Metallicasta...

eddie

Tykkään Iron Maidenista, mutta ajattelin tutustua Metallicaan, joten sanokaapa sellaiset biisit jotka kannattaa alkuun kuulla?

ELi sellaiset joilla metallica saa uusia "faneja"

13

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lucifer

      On vain yksi vaihtoehto,josta aloittaa:musta albumi.Siitä se lähtee,loistava albumi joka sisältää useita Metallican parhaita kappaleita,esim The Unforgiven,Enter Sandman etc.

    • Wolf-89

      Ja sen black albumin jälkeen st.Anger...
      MetallicA on älyttömän hyvä,mutta suht vanha bändi...

      • Taikuri

        Ette sitten ole kuulleet mitään muuta kuin mustaa levyä ja tätä uutta "änkyrää"?

        "Musta levy" on hyvä, muttei "oikeaa" metallicaa. St. Angerilla on hetkensä, mutta levy kaatuu toistoon, joittenkin mielestä surkeisiin saundeihin, ylipituuteen ja kitarasoolojen täydelliseen puutteeseen.

        Minä suosittelen kyllä, että tutustut Metallican 80-luvun timanttiseen tuotantoon.

        Kill 'Em All
        Ride The Lightning
        Master Of Puppets
        ...And Justice For All

        Ja sitten vasta blacki.

        load/re-load kaudesta ja uutukaisesta saa bändistä todella huonon kuvan. Eivät susihuonoja ole, mutta kun yhtye on levyttänyt paljon parempaakin.


      • Taikuri

        Unohtui tuohon edelliseen kommentoida.

        Vai "hyvä, mutta suht vanha bändi"!? Mitä ihmeen väliä vaikka bändi on vanha kuin taivas?

        Itse ainakin arvostan pitkän uran bändejä huomattavasti enemmän kuin "uusia räkänokkia". Omista lempibändeistäni suurin osa on aloittanut 80-luvulla tai ollut musiikkialalla sieltä lähtien. Otetaan esimerkiksi Iron Maiden. Keikkakunto on vieläkin uskomaton, energisyydessä jää moni nuori bändi toiseksi, vaikka bändin keski-ikä lähentelee viittäkymmentä. ja Bruce Dickinsonin ääni ja laulutekniikka on vain paranutu vuosien varrella.

        Ja miten sitten Ronnie James Dio? Mies on levyttänyt viidellä vuosikymmenellä, mutta rokkaa vieläkin täysillä.

        Vuodet tuovat kokemusta ja sitä minä ainakin arvostan. Mutta ei bändin iällä ole minulle mitään merkitystä, paitsi että kokemus tuo uskottavuutta.


      • Wolf-89
        Taikuri kirjoitti:

        Unohtui tuohon edelliseen kommentoida.

        Vai "hyvä, mutta suht vanha bändi"!? Mitä ihmeen väliä vaikka bändi on vanha kuin taivas?

        Itse ainakin arvostan pitkän uran bändejä huomattavasti enemmän kuin "uusia räkänokkia". Omista lempibändeistäni suurin osa on aloittanut 80-luvulla tai ollut musiikkialalla sieltä lähtien. Otetaan esimerkiksi Iron Maiden. Keikkakunto on vieläkin uskomaton, energisyydessä jää moni nuori bändi toiseksi, vaikka bändin keski-ikä lähentelee viittäkymmentä. ja Bruce Dickinsonin ääni ja laulutekniikka on vain paranutu vuosien varrella.

        Ja miten sitten Ronnie James Dio? Mies on levyttänyt viidellä vuosikymmenellä, mutta rokkaa vieläkin täysillä.

        Vuodet tuovat kokemusta ja sitä minä ainakin arvostan. Mutta ei bändin iällä ole minulle mitään merkitystä, paitsi että kokemus tuo uskottavuutta.

        Tuo on kyllää tottaa....


      • Wolf-89
        Taikuri kirjoitti:

        Ette sitten ole kuulleet mitään muuta kuin mustaa levyä ja tätä uutta "änkyrää"?

        "Musta levy" on hyvä, muttei "oikeaa" metallicaa. St. Angerilla on hetkensä, mutta levy kaatuu toistoon, joittenkin mielestä surkeisiin saundeihin, ylipituuteen ja kitarasoolojen täydelliseen puutteeseen.

        Minä suosittelen kyllä, että tutustut Metallican 80-luvun timanttiseen tuotantoon.

        Kill 'Em All
        Ride The Lightning
        Master Of Puppets
        ...And Justice For All

        Ja sitten vasta blacki.

        load/re-load kaudesta ja uutukaisesta saa bändistä todella huonon kuvan. Eivät susihuonoja ole, mutta kun yhtye on levyttänyt paljon parempaakin.

        Olen kuunnellut:
        Kill 'Em All
        &
        Master Of Puppets
        Ne oli hyviä! =)


      • Taikuri kirjoitti:

        Ette sitten ole kuulleet mitään muuta kuin mustaa levyä ja tätä uutta "änkyrää"?

        "Musta levy" on hyvä, muttei "oikeaa" metallicaa. St. Angerilla on hetkensä, mutta levy kaatuu toistoon, joittenkin mielestä surkeisiin saundeihin, ylipituuteen ja kitarasoolojen täydelliseen puutteeseen.

        Minä suosittelen kyllä, että tutustut Metallican 80-luvun timanttiseen tuotantoon.

        Kill 'Em All
        Ride The Lightning
        Master Of Puppets
        ...And Justice For All

        Ja sitten vasta blacki.

        load/re-load kaudesta ja uutukaisesta saa bändistä todella huonon kuvan. Eivät susihuonoja ole, mutta kun yhtye on levyttänyt paljon parempaakin.

        Uusin albumi St.Anger ei kolahtanut muhun ollenkaan ja mielestäni se onkin Metallican huonoin levy. Kyseisessä albumissa näkyy selvä kaupallisuus aika hyvin mukana, eikä sitä voi oikein muutenkaan verrata Metallican aikaisempiin levyihin.

        St.Anger on vaikutteiltaan hieman niin sanottu nu-metalia, tyyliin Linkin Park tai Limp Bizkit. Siitä syystä johtuen en digannut tuosta levystä juuri ollenkaan.

        Kill `Em All
        Master Of Puppets
        And Justice For All
        Ride The Lightning

        Nämä ovat mielestäni ne parhaat Metallican albumit, samoin kun myös tuo black-album. Load ja Reload ovat myös mielestäni ihan kuunneltavaa.


    • Ari Runkk

      Mielestäni kannataa lähtyä ilmestymis järjestyksessä:
      Kill 'em all
      Ride the lightning
      Master of puppets
      ...And justice for all
      Black Album
      Loadit
      ja St. Anger...

      Näin voi havaita bändin kehiteksen..

      • Invisible Kid

        Mitähän nyt oikein tarkoitat...??

        St.Anger nimittäin on ainakin aivan tajuttoman loistava albumi!
        Load ja Reload nyt puolestaan kieltämättä olivat hiukan ponnettomina tekeleinä siinä välissä...
        Itse ainakin jaksan odottaa Metallicalta vielä musiikkia, joka kolahtaa suoraan tähän mieleen!
        Joskus kauan sitten olin niitä aivan ensimmäisiä, jotka koko Metallicaan ihastuivat parin ekan albumin aikaan. Mahdankohan myös olla niitä viimeisiä, jotka ko. bändistä pitävät? Väliäkö sillä, jos musiikki uppoaa täydellisesti. Ja varsinkin tuo viimeisin albumi!! \m/


      • eddie
        Invisible Kid kirjoitti:

        Mitähän nyt oikein tarkoitat...??

        St.Anger nimittäin on ainakin aivan tajuttoman loistava albumi!
        Load ja Reload nyt puolestaan kieltämättä olivat hiukan ponnettomina tekeleinä siinä välissä...
        Itse ainakin jaksan odottaa Metallicalta vielä musiikkia, joka kolahtaa suoraan tähän mieleen!
        Joskus kauan sitten olin niitä aivan ensimmäisiä, jotka koko Metallicaan ihastuivat parin ekan albumin aikaan. Mahdankohan myös olla niitä viimeisiä, jotka ko. bändistä pitävät? Väliäkö sillä, jos musiikki uppoaa täydellisesti. Ja varsinkin tuo viimeisin albumi!! \m/

        (otsikko) on ainakin täyttä paskaa.. Tuo master of puppets on aika kova.


      • jeah
        eddie kirjoitti:

        (otsikko) on ainakin täyttä paskaa.. Tuo master of puppets on aika kova.

        st anger on aivan saatanan hyvä.......... vitun paljo parempaa ku joku helvetin black album tai loadit...

        ihan vitun hyvät sounditki... miks vitus ihmiset valittaa.... st anger on kolmen ekan levyn jälkee paras


    • SbT

      - Koko Kill 'Em All albumi

      - Ride The Lighting Albumilta:
      1) Fight Fire With Fire
      2) For Whom The bells toll
      3) Fade To Black
      4) The Call Of Ktulu
      5) Ride The Lighting

      -Master Of Puppets Albumilta:
      1) Master Of Puppets
      2) Battery
      3) Sanitarium
      4) Leper Messiah
      5) Damage Inc

      And Justice For All albumilta:
      1)Blackendet
      2)Harvester Of Sorrow
      3)One
      4)And Justice For All

      Metallica (Black) albumilta:
      1)Enter Sandman
      2)Sad But True
      3)Nothing Else Matters

      Load albumilta:
      1)Ronnie
      2)The Outlaw Torn
      3)Cure
      4)Hero Of The Day
      5)King Nothing

      Reload albumilta:
      1)The Memory Remains
      2)Devil's Dance
      3)Attitude
      4)Fuel

      -Garage Inc albumilta en suosittele mitään :\
      (Ehkä Die, Die My Darling)

      St.Anger albumiin ei välttämättä kaikki edes halua tutustua. Itse olen PITKÄN ja hartaan kuuntelun jälkeen oppinut ymmärtämään sitä.

    • maidenjan

      Ride The Lightning mielestäni paras. Kaikki levyt ovat hyviä mustaan asti. Sitten menee pelleilyksi.
      Muitten ei tarvitse vetää herneet nenään tästä kommentista. En pidä niistä! Yksinkertaista vai mitä? Mutta sinä ehkä pidät niistä. Kuuntelemalle sekin selviää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe