Irroitin perämoottorin bensaletkussa olevan kumisen käsipumpun, enkä nyt muista kummin päin sen pitää olla.
Siis... tuleeko siinä olevan nuolen osoittaa moottorin suuntaan, vai tankin suuntaan?
Pumpataanko sillä ainetta moottoriin päin, vaiko painetta tankkiin?
Kannattaisi varmaankin asentaa oikein päin.
Kumipumpun pumppaussuunta?
7
4120
Vastaukset
- kulkusuuntaan
se nuoli osoittaa polttoaineen kulkusuunnan,
siis tankista koneeseen päin :-) - Ykä
Käsipalkeella pumpataan bensaa kaasuttajaan. Nuoli näyttää polttoaineen kulkusuunnan. Palkeesa on yksi takaiskuventtili, joka estää polttoaineen kulun takaisin tankkiin päin kun paljetta puristetaan. Väärinpäin asentaminen tuottaa siis tuloksen jossa palkeen rutistelu imee ilmaa tyhjästä kaasuttimesta ja puhaltaa sen tankiin... Täydestä kaasuttimesta se ei saa imettyä mitään, koska kaasuttimen neula tukkiin kulkureitin.
- Täti
Kiitän tiedoista ja nythän se on helppo asentaa takaisin paikalleen.
- osaakin olla
Täti kirjoitti:
Kiitän tiedoista ja nythän se on helppo asentaa takaisin paikalleen.
helppoa.Itse aijo laitta nuolisuunnan tankkiinpäin : =) ihan koemielessä, kun tuli tuo painehommakin. Että olipa ajatusta tosiaan, kun siellä tankissa on vielä ilmaventtiilikin. Muuraan sen betonnilaastilla umpeen ja laitan, vanhan hanan lavuaarista. Täyttöaukon sijoitan tankin pohjaan, että bensarosvot eivät löydä.
- Täti
osaakin olla kirjoitti:
helppoa.Itse aijo laitta nuolisuunnan tankkiinpäin : =) ihan koemielessä, kun tuli tuo painehommakin. Että olipa ajatusta tosiaan, kun siellä tankissa on vielä ilmaventtiilikin. Muuraan sen betonnilaastilla umpeen ja laitan, vanhan hanan lavuaarista. Täyttöaukon sijoitan tankin pohjaan, että bensarosvot eivät löydä.
Tuota nyt on niin moni jo kokeillut.
Bensarosvohan tulee nykyään lattian lävitse, menee tankkiin ja juo kaiken. Siksihän kumipumppu tulee laittaa letkuun "väärin päin", jotta rosvo törmää takaiskuventtiiliin.
Muutenhan se pääsisi koneelle saakka syömään imuventtiiliä, jota kaksitahtienginessä ei ole, mutta joka siinä kuitenkin on kampikammion läppäventtiilin muodossa.
Toisaalta olisi hyvä jos rikollinen pääsisi ryömimään pakosarjaan saakka ja jämähtäisi sinne. Tällöin pakovastus lisääntyisi sopivasti ja teho nousisi. Kun hanaa vääntäisi oikein kunnolla saattaisi kaveri lennähtää sieltä suoraan Pirunsaarelle lusimaan tekosiaan.
Tästä syystä kumipumpun asento on tärkeä probleema. - mulla..
Täti kirjoitti:
Tuota nyt on niin moni jo kokeillut.
Bensarosvohan tulee nykyään lattian lävitse, menee tankkiin ja juo kaiken. Siksihän kumipumppu tulee laittaa letkuun "väärin päin", jotta rosvo törmää takaiskuventtiiliin.
Muutenhan se pääsisi koneelle saakka syömään imuventtiiliä, jota kaksitahtienginessä ei ole, mutta joka siinä kuitenkin on kampikammion läppäventtiilin muodossa.
Toisaalta olisi hyvä jos rikollinen pääsisi ryömimään pakosarjaan saakka ja jämähtäisi sinne. Tällöin pakovastus lisääntyisi sopivasti ja teho nousisi. Kun hanaa vääntäisi oikein kunnolla saattaisi kaveri lennähtää sieltä suoraan Pirunsaarelle lusimaan tekosiaan.
Tästä syystä kumipumpun asento on tärkeä probleema.Mulla on se bensarosvo siellä moottorissa.
Aina imee tankin tyhjäksi - ja varmasti. - Täti
mulla.. kirjoitti:
Mulla on se bensarosvo siellä moottorissa.
Aina imee tankin tyhjäksi - ja varmasti.Minulla taitaa käydä sama jätkä imemässä, mutta tämä tyyppi kyllä imee ainoastaan silloin kun kone on käynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760