Lahja kummille?

??????????

Annatteko kummeille jotain lahjaa ristiäisten yhteydessä?

19

10773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

      riittää,voithan tietysti yhden kuvan,vaikkapa kummista ja vauvasta kehystää kauniilla kehyksillä ja antaa sen....

      • marina

        lahjoja lahjojen perään... alan oikeasti olla vanhan joululaulun kannalla: ".. laps' tyhjät kätes ihanat..."

        morsiusparille annetaan lahjoja ja heidän täytyy miettiä kaaso(je)n ja bestman(ien) lahjat, ja sitten on vielä huomenlahjat ja onhan vieraillekin ollut näperrettävänä jotkin pienet muistot. lapsi syntyy ja hän saa lahjoja vielä ristiäislahjoja. vanhempien on tietysti vähintään kiitoskortilla muitettava jokaista lahjan antajaa, mutta vielä että kummeille pitäisi antaa erikseen lahjoja! huhuh!

        sitten tuleekin lapsen synttärit, no annetaanhan siinä lahjoja ja ongelmana onkin, että mitä lahjoja värkkäisi sitten lapsen kummin synttäreille ja vielä kummin lasten synttärilahjat tuottavat ongelmia. joulusta en uskalla puhuakaan!

        kummeus nyt on joka tapuksessa sellainen kunnia tehtävä, että se itsessään on lahja kummille.

        kaikki on nykyään pelkkää materiaa,
        osaako kukaan enää antaa lahjaa todella sydämestä, vai onko kaikki vain vevollisuutta?


      • tarja
        marina kirjoitti:

        lahjoja lahjojen perään... alan oikeasti olla vanhan joululaulun kannalla: ".. laps' tyhjät kätes ihanat..."

        morsiusparille annetaan lahjoja ja heidän täytyy miettiä kaaso(je)n ja bestman(ien) lahjat, ja sitten on vielä huomenlahjat ja onhan vieraillekin ollut näperrettävänä jotkin pienet muistot. lapsi syntyy ja hän saa lahjoja vielä ristiäislahjoja. vanhempien on tietysti vähintään kiitoskortilla muitettava jokaista lahjan antajaa, mutta vielä että kummeille pitäisi antaa erikseen lahjoja! huhuh!

        sitten tuleekin lapsen synttärit, no annetaanhan siinä lahjoja ja ongelmana onkin, että mitä lahjoja värkkäisi sitten lapsen kummin synttäreille ja vielä kummin lasten synttärilahjat tuottavat ongelmia. joulusta en uskalla puhuakaan!

        kummeus nyt on joka tapuksessa sellainen kunnia tehtävä, että se itsessään on lahja kummille.

        kaikki on nykyään pelkkää materiaa,
        osaako kukaan enää antaa lahjaa todella sydämestä, vai onko kaikki vain vevollisuutta?

        kummeille antaneet edes valokuvaa ristiäisistä?
        Itse en ole muille kuin kummeille tuon kuvan antanut,muut ovat joko ottaneet itse tai pyytäneet jos ovat halunneet.
        Enkä myöskään ole muilta kuin kummeilta meidän lapsille ristiäissä lahjoja saanut.
        Enkä näin ollen ole mitään kiitoskorttejakaan tarvinnut lähetellä.


      • Tikka
        tarja kirjoitti:

        kummeille antaneet edes valokuvaa ristiäisistä?
        Itse en ole muille kuin kummeille tuon kuvan antanut,muut ovat joko ottaneet itse tai pyytäneet jos ovat halunneet.
        Enkä myöskään ole muilta kuin kummeilta meidän lapsille ristiäissä lahjoja saanut.
        Enkä näin ollen ole mitään kiitoskorttejakaan tarvinnut lähetellä.

        Kyllä meilläkin on kummeille kastekuva ristiäisitä annettu, samoin kuin kaikille muillekin siellä olleille vieraille, mutta oudolle kuullosti, että lapsenne on saanut kastelahjan vain kummeiltaan...eikö ole luonnollista, että lahjan tuo jokainen vieras. Teidän käyntännöstänne en ole koskaan kuullutkaan. itse olen ollut 5 kertaa kummina (siis olen toki edelleenkin) ja muutamia kertoja muuten vain kastevieraana ja joka kerta lahja kuuluu kuvioihin, en edes kehtaisi mennä ilman lahjaa, toki vain kummin etuoikeus on ostaa esim hopeinen kummilusikka


      • näin:
        Tikka kirjoitti:

        Kyllä meilläkin on kummeille kastekuva ristiäisitä annettu, samoin kuin kaikille muillekin siellä olleille vieraille, mutta oudolle kuullosti, että lapsenne on saanut kastelahjan vain kummeiltaan...eikö ole luonnollista, että lahjan tuo jokainen vieras. Teidän käyntännöstänne en ole koskaan kuullutkaan. itse olen ollut 5 kertaa kummina (siis olen toki edelleenkin) ja muutamia kertoja muuten vain kastevieraana ja joka kerta lahja kuuluu kuvioihin, en edes kehtaisi mennä ilman lahjaa, toki vain kummin etuoikeus on ostaa esim hopeinen kummilusikka

        Sisarusteni kastejuhlissa lahjan ovat tuoneet vain kummit. Kummipoikani ristiäisissä kaikki toivat lahjan. Tämä tuntui minusta oudolta. Eikä meillä ainakaan mitää kiitoskortteja ole lähetelty. Kastetilausuudessahan ei ole kuin lähisuku (joiden kanssa yleensä ollaan tekemisissä muutenkin), joita voi sitten muuten kiitää.


      • tarja2
        Tikka kirjoitti:

        Kyllä meilläkin on kummeille kastekuva ristiäisitä annettu, samoin kuin kaikille muillekin siellä olleille vieraille, mutta oudolle kuullosti, että lapsenne on saanut kastelahjan vain kummeiltaan...eikö ole luonnollista, että lahjan tuo jokainen vieras. Teidän käyntännöstänne en ole koskaan kuullutkaan. itse olen ollut 5 kertaa kummina (siis olen toki edelleenkin) ja muutamia kertoja muuten vain kastevieraana ja joka kerta lahja kuuluu kuvioihin, en edes kehtaisi mennä ilman lahjaa, toki vain kummin etuoikeus on ostaa esim hopeinen kummilusikka

        rotinoilla erikseen,jolloin viedään lahja yleensä vauvalle ja äidille tai koko perheelle tai sisaruksille ihan miten kukin haluaa,syötävää,kukkia tai tavaralahjaa,tapoja on monia.
        Eli "rivivieraat" ei näin ollen ostele enää ristiäislahjoja erikseen.
        Tietysti jos ei ole päässyt rotinoihin niin sitten on asia erikseen.


      • ICD
        marina kirjoitti:

        lahjoja lahjojen perään... alan oikeasti olla vanhan joululaulun kannalla: ".. laps' tyhjät kätes ihanat..."

        morsiusparille annetaan lahjoja ja heidän täytyy miettiä kaaso(je)n ja bestman(ien) lahjat, ja sitten on vielä huomenlahjat ja onhan vieraillekin ollut näperrettävänä jotkin pienet muistot. lapsi syntyy ja hän saa lahjoja vielä ristiäislahjoja. vanhempien on tietysti vähintään kiitoskortilla muitettava jokaista lahjan antajaa, mutta vielä että kummeille pitäisi antaa erikseen lahjoja! huhuh!

        sitten tuleekin lapsen synttärit, no annetaanhan siinä lahjoja ja ongelmana onkin, että mitä lahjoja värkkäisi sitten lapsen kummin synttäreille ja vielä kummin lasten synttärilahjat tuottavat ongelmia. joulusta en uskalla puhuakaan!

        kummeus nyt on joka tapuksessa sellainen kunnia tehtävä, että se itsessään on lahja kummille.

        kaikki on nykyään pelkkää materiaa,
        osaako kukaan enää antaa lahjaa todella sydämestä, vai onko kaikki vain vevollisuutta?

        Tottakai kummeus itsessaan on lahja kummille, mutta ei se muistaminen silti ole pahaksi! Olen pyytanyt sisartani ja hanen sulhastaan poikani kummeiksi ja ristiaiset ovat lokakuun alussa. Tiedan, kuinka paljon pelkastaan kummina oleminen ja lapsen olemassaolo merkitsevat heille eivatka he taatusti ole odottamassa tai vaatimassa mitaan lahjaa itselleen, mutta juuri sen vuoksi, etta lapsi itsessaan on heille niin laheinen olen paattanyt antaa heille jonkinlaisen itse tehdyn kummilahjan, valokuva ja jalanjaljet kehyksissa tmv. (Ja silla mista ne kehykset tai maalit on hankittu ei todellakaan ole mitaan valia!!!). Kummilapsi tulee olemaan heidan elamassaan mukana tulevaisuudessa (eika tosiaankaan lahkjojen muodossa/takia vaan ihan oikeasti!) ja haluan antaa heille jotain erityista lapsen vauva-ajalta, valokuvia vauvasta he saavat jo nyt niin paljon, etta kohta varmasti hukkuvat niihin! :)


      • kummitus 45
        ICD kirjoitti:

        Tottakai kummeus itsessaan on lahja kummille, mutta ei se muistaminen silti ole pahaksi! Olen pyytanyt sisartani ja hanen sulhastaan poikani kummeiksi ja ristiaiset ovat lokakuun alussa. Tiedan, kuinka paljon pelkastaan kummina oleminen ja lapsen olemassaolo merkitsevat heille eivatka he taatusti ole odottamassa tai vaatimassa mitaan lahjaa itselleen, mutta juuri sen vuoksi, etta lapsi itsessaan on heille niin laheinen olen paattanyt antaa heille jonkinlaisen itse tehdyn kummilahjan, valokuva ja jalanjaljet kehyksissa tmv. (Ja silla mista ne kehykset tai maalit on hankittu ei todellakaan ole mitaan valia!!!). Kummilapsi tulee olemaan heidan elamassaan mukana tulevaisuudessa (eika tosiaankaan lahkjojen muodossa/takia vaan ihan oikeasti!) ja haluan antaa heille jotain erityista lapsen vauva-ajalta, valokuvia vauvasta he saavat jo nyt niin paljon, etta kohta varmasti hukkuvat niihin! :)

        kun olet sopinut että heidän ei tarvi ostaa lahjoja lapsellesi
        vaan antaa sitä tärkeintä eli yhdessäoloa ja arvostusta!!
        Liian moni lapsi opetetaan olemaan käsi ojossa kummeja kohtaan -
        kummin tehtävähän ei ole ostaa lahjoja vaan aivan jotain muuta!

        Hehän voivat siitä huolimatta muistaa lastasi tuollaisella pienellä mitä sinäkin
        tuossa ajattelit - itsetehtyjä pikku askarteluita ym. Todella
        ihailtavaa!


    • Anne G

      Mä aattelin antaa mun pojan kummeille (ristiäiset viikon kuluttua)omatekosen lahjan. Ollaan vaavin kanssa oltu molemmat sormiväreissä, kun noita juttuja ollaan väkästetty. Meiän vaavin kummit tulevat saamaan ikeasta ostettuun kehykseen laitetun pahvin, jossa on kummipojan pikkuriikkiset jalkapohjat. Et sellasta. Ei sen aina tartte olla jotain kallista...

      • etes

        anttilasta kehykset ja valokuvaamosta alustan niille jäljille. Onneks et käyny sentään tiimarissa...


      • Anne G.
        etes kirjoitti:

        anttilasta kehykset ja valokuvaamosta alustan niille jäljille. Onneks et käyny sentään tiimarissa...

        Kävinpäs, ostin Tiimarista ne sormivärit.....;))


      • ei materialisti
        Anne G. kirjoitti:

        Kävinpäs, ostin Tiimarista ne sormivärit.....;))

        mitä sinä nimim. 'Etes' kommentillasi Tiimareista ja Anttiloista ajat takaa? Lahja, jonka eteen on nähty vaivaa itse tekemällä lämmittää mieltä tosi paljon ja on kiva saada. Ei kyllä 'etes' juolahtaisi mieleenkään pohtia sen rahallista arvoa. Vastaa, ole hyvä!


      • K45

        tarvi olla todellakaan kallista - ja sekin on hyvä sanoa heti alussa
        kummeillekin, että toivot, että ei osteta missään nimessä mitään kallista -
        ja ehkä jopa hekin voisivat valmistaa lapsellesi lahjat
        ostamisen sijaan?

        Ajattele kuinka kiva olisi, jos tekisivät kummilahjaksi lapsellesi
        vaikka kipsivaloksen heidän käsistään ja esim. tekstin "käsi kädessä etenemme".


    • 4:n kummi

      vauvan äiti oli synnytys sairaalassa otattanut
      siellä kuvatut kuvat vauvasta(H:gin sairaaloissa tullaan ainakin kysymään),jotka
      sitten tulee postissa kotiin kehyksissä.
      Kummit sai semmoisen hienon kuvan, joissa vauva
      on vasta muutaman päivän ikäinen. Se oli hienosti
      ajateltu.
      Yleensä en ole muita lahjoja ristiäisten yhteydessä
      saanut, enkä semmoisia ole odottanutkaan!

      Jos nyt jollain tapaa haluaa muistaa, niin juuri
      valokuva olisi ihan kiva muisto.

      • aamu

        Kommenttina; olisi ollut TOSI ihana saada juuri tuollainen kehystetty valokuva itsestä ja lapsesta! Ja vauvelin jalanjäljet on myös todella kaunis ajatus. On mukavaa kun kummiakin joskus hieman muistetaan, juuri valokuvilla ja tuollaisilla.

        Kun lapsi on vähän varttunut, olisi myös kiva saada joskus kuvia..Ei luulisi olevan kauhea homma, jos kerran ottaisi lapsesta vaikka koko filmirullan kuvia, ihan vaikkapa tavallisissa päivä-askareissa, ja lähettäisi kummeille niistä sitten kuvia..Piristäisi päivää totisesti, ja päätyisivät taatusti kehykseen ja jääkaapin oveen:)


      • Uutta käytäntöä
        aamu kirjoitti:

        Kommenttina; olisi ollut TOSI ihana saada juuri tuollainen kehystetty valokuva itsestä ja lapsesta! Ja vauvelin jalanjäljet on myös todella kaunis ajatus. On mukavaa kun kummiakin joskus hieman muistetaan, juuri valokuvilla ja tuollaisilla.

        Kun lapsi on vähän varttunut, olisi myös kiva saada joskus kuvia..Ei luulisi olevan kauhea homma, jos kerran ottaisi lapsesta vaikka koko filmirullan kuvia, ihan vaikkapa tavallisissa päivä-askareissa, ja lähettäisi kummeille niistä sitten kuvia..Piristäisi päivää totisesti, ja päätyisivät taatusti kehykseen ja jääkaapin oveen:)

        Yhtenä ideana voi antaa kummeille magneetin, jossa vauva on syntymätietojen ja mahd. nimen kanssa.
        kurkkaa idea..
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=115190366
        tai jos kohde ei voimassa, niin huuto.net myyjä heidi59


        Itse pidän ideaa hyvänä. Muistissa säilyy myös kaikki syntymätiedot..
        päivä, klo, pituus, paino ja .. luonnollisesti koko nimi

        kannattaa kurkata ja tutustua..


      • kummeja kummeja
        Uutta käytäntöä kirjoitti:

        Yhtenä ideana voi antaa kummeille magneetin, jossa vauva on syntymätietojen ja mahd. nimen kanssa.
        kurkkaa idea..
        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=115190366
        tai jos kohde ei voimassa, niin huuto.net myyjä heidi59


        Itse pidän ideaa hyvänä. Muistissa säilyy myös kaikki syntymätiedot..
        päivä, klo, pituus, paino ja .. luonnollisesti koko nimi

        kannattaa kurkata ja tutustua..

        nyt mikään ihmellinen ole. noitahan voi väsätä
        itse hirveän halvalla. mielellään jotain arvokkaampaa
        kummillekin kuin jääkaappimagneetti tai valokuva.
        valokuvia kummilapsista on niin hiveän paljon näin digiaikana
        että valokuva ei ainakaan meillä iske ollenkaan tulta.


    • kummitus45

      meillä on annetty muistona kaikille kummeille esim ne posliiniset Muumimukit
      (ensimmäinen lapsi), lasi kaiverruksella (toinen lapsi) ja juhlavampi
      kynttilänjalka (kolmas lapsi). Kiitoskortteja ei ole erikseen lähetetty,
      kuvia kummit ovat räpsineet niin paljon etteivät he enää kuvia ole
      tarvinneetkaan. Kummeja on muistettu myös jouluisin paketilla ja
      lapsen tekemällä kortilla.

      • :)

        Me annoimme kummeille kehyksissä olevan valokuvan lapsesta. Kovasti tykkäsivät!!! :) Tällä hetkellä jo mietimme, painaisimmeko joululahjaksi esim. tyynyliinoihin muksun jalan/käden jalan, vaiko jotain muuta tuon tapaista. Tietysti sen lisäksi on muutakin, mutta ei kovin suurta. Emme mekään oleta että lapsi saa kummeilta mitään kallista. Pyysimme ristiäislahjaksikin Nannia ja vaippoja suurimmalta osalta vieraista, sekä kummeilta. Harvahan tuota pyyntöä "totteli", mutta onneksi muutamalta saimme myös noita tarvikkeita. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe