vartio ikäisille leikkejä??

BLoNDi

Moi kaikki!
Oon vartion-johtaja ollut jo polisenvuotta ja meillä on sellanen ongelma että leikit alkaa loppua kesken, Eli olisiko teillä jotain leikki ehdotuksia vartioikäsille? Ne on n.10.v tyttöjä. :D
Ja olisko teiilä ideoita ihan tavalllisen retken leirikasteeks? Kiitos vastanneille!

10

1935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peikko

Varmaan olet kokeillut jo kaikki perusleikit, kuten kirkonrotat, partioevoluution, kuka pelkää mustaa miestä, erilaiset hipat, murhaajan, tervapadat, yms...? Nyt syksyllä, kun illat pimenee, voi olla myös kaikkia taskulamppuhippoja, heijastimien etsimistä ja majakkaa yms.. Mielikuvitus on rajana. =)

Ja leirikasteeksi ton ikäsille tytöille vois suositella vaikka silmät sidottuna kuljettavaa lyhyttä rataa metsässä/hiukan esteisessä ympäristössä. Toteuta vaikka virittämällä köysi ohjenuoraksi, josta kiinni pitämällä pääsee reitin turvallisesti läpi. Sopikaa vaikka, että kaikkien on oltava hiiren hiljaa ja kuunneltava luonnon ääniä. Lisätunnelmaa voit luoda pitämällä radan iltamyöhällä illan viimeiseksi ohjelmaksi. Lopuksi voit lukea vaikka jonkun teemaan liittyvän kertomuksen.

Meillä on ainakin toiminut.

• BLoNDi

Kiitos!
        partioevoluution,majakkaa?
        Nämä leikit eivät ole tuttuja tai sitten en tunnista niitä nimeltä, voiko joku lyhyesti selittää?
        :D

• peikko
        BLoNDi kirjoitti:

Kiitos!
        partioevoluution,majakkaa?
        Nämä leikit eivät ole tuttuja tai sitten en tunnista niitä nimeltä, voiko joku lyhyesti selittää?
        :D

Partioevoluutio on sellasta, että kaikki pelaajat on alussa "sudareita" ja ääntelee ja liikkuu omalla tavallaan (meillä esim. hoetaan: "tahdon leikkiä!" ja pompitaan tasajalkaa).
        Näin yritetään löytää samalla tavalla liikkuva pari, jonka kanssa pelataan kivi, paperi, sakset. Se kumpi voittaa, ylenee partiohierargiassa eli muuttuu vartiolaiseksi (meillä ne ääntelee "solmuja, solmuja" ja vääntelee käsillään kuvitteellista narua solmuun). Kivi, paperi, sakset -häviäjä jatkaa sudarina ja yrittää etsiä taas paria itselleen.
        Näin jatketaan; vartiolaisista tulee vaeltajia (ääntelee "tylsää, tylsää" ja liikkuu laahustamalla), vartiolaisista lippukunnanjohtajia (huutaa: "hiljaa, hiljaa" ja heristää sormea).
        En nyt millään muista mikä se päätepiste on, mutta voittehan sopia, että se on vaikka Paden-Bowell tai Pyhä Yrjö=)
        Peli loppuu kun kaikki mahdolliset ovat päässeet huipulle asti..

Jos tästä nyt otti mitään selvää ;)

Majakkaan tarvitaan aika jyrkkä ylämäki, sitä voi olla siis oikeestaan vain ulkona.
        Yksi on majakka (sillä on taskulamppu) ja se seisoo mäen päällä. Loput menee mäen alle ja peli alkaa.. (Tässä pelissä tarttee olla ainaki vähän hämärää, pimee on tietty parempi)
        Mäen alla olevat "laivat" lähtee ryömimää/konttaamaan mäkeä ylös. Majakka osoittaa valokeilalla hitaasti oikealta vasemmalle ja takaisin (tasaisella tahdilla, jota ei saa nopeuttaa tai hidastaa). Ne, jotka majakka näkee liikkuvan valokeilassa joutuvat takaisin mäen alle (tai jollekkin sovitulle tasolle).
        Eli peli on vähän niinkuin peiliä, voittaja on se, joka pääsee majakan luo ensimmäiseksi.

Toivottavasti näistä on jotain iloa ja mukavaa syksyä!

• BloNDi
        peikko kirjoitti:

Partioevoluutio on sellasta, että kaikki pelaajat on alussa "sudareita" ja ääntelee ja liikkuu omalla tavallaan (meillä esim. hoetaan: "tahdon leikkiä!" ja pompitaan tasajalkaa).
        Näin yritetään löytää samalla tavalla liikkuva pari, jonka kanssa pelataan kivi, paperi, sakset. Se kumpi voittaa, ylenee partiohierargiassa eli muuttuu vartiolaiseksi (meillä ne ääntelee "solmuja, solmuja" ja vääntelee käsillään kuvitteellista narua solmuun). Kivi, paperi, sakset -häviäjä jatkaa sudarina ja yrittää etsiä taas paria itselleen.
        Näin jatketaan; vartiolaisista tulee vaeltajia (ääntelee "tylsää, tylsää" ja liikkuu laahustamalla), vartiolaisista lippukunnanjohtajia (huutaa: "hiljaa, hiljaa" ja heristää sormea).
        En nyt millään muista mikä se päätepiste on, mutta voittehan sopia, että se on vaikka Paden-Bowell tai Pyhä Yrjö=)
        Peli loppuu kun kaikki mahdolliset ovat päässeet huipulle asti..

Jos tästä nyt otti mitään selvää ;)

Majakkaan tarvitaan aika jyrkkä ylämäki, sitä voi olla siis oikeestaan vain ulkona.
        Yksi on majakka (sillä on taskulamppu) ja se seisoo mäen päällä. Loput menee mäen alle ja peli alkaa.. (Tässä pelissä tarttee olla ainaki vähän hämärää, pimee on tietty parempi)
        Mäen alla olevat "laivat" lähtee ryömimää/konttaamaan mäkeä ylös. Majakka osoittaa valokeilalla hitaasti oikealta vasemmalle ja takaisin (tasaisella tahdilla, jota ei saa nopeuttaa tai hidastaa). Ne, jotka majakka näkee liikkuvan valokeilassa joutuvat takaisin mäen alle (tai jollekkin sovitulle tasolle).
        Eli peli on vähän niinkuin peiliä, voittaja on se, joka pääsee majakan luo ensimmäiseksi.

Toivottavasti näistä on jotain iloa ja mukavaa syksyä!

kiitos!

• Nimetön

me leikittiin markkaleikkii, kumiankkaa, mafiosoo... nää ei oo kyl sit mitään kamalii riehuntaleikkei;)jos haluut, ni mailaa mulle(mun osote on [email protected]), ni voin kertoo sääntöi, muit leikkei...jne...

jos ne vartiolaiset ei uskalla mennä silmät sidottuna, ni tee joku kreppirata, jossa on ulkotulia. sit vaik joka tulen kohalla joku runo, lause tms, mitä pitää miettii. sit vaik lopussa kaikille laitetaan otsaan joku merkki...

• ...vartiolainen.

Aloitan tänään partion ja olen 11 vuotta.
      Olette varmaan leikkinyt jo 10 tikkua laudalla, Piitä, kirkkistä, maata (ryhmissä) jne... Missä olen johtajana Sudenpennuissa, Oravanmarjoissa? Missä? Itse olen Oravanmarjojen Tulipalloissa.

• mä taas! o_O

Piitä? en oo kuullutkaan...

• Ellupellu100
        mä taas! o_O kirjoitti:

Piitä? en oo kuullutkaan...

...Ensin valitaan kuka jää. Sitten jääjä laskee 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0,PII. Kun jääjä aloittaa laskemaan on jokaisen koskettava jääjään ja mentävä piiloon. Sitten kun jääjä sanoo PII saa hän vasta sitten avata silmät. Sitten se saa ottaa kolme suurta askeltä yhteen suuntaan. Jos se näkee jonkun sen pitää sanoa esim. Liisa PII nähty. Tai jos se ei nää niin se alkaa laskee 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0,PII. Aina kun se alkaa laskee on tultava koskettaa ja mentävä takas piiloon jne...

• tytöt

eli me leikitään tyttöjen kanssa "raatopalloa". leikin johtaja heittää pallon ilmaan ja vartio joka on jaettu kahteen joukkueeseen yrittää palauttaa pallon leikin johtajalle.muita sääntöjä ei sit olekaan, eli pallon saa repiä kädestä,jalkojen välistä... ihan mistä vaa, pää asia että oma joukkue voittaa. ei sovi esm. sekavartioille ettei tule liian rajuksi tytöille, johtaja porukalle täydellinen leikki....

• Weera2004

...leikitään sokkoa, tai voihan sitä talvella käydä jossain pulkkailemassa, luistelemassa.
      Leikkeihin kyllä jossain vaiheessa kyllästyy. Voisitte ostaa karkkipussin. Opetatte paalusolmuja jne. Sitten vartsu saa itse yrittää tehdä sen ja sitten kuin vartsu onnistuu, saa hän ottaa karkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe