Lahjoitetaan Nauticat 33

IT-Vapaaherra

En tarvitse enää venettä Suomessa, koska muutan pysyvästi Vancouveriin. Minulla on siellä Swan ja lahjoitan Nauticatin pois. Vene on ollut omistuksessani uudesta asti yhteensä 13-vuotta. Lahjoitan sen henkilölle, joka parhaiten perustelee ko. veneen tarpeen. Lahjansaaja saa veneeseen elinikäisen käyttöoikeuden, jonka jälkeen omistusoikeus tulee kuolemanhetkellä lahjansaajan kuolinpesälle. Menettelyn avulla toivon, että vene tavoittaisi todellisen veneilijän, eikä vain rahan perässä juoksijan.
Olen julkaissut vastaavan ilmoituksen muissakin paikoissa. Sihteerini kokoaa 31.7.02 mennessä tulleet vastaukset ja ottaa yhteyttä veneen seuraavaan onnelliseen haltijaan 15.8.02 mennessä.

35

7811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putput

35 vuotta harrastuksena veneily. Nyt on alla fiskari.
      Kaikki vapaa-ajat merellä.Talvella merikipeä, kun meri on jäässä.
      Nautilla voisi seilata lämpimille vesille jäitä pakoon.

• Miu

siinä katti mukana? Mulla olis nauti.

• nauti ite kattis

IT- Vapaaherralla viiraa päästä.

• Lottoaja

Pitäisikö kirjoittaa perustelut??????

• rt78

BUHHAHHAA

• BB

Vois muija avata meri-nakkikioskin Hevossalmensillan juureen.

• Pummi

Yleensä olen nukkunut veneen alla ja olisi kiva nukkua joskus veneen sisällä.

• Haaveko vain?

Paras ystavani on entista merenkayntisukua parin polven takaa, mutta hanella itsellaan ei ole kertakaikkiaan varaa veneen hankintaan vaikka nauttii merella olosta kuin hullu puurosta. Koskapa kyseinen henkilo on kertakaikkiaan paras tuntemani ihminen, soisin hanelle jotakin kertaluokkaa parempaa onnenpotkua, ja tama tayttaisi sen aukon.

• Viksjö VBK

Hej Nautican omistaja

Luin juuri uskomattomalta tuntuvan viestin.
      Tässä muutamalla sanalla veneilystäni, olen syntynyt
      suursaimaan rannoilla ja veneily (siihen aikaan se oli
      pelkää kalastusta verkkojen laskua ja muilla pyydyksillä
      käyntiä isän mukana) kuitenkin vaika tuulet ja sade joskus
      piiskasi niin kipinä jäi kytemään. Muutin tänne Svea mamman
      maahan vuonna -65. silloin kuin lapset oli pieniä niin ajelimme
      asuntovaunun kanssa. Nyt he on jo isoja ja lapsenlapsia on
      kertynyt. Viimeiset 15 v on oltu oman veneen omistajia.
      aloitimme Terhi 465 veneellä ja pieni takatuupari oli voiman
      lähteena vasta tuulessa ja vesisateessa aina kastui ja syntyi
      haave isompi vene jossa on tuulilas/kajuuta. Hommasimme
      Ryds Camping veneen jossa voi jo yöpyä mutta "nälkä kasvaa syödessä"
      ja nyt meillä on Albin 25 DL -75 v mallia (valmistus nr 2050) vene on
      lähes alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäinen Volvo Penta on voiman
      lähteenä. Albin on meidän lomamökki ja kesän vietto paikka sekä talvi
      iltojen ajan kulu aikaa meneen kohennellessa Albinia aina jotain pientä löytyy.
      Albinin voi myös "rikata" mutta se on huikan liian pieni mootoripurjehtijaksi
      Vaimo kulta ei uskalla tavlliseen purjeveneeseen nousta ja minulla
      se poltelee että pitäs kokeilla. Meidän veneklupilla on 1 Nautica ja hänen
      laituripaikka on vieressäni josta sitä salasilmälla katselen. Ystäväni kehus-
      kelee venettään ja sen ominaisuuksia ja täytyy sanoa kyllä se on vene isolla V.
      Ne jotkut pahatkielet moittii sen keinuvuutta jos valmistus nr on alle 1500, mutta
      olemme tottuneet Albinin kanssa ja näiden 8 v aikana niihin ominaisuuksiin
      Ja tässä ne perusteluni lyhyesti: Nautican tilat on 2-3 kertaa isommat kuin
      meidän "Holliday Drip dropin" . Nautica on suuniteltu mootoripurjetijaksi
      ja Nautica on mitoitettu sopivin purjein. Ja se viimeinen mutta tärkein on
      ne lapset ja lapsen lapset näin olis tilaa myös heille meidän venelomilla.
      Nyt emme voi ottaa kuin pojat (10 ja 8 v) mukaan ja se pieni prinsessa jää
      viellä rannalle (kun eihän se osaa etes kalastaa kuten pojat sanoo)

Näillä sanoin hyvää vene kesää.

• ei kele

Mikä helvetin Nautica? Se on Nauticat eli tuttavallisemmin katti.

• aku
        ei kele kirjoitti:

Mikä helvetin Nautica? Se on Nauticat eli tuttavallisemmin katti.

Eipä mennyt ..kele -sana sulta oikeen, oikolukija..
        ;-)

Muta mtäpä se ny haitaa js tlee kirotus vihreitä kunha ymärtää..

Hyvvää kessää Kaikille !

• paska pois merestä

Yleisen mukavuuden nimessä voin polttaa nauticattisi ensi vuoden juhanuskokossani. Kun kerran olet luopumassa "purjeveneestäsi" niin hanki ihmeessä samalla kunnon vene. Maailmalla tehdään myös oikeita purjeveneitä.

• Val

Tuo nyt on vanha salakuljettajien temppu!

• Va?

Oj, vhad dy skäms ijen, Börje. Njuuti-kat oot intesobettrefolk.

Släkten, Börje, släkten bör du ta hänsyn till! Släkten åker i första klass!

ö släkten

• haista sinä ruotsalainen vittu

• viholliset kaukaa
        rikulehtonen kirjoitti:

haista sinä ruotsalainen vittu

Jopa pitää kaukaa vastustajat hakea, kymmenen vuoden takaa. Taidat olla todella pitkävihainen tyyppi.

• onnellinen swedu
        viholliset kaukaa kirjoitti:

Jopa pitää kaukaa vastustajat hakea, kymmenen vuoden takaa. Taidat olla todella pitkävihainen tyyppi.

Tadaa. Det Nauticat har varit i vår familjs använder nu nästan tio år :-) :-) :-)

• Päivän piristys
        rikulehtonen kirjoitti:

haista sinä ruotsalainen vittu

Oliks sä vähän maistissa maanantai iltana kun kirjoitit ton rakentavan viestin? Tai hioitko sitä ihan parasta ja optimaalista sanamuotoa millä vastata melkein 10 vuotta?
        Tää oli kyllä tämän iltapäivän pelastaja kun luin sun viestin.

• merihullu perhe

Täällä on yksi merihullu perhe jolla olisi unelmana isompi paatti.Keväällä hankittiin ensimmäinen retkivene(ajotunteja toukokuun alusta on jo kertynyt n.130)se on 7m pitkä ja aika ahdas 3-lapsisen perheen kesäkodiksi.Aina kun on vapaa-aikaa merelle lähdetään satoi tai paistoi!Onhan ne vanhemmat välillä märästä makuupussista heränneet,paatin takapäässä on pressu ja jostain se aina vuotaa!
      Perheemme kuopus,5-vuotta on todella elävä pakkaus ja välillä on ruokahetket todella kova hermojen koitos muutaman neliön tilassa.
      Keväällä kun meri oli jo sula ja laskupaikka jäässä,me otettiin kirves käteen ja hakattiin puolen metrin jää pois että paatti saatiin laskettua,ihmiset puistelivat päätään ja nauroivat että te taidatte olla oikeita meri-ihmisiä.
      Ihania veneilysäitä kaikille!
      Onneksi meillä on tuo pikkupurtilo millä taas tuulen vähän tyynnyttyä päästään putputellen saaren suojaan nauttimaan!

• blues

Johan on!
      Miksiköhän et yritä myydä sitä tai lahjoittaa jollekkin sukulaiselle?
      Täältä keskustelupalstaltako sihteerisi ne anomukset kerää?
      Mainitsit jättäneesi ilmoituksen myös muualle, mihin?

• ITöky

anna partiolaisille

• Palstan taso pysynyt

Hieno aloitus.

Todistaa että osattiin sitä 10 vuottakin sitten provoilla.

• hahhahhaa.

Karkasin suljetulta osastolta!
      Peltolasta. Tämä tapahtui joskus 2010, eikä minua vieläkään olla saatu kiinni.

Sain manipuloitua itselleni 5 minuutin ulkoilumahdollisuuden, muutaman kerran päivässä. En todellakaan antanut mitään merkkejä uloskirjautumishaluistani ensimmäisellä ulkoilukerralla. Sehän olisi ollut typerää.

Mutta kolmas kerta toden sanoi. Ampaisin pakkaseen enkä koskaan palannut. Psykiatria on muutenkin ihan perseêstä. Siitä ei ole apua kenellekään. Kaikki perustuu potilaan halukkuuteen miellyttää hoitajaansa.

Kukaan ei parannu. Päinvastoin, pahemmaksi menee, korkeintaan.

• sometimes dreams....

Veneesi ei voisi parenpaa kotia saada ja se lähettelisi reissuitaan sinulle kuvia ihailtavaksi.

• H.J.Vla

Hei olen 54 vuotias mies ja toiveeni on ollut noin 20 vuotta että pääsisin kiertämään meriä ja käymään niissä maissa joissa nuorena miehenä oleskelin.
        Ottaisin hyvän nuoren miehistön jolle voisin opettaa kaikki merellä, vaadittavat taidot. Olen ollut yli 30 vuotta merellä töissä ja pätevyydet on pienien ja vähän suurempienkin paattien käsittelyyn ja korjaamiseen sekä huoltoon.
        Sukulaisiani asuu Vancouverin lähistöllä Brittish Columbiassa, Sointulan kylässä ja tahtoisin tapaamassa heitä.
        Sairastan selkäranka reumaa ja olen työkyvyttömyys eläkkeellä saan kuitenkin eläkettä sen verran että kykenen huolehtimaan veneestä ja sen miehistöstä.
        Reuman takia en saa merieslääkärin todistusta jolla voisin työskennellä laivoilla, olen kuitenkin lähes toimintakuntoinen ja pystyn tekemään kaiken mitä nuorenakin, kipu vain on välillä kovempi. Rahaa ei ole ollut kovin paljon viimevuosina koska KELA ei halunnut maksaa eläkettäni, vaikka olin työkyvytön.
        Olen loukannut myös Kaupungin lakimiehen kunniaa ja joudun luultavasti maksamaan sakkojaja vahingonkorvauksia.
        Merellä tunnen olevani vapaa ja toivottavasti saan aikaa kirjan kirjoittamiseen.
        Olen raitis ja uskon Jeesukseen Kristukseen siksi toivotan teille siunausta ja johdatusta parhaaseen valintaan.

• Q7
        H.J.Vla kirjoitti:

Hei olen 54 vuotias mies ja toiveeni on ollut noin 20 vuotta että pääsisin kiertämään meriä ja käymään niissä maissa joissa nuorena miehenä oleskelin.
        Ottaisin hyvän nuoren miehistön jolle voisin opettaa kaikki merellä, vaadittavat taidot. Olen ollut yli 30 vuotta merellä töissä ja pätevyydet on pienien ja vähän suurempienkin paattien käsittelyyn ja korjaamiseen sekä huoltoon.
        Sukulaisiani asuu Vancouverin lähistöllä Brittish Columbiassa, Sointulan kylässä ja tahtoisin tapaamassa heitä.
        Sairastan selkäranka reumaa ja olen työkyvyttömyys eläkkeellä saan kuitenkin eläkettä sen verran että kykenen huolehtimaan veneestä ja sen miehistöstä.
        Reuman takia en saa merieslääkärin todistusta jolla voisin työskennellä laivoilla, olen kuitenkin lähes toimintakuntoinen ja pystyn tekemään kaiken mitä nuorenakin, kipu vain on välillä kovempi. Rahaa ei ole ollut kovin paljon viimevuosina koska KELA ei halunnut maksaa eläkettäni, vaikka olin työkyvytön.
        Olen loukannut myös Kaupungin lakimiehen kunniaa ja joudun luultavasti maksamaan sakkojaja vahingonkorvauksia.
        Merellä tunnen olevani vapaa ja toivottavasti saan aikaa kirjan kirjoittamiseen.
        Olen raitis ja uskon Jeesukseen Kristukseen siksi toivotan teille siunausta ja johdatusta parhaaseen valintaan.

Hahhaa, meinaatko, että kaveri odottaa vielä vastauksia 10 vuotta sitten huumorilla tehtyyn viestiin

• Ei käyttöå

Minä muutan pysyvästi vankimielisairaalaan,ja olis Azimut 43 tarjota sille joka antaa hyvät perustelut saadessaan veneen.Sihteerikköni ottaa vastaan [email protected]

• Guttenberg & Per

Hei, tarvitsisin miesystäväni kanssa mieleiseni paikan, jossa voisimme vaihtaa ihmisnesteitä.

T. Stefan

• VENEILIJÄ

JOO VENEILLY OON NOIN 50 V, JA EI OO KOSKAAN TULLU VASTAAVAA . VENEEN KYLLÄ OTTAISIN HYVIIN KÄSIIN , JA HOITOON MUTTA EIHÄN LASTA POIS HEITETÄ PESUVEDEN MYÖTÄ . OI KOMAATA SAADA TOLLANEN HAAVE . ITELLÄ ON TÄLLÄ HETKELLÄ MINI CAT MERKINEN JOLLA OON TEETTÄNYT PALJON MAILEJA TÄÄLLÄ SSAARISTOMRELLÄ TURUN JA HANGON UUTENKAUPUNKIN VÄLILLÄ. JOSKU VÄHÄN PAHEMMISSAKIN ILMOISSA. JOTTA KIITOS VAAN JOS TAVATAAN . YST. TERV . KALLE HONGANMÄKI .
      YHTEYSTIEDOT. MERISEURA TURKU .

• Eikö vain?

Vielä on aikaa kirjoitella perusteluja noin 90 vuotta eli 31.7.2102 saakka. Jos taas kyseessä oli vuosi 2002, niin kaikki ovat kymmenisen vuotta myöhässä.

• Laituri

Oliskiva saada tollanen laiturinjatkeeks, meillä on siis tarkoitus jatkaa laituria ja tuosta sais oikein hyvän rungon. Vain kansi päälle.

• Joo, haluun tän veneen koska tätini pelkää nykyisessä veneessä jo kun tuuli puhaltaa 5 m/s Porkkalan niemellä....hitto!

• KALLE HONGANMÄKI23

JOO VASTASIN KYSELYYSI VENEEN LUOVUTUKSEEN HYVIIN KÄSIIN TAISI OLLA TOLLANEN . HUU HAA JUTTU . ( MERIMIES HÖPÖ ) KOSKA ET OO VASTANNU MITENKÄÄN PUHEISIINSÄ . MULLA ON KYLLÄ TÄLLÄ HETKELLÄ MINI CAT MYYNNISSÄ KOSKA HALUUN ISOMPAAN . KYSELLÄ VOI TURUN MERI SEURASTA . KUNTO ON HYVÄ KOSKA ITSE VAADIN VENEELTÄ 1 LUOKAN TARPEITA .
      TERVEISIN KALLE HONGANMÄKI ..
      EI MERIMIES JUTTUJA .

• Perutaan lahjoitus

Valitettavasti IT-yritykseni ajautui konkurssiin ja minä olen pennittömänä velkasaneerauksessa. Nauticat 33:ni meni käräjäoikeuden päätöksellä maksamattomien ruokkojen maksuun. Kaiken lisäksi sihteerini jätti minut.
      Aika menee tätänykyä ruokajonossa.

Näin elämä voi heitellä.

Olisi kiva käydä kalassa ja hankkia lisäsärvintä?
      Olisiko kellään lahjoittaa minulle jotan vanhaa ruuhta ?

Terveisin entinen IT vapaaherra; nykyinen anturaneuvos

• ei oo pellaa

Kyllä joku sulle lahjoittaa käyttöoikeuden uudenkarheaan bellaan, kun oikein nätisti pyydät!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5259
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2159
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      95
      948
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      319
      913
    Aihe