Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä oululaista firmasta? Onko luotettava?
Pohjolan kivitalot
49
17468
Vastaukset
- kivitalo
Naapuristossa on rakennettu/ rakenteilla pari sellaista. En ole kuullut mitään negatiivista.
- Rakentaja 2006
Kerro toki osoite missä noita rakennetaan niin käyn jututtamassa rakentajaa.
- ...................
Rakentaja 2006 kirjoitti:
2 Kappaletta löytyy Kuivasrannasta Taimitieltä. Toinen on jo valmis, toinen rakenteilla. Harmaan värisiä kummatkin.
- Pohojolan kivitalon bykaaja
On todella törkeää ajella toisten nurkkajuurissa kyttäämässä ja jopa tulla kiireistä rakentajaa häiritsemään tyhmillä kysymyksillään!! HALOOO!! Mene asuntomessuille kyttäämään!! Yleensäkin ihmiset, keksikää sunnuntaipäiviinne ja muutenkin elämäänne muuta sisältöä kuin toisten asumisen kyttääminen ja ajeleminen toisten nurkkajuurissa! Se saattaa joku isäntä vielä ampua lasit alas autoistanne kun turpa pitkällä ajelette muulaamassa saatana!!!
- vuosien takaa
pohjolan kivitalosta tuttavaperhe rakennutti n. 10 vuotta sitten. Ei ollut heillä moittimista siihen aikaan ja hyvin on talo nämä vuodet kestänyt.
Siihen aikaan ainakin maine oli loistava, mutta ei "tyhjätaskuille", eivät tehneet mitään pakettitaloja, vaan henkilökohtaisesti kullekin sopivan ratkaisun. Tämä tietysti nostaa hintaa, etenkin kun kyseessä ei ole mikään "savitalo". Nykyään tämä yksilöllinen suunnittelu on yleisempää, ainakin Toppilassa... (ehkä turhankin yksilöllistä)
Tämän päivän tilanteesta en enempää tiedä.- Rakentaja 2006
Puhutaan siis tästä firmasta (Yritystelestä napatut yhteystiedot)
Pohjolan Kivitalo Oy
Kajaanintie 219, 90240 OULU
Puhelin: 0400-682812
Y-tunnus 08571270
Onko toi firma käytännössä jotain muutakin kuin yksi henkilö, T. Kurtti? Onko tuo tosiaan toiminut jo yli 10 vuotta ja jos maine on niin kova, niin mihin se perustuu? - unelmakoti
Pohjolan Kivitalo Oy
Y-tunnus 08571270
Onko toi firma käytännössä jotain muutakin kuin yksi henkilö, T. Kurtti? Onko tuo tosiaan toiminut jo yli 10 vuotta ja jos maine on niin kova, niin mihin se perustuu?Ehkä kaikilla ei ole varallisuutta unelmansa rakennuttamiseen vaan, tarvii tyytyä johonkin tilapäis ratkaisuun kuten, joku harkko kötöstys, mutta ainakin minun kohdallani pohjolan kivitalo toteutti perheeni unelman, ja olenkin tähän erittäin tyytyväinen, ehkäpä kyse ei olekaan toteuttaa mitään massa ratkaisuja vaan ihanne koteja niitä arvostaville... ps: Loppu tulos oli hyvinkin Kokonais budjettini rajoissa , ja ehkä jopa perheeni budjetoinnin alapuolella.!
- bet3
Pohjolan Kivitalo Oy
Y-tunnus 08571270
Onko toi firma käytännössä jotain muutakin kuin yksi henkilö, T. Kurtti? Onko tuo tosiaan toiminut jo yli 10 vuotta ja jos maine on niin kova, niin mihin se perustuu?eiköhön tuo pohjolan kivitalo ole kaikille tuttu talotoimittaja. ja kurtti on toimittanut varmaan yhteensä 1000 taloa ympäri suomen... ja varmaan veikkaisin ettei niitten tarvi tehä tota jos eivät halua... 3 taloo kurtilata perheelleni ja ei jää viimeiksi....
- tarjouspyyntö
SuomiTalo oli 70-luvulta jonnekin 90- luvun puoliväliin saakka Rajavillen/Partekin tuote.
Tämä samainen Kurtti oli aluepäällikkönä kyseisellää tuotteella tuona aikana.
Kun Partek lopetti kyseisen tuotteen, tämä Kurtti jatkoi toimintaa Pohjolan kivitalon nimissä.
Tuote periaatteessa sama kuin ennenkin, eli betonielementti. Oulusta löytyy kymmeniä jollei satoja Kurtin toimittamia taloja, mikset kysele häneltä itseltään tarkempia osoitteita.
Itsellä on tullut seurattua ko yritystä, koska aikanaan harkitsin vakavasti kyseistä taloa, hinta oli kuitenkin liikaa kukkarolleni. Naapurustossa (Oulunlahti) näitä taloja nousi muutama, tyytyväisiltä ovat omistajat tuntuneet. Pikkuasiatkin tulee hoidettua kun kysymyksessä ei ole massatuote.- Talo 93
Niin jo silloin kuin rakennutin oman pohjolan kivitaloni oli markkinoilla kaiken näköisiä talopaketteja. Ymmärtääkseni nykyäänkin niitä on vielä lähes jopa 80%, mutta miltä se sitten tuntuu jos samalle kujalle rakennnetaan täysin identtinen ja lähestulkoon pohjaratkaisultaan samanlainen talo kuin perheerlläsi on?. Kotini kohdalla oli Pohjolan Kivitaloilla jo alussa selvät toimintaperiaatteet, että rakennetaan perheellini tomiva ratkaisu ja tontin rakennus oikeuden sallima ratkaisu. Se tuntuu olevan heidän toiminta periaatteensa toteuttaessaan asiakkaalen ninmenomaan räätälöityä ratkaisua, ns jokaisern perheen unelma kotia!. Olenkin ollut perheeni kannassa ennemmän kuin tyytyväinen , että emme ostaaneety silloin siporex taloa vaan pohjolan kivitalon...
- wixt
Oon tilannut kaks taloa Kurtilta. Ihan hyvä, ei ongelmia talojen kanssa. Toinen, jossa asun rakennettiin kaks vuotta sitten. Toinen v 98.
Toimitukset olleet täsmälliset ja palvelu on pelannut. Ehkä kuitenkin vähän hintavampia, mutta kivitalo on sen väärtti.- Tutkailija
Pohjolan Kivitalo Oy:n talot huomataan. Ne ovat tyylikkäitä, hyvin rapattuja "todella ammattitaitoista työtä" ja erottuvat edukseen talomassoista. Oulun seudulla tämän ko. firman taloja on rakannuttu melko paljon ja itsekin entisenä asiakkaana olen tyytyväinen saamani taloon ja voin suositella tätä taloa muillekin kivitaloa haaveleville. Asiakaspalvelu ja toimitukset tässä firmassa ovat toimineet kiitettävästi. Aikataulut ovat pitäneet ja työntekijät ovat olleet ammattitaitoisia.
- kehumaan
Tutkailija kirjoitti:
Pohjolan Kivitalo Oy:n talot huomataan. Ne ovat tyylikkäitä, hyvin rapattuja "todella ammattitaitoista työtä" ja erottuvat edukseen talomassoista. Oulun seudulla tämän ko. firman taloja on rakannuttu melko paljon ja itsekin entisenä asiakkaana olen tyytyväinen saamani taloon ja voin suositella tätä taloa muillekin kivitaloa haaveleville. Asiakaspalvelu ja toimitukset tässä firmassa ovat toimineet kiitettävästi. Aikataulut ovat pitäneet ja työntekijät ovat olleet ammattitaitoisia.
nyt kovinkaan paljoa. Toisenlaisiakin juttuja kuulee. Keittiön kaapistoja ei saada kiinnitettyä pullon mallisiin seiniin ym muuta kivaa. Tämä myyjä / organisoija / omistaja vetää niin huikeita summia välistä että huh huh. Itse kun soittelee paketin kasaan niin säästää helposti sellaiset 20-25 prossaa eli helkkarin paljon massia. Itse kokosin heidän tarjouksensa mukaisen paketin (128000e) 93000 eurolla. Eikä siihen tarvittu kuin muutama puhelinsoitto. Ajatelkaa vähän ennen kuin annatte höynäyttää itseänne. Taloissa ei lienee sinänsä mitään vikaa.
- Betonia
kehumaan kirjoitti:
nyt kovinkaan paljoa. Toisenlaisiakin juttuja kuulee. Keittiön kaapistoja ei saada kiinnitettyä pullon mallisiin seiniin ym muuta kivaa. Tämä myyjä / organisoija / omistaja vetää niin huikeita summia välistä että huh huh. Itse kun soittelee paketin kasaan niin säästää helposti sellaiset 20-25 prossaa eli helkkarin paljon massia. Itse kokosin heidän tarjouksensa mukaisen paketin (128000e) 93000 eurolla. Eikä siihen tarvittu kuin muutama puhelinsoitto. Ajatelkaa vähän ennen kuin annatte höynäyttää itseänne. Taloissa ei lienee sinänsä mitään vikaa.
Pullonmallisiin seiniin? Betonielementit tehdään tehtaalla muottiin ja kuljetetaan valmiina työmaalle. En jaksa uskoa, että sellaisista löytyy pullon mallisia seiniä. Joku "omasta mielestään osaaja" on varmaan itse muotannut ja valanut €-kiilto silmissään ja tehnyt tämän pullon? Tällaiset "osaajat" eivät säily alalla...
- Tyytyväinen 2006
kehumaan kirjoitti:
Niin olen rakennnuttanut Pohjolan kivitalon ja täytyy myöntäää että olen kokonaisuudessaan siihen erittäin tyytyväinen. Olohuoneen seinässä oli ikkunan pielessä pieni mutka, mutta kuin soitin siitä kurtiille (Lienee vielä nykyäänkin Yhtiön omistaja) hän lupasi pikaisen korjauksen asiaan. Olinkin yllättynyt kun heti seuraavana arkena tuli kivitalon mies työmaalleni ja alkoi oikaisemaan olohuoneen seinääni, ja hän teki vielä ylimääräisen hommankin, nimittäin yläkerran tv huoneesta oli unohtunut (minun virheestäni) antenni johdon varaus seinäelementistä kokonaan pois. Hän teki sen, ja kun kysyessäni häneltä mitä olen velkaa, hän sanoi sanatarkasti, että antaa olla, asiakkaan tyytyväisyys on meille tärkeintä. Joten jos joku viitsii ostaa niin-sanotusti jonkun piraatti tuotteen niin eikun siitä minun puolestani vaan!
Tv: Erittäin tyytyväinen pohjolan kivitalon omistaja - sairaanhoitaja2004
kehumaan kirjoitti:
Niin jos itse pystyy tekemään sitä ja tätä niin mikäs siinä. mutta minulla on yksin huoltaja äitinä täysin riitävä työ perheeni kannssa päivätyön jälkeenkin! Sinun laskelmissassi epäillyttää esim rappauksen laatu, pystytys, ja muu työ. Teitkö nekin itse otitko lomaa töistäsi voidaksesi rakentaa taloasi? Miten ansion menetykset? Miten loppuenlopuksi tuliko se sitteenkään halvemmaksi? Veikkaampa että ei ja mooneen asiaan jäi varmaan "sanomista" Ehkäpä loppu yhteenvetona voitaneen perheeni kannsa sanoa että tehkööt ne jotka sen todella taitaa ( ALAN AMMATTILAISET ) Olen todella tyytyväinen pohjolan kivitalon asiakas...
- toni57
kehumaan kirjoitti:
Rakennutan juuri tällähetkellä Pohjolan Kivitaloa ja olen kaikkeen enemmän kuin tyytyväinen! Yksilöllisyyteen, toimitukseen, pystytykseen, rappaukseen ja ennen kaikkea heidän kaikkien palveluun ja ammattitaitoisuuteen! Kerrohan minulle missä kotisi sijaitsee, niin voin tulla vertailemaan, jos itse seuraavalla kerralla haluan säästää euroja! ( Tuskin onnistun ;) )! Suurkiitos Pohjolan Kivitalot Oy:n koko organisaatiolle!
terveisin: Rakentaja-Toni - tuleva rakentaja
toni57 kirjoitti:
Rakennutan juuri tällähetkellä Pohjolan Kivitaloa ja olen kaikkeen enemmän kuin tyytyväinen! Yksilöllisyyteen, toimitukseen, pystytykseen, rappaukseen ja ennen kaikkea heidän kaikkien palveluun ja ammattitaitoisuuteen! Kerrohan minulle missä kotisi sijaitsee, niin voin tulla vertailemaan, jos itse seuraavalla kerralla haluan säästää euroja! ( Tuskin onnistun ;) )! Suurkiitos Pohjolan Kivitalot Oy:n koko organisaatiolle!
terveisin: Rakentaja-ToniRakentaja-Toni, kerro lisää Pohjolan Kivitaloprojektistasi. Itsellä suunnitelmissa ottaa heiltä talo"paketti". Mitä toimitus sisältää, mitä se ei sisällä, tuleeko neliöhinta lopulta kalliiksi jne? Mitä muuta pitää ottaa huomioon, kaikki tieto on tervetullutta.
- Rakentaja-Toni
tuleva rakentaja kirjoitti:
Rakentaja-Toni, kerro lisää Pohjolan Kivitaloprojektistasi. Itsellä suunnitelmissa ottaa heiltä talo"paketti". Mitä toimitus sisältää, mitä se ei sisällä, tuleeko neliöhinta lopulta kalliiksi jne? Mitä muuta pitää ottaa huomioon, kaikki tieto on tervetullutta.
Moro! Talo"paketti" toimitus on sovittavissa heidän kanssa. Toimittavat vaikka muuttovalmiiksi ja laatu on työn jälki on todella hyvää! Itse otin elementit, pystytyksen ja rappauksen. Isäni joka on naputellut työkseen taloja 40 vuotta, suositteli kivitalon hankkimista. Pyysin tarjouksia eri kivitalo toimittajilta, vertailin ja ynnäsin hintoja ja aikatauluja. Kiireisenä ja itse peukalo keskellä kämmentä syntyneenä päätin valita Pohjolan Kivitalo Oy:n toimituksen.
- Vastaus!
Rakentaja-Toni kirjoitti:
Moro! Talo"paketti" toimitus on sovittavissa heidän kanssa. Toimittavat vaikka muuttovalmiiksi ja laatu on työn jälki on todella hyvää! Itse otin elementit, pystytyksen ja rappauksen. Isäni joka on naputellut työkseen taloja 40 vuotta, suositteli kivitalon hankkimista. Pyysin tarjouksia eri kivitalo toimittajilta, vertailin ja ynnäsin hintoja ja aikatauluja. Kiireisenä ja itse peukalo keskellä kämmentä syntyneenä päätin valita Pohjolan Kivitalo Oy:n toimituksen.
Tässä talopaketissa on kustannukset tiedossa suurelta osin. Ei tule esimerkiksi suuria betoni menekkejä joita ei voi laskea ihan tarkkaan, koska hinta on jo elementeissä. ( betonin hinta on noussut, siitä on pulaa suomessa vaikka eletään 2000-lukua ;) . Betonia menee, kun valetaan elementit yhteen ja lattioihin tietenkin. Seinät voi tehdä, harkoista, puutavarasta tai ottaa suoraan toimitukseen. Räätälöivät mieleisesi kokonaisuuden!
- perheellinen
pohjolan kivitalo on toimitanut meidän perheen kodin ouluun ja olemme todella tyytyväisiä yhtiön toimintaan ja vastuun kantoon. me ei tiedetä mieheni kanssa rakentamisesta paljoakaan ja kivitalon porukka on on huolehtinut asioista puolestamme jotka ei heidäm toimituksensa sisältöön edes kuuluneet mutta jotka vaikuttavat kokonais aikataulun edistymiseen joten me pääsemme piakkoin asumaan unelma kotiimme. täytyy sanoa että teetimme kivitalo "nuoremmalla" kotimme lähes valmiiksi loppuen lopuksi vaikka alunperin sopimukseemme ei kuulunut kuin katto päälle ja ikkunat ja ovet ja lattia ja tietenkin rappaus johon olemme erityisen tyytyväisiä. kotiin jouluksi 2008. KIITOS.
- AP
Paljonko maksoi per neliö: katto päälle ja ikkunat ja ovet ja lattia ja rappaus setti? Kivitalo mielessä, mutta kustannustaso hukassa...
- kivitalox
AP kirjoitti:
Paljonko maksoi per neliö: katto päälle ja ikkunat ja ovet ja lattia ja rappaus setti? Kivitalo mielessä, mutta kustannustaso hukassa...
rakensin, pohjolan kivitalo olisi ollut hieman edullisempi. Tunnen monia, joilla Pohjolan kivitalo..ovat tyytyväisiä
- esto lestoihin
kivitalox kirjoitti:
rakensin, pohjolan kivitalo olisi ollut hieman edullisempi. Tunnen monia, joilla Pohjolan kivitalo..ovat tyytyväisiä
Jos on, niin kusevat varmana silmään....
- okt2009
esto lestoihin kirjoitti:
Jos on, niin kusevat varmana silmään....
ei tietääkseni ole lestaadiolaisia, en ole kyllä kysynyt
- ville raksamies
Mää vähä veikkaan ettei kivitaloja saa mistään.
- Anturasta aloittaja
Pohjolan kivitalon toiminnasta vastaa ymmärtääkseni Timo Kurtti ja mukana on mm. oma poikansa. Eivät ole lestadiolaisia, vaikkakin ovat kovia tekemään töitä. Itselläni on heidän tekemänsä talo muutaman vuoden takaa ja kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen koko toimintaan. Hinnaltaan talo jäi vastaavan puuversion kanssa niin lähelle toisiaan, että päädyin kivitaloon. Ainakin silloin elementit teki Vaalan betoni. Pohjolan kivitalo teki anturasta alkaen, elementit pystyyn, katto päälle, ikkunat ja ovet paikoilleen, otsa-ja aluslaudat sekä seuraavana kesänä rappaus. Elementtien pystytyksen yhteydessä paikoilleen asennettiin myös betoniportaat. Pientä hintaeroa perustelin itselleni arvon säilymisellä, ontelolaatta välipohjalla sekä erinomaisella äänen eristyksellä kaupunkialueella, siis ulkona kuuluva meteli ei tule seinien lävitse. HIntaeroa alle 10 000€. MInkä verran vaikuttaa nyt betonin hinta...en tiedä, mutta silloin oli näin, 2007.
Voin suositella kaikille hyvällä omalla tunnolla. Ainoa miinuspuoli tulee Timon myyntiasenteesta...eli hän ei ole mikään myyntimies ja tuputtaja. Joskus olenkin kuullut ihmisten ihmettelevän, miten sait sen ostettua;-) Sanoin, että kyllä Kurtti myy kun muistaa kysyä sopimusta allekirjoitusta varten;-)) - väärä valinta
Anturasta aloittaja kirjoitti:
Pohjolan kivitalon toiminnasta vastaa ymmärtääkseni Timo Kurtti ja mukana on mm. oma poikansa. Eivät ole lestadiolaisia, vaikkakin ovat kovia tekemään töitä. Itselläni on heidän tekemänsä talo muutaman vuoden takaa ja kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen koko toimintaan. Hinnaltaan talo jäi vastaavan puuversion kanssa niin lähelle toisiaan, että päädyin kivitaloon. Ainakin silloin elementit teki Vaalan betoni. Pohjolan kivitalo teki anturasta alkaen, elementit pystyyn, katto päälle, ikkunat ja ovet paikoilleen, otsa-ja aluslaudat sekä seuraavana kesänä rappaus. Elementtien pystytyksen yhteydessä paikoilleen asennettiin myös betoniportaat. Pientä hintaeroa perustelin itselleni arvon säilymisellä, ontelolaatta välipohjalla sekä erinomaisella äänen eristyksellä kaupunkialueella, siis ulkona kuuluva meteli ei tule seinien lävitse. HIntaeroa alle 10 000€. MInkä verran vaikuttaa nyt betonin hinta...en tiedä, mutta silloin oli näin, 2007.
Voin suositella kaikille hyvällä omalla tunnolla. Ainoa miinuspuoli tulee Timon myyntiasenteesta...eli hän ei ole mikään myyntimies ja tuputtaja. Joskus olenkin kuullut ihmisten ihmettelevän, miten sait sen ostettua;-) Sanoin, että kyllä Kurtti myy kun muistaa kysyä sopimusta allekirjoitusta varten;-))Kuulimme paljon kehuja Pohjolan Kivitalosta ja sen vuoksi vaaka kääntyi ko firmaan.
No mihinkä me olemme olleet tyytyväisiä?
- valitettavasti moitetta on paljon nimen omaan työnjäljestä
- en voi nimetä asiaa mikä olisi mennyt hyvin
Kivitalojen entinen työmies- ns. kirvesmies porukka on ollut kuuleman mukaan hyvä. Mutta nykyinen poikaklopeista muodostuva porukka ei saa aikaan suoraakulmaa eikä suoria seiniä (siis puurakenteisia sisäseiniä), sisäseinien paikat heittävät senttejä (pahin kohta 12 cm). Pojilla on myös ihmeellinen tahallinen tapa hankaloittaa muiden toimijoiden työtä (mm. laitetaan paikkoja umpeen vaikka muilla toimijoilla on työt kesken). Ja onpa seinillä olipa muita toimijoita herjaavia kirjoituksia.
Lisäksi asiakkaalle valehdellaan sumailematta- luullen, että asiakas tyhmänä ei ymmärrä mitään.
Tässäpä jotain kommenttia..
Vaikka tuote = elementti on hyvä, niin en voi suositella.
Olen vain tyytyväinen, ettei työporukkaa ole tarvinnut enää vuoteen katsella. - pekka i
väärä valinta kirjoitti:
Kuulimme paljon kehuja Pohjolan Kivitalosta ja sen vuoksi vaaka kääntyi ko firmaan.
Kivitalojen entinen työmies- ns. kirvesmies porukka on ollut kuuleman mukaan hyvä. Mutta nykyinen poikaklopeista muodostuva porukka ei saa aikaan suoraakulmaa eikä suoria seiniä (siis puurakenteisia sisäseiniä), sisäseinien paikat heittävät senttejä (pahin kohta 12 cm). Pojilla on myös ihmeellinen tahallinen tapa hankaloittaa muiden toimijoiden työtä (mm. laitetaan paikkoja umpeen vaikka muilla toimijoilla on työt kesken). Ja onpa seinillä olipa muita toimijoita herjaavia kirjoituksia.
Lisäksi asiakkaalle valehdellaan sumailematta- luullen, että asiakas tyhmänä ei ymmärrä mitään.
Olen vain tyytyväinen, ettei työporukkaa ole tarvinnut enää vuoteen katsella.Puhutkohan nyt samasta talotoimittajasta....ihmettelen suuresti kertomuksiasi, tuttava perheellä ja vaimon työkaverilla on pohjolan kivitalo molemmilla, ja meidän perhekin rakennuttaa itsellekin kivitalon tänä kesänä. Vähän ihmetyttää että miten joku voi saada levyseinästä kieron, eikö ainaki nykyään noissa pohjolan kivitaloissa ole väliseinätkin kivirakenteisia, ainakin meille tulee suurelementti aco-väliseinät on se kuitenki jotenki kestävämmän tuntuista.
Olemme suunnitelleet oman talon rakentamista jo vuosia(ent rivitalo asuja) ja kys. firman kanssa suunniteltu kaikki lattiasta kattoon valmiiksi. Päädyimmekin juuri siksi pohjolan kivitaloon että siellä tuntui olevan ammattirakentajat asialla, ettei näin maallikon tarvitse itse naulata.
Ihmetyttää suuresti nuo kertomasi asiat. eikö tuossa olisi jo valvojanki pitäny hoksata jos seinä on 12 cm vinossa etkö ite tajunnu, ja meille on ainaki tulossa täys toimitus lattiasta kattoon sis myös lvis työt. Meillä on laadittu urakka ohjelma ja aikataulu ainaki valmiiksi talon osalta kun olisi tarkoitus muuttaa omaan kotiin vuoden vaihteessa. nii ja autokatos pitäs itse tehä siinä riittääkin työtä itselle.
En ole kyllä mitää poikia nähny tuolla työmailla kun olemme perheen kanssa käyneet katselemassa kesken eräisiä työmaita, ainaki parta kasvo ja olivat erittäin kohtelijaita kun alkoi sataa ulkona. kun ei viitsitty mennä sisällä katsomaan kun se oli runko vaiheessa niin pyysivät sateen suojaan ja sain kyllä itse heti käsityksen että asiat kohdallaan. mutta noita tekijä porukoita on usiampi ymmärtääksemme niin eikaise mikään ih olekaan nyt kun kesälomatkin alkaneet kouluista että on kesätyöntekijöitä. Ainaki tervetuloa meijän työmaalle nii saahaan koti valmiiksi.... Vasta puut kaajettiin viime viikolla... Pistän juttua tänne ku edistytään. pekka i - juko54
väärä valinta kirjoitti:
Kuulimme paljon kehuja Pohjolan Kivitalosta ja sen vuoksi vaaka kääntyi ko firmaan.
Olen vain tyytyväinen, ettei työporukkaa ole tarvinnut enää vuoteen katsella.kyllä ihmetyyttää itsellä aivan vastakkainen näkemys ko. firmasta meillä ainaki toimi yhteys työ moitteettomasti kivitalon kirvesmiesporukan kanssa, jälki oli hyvää ja muutenkin yhteistyö asiallista. onkohan sulla vaa rahat loppunu ja nyt etit vaa muista vikaa. esim meillä oli yksi kattotiili haljennu ensimmäisen talven jälkeen mikä lienee normaalia tiilikatolle, niin sanoin asiasta ohimennen kurtille niin hän sanoi että miehet ens viikolla lähellä töissä niin käyvät vaihtamassa sen, ja sen tekivätkin sanoinkin miehille että eise nyt olis ollu niin kiireinen. olen eriitäin tyytyväinen pohjolan kivitalon asiakas 2009 ja voin todellakin suositella muillekkin.
Meillä oli hyvä vastaavamestari joka hoiti hommansa. - lekaa käyttävä
pekka i kirjoitti:
Puhutkohan nyt samasta talotoimittajasta....ihmettelen suuresti kertomuksiasi, tuttava perheellä ja vaimon työkaverilla on pohjolan kivitalo molemmilla, ja meidän perhekin rakennuttaa itsellekin kivitalon tänä kesänä. Vähän ihmetyttää että miten joku voi saada levyseinästä kieron, eikö ainaki nykyään noissa pohjolan kivitaloissa ole väliseinätkin kivirakenteisia, ainakin meille tulee suurelementti aco-väliseinät on se kuitenki jotenki kestävämmän tuntuista.
Olemme suunnitelleet oman talon rakentamista jo vuosia(ent rivitalo asuja) ja kys. firman kanssa suunniteltu kaikki lattiasta kattoon valmiiksi. Päädyimmekin juuri siksi pohjolan kivitaloon että siellä tuntui olevan ammattirakentajat asialla, ettei näin maallikon tarvitse itse naulata.
Ihmetyttää suuresti nuo kertomasi asiat. eikö tuossa olisi jo valvojanki pitäny hoksata jos seinä on 12 cm vinossa etkö ite tajunnu, ja meille on ainaki tulossa täys toimitus lattiasta kattoon sis myös lvis työt. Meillä on laadittu urakka ohjelma ja aikataulu ainaki valmiiksi talon osalta kun olisi tarkoitus muuttaa omaan kotiin vuoden vaihteessa. nii ja autokatos pitäs itse tehä siinä riittääkin työtä itselle.
En ole kyllä mitää poikia nähny tuolla työmailla kun olemme perheen kanssa käyneet katselemassa kesken eräisiä työmaita, ainaki parta kasvo ja olivat erittäin kohtelijaita kun alkoi sataa ulkona. kun ei viitsitty mennä sisällä katsomaan kun se oli runko vaiheessa niin pyysivät sateen suojaan ja sain kyllä itse heti käsityksen että asiat kohdallaan. mutta noita tekijä porukoita on usiampi ymmärtääksemme niin eikaise mikään ih olekaan nyt kun kesälomatkin alkaneet kouluista että on kesätyöntekijöitä. Ainaki tervetuloa meijän työmaalle nii saahaan koti valmiiksi.... Vasta puut kaajettiin viime viikolla... Pistän juttua tänne ku edistytään. pekka ivittu kun et rillipää käytännön sioista mitään tajua!
- Talo2008
juko54 kirjoitti:
kyllä ihmetyyttää itsellä aivan vastakkainen näkemys ko. firmasta meillä ainaki toimi yhteys työ moitteettomasti kivitalon kirvesmiesporukan kanssa, jälki oli hyvää ja muutenkin yhteistyö asiallista. onkohan sulla vaa rahat loppunu ja nyt etit vaa muista vikaa. esim meillä oli yksi kattotiili haljennu ensimmäisen talven jälkeen mikä lienee normaalia tiilikatolle, niin sanoin asiasta ohimennen kurtille niin hän sanoi että miehet ens viikolla lähellä töissä niin käyvät vaihtamassa sen, ja sen tekivätkin sanoinkin miehille että eise nyt olis ollu niin kiireinen. olen eriitäin tyytyväinen pohjolan kivitalon asiakas 2009 ja voin todellakin suositella muillekkin.
Meillä oli hyvä vastaavamestari joka hoiti hommansa.Meillekkin on tehty Pohjolan Kivitalo ja mielestäni melko työteliäs ja todella erityisosaamista vaativa talo. Empä huomannut työmiesten käytöksessä koskaan mitään epänormaalia tai rumaa käytöstä. Työmiehet olivat aikaisia miehiä. Joku saattoi olla alle kakskymppinen, mutta liikkeissään yhtä ripeä ja ahkera kuin muutkin miehet. Sen kyllä panin merkille, että nämä työmiehet tekivät koko ajan työtä eivätkä istuneet kahvitauoilla ja vötkyilleet. Kaikki työvaiheet etenivät juuri sovittujen aikataulujen mukaisesti joka on aika harvinaista työssä kuin työssä nykyään. Sää ei ollut myöskään esteenä tälle työporukalle. Satoi tai paistoi hommat pyörivät rivakasti. Mukavia ja harvinaisen reippaita työmiehiä meidän kokemusten mukaan. Ihmetyttää suunnattomasti nimenomaan tämän firman työntekijöiden negatiivinen palaute. Uskon, että rakennuttajilla itsellään on ollut omia henk.kohtasia ongelmia talonrakennus projektin aikana tai jotain muuuta häikkää. Silloinhan yleensä mikään ei kelpaa tai passaa ja jostakin tehdään syntipukkeja. Taisitte nyt väärän työporukan morkata.
- Beton
Nyt on kokemusta Pohjolan Kivitalosta. Elementit ovat laadukkaita mutta muuta en sieltä ottaisi.
- omakoti2010
itekki oon poholan kivitalon asiakas 2010, olen todella tyytyväinen ks. firman palveluihin ja laatuun, tuntuu välillä että tekevätköhän liikaa töitä kun en ole koskaan nähnyt työmiesten istuvan taikka pitävän paussia.... kun meillä töissä. mutta hyvä juttu kun meiän talo kohta muuttovalmis. meiän perhe todella tyyvtyväisiä palveluun ja ripeään työtahtiin...
- 2krs
mikset ottaisi me ainakin otettiin lähes valmiiksi tehtynä kun oli referenssit niin vakuuttavia. eli olimme tyytyväisiä näkemäämme laatuun. joten otimme kivitaloilta lähes avaimet käteen periaatteella toimituksen, mutta, nyt voin todeta että olisi pitänyt ottaa valmiiksi tehtynä. hinta taso kohtuullinen. ja työt tapahtui ripeästi ja heidät saa myös kiinni ns. virka-ajan ulkopuolellakin jos tulee kyssäreitä. ISO KÄSI KIVITALON POPPOOLLE. ei valittamista jälestä tai muustakaan ja alitettiin budjetti.
- .
2krs kirjoitti:
mikset ottaisi me ainakin otettiin lähes valmiiksi tehtynä kun oli referenssit niin vakuuttavia. eli olimme tyytyväisiä näkemäämme laatuun. joten otimme kivitaloilta lähes avaimet käteen periaatteella toimituksen, mutta, nyt voin todeta että olisi pitänyt ottaa valmiiksi tehtynä. hinta taso kohtuullinen. ja työt tapahtui ripeästi ja heidät saa myös kiinni ns. virka-ajan ulkopuolellakin jos tulee kyssäreitä. ISO KÄSI KIVITALON POPPOOLLE. ei valittamista jälestä tai muustakaan ja alitettiin budjetti.
.
- 2011
. kirjoitti:
.
perheelleni valmistumassa, nyt runko vaiheessa valmistuva pohjolan kivitalo ouluun. tähän asti kaikki mennyt hyvin. ja uskompa että hommat hoituu jatkossakin. ei näytä ilmatkaan vaikuttavan työn etenemiseen sillä on ollut kylmää keliä nyt raksalla -20-28c ja työ on jatkunut....totesivat että vaatetta päälle, hyvä asenne mielestäni. heillä on työjohto kohdallaan ja työt jatkuvat/ menevät ajallaan keleistä riippumatta. toivon että työt jatkuvat ed. mukaan ja ei ainakaan meillä ole mitää nootteja. ammattilaiset asialla meidän raksalla.
- Mieti kahdesti
2011 kirjoitti:
perheelleni valmistumassa, nyt runko vaiheessa valmistuva pohjolan kivitalo ouluun. tähän asti kaikki mennyt hyvin. ja uskompa että hommat hoituu jatkossakin. ei näytä ilmatkaan vaikuttavan työn etenemiseen sillä on ollut kylmää keliä nyt raksalla -20-28c ja työ on jatkunut....totesivat että vaatetta päälle, hyvä asenne mielestäni. heillä on työjohto kohdallaan ja työt jatkuvat/ menevät ajallaan keleistä riippumatta. toivon että työt jatkuvat ed. mukaan ja ei ainakaan meillä ole mitää nootteja. ammattilaiset asialla meidän raksalla.
Pohjolan Kivitalo (isä ja poika) puhuvat kyllä - sen osaavat. Sivusta yhtä heidän projektiaan seuranneena asiat ovat menneet perusteellisesti pieleen johtuen liiasta kiireestä / ympäripyöreistä työpäivistä / piittaamattomuudesta. Valvonta ja harkinta pettää pahasti. Nyt käyvät kuulemma oikeutta ja urakoitsija ei kanna vastuutaan. Älkää siis uskoko vakuuttavaa puhetta vaan vaatikaa selkokielisiä sopimuksia ja niissä pysymistä. Ja etsikää muita vaihtoehtoja.
- lääkäri2011
Mieti kahdesti kirjoitti:
Pohjolan Kivitalo (isä ja poika) puhuvat kyllä - sen osaavat. Sivusta yhtä heidän projektiaan seuranneena asiat ovat menneet perusteellisesti pieleen johtuen liiasta kiireestä / ympäripyöreistä työpäivistä / piittaamattomuudesta. Valvonta ja harkinta pettää pahasti. Nyt käyvät kuulemma oikeutta ja urakoitsija ei kanna vastuutaan. Älkää siis uskoko vakuuttavaa puhetta vaan vaatikaa selkokielisiä sopimuksia ja niissä pysymistä. Ja etsikää muita vaihtoehtoja.
tarkottakko tossa sitä palanutta kohdetta oulussa. metsokankaalla. minkä sille voi jos talo paloi. taloja saa aina tilalle, mutta ihmisiä ei. itselläkin pohjolan kivitalo valmistumassa metsokankaalle ja kuulin heiltä että toi tehdään uuvestaan ja sen tekee pohjolan kivitalo. eli se siitä luottamuksesta. ed hörhölle. ja ainakin meillä on pelannut hyvin toi kommunikaatio kivitalon kanssa. eikö ne vakuutus yhtiöt oo sitä varten ja lakimiehet että hoitaa noita juttuja. turha tämmösen maallikon noita miettiä.
- PYKÄLLÄ
mitä puhukkohan nyt eri firmasta.... itellä pohjolan kivitalon tekemä koti. ja perheeni ajatteli ensi kesänä tehdä tuohon talon etelä kylkeen perkolan tai sen tapaisen katetun.... jonka lasitamme, Tuon betoni rakenteen ansiosta sen käyttöä voisi jatkaa pitkälti syksyyn lämmön varauksen vuoksi....ja säteily lämmiittimillä ns.ulkotilaa/terassia voisi käyttää ympäri vuoden. ja eiköhän sen tee meille sama rakennusliike. eli pohjolan kivitalon porukka... en oo kyllä harkinnutkaan muuta. miksi valita toisin....kun ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa firman palveluista ja työ moraalista....ainahan löytyy mussuttajia jotka valittavat kaikesta, itsekkin toivoisin ettei tarvitsisi maksaa pankki lainaa ja bensakinolisiilmaista.
- lassi08
mikä rane se siellä on asialla ollut....pitäsköhän ostajan pysyä omisa pöksyisään tai miettiä noita henkilö kohtaisia asioita konsanaan, talon rakennus projekti on aina stressaavava ja koettelee henkisesti niin kuin jumalakin meitä toisinaan.... jos tuntuu liian raskaalta niin toki hakeudu heti hoitoon. ja kerro vaivoistasi lääkärille.... ei kannata stressata. ... ja nykyään taloustilanne hommatkin pitää miettiä tarkkaan joka suhteessa, turhaa tehä talo jos ei oo rahaa maksaa lyhennyksiä. suosittelen pankin valntaa huolella ja mihin korko sidotaan....:)
- elementtiukko
no hyvä että elementit oli hyvälaatuisia!! :))
- heikki.s
Terve. itsekkin perheen kanssa suunniteltu oman talon rakentamista, mielellään tehtäisiin kivitalo. Tuttava perheellä Pohjolan kivitalojen toimittama koti, ja he ovat tyytyväisiä, joten itsekkin ajattelimme kysyä tarjousta pohjolan kivitalolta, itse ajattelin avaimet käteen periaatteella, kun ei itse ehdi eikä aina jaksa työ kiireden takia tehdä mitään. Ajattelimme täyskorkeeta olohuonetta, siis 2krs onko muilla huone korkeus alakerrassa 2500 mm vai 2700mm, ajattelin vain että saako tolla normi rakenteella 6000mm kokonaiskorkeuden sisätilaan.
- muuttanut:)
viimesen päälle tekivät hommansa eivätkä aikailleet, meillä oli katto päälle urakka kun piti itekki saada naulata:) en tiedä oliko loppuen lopuksi kannattavaa kun asuttiin vuokralla vuosi ja kaikki illat piti raksailla.... mutta suosittelen pohjolan kivitalo kaikille, siellä ei aikailla ja hommat luistaa ajallaan sovitusti, ei lipsuta aikatauluista jollakin ihme tekosyyllä, esim kesälomat, meilläkin painoivat runkohommia taukoamatta. ammatti miehet oli asialla KIITOS kurtin poppoolle.
- menneen talven lumia
Pohjolan Kivitalo on aikoinaan rakentanut hyvin ja huolella, mutta nykyisellään asenne on kadoksissa. Tilaajan on helppo nähdä, että yrityksen sisäinen kommunikaatio on lähinnä lapsekasta ja työn jälki sen mukaista. Suosittelen vahvasti harkitsemaan muita vaihtoehtoja. Paljon kertoo se, että monet pitkän linjan asialliset lvi, sähkö ymsurakoitsijat ovat ottaneet etäisyyttä Pohjolan Kivitaloon ja ette todennäköisesti saa lainkaan tarjouksia kaikilta hyviltä toimijoilta. Valvojan löytäminen voi myös olla kiven alla: kysykääpä kokeneilta valvojilta, että miksi heillä ei ole halua tulla kivitalon työmaalle?
- HUPSISTA2012
ohoh, meille rakenteilla parasta aikaa kys toimittajan talo, eikä ole ollut mitään kommunikaatio onglemia. oisko sulla itsellä jotain ongelmia. paljon kertoo kivitalon laadusta se että heillä on työmaita tietoni mukaan paljon rakenteilla oulussa,... tuskimpa näin olisi jos työt tehtäisiin huonosti. Betoni elementti talot ovat mielestäni laadukkaita ja saavuttvat helposti A-energia luokan, sekä säilyttävät arvonsa, tälläkin hetkellä etuovessa myynnissä lähes puolen miljoonan talo sekä miljoonan egen talo, ei ehkä ole kaikista köyhimmille.
- "rakentaja"
HUPSISTA2012 kirjoitti:
ohoh, meille rakenteilla parasta aikaa kys toimittajan talo, eikä ole ollut mitään kommunikaatio onglemia. oisko sulla itsellä jotain ongelmia. paljon kertoo kivitalon laadusta se että heillä on työmaita tietoni mukaan paljon rakenteilla oulussa,... tuskimpa näin olisi jos työt tehtäisiin huonosti. Betoni elementti talot ovat mielestäni laadukkaita ja saavuttvat helposti A-energia luokan, sekä säilyttävät arvonsa, tälläkin hetkellä etuovessa myynnissä lähes puolen miljoonan talo sekä miljoonan egen talo, ei ehkä ole kaikista köyhimmille.
Minkälaisista hintaluokista puhutaan Pohjolan Kivitalojen osalta? Meille tulossa 1. kerroksinen huoneistoalaltaan n. 165 m2 peruspohjalla ja tarjous oli 200te sis. perustuksista sisätöitä vaille valmis.
- hintoja
Minua kiinnostaisi myös tietää pohjolan kivitalon neliöhinta avaimetkäteen toimituksella. Meille olisi tulossa 140 neliötä ja 1 1/2 kerros talo. Talo on kyllä muuten ihan simppeli eli laatikkotalo. Nyt puutalo tarjoukset on 1300e- 1400e/neliö halvimmillaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048