Olen kasvattanut pari taimellista tomaatteja ja ne voivatkin paremmin kuin luulin ja tomaattia pukkaa :-)
Nyt pitäisi löytää joku hyvä resepti, jolla ne saisin taltee. Löytyisikö joltain reseptiä esim. ketsuppii, soseeseen yms.?
Kiitokset etukäteen!
Tomaattien säilöntä
4
7156
Vastaukset
- mASA
Kuulin tällaisen konstin:
Laitetaan vesi kiehumaan kattilaan.
Kun vesi kiehuu, käytetään tomaattia kiehuvassa vedessä noin 5 sekuntia.
Tämän jälkeen tomaatin kuori poistetaan. (Lähtee helposti)
Sitten soseutetaan esim. yleiskoneella/sauvasekoittimella.
Ja eikun pakkaseen pienissä erissä, niin on helppoa ottaa tarvittaessa esim. pizzan päälle sosetta.. - ...........
pari taimellista tomaatteja pitää säilöä??????????????????? montako metriä korkeiksi puiksi ne ovat oikein kasvaneet??
no joka tapauksessa vähän vaihtelua tuon edellisen kirjoittajan pakastusohjeen lisäksi: voit myös kuivattaa osan tomaateista uunissa ja säilöä öljyyn eli suunnilleen sama kuin auringossa kuivatut tomaatit mutta tässä tapauksessa uunissa. mausteitakin voi lisätä oman mielen mukaan. en nyt muista missä lämpötilassa kannattaa kuivattaa kun olen itse kuivannut vain auringossa mutta tarkka ohje löytynee googlella jos kiinnostaa. - sormet sekasi kämmenellä
meillä tehhään pitsakastiketta ylimääräsistä tomaateista. syksyllähän ei kaikki tomaatit kerkiä kypsyä, niin ne voi ottaa vihiriänäkin sisälle astiaan ja oottaa että ne kypsyy siinä. maku ei ole ulukona kypsyneen veronen, mutta kastikkeeseen nekin kelepaa.
tämmönen ohoje: kuorit niin kun kokkin kuuntelija kerto, ja halakase ja yritä saaha neste ja siemenet pois.
laita kattilaan ja keittele. kun sopivan paksusta lisää mausteet:
valkosipuli, suola, sokeri, oregano, basilika, mustapippuri tai tabasco. loraus öljyä.
jonku aikaa keittelet ja vähä jäähtyneenä sauvasekotat tai muullakonstin teet tasaseksi.
jos ei heti käytä pitää pakastaa.- Ohjeesta
Kerkesin jo omat tomaattini pakastaa soseeksi eikä ollut yhtään helppoa, kun ei ollut mitään ohjetta. Taidanpa tallentaa tämän ohjeen ensivuoteen sitten teen tompille uudet temput !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703