Daytona 955i

Kyykkykö?

Tältä areenalta löytyy varmaan kokemuksia Daytona 955i:stä. Kuinka hyvin mahtaa soveltua matkapyöräksi? En tarkoita mitään kolmen viikon FJR-tourneeta, vaan lähinnä sitä että puutuuko paikat muutaman tunnin ajon jälkeen ja miten mahtaa olla tavarakuljetuksen kanssa? Itsellä ei ole kuin 30 min. kokemus ja tuntui, ettei ole aivan yhtä äärimmäinen ajoasento kuin esim gigserissä.

8

4563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Specka

      Parin viikon kokelmuksella..
      Pyöränhakureissun jälkeen oli mittarissa n360km, ajeltiin kolmessa pätkässä rauhallista vauhtia. Varsin mukavasti meni, ranteet oli vähän jäykät kun jännitti mut nyttemmin ei jännitä niin ei puudukkaan. jaloilla oli mun mielestä oikein mukava olla, ei puutunut tai mitään. oikeestaan mukavin mitä oon ajanut (174/80kg kuski). huomioiden et painoa on käsillä tietty.
      Kyytiläistäkin on kokeiltu. kovati tykkäs, hyvä asento, jaloilla saa tukee, näkee hyvin eikä tuuli riepotte pahasti (vrt Yamaha thundercat), ei aas lopulta kaivannu takakahvoja vaikka alkuun epäili.

      tavaran kans onkin sit hankalampaa. kovia telineitä ei löydy. irrotettavat olisin voinut laittaa jos olis, mut kiinteitä en. Vaihtoehdot jää pehmeisiin sivulaukkuihin ja penkin päälle laitettavaan kassiin. Lisäksi siihen saa omaa sport-telinettä pikku nyyttiä varten, kantavuudesta ei tietoa, veikkaan max5-7kg(www.triumph.co.uk).
      Penkin alta keskeltä avautuu 1 pari kiinnityskoukkuja, penkin päälle sitomista varten. takapenkin etureunan kohdalla on pultit joihin jostain huomasin et oli myynnissä lisäkiinnitystappia sitomista varten.

      Pehmeistä laukuista tarjontaa on aikalailla jos jaksaa etsiä. Triumphilla on kuulemma hyvät laukut, jotka sen tiedon mukaan tosin estää käytännössä takamatkustajan. mahtuu vain osa kengän kantaa tapille, ei hyvä.

      Bagsterillä (www.bagster.com) on yks vesitiivis malli ja Oxfordilla (http://www.oxfordluggage.co.uk) pari mallia(sport ja humpback), joita oon katellu et voisivat mahtu/istua niin et jää taka tapit käyttöön.

      Sit yks ajatus on työn alla: tehdä merimies säkkejä varten pehmustetut sivulevyt ja siihen hihnoista kiinnikeet säkeille ja toiselle puolelle pyörään, niin et toimisi pehmeinä sivulaukkuina. olis ainakin vesi tiiviit ja vois sovitella tarpeen mukaan paikoilleen ja vaihtaa säkkiä tarpeen mukaan.

      • Kyykkykö?

        Kiitokset vastauksesta ja onnittelut uuden pyörän johdosta! Johtuiko muuten kiinteän telineen hylkäys epäkäytännöllisyydestä vai eikö sopinut pyörän ilmeeseen/luonteeseen?


      • Specka
        Kyykkykö? kirjoitti:

        Kiitokset vastauksesta ja onnittelut uuden pyörän johdosta! Johtuiko muuten kiinteän telineen hylkäys epäkäytännöllisyydestä vai eikö sopinut pyörän ilmeeseen/luonteeseen?

        Heti kättelyssä kiinteet telineet jäi kun ei ole saatavilla. Jos olis saanut, olisin kuitenkin muokannut pikairrotettaviksi.

        Pysyvä asennus ei istu silmään ollenkaan, kun isompien laukkujan kans ei tuu ajettua niin usein.
        takatavaratelineen suhteen on vielä päätös tekemättä. takalukkutelinettä ei taida olla tarjolla sitäkään vain nyyttiä varten.

        Pehmeisiin laukkuihin siirryin edellisen pyörän vaihdon aikaan, enkä oikeestaan oo kaivannut kuin korkeintaan vedenpitävyyttä... se taas on vain järjestely kysymys.

        Bagster tankin suoja/tankkilaukku oli hyvä hankinta, meni 15 min laittaa paikalleen, pienet sivupaneelit piti irrottaa (2 kuusiokoloa/paneeli). suojaa koko tankin ja istuu hyvin kun on pari päivää venynyt paikalleen. Laukusta kannattaa vain kattoo joku niistä viitoista malleista, joissa laukku ei yllä takakiinnikkeisiin asti korkeana. Alpha tankkilaukku tulee niin pitkälle taakse että joudun painamaan sen takaa lyttyyn et yltää kahvoihin. Muuten vaikutti ihan hyvältä.
        Sen voisinkin myydä käyttämättönä eteenpäin tai talvella pitää muokata sitä vähän...


      • Specka
        Specka kirjoitti:

        Heti kättelyssä kiinteet telineet jäi kun ei ole saatavilla. Jos olis saanut, olisin kuitenkin muokannut pikairrotettaviksi.

        Pysyvä asennus ei istu silmään ollenkaan, kun isompien laukkujan kans ei tuu ajettua niin usein.
        takatavaratelineen suhteen on vielä päätös tekemättä. takalukkutelinettä ei taida olla tarjolla sitäkään vain nyyttiä varten.

        Pehmeisiin laukkuihin siirryin edellisen pyörän vaihdon aikaan, enkä oikeestaan oo kaivannut kuin korkeintaan vedenpitävyyttä... se taas on vain järjestely kysymys.

        Bagster tankin suoja/tankkilaukku oli hyvä hankinta, meni 15 min laittaa paikalleen, pienet sivupaneelit piti irrottaa (2 kuusiokoloa/paneeli). suojaa koko tankin ja istuu hyvin kun on pari päivää venynyt paikalleen. Laukusta kannattaa vain kattoo joku niistä viitoista malleista, joissa laukku ei yllä takakiinnikkeisiin asti korkeana. Alpha tankkilaukku tulee niin pitkälle taakse että joudun painamaan sen takaa lyttyyn et yltää kahvoihin. Muuten vaikutti ihan hyvältä.
        Sen voisinkin myydä käyttämättönä eteenpäin tai talvella pitää muokata sitä vähän...

        Nyt on enmepi kilometrejä takana.

        Täytyy sanoa että olen tyytyväinen. :)

        Viikonlopun reissu sodankylään meni joutuisasti. Bagsterin tankkilaukku toimi hyvin vaikka joutuukin jättämään reunakovikkeen pois ja lyttäämään takaosan et yltää kahvoille, en oo mahakas vaan tuo laukun (BagsterAlpha)takaosa tulee todella pitkälle taakse... Mut sit reissussa huomas et se onkin hyvä: Laukku on riittävän iso noinkin, mut sit kun pysähtyy, voi avata sen lytätyn osan ja laittaa hanskat yms siihen tilaan, ilman et laukku repeää kun yrittää survoa täyteen laukkuun lisää tavaraa. Taas lähtiessä kamat päälle laukusta, laukun reuna rullalle ja hanaa..

        Tuon laukkun kans ei 100 kmh jää käsille painoa oikeastaan kuin nimeksi- n120 ollaan jo nollassa normaali asennossa, kun painuu n 5-10 cm alemmaksi, lähelle laukun pintaan voi helposti nostaa nopeutta tuostakin.

        Takalaukuista tullut lisätietoa: Triumphin oma sport rack Kappa/Givi tme väli-aluslevy kova laukku on kuulemma toimiva paketti. pikkasen hintava mut siisti, ei oo mitään putkihässäköitä ja pysyy ja kulkee mukana huomaamattomasti.

        Ja niistä Triumphin omista laukuista kans kuullut et pitäisi sitenkin jäädä tilaa takamatkustajalle ja olisivat vesitiiviitkin (sadesuojilla?) Ja tietty aika hyvin sopivat Daytonaan... tietysti.. ;)


      • Specka
        Specka kirjoitti:

        Nyt on enmepi kilometrejä takana.

        Täytyy sanoa että olen tyytyväinen. :)

        Viikonlopun reissu sodankylään meni joutuisasti. Bagsterin tankkilaukku toimi hyvin vaikka joutuukin jättämään reunakovikkeen pois ja lyttäämään takaosan et yltää kahvoille, en oo mahakas vaan tuo laukun (BagsterAlpha)takaosa tulee todella pitkälle taakse... Mut sit reissussa huomas et se onkin hyvä: Laukku on riittävän iso noinkin, mut sit kun pysähtyy, voi avata sen lytätyn osan ja laittaa hanskat yms siihen tilaan, ilman et laukku repeää kun yrittää survoa täyteen laukkuun lisää tavaraa. Taas lähtiessä kamat päälle laukusta, laukun reuna rullalle ja hanaa..

        Tuon laukkun kans ei 100 kmh jää käsille painoa oikeastaan kuin nimeksi- n120 ollaan jo nollassa normaali asennossa, kun painuu n 5-10 cm alemmaksi, lähelle laukun pintaan voi helposti nostaa nopeutta tuostakin.

        Takalaukuista tullut lisätietoa: Triumphin oma sport rack Kappa/Givi tme väli-aluslevy kova laukku on kuulemma toimiva paketti. pikkasen hintava mut siisti, ei oo mitään putkihässäköitä ja pysyy ja kulkee mukana huomaamattomasti.

        Ja niistä Triumphin omista laukuista kans kuullut et pitäisi sitenkin jäädä tilaa takamatkustajalle ja olisivat vesitiiviitkin (sadesuojilla?) Ja tietty aika hyvin sopivat Daytonaan... tietysti.. ;)

        Ajettavuus ja ajo asento.. kun ei ollu huomautetavaa niin unohtu. ainoa miinus et mielellään pitäis 120 ( ) matka nopeutta pääteillä kun kulkee niin mukavasti ;)

        Ei puutunut paikat, vakio pleksi on sopiva mulle (174cm) nostaa ilman sopivasti, ei pyörteitä kypärään, selvästi pitemmät kuskit kaipaavat korkeampaa pleksiä. Jalkoja ei tarvinnut oikoa puutumisen takia eikä hanuri puutunut 100- 200 km siivuissa.

        Valot on aika hyvät. HID konversio kiinnostais mut suomen ajokaudella ei niin paljon pimeetä oo et oikeuttas ihan tuon 500e sijoituksen.. vielä...


      • Kyykkykö?
        Specka kirjoitti:

        Ajettavuus ja ajo asento.. kun ei ollu huomautetavaa niin unohtu. ainoa miinus et mielellään pitäis 120 ( ) matka nopeutta pääteillä kun kulkee niin mukavasti ;)

        Ei puutunut paikat, vakio pleksi on sopiva mulle (174cm) nostaa ilman sopivasti, ei pyörteitä kypärään, selvästi pitemmät kuskit kaipaavat korkeampaa pleksiä. Jalkoja ei tarvinnut oikoa puutumisen takia eikä hanuri puutunut 100- 200 km siivuissa.

        Valot on aika hyvät. HID konversio kiinnostais mut suomen ajokaudella ei niin paljon pimeetä oo et oikeuttas ihan tuon 500e sijoituksen.. vielä...

        että on hymy korvissa ja olet ollut tyytyväinen. Ajattelin nimittäin keväällä hankkia samanlaisen. Kiitokset vielä!


      • Teppo

        Joo samanlaista hankkimassa kanssa.. ja tarkoitus olisi välillä matkaakin taittaa moisella, esim. ensi kesänä Kreikkaan. On kyykkypyöristä kokemusta parin yksilön osalta, mutta jäi mietityttämään etteikö tuohonkin saa tarvittaessa jonkin muutossarjan sarviin, tai niihin clip-oneihin? Jossei laillista niin sitten ainakin vähemmän laillisen, meikällä ainakin ranteet väsyy suhteellisen helposti jo 100-150km:n ajon jälkeen?
        Varmaan jokin ST Sprint voisi olla osuvampi vaihtoehto mutta tuo 955i on niin luvattoman hienon näköinen ja niitä näyttäisi olevan markkinoilla enemmäin kuin matkamallia.
        Ja kätevähän tekisi tuohon lasikuidusta vähän korkeamman etukatteen reissuajoa varten?


      • Moose
        Specka kirjoitti:

        Nyt on enmepi kilometrejä takana.

        Täytyy sanoa että olen tyytyväinen. :)

        Viikonlopun reissu sodankylään meni joutuisasti. Bagsterin tankkilaukku toimi hyvin vaikka joutuukin jättämään reunakovikkeen pois ja lyttäämään takaosan et yltää kahvoille, en oo mahakas vaan tuo laukun (BagsterAlpha)takaosa tulee todella pitkälle taakse... Mut sit reissussa huomas et se onkin hyvä: Laukku on riittävän iso noinkin, mut sit kun pysähtyy, voi avata sen lytätyn osan ja laittaa hanskat yms siihen tilaan, ilman et laukku repeää kun yrittää survoa täyteen laukkuun lisää tavaraa. Taas lähtiessä kamat päälle laukusta, laukun reuna rullalle ja hanaa..

        Tuon laukkun kans ei 100 kmh jää käsille painoa oikeastaan kuin nimeksi- n120 ollaan jo nollassa normaali asennossa, kun painuu n 5-10 cm alemmaksi, lähelle laukun pintaan voi helposti nostaa nopeutta tuostakin.

        Takalaukuista tullut lisätietoa: Triumphin oma sport rack Kappa/Givi tme väli-aluslevy kova laukku on kuulemma toimiva paketti. pikkasen hintava mut siisti, ei oo mitään putkihässäköitä ja pysyy ja kulkee mukana huomaamattomasti.

        Ja niistä Triumphin omista laukuista kans kuullut et pitäisi sitenkin jäädä tilaa takamatkustajalle ja olisivat vesitiiviitkin (sadesuojilla?) Ja tietty aika hyvin sopivat Daytonaan... tietysti.. ;)

        Ostin omaani trumpan oman takatelineen ja ruuvasin siihen kiinni Givin kiinnityslevyn, laukkuvalikoimaa löytyy (itellä 45l) ja hyvin tuntuu pelittävän. Jos tila loppuu kesken saa takapenkille helposti esim. tavararullan ja johan on tilaa. Ja mitä tulee ajoasentoon niin itselläni 178cm / 80kg ei ole ollut ongelmia n. 1000km päivätaipaleillakaan. Hymyä taitaa riittää vielä ensikesänäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe