Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alexandria Consulting Group Oy Ab

tiedoton 111

Millainen työnantaja ja millaista palkkaa? Kokemuksia!!

23

40324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konsultteihin kyllästynyt

      Taasko joku onneton on tyrkyllä noihin viheliäisiin konsulttitoimistoihin. Ne konsultit ne vasta työpaikat sekaisin saa. No onpahan ainakin yksi ammattikunta joka saa palkkansa ihan tyhjästä.

      • erahyaet

        Tuskinpa kauhena kiva paikka- olen seurannut työhakuimoituksia n. 2 vuoden ajan ja koko ajan käytännössä haku päällä eri porukka ei pysy talossa...syynä mikä?


      • vaan...
        erahyaet kirjoitti:

        Tuskinpa kauhena kiva paikka- olen seurannut työhakuimoituksia n. 2 vuoden ajan ja koko ajan käytännössä haku päällä eri porukka ei pysy talossa...syynä mikä?

        puhelinmyyjiä. Alexandria "consulting" groupilla ei ole mitään tekemistä yleisesti käsitetyn konsultoinnin kanssa, vaan markkinointiassistentin tai sijoitusneuvojan tittelillä soitellaan ihmisille (ihan puhelinluettelon Aaltosesta - Öömaniin) ja koitetaan saada heidät paikanpäälle ostamaan heidän edustamansa yrityksen (esim. Skandian) eläkevakuutuksia tai muita säästämis-/sijoitusinstrumentteja. Tapaaminen on asiakkaalle "maksuton", joka on koko homman porkkana. Palkka on 100 % provision varassa. Perus työntekijä on joko ammattikorkean tai kauppakorkean 1-3 vuoden opiskelija. Muita vastaavia yrityksiä on esim. Bon Life, Arvilife, Akseli,... Kannattaa vilkaista tuolta talous-palstalta kohdasta "eläkesäästäminen" millaista se meno on. En voi suositella.


      • yäk
        vaan... kirjoitti:

        puhelinmyyjiä. Alexandria "consulting" groupilla ei ole mitään tekemistä yleisesti käsitetyn konsultoinnin kanssa, vaan markkinointiassistentin tai sijoitusneuvojan tittelillä soitellaan ihmisille (ihan puhelinluettelon Aaltosesta - Öömaniin) ja koitetaan saada heidät paikanpäälle ostamaan heidän edustamansa yrityksen (esim. Skandian) eläkevakuutuksia tai muita säästämis-/sijoitusinstrumentteja. Tapaaminen on asiakkaalle "maksuton", joka on koko homman porkkana. Palkka on 100 % provision varassa. Perus työntekijä on joko ammattikorkean tai kauppakorkean 1-3 vuoden opiskelija. Muita vastaavia yrityksiä on esim. Bon Life, Arvilife, Akseli,... Kannattaa vilkaista tuolta talous-palstalta kohdasta "eläkesäästäminen" millaista se meno on. En voi suositella.

        Hyi hitto, tuohan on huijausta tuollainen firma.


      • tätönen
        vaan... kirjoitti:

        puhelinmyyjiä. Alexandria "consulting" groupilla ei ole mitään tekemistä yleisesti käsitetyn konsultoinnin kanssa, vaan markkinointiassistentin tai sijoitusneuvojan tittelillä soitellaan ihmisille (ihan puhelinluettelon Aaltosesta - Öömaniin) ja koitetaan saada heidät paikanpäälle ostamaan heidän edustamansa yrityksen (esim. Skandian) eläkevakuutuksia tai muita säästämis-/sijoitusinstrumentteja. Tapaaminen on asiakkaalle "maksuton", joka on koko homman porkkana. Palkka on 100 % provision varassa. Perus työntekijä on joko ammattikorkean tai kauppakorkean 1-3 vuoden opiskelija. Muita vastaavia yrityksiä on esim. Bon Life, Arvilife, Akseli,... Kannattaa vilkaista tuolta talous-palstalta kohdasta "eläkesäästäminen" millaista se meno on. En voi suositella.

        Ei kannata sinne mennä ainakaan vakituiseksi. Puhelinmyynti ei ole mikään meriitti jos haet todellista asiakaspalvalutyötä.
        Enintään opiskelun ohessa sivutyönä etkä silloinkaan kovin kummosesti tienaa. Päätulosi olisi edelleen opintotuki lähes 100 prosenttisesti.


      • Välttää...
        vaan... kirjoitti:

        puhelinmyyjiä. Alexandria "consulting" groupilla ei ole mitään tekemistä yleisesti käsitetyn konsultoinnin kanssa, vaan markkinointiassistentin tai sijoitusneuvojan tittelillä soitellaan ihmisille (ihan puhelinluettelon Aaltosesta - Öömaniin) ja koitetaan saada heidät paikanpäälle ostamaan heidän edustamansa yrityksen (esim. Skandian) eläkevakuutuksia tai muita säästämis-/sijoitusinstrumentteja. Tapaaminen on asiakkaalle "maksuton", joka on koko homman porkkana. Palkka on 100 % provision varassa. Perus työntekijä on joko ammattikorkean tai kauppakorkean 1-3 vuoden opiskelija. Muita vastaavia yrityksiä on esim. Bon Life, Arvilife, Akseli,... Kannattaa vilkaista tuolta talous-palstalta kohdasta "eläkesäästäminen" millaista se meno on. En voi suositella.

        Itse olin vastaavanlaisessa puljussa (ArviLife) töissä "markkinointiassistenttina"... Työ oli tosiaan sitä, että soiteltiin jotain yrityshakemistosta kaivettua puhelinnumerolistaa läpi. Palkkaus perustui kumulatiiviseen taulukkoon, eli jos saat vähän asiakkaita saapumaan neuvotteluun, saat pienen provision ja vastaavasti jos paljon asiakkaita saapuu paikalle, niin provisio/asiakaskäynti on isompi.

        Alussa näytti hyvältä, sain varattua kohtuullisen paljon asiakastapaamisia. Tulojeni olisi pitänyt olla n. 2000€. Totuus paljastuikin pikkuhiljaa palkkapäivän lähetessä... Varattujen aikojen peruutusprosentti olikin n. 50%, joten todellisuudessa minun olisi pitänyt saada varattua aikoja vähintään tuplasti enemmän kuin olin pystynyt varaamaan. Työhaastattelussa ei näin suuresta peruutusprosentista hiiskuttu sanallakaan, lupailtiin vain suuria 2000-3000€ välillä olevia kk-ansioita. Kumulatiivisen taulukkoprovision ja peruuttaneiden asiakkaiden takia kk-ansioikseni kertyi säälittävät 200€. Taisipa jäädä jopa reilusti alle... Verrattuna työtovereihini tein kuitenkin aivan yhtä paljon töitä ja sain saman verran ajanvarauksia.

        En sitten viihtynyt työpaikassa kovin paljoa kuukautta pidempään. Samaan ratkaisuun päätyivät useat työtoverinikin. Tuntuu kovasti siltä, että kyseiset yritykset rahastavat sillä, että palkkaavat koko ajan uusia työntekijöitä, jotka sinnittelevät palkkalistoilla muutaman kuukauden ja lopettavat jossain vaiheessa kun huomaavat etteivät voi mitenkään saavuttaa mahdottomia tavoitteita säädyllisen palkan saamiseksi...

        Kusetusta sanon minä.


      • mä vaan
        Välttää... kirjoitti:

        Itse olin vastaavanlaisessa puljussa (ArviLife) töissä "markkinointiassistenttina"... Työ oli tosiaan sitä, että soiteltiin jotain yrityshakemistosta kaivettua puhelinnumerolistaa läpi. Palkkaus perustui kumulatiiviseen taulukkoon, eli jos saat vähän asiakkaita saapumaan neuvotteluun, saat pienen provision ja vastaavasti jos paljon asiakkaita saapuu paikalle, niin provisio/asiakaskäynti on isompi.

        Alussa näytti hyvältä, sain varattua kohtuullisen paljon asiakastapaamisia. Tulojeni olisi pitänyt olla n. 2000€. Totuus paljastuikin pikkuhiljaa palkkapäivän lähetessä... Varattujen aikojen peruutusprosentti olikin n. 50%, joten todellisuudessa minun olisi pitänyt saada varattua aikoja vähintään tuplasti enemmän kuin olin pystynyt varaamaan. Työhaastattelussa ei näin suuresta peruutusprosentista hiiskuttu sanallakaan, lupailtiin vain suuria 2000-3000€ välillä olevia kk-ansioita. Kumulatiivisen taulukkoprovision ja peruuttaneiden asiakkaiden takia kk-ansioikseni kertyi säälittävät 200€. Taisipa jäädä jopa reilusti alle... Verrattuna työtovereihini tein kuitenkin aivan yhtä paljon töitä ja sain saman verran ajanvarauksia.

        En sitten viihtynyt työpaikassa kovin paljoa kuukautta pidempään. Samaan ratkaisuun päätyivät useat työtoverinikin. Tuntuu kovasti siltä, että kyseiset yritykset rahastavat sillä, että palkkaavat koko ajan uusia työntekijöitä, jotka sinnittelevät palkkalistoilla muutaman kuukauden ja lopettavat jossain vaiheessa kun huomaavat etteivät voi mitenkään saavuttaa mahdottomia tavoitteita säädyllisen palkan saamiseksi...

        Kusetusta sanon minä.

        Tää mun vastaus tulee supermyöhään, mutta eiköhän joku pohdi jossain tälläkin hetkellä mahdollista työnhakua vastaavanlaisiin yrityksiin..=)

        Palkkausehdot käydään jo työhaastattelutilanteessa selkeästi läpi(Alexandria Consulting Groupissa ainakin), joten yllätyksenä ne eivät voi tulla kenellekään. Eli vain käyneistä maksetaan käyntipalkkio bonukset, joka on itsestäänselvä asia. Provisiotyössä ja myyntityössä yleensäkin faktaa on se, että tuloksesta maksetaan..

        Työssä on todellakin mahdollisuus tienata! Mutta jos joku kuvittelee duunin olevan helppoa, niin kannattaa tiputtaa itsensä alas pilvilinnoista. Myyntiassistentin työ on tehty ahkeralle ja kunnianhimoiselle ihmiselle. Tahtotila pitää todellakin olla kunnossa! Joinakin päivinä työ saattaa tuntua niin iisiltä, ettei tarvitse kuin puhelimeen tarttua ja ihmiset suurinpiirtein syövät kädestä, toisina tarvii tehdä triplamäärähommia, jotta pääsisi samaan tulokseen. Mutta näin se on, eikä nyt puhuta vain konsulttiyrityksistä - myyntityötä tehdään muuallakin.

        Jälkeenpäin on turha ruikuttaa firman huonoutta tai sen pomon paskamaisuutta, jos ei ole saanut itselleen ansioita. Ehkä ei ole kunnianhimoa, tahtotila ei ole kunnossa, tai tärkeä pointti on myös se, jos ei usko tuotteeseen - kaikki nämä seikat heijastuvat tärkeimpään työkaluun, tapaan puhua ja ääneen.

        Jos peruutuksia on tullut paljon, niin ehkä silloin ei ole kyennyt vakuuttamaan asiakasta tai vahvistus on ehkä hieman vajanainen. Kukapa tietää. Puhelintyö vaan on superaliarvostettua duunia siihen nähden, kuinka harva siinä oikeasti pärjää tai kuinka harva siihen edes kykenee.

        Kusetukseksi sitä ei voi kutsua, tai edesmenneestä ArviLifesta on vaikea mennä sanomaan, mutta Alexandria Consulting Groupin imago ja profiili on korkea. Tosiasia on se, että rekrytointi on äärimmäisen kallista mille tahansa yritykselle, kaikki toivovat saavansa pitkäaikaisia työntekijöitä. Tällä alalla tosiasia vaan on se, että liian moni ihminen kuvittelee työn olevn liian helppoa. Liian moni yliarvioi omat kykynsä. Liian moni on kärsimätön - kärsivällisyys ja sitkeys nimittäin palkitaan tässäkin työssä. Edellä mainitut seikat vaikuttavat suureen vaihtuvuuteen.

        Alexandria Consulting Groupista minulla on pelkkää hyvää sanottavana. Fiilis oli rento ja kannustava, erityisenä plussana pitänee mainita, että tiimihenki oli loistava. Yrityksessä myös ymmärretään, mitä tarkoittaa pienet huomionosoitukset esim. yhteisinä illanviettoina, lounaina tai vaikka vaan kahvitauko yhdessä pullien kera! Jos on kunnianhimoinen, nälkäinen ja tahtoo aina vain enemmän, niin mikä parempi homma ihmiselle onkaan kuin myyntityö!

        PS. Itse en ole enää Alexandriassa töissä. Olin vuoden ja nyt olen siirtynyt toisenlaisiin töihin. Ehkä minusta ei ollut myyjäksi, mutta firmaahan siitä on turha syyttää.. ;)


      • eikä edes totta.
        yäk kirjoitti:

        Hyi hitto, tuohan on huijausta tuollainen firma.

        Haloo, kirjoittakaa asioista joista tiedätte. Vertailkaa tuotteita ja palveluita oikeesti, kokeilkaa asiakkuutta, sittenpä tiedätte. Onpa niitäkin, jotka tykkää.


      • kokeilij

        Pankaapa rahanne tähän yritykseen niin menetätte ne. Yritys perii omansa mutta teidän rahat menee pörssilaskujen myötä. Huonosti ovat hoitaneet sijoitukset. Kokemuksesta tiedän että 10000 e sijoutus tämän vuoden alkupuolella on nyt 6000 euron arvoinen.


      • peili
        kokeilij kirjoitti:

        Pankaapa rahanne tähän yritykseen niin menetätte ne. Yritys perii omansa mutta teidän rahat menee pörssilaskujen myötä. Huonosti ovat hoitaneet sijoitukset. Kokemuksesta tiedän että 10000 e sijoutus tämän vuoden alkupuolella on nyt 6000 euron arvoinen.

        eiköhän se ole rahastovalintasi syy,(jos yleensä olet mitään sijoittanutkaan) -40%.
        ota kuule lusikka kauniiseen käteen ja tarkista sun riskiprofiili ja sijoituksen aikatavoite seka odota pari vuotta! itke sitten jos on itkemistä. Älä vaan MYY vaan ODOTA olisi oikea tippi, mut voit toki myydä nyt kun housuista valuu paska!


      • tietoinenn
        erahyaet kirjoitti:

        Tuskinpa kauhena kiva paikka- olen seurannut työhakuimoituksia n. 2 vuoden ajan ja koko ajan käytännössä haku päällä eri porukka ei pysy talossa...syynä mikä?

        porukka kyl pysyy talossa.paljon tulee lisää duunia ja uusii paikkoja kun ihmiset siirtyy tehtävissä ylemmäksi :) hyvä työpaikka.monet suositellu.


      • mietteliäs...
        mä vaan kirjoitti:

        Tää mun vastaus tulee supermyöhään, mutta eiköhän joku pohdi jossain tälläkin hetkellä mahdollista työnhakua vastaavanlaisiin yrityksiin..=)

        Palkkausehdot käydään jo työhaastattelutilanteessa selkeästi läpi(Alexandria Consulting Groupissa ainakin), joten yllätyksenä ne eivät voi tulla kenellekään. Eli vain käyneistä maksetaan käyntipalkkio bonukset, joka on itsestäänselvä asia. Provisiotyössä ja myyntityössä yleensäkin faktaa on se, että tuloksesta maksetaan..

        Työssä on todellakin mahdollisuus tienata! Mutta jos joku kuvittelee duunin olevan helppoa, niin kannattaa tiputtaa itsensä alas pilvilinnoista. Myyntiassistentin työ on tehty ahkeralle ja kunnianhimoiselle ihmiselle. Tahtotila pitää todellakin olla kunnossa! Joinakin päivinä työ saattaa tuntua niin iisiltä, ettei tarvitse kuin puhelimeen tarttua ja ihmiset suurinpiirtein syövät kädestä, toisina tarvii tehdä triplamäärähommia, jotta pääsisi samaan tulokseen. Mutta näin se on, eikä nyt puhuta vain konsulttiyrityksistä - myyntityötä tehdään muuallakin.

        Jälkeenpäin on turha ruikuttaa firman huonoutta tai sen pomon paskamaisuutta, jos ei ole saanut itselleen ansioita. Ehkä ei ole kunnianhimoa, tahtotila ei ole kunnossa, tai tärkeä pointti on myös se, jos ei usko tuotteeseen - kaikki nämä seikat heijastuvat tärkeimpään työkaluun, tapaan puhua ja ääneen.

        Jos peruutuksia on tullut paljon, niin ehkä silloin ei ole kyennyt vakuuttamaan asiakasta tai vahvistus on ehkä hieman vajanainen. Kukapa tietää. Puhelintyö vaan on superaliarvostettua duunia siihen nähden, kuinka harva siinä oikeasti pärjää tai kuinka harva siihen edes kykenee.

        Kusetukseksi sitä ei voi kutsua, tai edesmenneestä ArviLifesta on vaikea mennä sanomaan, mutta Alexandria Consulting Groupin imago ja profiili on korkea. Tosiasia on se, että rekrytointi on äärimmäisen kallista mille tahansa yritykselle, kaikki toivovat saavansa pitkäaikaisia työntekijöitä. Tällä alalla tosiasia vaan on se, että liian moni ihminen kuvittelee työn olevn liian helppoa. Liian moni yliarvioi omat kykynsä. Liian moni on kärsimätön - kärsivällisyys ja sitkeys nimittäin palkitaan tässäkin työssä. Edellä mainitut seikat vaikuttavat suureen vaihtuvuuteen.

        Alexandria Consulting Groupista minulla on pelkkää hyvää sanottavana. Fiilis oli rento ja kannustava, erityisenä plussana pitänee mainita, että tiimihenki oli loistava. Yrityksessä myös ymmärretään, mitä tarkoittaa pienet huomionosoitukset esim. yhteisinä illanviettoina, lounaina tai vaikka vaan kahvitauko yhdessä pullien kera! Jos on kunnianhimoinen, nälkäinen ja tahtoo aina vain enemmän, niin mikä parempi homma ihmiselle onkaan kuin myyntityö!

        PS. Itse en ole enää Alexandriassa töissä. Olin vuoden ja nyt olen siirtynyt toisenlaisiin töihin. Ehkä minusta ei ollut myyjäksi, mutta firmaahan siitä on turha syyttää.. ;)

        Mahtavaa kuulla et muillakin on hyvää kokemusta alexandriasta. Itsekkin kuullut vain hyvää! Helppo työ, ei ollenkaan. Harjoittelemalla oppii ja voi tienata tosiaan kun on hieman kokemusta tonnejakin :)


      • Raksapate
        kokeilij kirjoitti:

        Pankaapa rahanne tähän yritykseen niin menetätte ne. Yritys perii omansa mutta teidän rahat menee pörssilaskujen myötä. Huonosti ovat hoitaneet sijoitukset. Kokemuksesta tiedän että 10000 e sijoutus tämän vuoden alkupuolella on nyt 6000 euron arvoinen.

        No en tiedä oletko itse mennyt sooloilemaan, mutta itse pitkäaikaisena Alexandrian asiakkaana säästöni reilusti plussan puolella ja muutenkin palvelu ollut hyvää. Neuvojalleni voin soittaa koska vain ja keskustella asioistani. Palaveeraamme myös väh. kerran vuodessa, katsomme miten asiani ja rahani voivat. Ei muuta kuin hyvää sanottavaa.


      • Buukkari
        mä vaan kirjoitti:

        Tää mun vastaus tulee supermyöhään, mutta eiköhän joku pohdi jossain tälläkin hetkellä mahdollista työnhakua vastaavanlaisiin yrityksiin..=)

        Palkkausehdot käydään jo työhaastattelutilanteessa selkeästi läpi(Alexandria Consulting Groupissa ainakin), joten yllätyksenä ne eivät voi tulla kenellekään. Eli vain käyneistä maksetaan käyntipalkkio bonukset, joka on itsestäänselvä asia. Provisiotyössä ja myyntityössä yleensäkin faktaa on se, että tuloksesta maksetaan..

        Työssä on todellakin mahdollisuus tienata! Mutta jos joku kuvittelee duunin olevan helppoa, niin kannattaa tiputtaa itsensä alas pilvilinnoista. Myyntiassistentin työ on tehty ahkeralle ja kunnianhimoiselle ihmiselle. Tahtotila pitää todellakin olla kunnossa! Joinakin päivinä työ saattaa tuntua niin iisiltä, ettei tarvitse kuin puhelimeen tarttua ja ihmiset suurinpiirtein syövät kädestä, toisina tarvii tehdä triplamäärähommia, jotta pääsisi samaan tulokseen. Mutta näin se on, eikä nyt puhuta vain konsulttiyrityksistä - myyntityötä tehdään muuallakin.

        Jälkeenpäin on turha ruikuttaa firman huonoutta tai sen pomon paskamaisuutta, jos ei ole saanut itselleen ansioita. Ehkä ei ole kunnianhimoa, tahtotila ei ole kunnossa, tai tärkeä pointti on myös se, jos ei usko tuotteeseen - kaikki nämä seikat heijastuvat tärkeimpään työkaluun, tapaan puhua ja ääneen.

        Jos peruutuksia on tullut paljon, niin ehkä silloin ei ole kyennyt vakuuttamaan asiakasta tai vahvistus on ehkä hieman vajanainen. Kukapa tietää. Puhelintyö vaan on superaliarvostettua duunia siihen nähden, kuinka harva siinä oikeasti pärjää tai kuinka harva siihen edes kykenee.

        Kusetukseksi sitä ei voi kutsua, tai edesmenneestä ArviLifesta on vaikea mennä sanomaan, mutta Alexandria Consulting Groupin imago ja profiili on korkea. Tosiasia on se, että rekrytointi on äärimmäisen kallista mille tahansa yritykselle, kaikki toivovat saavansa pitkäaikaisia työntekijöitä. Tällä alalla tosiasia vaan on se, että liian moni ihminen kuvittelee työn olevn liian helppoa. Liian moni yliarvioi omat kykynsä. Liian moni on kärsimätön - kärsivällisyys ja sitkeys nimittäin palkitaan tässäkin työssä. Edellä mainitut seikat vaikuttavat suureen vaihtuvuuteen.

        Alexandria Consulting Groupista minulla on pelkkää hyvää sanottavana. Fiilis oli rento ja kannustava, erityisenä plussana pitänee mainita, että tiimihenki oli loistava. Yrityksessä myös ymmärretään, mitä tarkoittaa pienet huomionosoitukset esim. yhteisinä illanviettoina, lounaina tai vaikka vaan kahvitauko yhdessä pullien kera! Jos on kunnianhimoinen, nälkäinen ja tahtoo aina vain enemmän, niin mikä parempi homma ihmiselle onkaan kuin myyntityö!

        PS. Itse en ole enää Alexandriassa töissä. Olin vuoden ja nyt olen siirtynyt toisenlaisiin töihin. Ehkä minusta ei ollut myyjäksi, mutta firmaahan siitä on turha syyttää.. ;)

        Allekirjoitan täysin mä vaan-nimimerkin kirjoituksen!! Hyvää tekstiä ja kaikki pointit täysin asiaa!!! Näitä asiamiesfirmoja ja niitä työpaikkana arvostellaan usein täysin turhaan. Useimmiten kyse on arvostelussa siitä että on ollut töissä ja kun tulosta ei ole tullut tarpeeksi (eikä siten palkkaakaan) aletaan syitä etsimään firmasta,pomoista,tuotteista,asiakkaista yms. vaikka syyt siihen että tulosta ei ole tullut on täysin itsessä. Se on täysin omasta aktiivisuudesta kiinni saako tulosta. Jos ei tee muuta kuin käy kahvilla tai juoruaa työkavereiden kanssa ei kannata ihmetellä jos tulosta ei tule. Sen sijaan jos soittaa kaiket päivät aktiivisesti (pitäen tietysti lakisääteiset tauot) niin tulosta tulee 100 % varmasti. Olen itse työskennellyt usean vuoden ajan parissakin asiamiesfirmassa ja tiedän että buukkarin työssä (ja myös muussakin puhelinmyynti/-markkinointityössä) on mahdollisuudet menestyä. Menestyminen vaatii vaan sitkeyttä, ahkeruutta ja kunnianhimoa.

        Monet sanovat että puhelinmyynti/-markkinointityö ei näytä CV:ssä hyvältä - ei pidä paikkansa. Myynti-/markkinointikokemusta arvostetaan aina. Puhenlinmyynti-/markkinointityön tekeminen (ja siinä pärjääminen) kertoo ihmisestä että tällä on sitkeyttä ja ahkeruutta jollaisia ominaisuuksia jokainen järkevä työnantaja arvostaa. Itse suosittelen hakeutumaan töihin puhelinmyynti-/markkinointityöhön. Se kehittää paljon ja silloin oppii myös arvostamaan ko. työtä tekeviä. Lisäksi ihan tavallinenkin puhelimessa esiintyminen kehittyy ja ei pelkää enää puhelinta kun on myynti-/markkinointityötä tehnyt. Itse pelkäsin puhelinta ennenkuin aloitin buukkarin hommat ja nyt usean vuoden jälkeen ei tarttuminen puhelimeen (oli kyse sitten myynnistä tai ihan muista asioista) ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia. Työtä oli silloin pakko saada ja ajattelin että tuossahan on haaste kehittää omaapuhelintyöskentelyä niin hakeuduin buukkariksi. Se kannatti! Myös muussakin toimistotyössä pitää osata puhua puhelimessa ja hoitaa asiat sen avulla joten siinäkin mielessä buukkarin työ auttaa työelämässä eteenpäin. Eli rohkeasti vaan: kannattaa tarttua uusiin haasteisiin!!!!


    • _Patte_

      En ole ollut yhtiössä töissä mutta asiakkaana olen ollut vuodesta 2005, ja sama neuvoja on ollut monta vuotta. Hyvin tuntuu viihtyvän töissä, kertoi olleensa talossa pitkään.

      Yhtiöstä ei ole muutenkaan huonoa sanottavaa, vaikka sijoitusten arvo onkin laskenut vuoden alusta mutta siinä katson peiliin kun valitsin korkean riskin rahastoa.

    • buukkari

      Alexandriassa melkein kaikki työskentelevät provikkapalkalla. Firman sihteeri on melkein ainut työn tekijä joka saa kiinteää kuukausipalkkaa. Niin markkinointiassarit (eli puhelinmyyjät) kun neuvonantajatkin saavat palkkansa sen perusteella mitä asiakkaat tekevät. Buukkaajat saa palkan vain asiakkaista jotka tulevat konttorille saakka ja neukkarit saavat palkkansa sen perusteella kuinka suuret kaupat asiakas mahdollisesti tekee. Palkka on siis aika tiukassa kun minkäänlaista starttipalkkaa ei ensimmäisen kuun jälkeen oli. Eräänä päivänä oli buukannut käyntejä 15 kpl mutta paikalle saapui vain yksi ihminen eli päiväpalkkani oli vaivaiset 20 €.
      Firmaa puöritetään täysin yhteistyökumppaneiden tuella. Kumppaneita on noin 20 kappaletta pankki ja vakuutusaloilta, näiden takia tapaamiset ovat asiakkaille maksuttomia.
      itse työsopimuskin on erittäin hämärä ja epäselvä. Kannattaa kunnolla katsoa mitä siinä lukee ja muistaa kaikki asiat mitä on suullisestikkin sovittu. Suullinen sopimus on kuitenkin yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Kun meillä vaihtui esimies pisti hän kaikki uusiksi .Tuli paljon uusia asioita joita ei sopimuksessa lukenut ja jotka "kumosivat" suulliset sopimukset. Tästä seurasi välittömästi se, että otimme yhdessä buukkareiden kanssa yhteyttä liittoon ja selvitimme asiat kunnolla. Kannattaa siis olla Alexandriassa varuillaan ja puuttua heti asiaan jos jokin vaivaa tai jokin asia tuntuu oudolta tai esitetään epämääräsesti.

      • toinen buukkari

        Voisitko kertoa hieman esimiehenne vaihtumisesta ja siihen liittyneistä ongelmista? Olen itsekin töissä Alexandriassa, ja meillä on menossa vähän samankaltainen tilanne.

        Minua kiinnostaisi tietää vähän taustoja tilanteestanne, ja siitä miten saitte selvitettyä asiat.

        Jos et halua kirjoittaa palstalle, laita sähköpostia osoitteeseen [email protected]


    • sivustaseuraaja

      Itse en ole kyseisessä firmassa ikinä työskennellyt, mutta ilmeisesti sijoittui kohtuullisen korkealle Suomen Parhaat Työpaikat 2010 -listalla. Ehkä se jotakin kertoo, paha sanoa.

      • Entinen sihteeri

        Sihteereillä Alexandriassa on myös provisiopalkat. Provisio koostuu nykyisten asiakkaiden kutsumisesta vuositapaamisiin plus bonuksista. Pieni pohjapalkka hallinnollisista töistä mutta suurin osa palkasta tulee toteutuneista tapaamisista. Jos buukkaat asiakkaan ja hän ei tule paikalle, palkkiota ei makseta. Paljon helpompaa työtä kun esim. buukkareiden/markkinointiassareiden jotka buukkaavat uusia asiakkaita. Suoraan sanottuna helppoa rahaa jos viitsii tehdä paljon töitä. Välillä tuntui uskomattomalta että niin helposta työstä maksettiin niin paljon. Sekin tuntui uskomattomalta että kaikki sihteerit eivät hyödyntäneet tätä mahdollisuutta. Kuukausipalkkani oli 3500-4000e. Itse vaihdoin työpaikkaa koska, vaikka tuloksen tekeminen oli helppoa, jokainen päivä oli samanlainen ja jäin kaipaamaan vaativampaa työtä. Provisiotyö luo myös oman stressinsä koska esim.lomalta palattua oli kova paine soitella koska muuten seuraavan kuukauden palkka olisi ollut pieni. Ilmapiiri oli rento ja hauska. Hyvin pärjääviä palkittiin bonusten lisäksi avokätisesti matkoilla ja lahjoilla. Ehdottomasti suosittelen. Opin paljon ja on hyvä paikka esim. välivuoden pitävälle tai luonteeltaan provisiotyöhön soveltuvalle. Harva jaksaa vuosikausia vastaavaa työtä.


      • Entinen sihteeri
        Entinen sihteeri kirjoitti:

        Sihteereillä Alexandriassa on myös provisiopalkat. Provisio koostuu nykyisten asiakkaiden kutsumisesta vuositapaamisiin plus bonuksista. Pieni pohjapalkka hallinnollisista töistä mutta suurin osa palkasta tulee toteutuneista tapaamisista. Jos buukkaat asiakkaan ja hän ei tule paikalle, palkkiota ei makseta. Paljon helpompaa työtä kun esim. buukkareiden/markkinointiassareiden jotka buukkaavat uusia asiakkaita. Suoraan sanottuna helppoa rahaa jos viitsii tehdä paljon töitä. Välillä tuntui uskomattomalta että niin helposta työstä maksettiin niin paljon. Sekin tuntui uskomattomalta että kaikki sihteerit eivät hyödyntäneet tätä mahdollisuutta. Kuukausipalkkani oli 3500-4000e. Itse vaihdoin työpaikkaa koska, vaikka tuloksen tekeminen oli helppoa, jokainen päivä oli samanlainen ja jäin kaipaamaan vaativampaa työtä. Provisiotyö luo myös oman stressinsä koska esim.lomalta palattua oli kova paine soitella koska muuten seuraavan kuukauden palkka olisi ollut pieni. Ilmapiiri oli rento ja hauska. Hyvin pärjääviä palkittiin bonusten lisäksi avokätisesti matkoilla ja lahjoilla. Ehdottomasti suosittelen. Opin paljon ja on hyvä paikka esim. välivuoden pitävälle tai luonteeltaan provisiotyöhön soveltuvalle. Harva jaksaa vuosikausia vastaavaa työtä.

        Sen lisäisin myös että paikka ei sovi urallaan kovaa nousua hakeville koska firmassa on käytännössä vain kolmea eri työnkuvaa: buukkaajat (markkinointiassistentit), sihteerit ja neuvonantajat. Sihteereillä on parhaat oltavat. Buukkajien ja neuvonantajien työ on rankkaa ja palkka koostuu 100 prosenttisesti provisiosta. Eli jos pärjäät sihteerinä sinulle varmasti tarjotaan neuvonantajan paikkaa mutta se vaatii paljon enemmän työtä ja taitoa. Tulot ovat myös paljon epävarmemmat ja usein sinusta osin riippumattomat.


      • entinen puhelinmyyjä

        kyseisessä firmassa töissä. Ja todellakin edessä luvattiin ihan huikeita juttuja. Itse pääsin ihan kohtuulliselle palkkatasolle. Mutta kun irtisanoin itseni, niin niistä bookkauksista joita oli ns. sisällä jo, en tullut saamaan mitään korvausta. Vaan palkan maksu katkesi siihen paikkaan, vaikka bookkauksia oli sisällä. Myös se ettei ko yritys tunne irtisanomisaikaa, vaan sai lähteä heti, oli toki positiivinen yllätys.
        Mitä tulee suomen parhaat työpaikka-asiaan. Silloin ainakin, omaan työ sähköpostiini tuli alta viikon työssäoloaikana sähköinen lomake, joka piti täyttää ja lähettää palautus namiskua painaen. En tiedä kuka siinä oli virallinen vastaanottaja, koska sitä ei siinä lukenut. Mutta...eihän alta viikon vielä voi olla, kun positiivisia kokemuksia työstä, kun työstä. Joten tuo suomen parhaat jne...on hivenen kyllä harhaan johtava juttu.
        Helppoa työ ei missään nimessä ole, jos haluaa rahaa elämiseen tästä työstä. Sillä todellakin vain paikalle tulleista todellisista asiakkaista sai palkkion. Asiakkaan tulot esim piti soiton aikana tarkistaa, työtön, pienituloinen eläkeläinen, luottotiedoton jne eivät tuoneet tilipussiin euron euroa, vaikka tulivat paikalle. Ja heh heh, kuka haluaa tulojaan kenellekkään ilmoittaa puhelimitse??


      • veronkiertoa
        Entinen sihteeri kirjoitti:

        Sihteereillä Alexandriassa on myös provisiopalkat. Provisio koostuu nykyisten asiakkaiden kutsumisesta vuositapaamisiin plus bonuksista. Pieni pohjapalkka hallinnollisista töistä mutta suurin osa palkasta tulee toteutuneista tapaamisista. Jos buukkaat asiakkaan ja hän ei tule paikalle, palkkiota ei makseta. Paljon helpompaa työtä kun esim. buukkareiden/markkinointiassareiden jotka buukkaavat uusia asiakkaita. Suoraan sanottuna helppoa rahaa jos viitsii tehdä paljon töitä. Välillä tuntui uskomattomalta että niin helposta työstä maksettiin niin paljon. Sekin tuntui uskomattomalta että kaikki sihteerit eivät hyödyntäneet tätä mahdollisuutta. Kuukausipalkkani oli 3500-4000e. Itse vaihdoin työpaikkaa koska, vaikka tuloksen tekeminen oli helppoa, jokainen päivä oli samanlainen ja jäin kaipaamaan vaativampaa työtä. Provisiotyö luo myös oman stressinsä koska esim.lomalta palattua oli kova paine soitella koska muuten seuraavan kuukauden palkka olisi ollut pieni. Ilmapiiri oli rento ja hauska. Hyvin pärjääviä palkittiin bonusten lisäksi avokätisesti matkoilla ja lahjoilla. Ehdottomasti suosittelen. Opin paljon ja on hyvä paikka esim. välivuoden pitävälle tai luonteeltaan provisiotyöhön soveltuvalle. Harva jaksaa vuosikausia vastaavaa työtä.

        "Palkittiin avokätisesti bonusten lisäksi matkoilla ja lahjoilla"

        Mitäs verottaja tuosta tuumaa?


    • Matti Viikate

      Ihan hyviä paikkoja tuollaiset voivat olla opiskelujen kustantamiseen, tai muuten lyhyeen spurttaus jaksoon jolla hakee lisää käteistä ja tekee paljon töitä lyhyessä ajassa. Jos on älykäs ja tekee paljon töitä niin voi saada aika nopeasti kuitenkin sitä rahaa, ilman turhaa odottelua. http://mattiviikate.newsvine.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe