Imigrania ei missään nimessä saa ottaa Puutumiskohtauksen alkaessa, vaan vasta sitten, kun tämä kohtaus on mennyt ohi. Aikaisemmin lääkäri neuvoi minua ottamaan lääkkeen heti kohtauksen alkaessa ja nyt uusimman tutkimustiedon mukaan lääke on niin vahva, että se vain pahentaa tilannetta.
Onko joku kokeillut ottaa sitä halvauskohtauksen alkaessa?
Imigrania ei saa ottaa kohtauksen alussa
10
1671
Vastaukset
- Erja
Olen aina ottanut imigranin niin nopeasti kun kerkeän, eli yleensä heti kohtauksen alkaessa.
Ei ole tullu mieleenkään odotella, on niin hirveä olo kun migreeni puskee päälle.
No, kyllähän se vahva lääke on, ottaa sen heti tai myöhemmin.
Täytyypä kokeilla kuinka toimii puutumistilan jälkeen otettuna. - katja
puutumiskohtauksessa??itse otan imigranin heti kun on sellainen olo että migreeni on tai on alkamassa, eilen viimexi pää meinasi räjähtää ja kohtaus oli kestänyt jo kauan,tunteja.. otin lääkkeen, kesti 30 min.. tehosi todella hyvin .. onneksi..
- Sanna
Kyllä minä otan Imigranin heti, kun tuntuu siltä, että migreeni iskee. Joskus ei ole ollut tablettia ihan heti saatavissa ja olen sitten ottanut, vaikka migreeni olisi jo päällä. Hyvin on auttanut silloinkin, n. 1h ja kohtaus on mennyt ohi.
- kysyjä
että mikä tuo imigran tai mikä se olikaan on? onko se joku migreenilääke vai? voiko sitten tavallista särkylääkettä esim. buranaa, ibusalia tai panadolia ottaa ihan milloin vaan?
- Sanna
Imigran on migreenilääke, joka ei auta tavalliseen päänsärkyyn, ainoastaan migreeniin. Ja minusta sitäkin voi kyllä ottaa milloin vaan, ainakin olen itse ottanut. Kai niitä tavallisia lääkkeitä voi ottaa millon vaan, mutta eivät ne kyllä minulla mitään auta varsinkaan, jos kohtaus on jo päällä.
- Migreenikko
Sanna kirjoitti:
Imigran on migreenilääke, joka ei auta tavalliseen päänsärkyyn, ainoastaan migreeniin. Ja minusta sitäkin voi kyllä ottaa milloin vaan, ainakin olen itse ottanut. Kai niitä tavallisia lääkkeitä voi ottaa millon vaan, mutta eivät ne kyllä minulla mitään auta varsinkaan, jos kohtaus on jo päällä.
Niin..minulla on käytössä nenäsuihke. Nyt lääkäri kielsi ottamasta sitä heti kohtauksen alussa..ihmettelin sitä itsekin, koska edellinen lääkäri nimenomaan painotti, että lääkkeet oli otettava heti kun siltä alkaa tuntua..viimeisin lääkäri vetosi uusimpaan tutkimustietoon.
Nyt en oikein tiedä, uskaltaako vai ei... mutta ilmeisesti siitä ei siis ole haittaakaan? - joo
Sanna kirjoitti:
...sannalle vastauksesta!
- make
Migreenikko kirjoitti:
Niin..minulla on käytössä nenäsuihke. Nyt lääkäri kielsi ottamasta sitä heti kohtauksen alussa..ihmettelin sitä itsekin, koska edellinen lääkäri nimenomaan painotti, että lääkkeet oli otettava heti kun siltä alkaa tuntua..viimeisin lääkäri vetosi uusimpaan tutkimustietoon.
Nyt en oikein tiedä, uskaltaako vai ei... mutta ilmeisesti siitä ei siis ole haittaakaan?aina on suihke mukana ja heti sen otan jos migreeni iskee..
lääkäri anto viimeks jotain uusia lääkkeitä, olisko ollu joku repsit.... kokemuksia niistä ?
- Pmv
Hei,
olen huomenna menossa lääkäriin, kun
taas jälleen kerran ovat kohtaukset alkaneet
vaivaamaan. Minulla alkoivat nämä kohtaukset
n. 7 vuotta sitten ja kun kävin optikolla sain
lasit - no vähän aikaa n 1/2 vuotta ilman migreenikohtauksia. Sitten minulle määrättiin Miranax 550:aa, mutta sehän vaikutti vain lisäten pahoinvoinnin. Jatkoi taas muutaman vuoden niin, että noin kerran kuukaudessa (kuukautisten aikaan), tuli migreeni. Pari vuotta sitten kun aloin odottaa esikoistani, oli noin vuoden kun ei ollut mitään kohtauksia ja nyt työelämään saapuessani (päätetyöskentely - niskalihakset jumissa, stressi ja näytön säteily) ovat kohtaukset taas alkaneet - minulle on pari kertaa tyrkytetty täsmälääkettä Imigran, mutta en ensimmäisellä kerralla (oli ollut migreenikohtaus päällä jo noin 45 min.) kokenut siitä olevan minulle apua --> ehkä sen verran ettei puutumisoiretta/*sanasokeutta* tullutkaan?!
Toivottavasti en joudu 'lääkerotaksi'
Kiittää hän jo etukäteen vastauksista (= - Sansku
Mulle on juuri sanottu että imigran pitäisi ottaa ihan heti kohtauksen alku vaiheella muuten se ei vaikuta.Se todellakin on vahva lääke. Mulla on sitä nenäsuihkeena, mutta se ei ole mulle tarpeeksi vahva joten joudun aina menemään sairaalaan ottamaan imigran piikin suoraan lihaksiin. Ja se on tosi vahvaa ja siinä tulee vähäksi aikaa sellainen tunne että pää olisi takaata tulessa. Migreeni on kamalaa. Olen kerran mennyt ambulanssilla sairaalaan migreenin takia. Luulin että kuolen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942533- 187899
- 53723
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119642- 49542
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?12481- 48467
- 54432
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11430