Nf ponin painoraja??

Hevoshullu92

Niin, mikä on nf ponin painoraja??

37

6712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dude

      se riippuu vähän ponistakin, onko 135cm korkea vai sitten joku lähellä 150cm oleva. 135cm ponilla vois olla jotai 50kg ja 147cm-> max n. 70kg.

      • nyffe

        Joo mun kaveri painaa.189 kiloa ja ratsastaa .ylimmän joka on sävyltään 137 cm !!!!!


      • Ikuinenponiratsastaja
        nyffe kirjoitti:

        Joo mun kaveri painaa.189 kiloa ja ratsastaa .ylimmän joka on sävyltään 137 cm !!!!!

        Oikeesti??? Mie en kyllä kannata että 189 kiloa painava ratsastaisi noin 137cm korkealla ponilla. Nimittäin ponilla voi mennä selkä tai jalat.


    • Uskoisin että sillä ei ole väliä niinkään paljoa, mutta silti ei mikään sumopainiaja kyllä voi nf-hevosella ratsastaa...

      • Dude

        sekin riippuu ihmisistä, kuka määrittelee mitenkin sanan sumopainija! :) :)


      • Dude kirjoitti:

        sekin riippuu ihmisistä, kuka määrittelee mitenkin sanan sumopainija! :) :)

        Niin, niin,
        mutta tarkoitan sumopainijalla sitä että
        jos ihminen esim. ylittää paino rajan 150kg
        niin en usko että nf-heppa voi sitä kantaa...


      • Heppahullu92
        zinzanzon kirjoitti:

        Niin, niin,
        mutta tarkoitan sumopainijalla sitä että
        jos ihminen esim. ylittää paino rajan 150kg
        niin en usko että nf-heppa voi sitä kantaa...

        Mä olen 167cm pitkä, ja painan alle 70 kg... niin pystynkö ratsastaa 146cm korkusella nf:llä?


      • Heppahullu92 kirjoitti:

        Mä olen 167cm pitkä, ja painan alle 70 kg... niin pystynkö ratsastaa 146cm korkusella nf:llä?

        Kyllä nyt ainakin 100 kilonen pystyy ratsastamaan kevyesti nf-hepalla, mutta alle 80 kiloset vähän reippaammin.=)
        P.S. Näin kun hevosista tiedän! =)


      • Dude
        zinzanzon kirjoitti:

        Kyllä nyt ainakin 100 kilonen pystyy ratsastamaan kevyesti nf-hepalla, mutta alle 80 kiloset vähän reippaammin.=)
        P.S. Näin kun hevosista tiedän! =)

        niin, en kyl laittais 80kg typpiiä nf-ponin selkään, ja jos joku painaa 150kg, niin en antais nousta hänen minkään pollen selkään olenkaan! :)


      • Dude kirjoitti:

        niin, en kyl laittais 80kg typpiiä nf-ponin selkään, ja jos joku painaa 150kg, niin en antais nousta hänen minkään pollen selkään olenkaan! :)

        En kyllä mäkään yli 10 kiloista päästäisi...
        hepaltahan menee selkä sitä vauhtia, jos joku 100kiloinen kipuaa sen selkään =(


      • Flikka
        Heppahullu92 kirjoitti:

        Mä olen 167cm pitkä, ja painan alle 70 kg... niin pystynkö ratsastaa 146cm korkusella nf:llä?

        Mielestäni voi ihan hyvin ratsastaa ko ponilla. Ratsastaessa voit tehdä kaikkea normaalisti (siis esim. hyppäämistä ei tarvitse varoa). Poni ei rasitu ratsastaessasi sen enempää, kuin kevyemmälläkään ratsastajalla.

        Minkä mallinen poni on? Siis rungoltaa kapea vai leveä? Jos poni on normaali/kapea runkoinen alat olla liian pitkä ratsastamaan ponilla säännöllisesti. Vaarana on, että perusistuntasi kärsii, kun jalkasi on ponin mahan alla solmussa, et myöskään saa pohjeapujasi vaikuttamaan oikeaan paikkaan.

        Eli voit ratsastaa ponilla hyvin painosi puolesta, mutta yritä päästä välillä myös isomman hevosen selkään, niin istunta ei vääristy. Jos olet ostamassa omaa hevosta osta mielummin vähän isompi hevonen, kuin nf-poni.


      • niinuuliinuuuuu
        Flikka kirjoitti:

        Mielestäni voi ihan hyvin ratsastaa ko ponilla. Ratsastaessa voit tehdä kaikkea normaalisti (siis esim. hyppäämistä ei tarvitse varoa). Poni ei rasitu ratsastaessasi sen enempää, kuin kevyemmälläkään ratsastajalla.

        Minkä mallinen poni on? Siis rungoltaa kapea vai leveä? Jos poni on normaali/kapea runkoinen alat olla liian pitkä ratsastamaan ponilla säännöllisesti. Vaarana on, että perusistuntasi kärsii, kun jalkasi on ponin mahan alla solmussa, et myöskään saa pohjeapujasi vaikuttamaan oikeaan paikkaan.

        Eli voit ratsastaa ponilla hyvin painosi puolesta, mutta yritä päästä välillä myös isomman hevosen selkään, niin istunta ei vääristy. Jos olet ostamassa omaa hevosta osta mielummin vähän isompi hevonen, kuin nf-poni.

        teisittekö mikä on painorajan tarkoitus... sen avulla voit ostaa itsellesi sopivan ponin tai hevosen. kyllä new forest jaksaa 100kg ihmistä kantaa jos se ei sitä vakituisesti joudu kantamaan. eli jos ostat itsellesi new forestin ja painat vaikka 100kg niin kannattaa ostaa mielummin suomenhevonen. elikkäs se jaksaa kantaa vaikka 100kg painoista ihmistä vaikka kerran kahdessas viikossa, kunhan sillä ei ratsasta joka päivä 100 kiloinen ihminen.


      • mie täältä
        niinuuliinuuuuu kirjoitti:

        teisittekö mikä on painorajan tarkoitus... sen avulla voit ostaa itsellesi sopivan ponin tai hevosen. kyllä new forest jaksaa 100kg ihmistä kantaa jos se ei sitä vakituisesti joudu kantamaan. eli jos ostat itsellesi new forestin ja painat vaikka 100kg niin kannattaa ostaa mielummin suomenhevonen. elikkäs se jaksaa kantaa vaikka 100kg painoista ihmistä vaikka kerran kahdessas viikossa, kunhan sillä ei ratsasta joka päivä 100 kiloinen ihminen.

        new forestilla voivat ratsastaa myös kevyehköt aikuiset (myös kisata esteillä!!) eli kyllä kisakäytössä/aktiivisena ratsuna 70/80kg kantaa


      • Heppa_Fan99
        mie täältä kirjoitti:

        new forestilla voivat ratsastaa myös kevyehköt aikuiset (myös kisata esteillä!!) eli kyllä kisakäytössä/aktiivisena ratsuna 70/80kg kantaa

        New Forestit jaksavat kyllä kantaa painavanpaakin ratsastajaa, mutta ei Nf:t ole yli 80- kiloisten ratsuja. Ei poni hajalle mene jos harvoin ratsastaa esim. käyntiä ja vähän ravia.


      • :)
        Heppa_Fan99 kirjoitti:

        New Forestit jaksavat kyllä kantaa painavanpaakin ratsastajaa, mutta ei Nf:t ole yli 80- kiloisten ratsuja. Ei poni hajalle mene jos harvoin ratsastaa esim. käyntiä ja vähän ravia.

        60-75kg max


      • minni<3
        zinzanzon kirjoitti:

        En kyllä mäkään yli 10 kiloista päästäisi...
        hepaltahan menee selkä sitä vauhtia, jos joku 100kiloinen kipuaa sen selkään =(

        teksti mennyt väärin

        tos lukee et "en kyllä määkää yli 10 kiloista päästäisi"

        sitten oma asia itse painan n:47kg ja ponini (137sm korkee) on muljust sopiva ja sillä on kyllä ihan kevyet aikuiset ratsastaneet ratsastuksen opettajan valvonnassa ja poni on kyl melko siro et ei se koko siihen niinn kauheesti vaikuta et onks 135 vai 141 sm vaa se et onks siro vai ei itse olen nähnyt noin 60kg painavan ratsastajan ratsastavan 140 cm ponilla joka oli ihan normaali nf poni.


    • -->

      Hei oon 160cm pitkä ja painan noin 60kg jah en kysele ponienpainorajoja kyllä silmällä nään runnonko poninselän rikki vai en oon tossa lukuisiakertoja ratsastanut 110cm shetunristeytyksellä joka on aika kevytrakenteinen ja hyppäsinkin sillä ihan muutama pv sitten ja sen jälkeen vielä kokeilin onko sen selkä kipiä -.- ei ollut ihan samassa kunnossa kuin ennenkin eli nyt totean!!!! 'vaikka painat 60kg voit ratsastaa ponilla mikäli itse näet ponille itsesi hyvänkokoiseksi :)

    • Moro:)

      Moi! No tää ei liity painorajoihin, mut kuka osaa kertoo paljonko New Forestit keskimäärin maksaa? Siis ei tarvi olla kovinkaan hyväsukuinen, kuhan terve ja ei oo mitään pahoja rakennevikoja... Niin oon aatellu että New Forest ois hyvä rotu jos joskus ponin saan, ja haluaisin siis tietää paljonko maksaa.

    • Bezzzy

      Siis niitä samoja hintoja muidenkin ponien kanssa,ei niistä tiedä. Jotkut saattavat ottaa paljonkin hintaa, ja jotkut, kuten mulle myytiin, ERITTÄIN hyvä sukuinen nf-poni, se on terve ja nuori n.9v. vanha, siis luonteeltaan semmonen ilopilleri ja oikeasylivauvva. He antoivat kaikki varusteet ja kamat,mutta itse olen ostanut paremmat suitset ja riimun ja lisäksi harjoja. Hintaa taisi olla 300-1000€ ei siis paljon, siitä on jo n. 3vuotta kun sain sen,joten en oikeen muista enään hintaa.
      mutta ei kaikki maksa mitään "3000€". KANNATTAA OSTAA NF-PONI!!!

    • heppo

      siis anteeks ootko tosissas että "eirttäin hyvä sukuinen 9-v" nyffi olis myyty sulle 300-1000€?? Älä ny naurata :DD kolme tonniakaan ei tosiaankaan oo hinta eikä mikään koulutetusta, hyvänikäisestä hevosesta.

      • New Forest

        varmaa nollat jääny molemmista numeroista vahingos pois ;))


    • Ponin omistaja

      Hevoshullu92 Ootkyll jo liian painava new forestin ponille!!! Huom. Omistan itse sellaisen ;)

    • New Forest

      Maksoin omasta nf-ponista 7500e ja on he A koulutettu ja hyppää 110cm ratana, säkä 147.
      Ja painorajoist en oikee tiiä mut oman ponin selkää en ikin pistäs yli 65kg painavaa, ku se on nii siro...

    • -vompatttttti

      Hei! Tää riippuu niin paljo ponin rakenteesta! Eli onko se sellanen siro, vai jykevä. kokokin merkitsee! Ite painan n. 60 kg ja ratsastan yhellä 148cm nyffillä ja sen painoraja on joku 80 kg

    • poni hullu

      tiiättekö mistä saa halvalla poneja

      • pollekki

        kurkkaa: Hevostalli.net, Hevosnetti, ratsut.fi
        mm niistä löytyy myytävii poneja


    • hulda4ever

      Mitä luulette, voinks mä ratsastaa n. 140cm ja 26 vuotiaalla nf-tammalla käyntiä? Pituutta mulla on 160cm (ehkä vähemmän) ja painoo 40kg. Poni on aika hyväkuntonen, hiukan sillä on jo iän puolesta selkä notkolla.. Se on myös aika siro.. Mut no, voinko?

    • Se määrä on

      yleensä 5 prosenttii ponin painosta, se paino raja... eli jos poni painaa vaikka 350 kg, sillä voi mennä 70 kg ihminen (ottakaa huomioon, että varusteetkin painaa!)

      • tuo edellinen

        eikun siis 20 prosenttii laitoin väärin :D


    • No Mä

      Moikka!

      Oon n.150cm pitkä ja painan n.48kg.
      Oonko liian suuri nf hevoselle joka on säkäkorkeudelta n.165cm?????!!

    • No Mä

      Moikka!
      Oon 149-150 cm pitkä, ja painan n.45-46 kg. voinko ratsastaa new forest ponilla? ja ponin on n. 150 cm korkea,! nopea ja rehellinen vastaus!

    • No Mä

      MOIKKA!
      Tässä tulee oikeat painot. kahdessa edellisessä tuli väärät tiedot!!
      Elikkäs oon 150cm pitkä ja painan n. 50kg. Voinko ratsastaa 155cm New Forest hevosella? (n. 2-3 kertaa viikossa 1-2 tuntia?) Rehellinen vastaus,kiitoksia :)

    • Nyffetietäjä

      Painan 60 kg, ja ratsastan 137 cm Nyffellä, ja omistaja on jo aikuinen, yli 70 kg ja ratsastaa joskus ponilla. Poni on aika sirorakenteinen, mutta kantaa minut todella hyvin !

    • lihava heppatyttö

      Olen 80kg ja n. 165cm pitkä. Voinko ratsastaa nyffillä kerran kahdessa kuukaudessa?

      • Anonyymi

        Et voi. Olet liian painava ja pituuttakin alkaa löytyä.


    • mireol

      Olen mitoissa 162 cm / 48 kg.
      Ratsastan kerran viikossa siroa n. 135 cm korkeaa nyffiä.

    • Neltzu

      oon 165 pitkä ja n. 60kg painava, oonko liian iso 137cm ja hieman raskaammalle nyffille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe