Nahan luonti

hoitsu

Eilen näin ensimmäisen kerran, meidän tularilla puolessa selässä semmoisen rannun (hämärässä), ensin säikähdin, että mikä sillä on mutta kun laittoin valoa lisää niin se olikin vain nahkaa vaihtamassa. Eli tapahtuuko sitä usein, se on ollut meillä kolme kuukautta ja on vielä aika pieni, ja mihin se vanha nahka katoaa (syökö se sen) ? Ja onko jotain mitä pitää huomioida näissä nahkan vaihdoissa, ruokinta tms. asioita eli kuin rankkaa se nahan luominen on, ei ollut hirveästi nyt yöllä syönyt, annan ruoan illalla kun ollut taas päivät lepäilemässä, ja johtuuko tuo "rannalla" normaalia enempi olo siitä ? Tuosta löytyy aika vähän tietoa netistä.

3

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanja

Itse olen usein seurannut nahanluontia ja aivan oikein veikkasit..ne syövät sen. Aika näppärästi kääntyvät viime hetkillä ja nappaavat sen hännänpäästä suoraa parenpiin suihinsa..=)
      Itse en ole muuttanut ruokintaa tahi muutakaan. Nahka luodaan meillä noin:3:n viikon välein...Huomaat kyllä koska aika lähestyy kun vanha nahka vaihtaa harmaampaan väriään.
      Muistathan ettei terraariossa ole mitään terävää johon se voi hinkata itsensä rikki kun yrittää nahkaansa rullailla..

• hoitsu

Joo eli kiitti, ihmettelinkin että mille solmulle oli itseään eilen vääntämässä, siksi luulinkin alkuun että olisi reppana sairastunut. Sitäkin olen väliin ihmetellyt, että miten se välillä on paljon killtävämmän musta ja väliin hailakampi, se ei siis olekaan johtunut valaistuksesta.

• darkrose
        hoitsu kirjoitti:

Joo eli kiitti, ihmettelinkin että mille solmulle oli itseään eilen vääntämässä, siksi luulinkin alkuun että olisi reppana sairastunut. Sitäkin olen väliin ihmetellyt, että miten se välillä on paljon killtävämmän musta ja väliin hailakampi, se ei siis olekaan johtunut valaistuksesta.

melko usein sitä nahanluontia tapahtuu:) ja tosiaankin syövät usein sen. itse silloin kun ensimmäiset liskoni hommasin tietämättönä myös pelästyin nahan luontia yms. kunnes ymmärsin että se olikin aivan normaalia. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      134
      5432
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3892
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2490
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      39
      2067
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1833
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      25
      1739
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1660
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      51
      1621
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      30
      1574
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      40