Eilen näin ensimmäisen kerran, meidän tularilla puolessa selässä semmoisen rannun (hämärässä), ensin säikähdin, että mikä sillä on mutta kun laittoin valoa lisää niin se olikin vain nahkaa vaihtamassa. Eli tapahtuuko sitä usein, se on ollut meillä kolme kuukautta ja on vielä aika pieni, ja mihin se vanha nahka katoaa (syökö se sen) ? Ja onko jotain mitä pitää huomioida näissä nahkan vaihdoissa, ruokinta tms. asioita eli kuin rankkaa se nahan luominen on, ei ollut hirveästi nyt yöllä syönyt, annan ruoan illalla kun ollut taas päivät lepäilemässä, ja johtuuko tuo "rannalla" normaalia enempi olo siitä ? Tuosta löytyy aika vähän tietoa netistä.
Nahan luonti
3
374
Vastaukset
- tanja
Itse olen usein seurannut nahanluontia ja aivan oikein veikkasit..ne syövät sen. Aika näppärästi kääntyvät viime hetkillä ja nappaavat sen hännänpäästä suoraa parenpiin suihinsa..=)
Itse en ole muuttanut ruokintaa tahi muutakaan. Nahka luodaan meillä noin:3:n viikon välein...Huomaat kyllä koska aika lähestyy kun vanha nahka vaihtaa harmaampaan väriään.
Muistathan ettei terraariossa ole mitään terävää johon se voi hinkata itsensä rikki kun yrittää nahkaansa rullailla..- hoitsu
Joo eli kiitti, ihmettelinkin että mille solmulle oli itseään eilen vääntämässä, siksi luulinkin alkuun että olisi reppana sairastunut. Sitäkin olen väliin ihmetellyt, että miten se välillä on paljon killtävämmän musta ja väliin hailakampi, se ei siis olekaan johtunut valaistuksesta.
- darkrose
hoitsu kirjoitti:
Joo eli kiitti, ihmettelinkin että mille solmulle oli itseään eilen vääntämässä, siksi luulinkin alkuun että olisi reppana sairastunut. Sitäkin olen väliin ihmetellyt, että miten se välillä on paljon killtävämmän musta ja väliin hailakampi, se ei siis olekaan johtunut valaistuksesta.
melko usein sitä nahanluontia tapahtuu:) ja tosiaankin syövät usein sen. itse silloin kun ensimmäiset liskoni hommasin tietämättönä myös pelästyin nahan luontia yms. kunnes ymmärsin että se olikin aivan normaalia. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1508865Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492629Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282407- 462405
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231713Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä421240Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136