Eilen näin ensimmäisen kerran, meidän tularilla puolessa selässä semmoisen rannun (hämärässä), ensin säikähdin, että mikä sillä on mutta kun laittoin valoa lisää niin se olikin vain nahkaa vaihtamassa. Eli tapahtuuko sitä usein, se on ollut meillä kolme kuukautta ja on vielä aika pieni, ja mihin se vanha nahka katoaa (syökö se sen) ? Ja onko jotain mitä pitää huomioida näissä nahkan vaihdoissa, ruokinta tms. asioita eli kuin rankkaa se nahan luominen on, ei ollut hirveästi nyt yöllä syönyt, annan ruoan illalla kun ollut taas päivät lepäilemässä, ja johtuuko tuo "rannalla" normaalia enempi olo siitä ? Tuosta löytyy aika vähän tietoa netistä.
Nahan luonti
3
400
Vastaukset
- tanja
Itse olen usein seurannut nahanluontia ja aivan oikein veikkasit..ne syövät sen. Aika näppärästi kääntyvät viime hetkillä ja nappaavat sen hännänpäästä suoraa parenpiin suihinsa..=)
Itse en ole muuttanut ruokintaa tahi muutakaan. Nahka luodaan meillä noin:3:n viikon välein...Huomaat kyllä koska aika lähestyy kun vanha nahka vaihtaa harmaampaan väriään.
Muistathan ettei terraariossa ole mitään terävää johon se voi hinkata itsensä rikki kun yrittää nahkaansa rullailla..- hoitsu
Joo eli kiitti, ihmettelinkin että mille solmulle oli itseään eilen vääntämässä, siksi luulinkin alkuun että olisi reppana sairastunut. Sitäkin olen väliin ihmetellyt, että miten se välillä on paljon killtävämmän musta ja väliin hailakampi, se ei siis olekaan johtunut valaistuksesta.
- darkrose
hoitsu kirjoitti:
Joo eli kiitti, ihmettelinkin että mille solmulle oli itseään eilen vääntämässä, siksi luulinkin alkuun että olisi reppana sairastunut. Sitäkin olen väliin ihmetellyt, että miten se välillä on paljon killtävämmän musta ja väliin hailakampi, se ei siis olekaan johtunut valaistuksesta.
melko usein sitä nahanluontia tapahtuu:) ja tosiaankin syövät usein sen. itse silloin kun ensimmäiset liskoni hommasin tietämättönä myös pelästyin nahan luontia yms. kunnes ymmärsin että se olikin aivan normaalia. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5957846Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3413013Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3952116- 1281317
- 311273
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51199Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1061105- 911063
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641033- 46913