Sorsakantako

huipussa?

Kehuivat taannoin ratiolla että tänä syksynä olisi huippu sorsavuosi.
Enpähän nyt sanoisi niinkään.
Olen jo useana vuonna ruokkinut heti jäiden lähdön jälkeen sorsia ohralla noin seitsemän hehtaarin metsäjärvellämme.
Viime vuosi piti tilastojen mukaan olla kaikkien aikojen huonoin. En nyt sanois. Avajais päivänä lähti järveltä noin 60 heinurin parvi ja pudotuksia tuli paljon. Linnut kävivät järvellä aina jäiden tuloon asti ja hirvijahdin aikaankin laskin vielä 50 heinikkoa parhaillaan.

No tuli tämä vuosi. Ja piti olla sitten niin maan perusteellisen hyvä vuosi mutta niin vaan on kesällä paras lauma järvellä ollut noin 25 heinuria ja aloituspäivänä klo 12 enään kaksi.
Seuraavana päivänä oli seitsemän. Maanantaina oli viisi. Neljä lintua sain maanantaihin mennessä eikä sen jälkeen ole näkynyt ainoatakaan. Että en nyt kehuis sorsakantaa tänä vuonna eikä ole moni muukaan.

3

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe_Sorsapoffki

heh heh...*viheltelee*

• Jammu

Onhan nuita sorsia.. Iltalennolla kävin tossa niin takaa päin metsiköstä tuli 3 semmoista 30-40 parvea heinikoita ja sit muutama yksinäinen alku illasta.. Menivät syöttö lammelle ja sit illalla takas.. oli hyvä tiputtaa ihan kuin olis marjoja poiminut..

• mehtämies

kyllä niitä sorsia on ainakin Keski-Suomessa ollu aika lailla erään joen varressa missä itse metsäteln muutaman kaverin kanssa kahden päivän sisällä 35 pudotusta ja silloin tällöin tullu käytyä niin on muutamia tipahdellu. Hyvä oli alotus !

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3242
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3048
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1870
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1545
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1421
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe