Onko kellään kokemuksia millainen haulikko 12/70 vm.70 Simson suhl on...???
Entä missä hinnoissa ne liikkuu...??
Simson suhl 12/70 vm.70
12
14086
Vastaukset
- Timop!
Et kertonut, oletko kiinnostunut rinnakkais- vai päälllekkäispiippuisesta... Kertoilen rinnakkaispiippuisista, koska niihin tuossa joku aika sitten perehdyin...
Tuon ikäiset Simsonit, (Gebr) Sauerit ja Merkelit taisivat tulla samasta tehtaasta, eli samoja pyssyjä lienevät. Maahantuojan mukaan ei koskaan tiennyt, minkä merkkisenä pyssyt maahan kullakin kertaa saapuivat... Merkitön Suhl-haulikko on taasen sitten huonompi...
Aivan hyviä peruspyssyjä, itse ostin tuossa keväällä kaiverretun rinnakkaispiippuisen (piippujen mukaan Sauer). Melko tiukat supistukset taitaa suuressa osassa olla.
Hinta riippuu kunnosta: Hyväkuntoisen peruspyssyn hinta on varmaankin n. 400 euroa, huonompikuntoinen sitä vähemmän... Ejektorit, kaiverrukset, paremmat puut, ektrahyvä kunto lisäävät hintaa. Kerran oli myynnissä kaiverrettu "boxlock"-malli 2000 eurolla, ja kaiketi meni kaupaksikin. Mielestäni oli jo liian kallis...
Hiidenkivessä näyttäisi olevan myynnissä Simson 1500:lla...
Toiset kaiketi noita jopa keräilevätkin, mutta ei noilla oikein keräilyarvoa taida pahemmin olla, ellei ole sitten jokin todella erikoinen malli.- vilkku
Täällä meillä päin olisi yksi rinnakkaispiipuinen Simson kaiverrettu, käyttämätön, poskipak., vm. -70, myynnissä josta olisin kiinnostunut...
Mutta hinta on 690 euroa...???
Tosin sillä ei ole ammuttu kuin n. 20 laukausta ja muuten se on roikkunut pappan seinällä...
Kunto on loistava...!! - Timop!
vilkku kirjoitti:
Täällä meillä päin olisi yksi rinnakkaispiipuinen Simson kaiverrettu, käyttämätön, poskipak., vm. -70, myynnissä josta olisin kiinnostunut...
Mutta hinta on 690 euroa...???
Tosin sillä ei ole ammuttu kuin n. 20 laukausta ja muuten se on roikkunut pappan seinällä...
Kunto on loistava...!!Tämä keskustelu alkoi sitten näppärästi hirvipalstalla, mutta menköön...
Noita lähes ampumattomia Simsoneita /vast. ilmaantuu aina aika ajoin. Itse etsiskelin melko kauankin, mutta sitten olikin yhtäkkiä sellaisia myynnissä useampia...
... nuo on muuten sitten käsin kaiverrettuja, joten ovat aivan siistejä pelejä nykyisiin skrollattuihin verrattuna... Hinta on kumminkin sellainen, että uskaltaa viedä pihallekin... - Fasisti
Timop! kirjoitti:
Tämä keskustelu alkoi sitten näppärästi hirvipalstalla, mutta menköön...
Noita lähes ampumattomia Simsoneita /vast. ilmaantuu aina aika ajoin. Itse etsiskelin melko kauankin, mutta sitten olikin yhtäkkiä sellaisia myynnissä useampia...
... nuo on muuten sitten käsin kaiverrettuja, joten ovat aivan siistejä pelejä nykyisiin skrollattuihin verrattuna... Hinta on kumminkin sellainen, että uskaltaa viedä pihallekin...Näissä ossi-pyssyissä on käsityön määrä & laatu aika korkea, varsinkin niissä kalliimmissa malleissa.
Kuten Timop! totesi gravuurit ovat käsintehtyjä ja komeita.
Enkä minäkään tuota hintaa pahana pidä.
Se ainoa iso yksityiskohta, mikä erottaa nämä ossit tuon ajan wesseistä, on teräksen laatu.
Hyvinpidettynä Sinulle riittää kuitenkin tuosta asetta pitkäksi aikaa.
Omistan itse Suhl drillingin, 12. cal 5,6x57R. Ase on iältään jostain tuolta 60-70-lukujen taitteesta . Aseessa on 1,5 x suurentava Jena-Zeiss kynsijalka.
Ase on toiminut aina moitteettomasti.
F
- Juice87
Simsonit on hyviä haulikoita.
Hinnat liikkuu 300-1000 eurossa. - tonitsi123
simson suhl on erittäin hyvä haulikko.jos se on samaa mallia kuin enollani niin siinä on kerrassaan huippu perä.ja saa varmaankin alta 500 euron. pieniä miinuksia on varmistin joka on aika jäykkä että siihen pitää totutella. ja siinä ei ole piipun valintaa , sekin on huono puoli, että jos lintu tulee vaikka 40 metrin päähän puuhun niin voisi vaihtaa suppeamman piipun laukeamaan ensin. kannattaa ostaa.
- Kovimmat tulee korvesta
Itelläni on Simson suhl 12/70 päällekkäis piippunen ja on näpäpäkkä haulikko kevyt nousee lähes jokaisella kivasti poskelle, Suppeammat piiput kun missään ei vaihtosupistajia ja molemmat putket on täys suppeita. Suosittelen sitä ite ammuin 70m sorsan 3,7mm haulilla.
- peikeje
on tosi hyvä minulla on se jos mehtäät jänistä nii kannattaa ostaa hubertus paukkuja.
- pikle
hjyvä haulikko, ainaki ittellä toiminu. Ostin satasella
- velmuke
Omistan Simsonin kal 16 vuodelta -56, todella hyvin pidetyn, englantilaisella tukilla.
Vaikka olen omistanut useita haulikoita (n. 10, en jaxa muistaa) ja kolmehan noita on edelleen, tuntuu, että nyt on totisesti haulikko, jolla osuu ja joka on myös erittäin kiva kantaa. Kun ikää tulee lisää, pössykät kevenee...
Ase on kaunis, miltei uuden veroinen ja Rottweil pahvihylsy, 3 mm puolisuppessa ja 3.5 mm suppeammassa piipussa käy tosi hyvin ja ottaa kaukaa!
Työnjälki hyvää ja kun kyseessä ei ole ratapyssy, sulut tulevat kyllä kestämään minun, poikani ja jne, jne...
Maksoin tosin aseesta "hiukka" enemmän kuin satkun, eihän kyseinen ase ole mikään raato, vaan huippuyksilö.
Jos joku kunnon Simsonin, tai Merkel kasin löytää, ostakaa pois, ette kadu, kymppikaliiberipojat ja muut magnumukkelit valitkoon minkä haluaa.
- mallia 1944
Kaikki ne Suhlissa tedyt pyssyt ovat laatuaseita, olipa ne tehty entisen Saksan aikana tai sitten Itä-Saksassa. 70-80-vuotias Sauer tai Simson voi toimia aivan yhtä hyvin kuin puolta nuorempi vastaava, jos vain vähänkin on asetta maltettu hoitaa. Hyväkuntoinen perusase voisi maksaa 200-400 €. Kunto ratkaisee. Aika paljon näitä kyllä on tarjolla. Pelkkä Suhl-merkkinen haulikko oli sellainen halpamalli, joka oli kai tarkoitettu kilpailemaan venäläisten halpojen Baikalien ja Tozien kanssa, mutta kyllä sekin oli viimeitelyltään parempi kuin nämä neukkukilpailijansa, joita niitäkään karuja pelejä en ensinkään voi tositoimissa moittia.
Kysymys on vain siitä, mitä tarvitsee ja mitä haluaa. Kaikkia hienouksia nykyhaulikoissa löytyy ja hintaa niin paljon kuin on valmis maksaamaan! Tavallisessa metsästyksessä pärjää ihan hyvin vanhanmallisella rinnakkaispiippuisella kymmeniä vuosia vanhalla kunnossa olevalla Simsonilla tai Sauerilla tai jollain muulla vastaavalla laatuasella. - Simson & Delilah
Mulla on priimakuntoinen Simson haulikko mallia 35, valmistettu 9/1956. Saman ikäisiä Sauereita olen nähnyt paljon. Aseet ovat oikeastaan aivan identtisiä, vain kirjoitukset ja kaiverrukset poikkeavat toisistaan. Tätä Simsonin m.35:a vastasi Sauerin malli 8. Vakavasti väitetään kuitenkin, että Simsonit olivat ahtaammiksi poratut kuin Sauerit. Totta taitaa olla, sillä minun pyssyni poraukset ovat lähinnä suppea ja erittäin suppea. Näin näyttävät mittauset ja koeampumatulokset. Supistusta on Simsonissa oikeastaan liikaakin ainakin nykyaikaisilla haulikuppiptruunoilla ammuttaessa, mutta löytyy patruunoita, joilla hajoitusta saa lisää.
Vanhasta Hjortin hinnastosta 1956 käy myös ilmi, että Simson 35 oli hieman halvempi kuin Sauer 8. Simson 28.600 ja Sauer 31.880 vanhaa markkaa. Tällainen ero on sitten myöhemminkin nähtävissä. Väittäisin, että ero tuli tukkimateriaalista. Minunkin Simsonini muuten hyvässä tukissa on peräpäässä jonkin silmään käyvä tumma juova.
Samassa H:n luettelossa muuten Valmetin Leijona pähkinäpuutukilla maksoi 35.500 mk. Sekä Simsoneita että Sauereita oli sitten tarjolla edellämainittuja aseita paljon kalliimpia malleja, mutta S&S 8 ja Simson 35 olivat/ovat vain hyvin tehtyjä perushaulikoita ja tyylikkäitä vielä tänä päivänäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621552Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271502Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2241236- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3261085Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1661064Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3091024- 781016