kyseessä oli vain normaali tarkistus, että varmasti mahdutaan.
Tuo varoitusauto on osalle ihmisistä kuin punainen vaate. Väliin pitää tunkea liikenteenohjaajan ohjeista välittämättä. Tai jos näytät jollekin että 'mene vaan, ettei tarvi kilometrin päässä ohittaa', niin varmasti ei lähdetä. Pitää vaan jäädä toljottamaan että 'mikäs sieltä nyt tulee'.
Liikenteenohjaajalla on kuitenkin likennettä ohjatessaan poliisin valtuudet, joten niitä on noudatettava, vaikka kuinka pitäisi ajaa päin punaisia tai kääntyä eri suuntaan kuin muuten olisi menossa. Ja erikoiskuljetustahan ei käytännössä voi ohittaa (laillisesti) ilman liikenteenohjaajan antamaa merkkiä!"Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt?"
Siis Katajaharjussahan ei Espooseen päin mentäessä ole ylös menevää ramppia ... - karkoski
Mummu kirjoitti:
"Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt?"
Siis Katajaharjussahan ei Espooseen päin mentäessä ole ylös menevää ramppia ...ja se kierretään Lauttasaaren kautta ja tultaessa kyseiseen liittymään, ajetaan ramppi vasten liikennettä ja myös pätkä länsiväylää vastakarvaan, huoltoaukosta omalle puolelle.
- terve!!
kuski 12v ajan kirjoitti:
Taasko heti ollaan syyttämässä bussinkuljettajia onnettomuudesta länsiväylällä.Onnettomuus tuskin sai alkunsa ns.liian pienestä turvavälistä? Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa.Miksei liian korkean yhdistelmän ajoreittiä oltu tutkittu tarpeeksi hyvin? yleensä ko.kuljetukset menevät katajaharjun rampista ylös,miksei nyt? Kysymyksiä on aivan liikaa, joten eiköhän TAAS KERRAN olla hissukseen kunnes syy selviää,eikä ruveta pistämään bussikuskien päitä pölkyille ennenaikojaan tai SAATTAA PALVELU LOPPUA siihen.
Toivottavasti loukkantuneille ei käynyt pahemmin,eikä heidän joukossaan ollut vanhuksia,lapsia tai raskaana olevia naisia.
Eiköhän tämän asian anneta olla eikä LEIKITÄ ASIANTUNTIJOITA asiasta missä voidaan ainoastaan arvailla tapahtumia."Eiköhän normaalia suuremmasta rekasta ilmoittavan pakettiauton varoitustauluista, vilkuista ollut se pääsyy minkätakia onnettomuus sai alkunsa."
- Rantsultatotiin
Muistaaksini 80-luvun puolivälissä sattui paha peräänajo. Henkilöauto litistyi täysin raskaankaluston väliin. Kuuntelin silloin poliisiradioa pikkuradiolla. Muistaako kukaan tarkemmin?
- Anonyymi
Siinä meni isää lukematta koko perhe..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812