kaupunginosakarkelot

typsykkä

Heips! Olen tässä päättäny, että soluelämä kämppisten kanssa saapi jäädä taakse ja haluan muuttaa yksiöön/pieneen kaksioon. Koska olen muualta kotoisin, en tunne oikein Helsinkiä. Siispä..Mitä kaupunginosaa/aluetta suosittelet? Minne puolestaan ei kannata muuttaa? Miksi? Millaisia kokemuksia itselläsi on ollut? Ehtoina mulla on, etten halua ihan keskustan vilinään muuttaa, mutta kuitenkin hyvien liikenneyhteyksien päässä pitäis pysyä. Nyt olis mahdollisuus kehua ja haukkua Helsingin kaupunginosia maasta taivaaseen. Joten, auttaisko joku tätä tytön tylleröä? :P

9

1413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta avausta löytyy

näitäkin sivuja taaksepäin selaten infoa ihan kaikesta!

• ...

Itse en ole asunut, mutta kovasti olen kuullut kehuja kyseisen alueen viihtyisyydestä ja hyvistä liikenneyhteyksistä. Toiseksi saattaisin suositella Ruoholahtea (siistin oloista aluetta, kauniit kanavat ja kaupunkiin päin pääsee kätevästi mm. ratikalla ja metrolla) tai Lauttasaarta, sekin kuulemma ihan elettävää aluetta :)

• julle

Tosi hyvä idis..sinne kestää dösällä yhtä kauan kun stadista porvooseen..!! Tosi hyvät liikenneyhteydet joo. Ite en muuttais myöskään Lauttasaareen, koska siellä on vain perheitä ja opiskelijalle se voi välillä olla huono. Paitsi jos pitää kalliista hinnoista ja hiljaisuudesta, sitten tietty.
        Hakaniemi on mukavaa aluetta, pitkänsillan paremmalla puolella. Kalliota en suosittele, koska alueella on kyllä halvat hinnat mutta paljon spurguja, tosin aika harmittomia, mutta useat muualta muuttaneet pelkäävät, tosin usein turhaan. Hyvää aluetta on myös Alppila, Kallion takana, ratikkayhteyksien päässä, suht halvat hinnat ja rauhaisaa on.

Itse en koskaan asuisi ruoholahdessa tai muutenkaan keskustan puolella, tosin se on niin makuasia, mutta kliinisessä keskiluokkaisessa perheidyllissä en viihdy. Moni viihtyy.

• ...
        julle kirjoitti:

Tosi hyvä idis..sinne kestää dösällä yhtä kauan kun stadista porvooseen..!! Tosi hyvät liikenneyhteydet joo. Ite en muuttais myöskään Lauttasaareen, koska siellä on vain perheitä ja opiskelijalle se voi välillä olla huono. Paitsi jos pitää kalliista hinnoista ja hiljaisuudesta, sitten tietty.
        Hakaniemi on mukavaa aluetta, pitkänsillan paremmalla puolella. Kalliota en suosittele, koska alueella on kyllä halvat hinnat mutta paljon spurguja, tosin aika harmittomia, mutta useat muualta muuttaneet pelkäävät, tosin usein turhaan. Hyvää aluetta on myös Alppila, Kallion takana, ratikkayhteyksien päässä, suht halvat hinnat ja rauhaisaa on.

Itse en koskaan asuisi ruoholahdessa tai muutenkaan keskustan puolella, tosin se on niin makuasia, mutta kliinisessä keskiluokkaisessa perheidyllissä en viihdy. Moni viihtyy.

Itse asun Haagaa paljon pohjoisempana, ja täältä pääsee keskustaan bussilla 20-40 minuutissa, ruuhkasta riippuen.
        Ja kuka käskee kulkemaan bussilla? Käsittääkseni Haagasta kaupunkiin päin ja sieltä takaisin pääsee myös junalla.

"Ite en muuttais myöskään Lauttasaareen, koska siellä on vain perheitä ja opiskelijalle se voi välillä olla huono. Paitsi jos pitää kalliista hinnoista ja hiljaisuudesta, sitten tietty."

No mutta eikös hiljaisuus ole juuri se, mitä opiskelija tarvitsee? Käsittääkseni opiskelijat muuttavat omaan kämppään nimenomaan opiskelun helpottamisen vuoksi.

Enkä nyt ihan ymmärrä pointtiasi. Sanot, että et koskaan asuisi Ruoholahdessa tai muutenkaan keskustan puolella, mutta et taida tietää, että Kallio ja Hakaniemi (ja Pitkänsillan "parempi puoli" on muuten teidoksesi Kruununhakaa) ovat molemmat luettu keskustaksi jo viimeistään 70-luvulta lähtien.

• reiska
        julle kirjoitti:

sieltä tulee esim.40,41,63 ei kestä kun 15 minuuttia niin on elielin aukiolla.

• MJS

Hyvät kulkuyhteydet metrolla keskustaan 20 min. ja bussit Tikkurilan suuntaan. Asuntojen vuokrat kohtalaisen halvat. Vantaan länsimäki ihan vieressä ja siellä asunnot ehkä vielä vähän halvempia ja kuitenkin metro lähellä.
      Huonona puolena yöbussit, jos tykkää keskustan yökerhoissa viilettää, tuleminen kestää noin 50 min. kun kiertää kaikki kontulan sivukujat.

• Bam

Riippuu tietenkin lompakkosi paksuudesta. Jos et aivan kantakaupungissa halua asua niin ratojen varrella on useita vaihtoehtoja, Malmi pääradalla, Kannelmäki Vantaankosken radalla ja vaikkapa juuri Huopalahti Turun radalla. Lisäksi idässä on hyvien metroyhteyksien päässä paljon mainettaan parempia asuinalueita, Herttoniemi, Vuosaari ym. Lähes jokainen kolkka Helsingissä on hyvien liikenneyhteyksien päässä. Täytyy olla tosi nirso jos liikenneyhteyksistä alkaa valittamaan.

• Kumipula

Tyhmää näitä listata...vahvistamme vain ennakkokäsityksiä, otka eivät pidä edes paikkaansa. Kohta jokainen Nuorgamissakin tietää, missä Helsingissä voi ja missä EI KERTAKAIKKIAAN VOI asua.

Itse asuin Kumpulassa ja se oli ihan okei.

• Kysymys kai on rahasta.

Jos ei ole pakko ottaa halvinta asuntoa, harkitse vaikka Punavuorta, paljon pienikokoisia vuokra-asuntoja, hyvin nuorta sakkia asuu siellä. Ja korkeilla kaduilla kaikuu aamuyöstä ravintoloista palaavien pullamössöjen huuto:-)

Keskusta-alueella et tarvitse bussikorttia, jos opinto/työpaikka on siellä.

Rautatien varrelta sitten löytyy kauempaa NOPEASTI TAVOITETTAVIA asuntoja. Huopalahden aseman seutu eli Etelä-Haaga on kivaa, asuin kauan. Pohjois-Haaga uudempaa. Kannelmäki tylsää, Malminkartano jo vielä kurjempaa (joidenkin mielestä). Pitäjänmäki Turun radan varressa, Malmi, Puistola...

Haluatko huonetta omakotitalosta, yläkertoja ei nykyään kylläkään paljoa vuokralla... vai yksiötä keskustasta.

Kaikkialla on kivaa, jos asennoituu oikein. Minulla ainakin on ollut, jo yli 30 v Stadissa...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      276
      2484
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1334
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      82
      1120
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      992
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      917
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      870
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe