hei mitenkäs kuivatan oreganoni? leikkaan vaan oksat pois ja isken roikkumaan johonkin vai? mitäs sen jälkeen? miten kauan niitä roikotan ja mitä sen jälkeen? pilkon ja maustepurkkiin vai?
kiitos! -epätietoinen :)
oreganon kuivatus
1
1824
Vastaukset
- persilja
Oreganoa en ole kuivannut, mutta luulen, että menisi samaalla tavalla kuin persiljakin.
Olen ostanut tiskikaapin ritilöitä joiden päälle laitan (ainakin eka päivänä) oikein paksun sanomalehden ja sitten päälle voipaperin. Sille kaadan persiljan (oksista paksu runko pois) la levittelen tasaisesti. Vaihdan sanomalehden voipaperin alta illalla, seuravana aamuna, töistä tullessa ja taas illalla. Samalla möyhin ne eri asentoon. Edellistä lehtä voi käyttää seuraavaksi, kun jättää levälleen kuivumaan. varmasti kuivan laitan lasipurkkiin ja tarvittaessa otan sieltä pienen kasan kouraani ja hieron hienoksi kämmenien välissä.
Kuivuu todella nopeasti. Varmuuden vuoksi lasipurkkiin laittaessani jätän kannen pois vuorokaudeksi, että mahdollinen kosteus pääsisi haihtumaan.
Tällä samalla konstilla kuivaan sieniäkin, mutta ne pitää repiä pienemmiksi, jos kerätty sateesta tai heti sateen jälkeen vieläkin pienemmiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831579Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721390Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271354Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
- 11941