Imigrania ei saa ottaa kohtauksen alussa

migreenikko

Imigrania ei missään nimessä saa ottaa Puutumiskohtauksen alkaessa, vaan vasta sitten, kun tämä kohtaus on mennyt ohi. Aikaisemmin lääkäri neuvoi minua ottamaan lääkkeen heti kohtauksen alkaessa ja nyt uusimman tutkimustiedon mukaan lääke on niin vahva, että se vain pahentaa tilannetta.

Onko joku kokeillut ottaa sitä halvauskohtauksen alkaessa?

10

1671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erja

Olen aina ottanut imigranin niin nopeasti kun kerkeän, eli yleensä heti kohtauksen alkaessa.
      Ei ole tullu mieleenkään odotella, on niin hirveä olo kun migreeni puskee päälle.
      No, kyllähän se vahva lääke on, ottaa sen heti tai myöhemmin.
      Täytyypä kokeilla kuinka toimii puutumistilan jälkeen otettuna.

• katja

puutumiskohtauksessa??itse otan imigranin heti kun on sellainen olo että migreeni on tai on alkamassa, eilen viimexi pää meinasi räjähtää ja kohtaus oli kestänyt jo kauan,tunteja.. otin lääkkeen, kesti 30 min.. tehosi todella hyvin .. onneksi..

• Sanna

Kyllä minä otan Imigranin heti, kun tuntuu siltä, että migreeni iskee. Joskus ei ole ollut tablettia ihan heti saatavissa ja olen sitten ottanut, vaikka migreeni olisi jo päällä. Hyvin on auttanut silloinkin, n. 1h ja kohtaus on mennyt ohi.

• kysyjä

että mikä tuo imigran tai mikä se olikaan on? onko se joku migreenilääke vai? voiko sitten tavallista särkylääkettä esim. buranaa, ibusalia tai panadolia ottaa ihan milloin vaan?

• Sanna

Imigran on migreenilääke, joka ei auta tavalliseen päänsärkyyn, ainoastaan migreeniin. Ja minusta sitäkin voi kyllä ottaa milloin vaan, ainakin olen itse ottanut. Kai niitä tavallisia lääkkeitä voi ottaa millon vaan, mutta eivät ne kyllä minulla mitään auta varsinkaan, jos kohtaus on jo päällä.

• Migreenikko
        Sanna kirjoitti:

Imigran on migreenilääke, joka ei auta tavalliseen päänsärkyyn, ainoastaan migreeniin. Ja minusta sitäkin voi kyllä ottaa milloin vaan, ainakin olen itse ottanut. Kai niitä tavallisia lääkkeitä voi ottaa millon vaan, mutta eivät ne kyllä minulla mitään auta varsinkaan, jos kohtaus on jo päällä.

Niin..minulla on käytössä nenäsuihke. Nyt lääkäri kielsi ottamasta sitä heti kohtauksen alussa..ihmettelin sitä itsekin, koska edellinen lääkäri nimenomaan painotti, että lääkkeet oli otettava heti kun siltä alkaa tuntua..viimeisin lääkäri vetosi uusimpaan tutkimustietoon.

Nyt en oikein tiedä, uskaltaako vai ei... mutta ilmeisesti siitä ei siis ole haittaakaan?

• joo
        Sanna kirjoitti:

...sannalle vastauksesta!

• make
        Migreenikko kirjoitti:

Niin..minulla on käytössä nenäsuihke. Nyt lääkäri kielsi ottamasta sitä heti kohtauksen alussa..ihmettelin sitä itsekin, koska edellinen lääkäri nimenomaan painotti, että lääkkeet oli otettava heti kun siltä alkaa tuntua..viimeisin lääkäri vetosi uusimpaan tutkimustietoon.

Nyt en oikein tiedä, uskaltaako vai ei... mutta ilmeisesti siitä ei siis ole haittaakaan?

aina on suihke mukana ja heti sen otan jos migreeni iskee..

lääkäri anto viimeks jotain uusia lääkkeitä, olisko ollu joku repsit.... kokemuksia niistä ?

• Pmv

Hei,

olen huomenna menossa lääkäriin, kun
      taas jälleen kerran ovat kohtaukset alkaneet
      vaivaamaan. Minulla alkoivat nämä kohtaukset
      n. 7 vuotta sitten ja kun kävin optikolla sain
      lasit - no vähän aikaa n 1/2 vuotta ilman migreenikohtauksia. Sitten minulle määrättiin Miranax 550:aa, mutta sehän vaikutti vain lisäten pahoinvoinnin. Jatkoi taas muutaman vuoden niin, että noin kerran kuukaudessa (kuukautisten aikaan), tuli migreeni. Pari vuotta sitten kun aloin odottaa esikoistani, oli noin vuoden kun ei ollut mitään kohtauksia ja nyt työelämään saapuessani (päätetyöskentely - niskalihakset jumissa, stressi ja näytön säteily) ovat kohtaukset taas alkaneet - minulle on pari kertaa tyrkytetty täsmälääkettä Imigran, mutta en ensimmäisellä kerralla (oli ollut migreenikohtaus päällä jo noin 45 min.) kokenut siitä olevan minulle apua --> ehkä sen verran ettei puutumisoiretta/*sanasokeutta* tullutkaan?!

Toivottavasti en joudu 'lääkerotaksi'

Kiittää hän jo etukäteen vastauksista (=

• Sansku

Mulle on juuri sanottu että imigran pitäisi ottaa ihan heti kohtauksen alku vaiheella muuten se ei vaikuta.Se todellakin on vahva lääke. Mulla on sitä nenäsuihkeena, mutta se ei ole mulle tarpeeksi vahva joten joudun aina menemään sairaalaan ottamaan imigran piikin suoraan lihaksiin. Ja se on tosi vahvaa ja siinä tulee vähäksi aikaa sellainen tunne että pää olisi takaata tulessa. Migreeni on kamalaa. Olen kerran mennyt ambulanssilla sairaalaan migreenin takia. Luulin että kuolen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2533
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      899
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      542
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe