Tältä areenalta löytyy varmaan kokemuksia Daytona 955i:stä. Kuinka hyvin mahtaa soveltua matkapyöräksi? En tarkoita mitään kolmen viikon FJR-tourneeta, vaan lähinnä sitä että puutuuko paikat muutaman tunnin ajon jälkeen ja miten mahtaa olla tavarakuljetuksen kanssa? Itsellä ei ole kuin 30 min. kokemus ja tuntui, ettei ole aivan yhtä äärimmäinen ajoasento kuin esim gigserissä.
Daytona 955i
8
4747
Vastaukset
- Specka
Parin viikon kokelmuksella..
Pyöränhakureissun jälkeen oli mittarissa n360km, ajeltiin kolmessa pätkässä rauhallista vauhtia. Varsin mukavasti meni, ranteet oli vähän jäykät kun jännitti mut nyttemmin ei jännitä niin ei puudukkaan. jaloilla oli mun mielestä oikein mukava olla, ei puutunut tai mitään. oikeestaan mukavin mitä oon ajanut (174/80kg kuski). huomioiden et painoa on käsillä tietty.
Kyytiläistäkin on kokeiltu. kovati tykkäs, hyvä asento, jaloilla saa tukee, näkee hyvin eikä tuuli riepotte pahasti (vrt Yamaha thundercat), ei aas lopulta kaivannu takakahvoja vaikka alkuun epäili.
tavaran kans onkin sit hankalampaa. kovia telineitä ei löydy. irrotettavat olisin voinut laittaa jos olis, mut kiinteitä en. Vaihtoehdot jää pehmeisiin sivulaukkuihin ja penkin päälle laitettavaan kassiin. Lisäksi siihen saa omaa sport-telinettä pikku nyyttiä varten, kantavuudesta ei tietoa, veikkaan max5-7kg(www.triumph.co.uk).
Penkin alta keskeltä avautuu 1 pari kiinnityskoukkuja, penkin päälle sitomista varten. takapenkin etureunan kohdalla on pultit joihin jostain huomasin et oli myynnissä lisäkiinnitystappia sitomista varten.
Pehmeistä laukuista tarjontaa on aikalailla jos jaksaa etsiä. Triumphilla on kuulemma hyvät laukut, jotka sen tiedon mukaan tosin estää käytännössä takamatkustajan. mahtuu vain osa kengän kantaa tapille, ei hyvä.
Bagsterillä (www.bagster.com) on yks vesitiivis malli ja Oxfordilla (http://www.oxfordluggage.co.uk) pari mallia(sport ja humpback), joita oon katellu et voisivat mahtu/istua niin et jää taka tapit käyttöön.
Sit yks ajatus on työn alla: tehdä merimies säkkejä varten pehmustetut sivulevyt ja siihen hihnoista kiinnikeet säkeille ja toiselle puolelle pyörään, niin et toimisi pehmeinä sivulaukkuina. olis ainakin vesi tiiviit ja vois sovitella tarpeen mukaan paikoilleen ja vaihtaa säkkiä tarpeen mukaan.- Kyykkykö?
Kiitokset vastauksesta ja onnittelut uuden pyörän johdosta! Johtuiko muuten kiinteän telineen hylkäys epäkäytännöllisyydestä vai eikö sopinut pyörän ilmeeseen/luonteeseen?
- Specka
Kyykkykö? kirjoitti:
Kiitokset vastauksesta ja onnittelut uuden pyörän johdosta! Johtuiko muuten kiinteän telineen hylkäys epäkäytännöllisyydestä vai eikö sopinut pyörän ilmeeseen/luonteeseen?
Heti kättelyssä kiinteet telineet jäi kun ei ole saatavilla. Jos olis saanut, olisin kuitenkin muokannut pikairrotettaviksi.
Pysyvä asennus ei istu silmään ollenkaan, kun isompien laukkujan kans ei tuu ajettua niin usein.
takatavaratelineen suhteen on vielä päätös tekemättä. takalukkutelinettä ei taida olla tarjolla sitäkään vain nyyttiä varten.
Pehmeisiin laukkuihin siirryin edellisen pyörän vaihdon aikaan, enkä oikeestaan oo kaivannut kuin korkeintaan vedenpitävyyttä... se taas on vain järjestely kysymys.
Bagster tankin suoja/tankkilaukku oli hyvä hankinta, meni 15 min laittaa paikalleen, pienet sivupaneelit piti irrottaa (2 kuusiokoloa/paneeli). suojaa koko tankin ja istuu hyvin kun on pari päivää venynyt paikalleen. Laukusta kannattaa vain kattoo joku niistä viitoista malleista, joissa laukku ei yllä takakiinnikkeisiin asti korkeana. Alpha tankkilaukku tulee niin pitkälle taakse että joudun painamaan sen takaa lyttyyn et yltää kahvoihin. Muuten vaikutti ihan hyvältä.
Sen voisinkin myydä käyttämättönä eteenpäin tai talvella pitää muokata sitä vähän... - Specka
Specka kirjoitti:
Heti kättelyssä kiinteet telineet jäi kun ei ole saatavilla. Jos olis saanut, olisin kuitenkin muokannut pikairrotettaviksi.
Pysyvä asennus ei istu silmään ollenkaan, kun isompien laukkujan kans ei tuu ajettua niin usein.
takatavaratelineen suhteen on vielä päätös tekemättä. takalukkutelinettä ei taida olla tarjolla sitäkään vain nyyttiä varten.
Pehmeisiin laukkuihin siirryin edellisen pyörän vaihdon aikaan, enkä oikeestaan oo kaivannut kuin korkeintaan vedenpitävyyttä... se taas on vain järjestely kysymys.
Bagster tankin suoja/tankkilaukku oli hyvä hankinta, meni 15 min laittaa paikalleen, pienet sivupaneelit piti irrottaa (2 kuusiokoloa/paneeli). suojaa koko tankin ja istuu hyvin kun on pari päivää venynyt paikalleen. Laukusta kannattaa vain kattoo joku niistä viitoista malleista, joissa laukku ei yllä takakiinnikkeisiin asti korkeana. Alpha tankkilaukku tulee niin pitkälle taakse että joudun painamaan sen takaa lyttyyn et yltää kahvoihin. Muuten vaikutti ihan hyvältä.
Sen voisinkin myydä käyttämättönä eteenpäin tai talvella pitää muokata sitä vähän...Nyt on enmepi kilometrejä takana.
Täytyy sanoa että olen tyytyväinen. :)
Viikonlopun reissu sodankylään meni joutuisasti. Bagsterin tankkilaukku toimi hyvin vaikka joutuukin jättämään reunakovikkeen pois ja lyttäämään takaosan et yltää kahvoille, en oo mahakas vaan tuo laukun (BagsterAlpha)takaosa tulee todella pitkälle taakse... Mut sit reissussa huomas et se onkin hyvä: Laukku on riittävän iso noinkin, mut sit kun pysähtyy, voi avata sen lytätyn osan ja laittaa hanskat yms siihen tilaan, ilman et laukku repeää kun yrittää survoa täyteen laukkuun lisää tavaraa. Taas lähtiessä kamat päälle laukusta, laukun reuna rullalle ja hanaa..
Tuon laukkun kans ei 100 kmh jää käsille painoa oikeastaan kuin nimeksi- n120 ollaan jo nollassa normaali asennossa, kun painuu n 5-10 cm alemmaksi, lähelle laukun pintaan voi helposti nostaa nopeutta tuostakin.
Takalaukuista tullut lisätietoa: Triumphin oma sport rack Kappa/Givi tme väli-aluslevy kova laukku on kuulemma toimiva paketti. pikkasen hintava mut siisti, ei oo mitään putkihässäköitä ja pysyy ja kulkee mukana huomaamattomasti.
Ja niistä Triumphin omista laukuista kans kuullut et pitäisi sitenkin jäädä tilaa takamatkustajalle ja olisivat vesitiiviitkin (sadesuojilla?) Ja tietty aika hyvin sopivat Daytonaan... tietysti.. ;) - Specka
Specka kirjoitti:
Nyt on enmepi kilometrejä takana.
Täytyy sanoa että olen tyytyväinen. :)
Viikonlopun reissu sodankylään meni joutuisasti. Bagsterin tankkilaukku toimi hyvin vaikka joutuukin jättämään reunakovikkeen pois ja lyttäämään takaosan et yltää kahvoille, en oo mahakas vaan tuo laukun (BagsterAlpha)takaosa tulee todella pitkälle taakse... Mut sit reissussa huomas et se onkin hyvä: Laukku on riittävän iso noinkin, mut sit kun pysähtyy, voi avata sen lytätyn osan ja laittaa hanskat yms siihen tilaan, ilman et laukku repeää kun yrittää survoa täyteen laukkuun lisää tavaraa. Taas lähtiessä kamat päälle laukusta, laukun reuna rullalle ja hanaa..
Tuon laukkun kans ei 100 kmh jää käsille painoa oikeastaan kuin nimeksi- n120 ollaan jo nollassa normaali asennossa, kun painuu n 5-10 cm alemmaksi, lähelle laukun pintaan voi helposti nostaa nopeutta tuostakin.
Takalaukuista tullut lisätietoa: Triumphin oma sport rack Kappa/Givi tme väli-aluslevy kova laukku on kuulemma toimiva paketti. pikkasen hintava mut siisti, ei oo mitään putkihässäköitä ja pysyy ja kulkee mukana huomaamattomasti.
Ja niistä Triumphin omista laukuista kans kuullut et pitäisi sitenkin jäädä tilaa takamatkustajalle ja olisivat vesitiiviitkin (sadesuojilla?) Ja tietty aika hyvin sopivat Daytonaan... tietysti.. ;)Ajettavuus ja ajo asento.. kun ei ollu huomautetavaa niin unohtu. ainoa miinus et mielellään pitäis 120 ( ) matka nopeutta pääteillä kun kulkee niin mukavasti ;)
Ei puutunut paikat, vakio pleksi on sopiva mulle (174cm) nostaa ilman sopivasti, ei pyörteitä kypärään, selvästi pitemmät kuskit kaipaavat korkeampaa pleksiä. Jalkoja ei tarvinnut oikoa puutumisen takia eikä hanuri puutunut 100- 200 km siivuissa.
Valot on aika hyvät. HID konversio kiinnostais mut suomen ajokaudella ei niin paljon pimeetä oo et oikeuttas ihan tuon 500e sijoituksen.. vielä... - Kyykkykö?
Specka kirjoitti:
Ajettavuus ja ajo asento.. kun ei ollu huomautetavaa niin unohtu. ainoa miinus et mielellään pitäis 120 ( ) matka nopeutta pääteillä kun kulkee niin mukavasti ;)
Ei puutunut paikat, vakio pleksi on sopiva mulle (174cm) nostaa ilman sopivasti, ei pyörteitä kypärään, selvästi pitemmät kuskit kaipaavat korkeampaa pleksiä. Jalkoja ei tarvinnut oikoa puutumisen takia eikä hanuri puutunut 100- 200 km siivuissa.
Valot on aika hyvät. HID konversio kiinnostais mut suomen ajokaudella ei niin paljon pimeetä oo et oikeuttas ihan tuon 500e sijoituksen.. vielä...että on hymy korvissa ja olet ollut tyytyväinen. Ajattelin nimittäin keväällä hankkia samanlaisen. Kiitokset vielä!
- Teppo
Joo samanlaista hankkimassa kanssa.. ja tarkoitus olisi välillä matkaakin taittaa moisella, esim. ensi kesänä Kreikkaan. On kyykkypyöristä kokemusta parin yksilön osalta, mutta jäi mietityttämään etteikö tuohonkin saa tarvittaessa jonkin muutossarjan sarviin, tai niihin clip-oneihin? Jossei laillista niin sitten ainakin vähemmän laillisen, meikällä ainakin ranteet väsyy suhteellisen helposti jo 100-150km:n ajon jälkeen?
Varmaan jokin ST Sprint voisi olla osuvampi vaihtoehto mutta tuo 955i on niin luvattoman hienon näköinen ja niitä näyttäisi olevan markkinoilla enemmäin kuin matkamallia.
Ja kätevähän tekisi tuohon lasikuidusta vähän korkeamman etukatteen reissuajoa varten? - Moose
Specka kirjoitti:
Nyt on enmepi kilometrejä takana.
Täytyy sanoa että olen tyytyväinen. :)
Viikonlopun reissu sodankylään meni joutuisasti. Bagsterin tankkilaukku toimi hyvin vaikka joutuukin jättämään reunakovikkeen pois ja lyttäämään takaosan et yltää kahvoille, en oo mahakas vaan tuo laukun (BagsterAlpha)takaosa tulee todella pitkälle taakse... Mut sit reissussa huomas et se onkin hyvä: Laukku on riittävän iso noinkin, mut sit kun pysähtyy, voi avata sen lytätyn osan ja laittaa hanskat yms siihen tilaan, ilman et laukku repeää kun yrittää survoa täyteen laukkuun lisää tavaraa. Taas lähtiessä kamat päälle laukusta, laukun reuna rullalle ja hanaa..
Tuon laukkun kans ei 100 kmh jää käsille painoa oikeastaan kuin nimeksi- n120 ollaan jo nollassa normaali asennossa, kun painuu n 5-10 cm alemmaksi, lähelle laukun pintaan voi helposti nostaa nopeutta tuostakin.
Takalaukuista tullut lisätietoa: Triumphin oma sport rack Kappa/Givi tme väli-aluslevy kova laukku on kuulemma toimiva paketti. pikkasen hintava mut siisti, ei oo mitään putkihässäköitä ja pysyy ja kulkee mukana huomaamattomasti.
Ja niistä Triumphin omista laukuista kans kuullut et pitäisi sitenkin jäädä tilaa takamatkustajalle ja olisivat vesitiiviitkin (sadesuojilla?) Ja tietty aika hyvin sopivat Daytonaan... tietysti.. ;)Ostin omaani trumpan oman takatelineen ja ruuvasin siihen kiinni Givin kiinnityslevyn, laukkuvalikoimaa löytyy (itellä 45l) ja hyvin tuntuu pelittävän. Jos tila loppuu kesken saa takapenkille helposti esim. tavararullan ja johan on tilaa. Ja mitä tulee ajoasentoon niin itselläni 178cm / 80kg ei ole ollut ongelmia n. 1000km päivätaipaleillakaan. Hymyä taitaa riittää vielä ensikesänäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162128Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101176Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811