hei mitenkäs kuivatan oreganoni? leikkaan vaan oksat pois ja isken roikkumaan johonkin vai? mitäs sen jälkeen? miten kauan niitä roikotan ja mitä sen jälkeen? pilkon ja maustepurkkiin vai?
kiitos! -epätietoinen :)
oreganon kuivatus
1
1827
Vastaukset
- persilja
Oreganoa en ole kuivannut, mutta luulen, että menisi samaalla tavalla kuin persiljakin.
Olen ostanut tiskikaapin ritilöitä joiden päälle laitan (ainakin eka päivänä) oikein paksun sanomalehden ja sitten päälle voipaperin. Sille kaadan persiljan (oksista paksu runko pois) la levittelen tasaisesti. Vaihdan sanomalehden voipaperin alta illalla, seuravana aamuna, töistä tullessa ja taas illalla. Samalla möyhin ne eri asentoon. Edellistä lehtä voi käyttää seuraavaksi, kun jättää levälleen kuivumaan. varmasti kuivan laitan lasipurkkiin ja tarvittaessa otan sieltä pienen kasan kouraani ja hieron hienoksi kämmenien välissä.
Kuivuu todella nopeasti. Varmuuden vuoksi lasipurkkiin laittaessani jätän kannen pois vuorokaudeksi, että mahdollinen kosteus pääsisi haihtumaan.
Tällä samalla konstilla kuivaan sieniäkin, mutta ne pitää repiä pienemmiksi, jos kerätty sateesta tai heti sateen jälkeen vieläkin pienemmiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395174
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253426Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142700- 472388
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611807Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471739- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201556- 281520
- 201386