Sauna ja Reuma!?

Remicadella

Onko kokemuksia saunan vaikutuksesta Reumaan? Itselläni tauti on rauhoittunut Trexanilla ja remicadella.

Onko kokemuksia Trexanín ja Remicaden vähentämisestä taudin rauhoituttua!?

14

16202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että joillekin

sauna voi tehdä todella hyvää, mutta joillekin ei. tiheä saunominen ei siksi ole mielestäni hyväksi, koska reumassa on koko ajan olemassa pieni tai suuri tulehdus ja lämpö ei tee hyvää tulehdukselle noin suuressa määrin. Kyllähän se lihaksia rentouttaa...

• niver

sen verran on kokemusta tässä kesän aikana saunomisesta että yleensä kolotukset alkaa välittömästi löylyn oton jälkeen ja seuraavana yönä nukkuminen mahdotonta heräilen vähä väliä jomotuksiin (juilaisuihin).Minä sain nivelreuma diaknoosin tässä kevään kynnyksellä ja lääkityksenä salatzopyrini jonka kanssa ei muuten ainakaan vielä ole ollut ongelmia. Mutta kyllä kuitenkin aion saunoa onhan se sen väärti kun on ikänsä saunomisesta pitänyt.

• Saunalla

Jos tarvitsen saada itseni sairaaksi huomiseksi, se onnistuu. Ei muuta kuin tänään saunaan, ja kunnon löylyt, huomena ei evääkään kärsi liikauttaa. Siellä on punkan pohjalla pötköteltävä, ja että kivut on vertaansa vailla. Maailman paras keino hankkiutua pariksi seuraavaksi päiväksi oikein kipeääkin kipeämmäksi.

• pakko

on ollut jättää saunominen hitto mikä olo sen jälkeen.Valitettavaa sillä ennen reumaa saunoin kerran viikos mut nyt on jo 4 vuotta kun viimeks kävin bastus.Mulle on suositeltu avantouintia mut eeei helvetti kuka sinne uskaltaa.Mut ei olis ehkä enään reumaa muttei koko muijaakaan.Miten teil muilla vaikuttaako mieliala reumaan?Mulla se sen tekee.Onks reumalla aivot?Pirustako se sen tietää et mä stressaan tai joskus oon alamaissa.Sama juttu jos on flunssa niin kivut potensiin 2!

• Saunalla
        pakko kirjoitti:

on ollut jättää saunominen hitto mikä olo sen jälkeen.Valitettavaa sillä ennen reumaa saunoin kerran viikos mut nyt on jo 4 vuotta kun viimeks kävin bastus.Mulle on suositeltu avantouintia mut eeei helvetti kuka sinne uskaltaa.Mut ei olis ehkä enään reumaa muttei koko muijaakaan.Miten teil muilla vaikuttaako mieliala reumaan?Mulla se sen tekee.Onks reumalla aivot?Pirustako se sen tietää et mä stressaan tai joskus oon alamaissa.Sama juttu jos on flunssa niin kivut potensiin 2!

Ei vaikuta mieliala mun tautiin mitenkään. Mieliala yleensäkkin on korkealla. Masennus on hyvin hyvin vieras kulkija, joka yleensä ohittaa tämän torpan. Mun reuma taitaa olla aivoton. Mutta mun reumalla taitaa olla suu ja maha, kun ruoka on nro 1, joka on oleellinen taudin heilauttelija.

• silleen

selkärankareumaa sairastan ja pystyn ottaan pienet löylyt. yleensä 60-70 astetta ja alalauteilla istuskelen. ei mitään häikkää, mutta jos ottaa ärhäkät löylyt niin johan jotain, yöllä sen sitten saa tuta ja seuraavana päivänä.

• Nimetön

Toisilla tosiaan vaikuttaa sauna ns. huonolla tavalla. Itselläni en ole huomannut mitään vaikutusta. Eli seuraava yö ja päivä ihan normaali. Käyn saunassa n. 3-4 kertaa viikossa.

• Pike

Joo, kyllä mullakin on toi sauna viho viimeinen paikka mihin menen.Saunassa tulee olo, kun olisi aivan terve, ja nivelet kaikki kunnossa.Mutta annas olla seuraavana yönä, ja päivänä.Säryt ovat kovat ja nivelten toiminta todella heikkoa.
      Aina vaan toiset ei ymmärrä tätä, vaan suuttuvat kun kieltäydyn saunasta.Puolisonikin välillä aina murjottaa, kun joutuu käymään yksin pitkiä aikoja.Olen uhonnut muuttaa koko saunan vaatehuoneeksi, sitä ei tarvita.Suihku kerran päivässä riittää.Tulisin kyllä toimeen ilman saunaa vaikka loppu iän.En ole koskaan oikeastaan nauttinut siitä ennen reumaakaan.Alin laude aina ollut mieluisin paikka.

• annirai

Saunon joskus jopa kolmekin kertaa viikossa.Joskus kun kolottaa jälkeenpäin mietin että johtuukohan tämä löylyistä.Mutta vaikka en saunoisi kuukauteen niin siltikkin kolottaa.Joten en siltikkään niitä yhdistä toisiinsa.Kuitenkin jos on tulehtuneet nivelet ei niitä kannata kuumentaa suotta.Viihdyn lämmössä en kuumassa.Kokeilla kannattaa myös kylmää suihkua löylyn jälkeen niin se avanto se olisi poikaa..

• Pike
        annirai kirjoitti:

Saunon joskus jopa kolmekin kertaa viikossa.Joskus kun kolottaa jälkeenpäin mietin että johtuukohan tämä löylyistä.Mutta vaikka en saunoisi kuukauteen niin siltikkin kolottaa.Joten en siltikkään niitä yhdistä toisiinsa.Kuitenkin jos on tulehtuneet nivelet ei niitä kannata kuumentaa suotta.Viihdyn lämmössä en kuumassa.Kokeilla kannattaa myös kylmää suihkua löylyn jälkeen niin se avanto se olisi poikaa..

En voisi ajatellakkaan meneväni avantoon tai yleensäkään uimaan, jos vesi ei ole reilusti yli 20-asteista.Minulla vaivaa tuo valkosormisuus myös.Paleltaa vimmastusti usein vaikka olisi kuinka lämmintä.Tulee sellainen olo että syväjäätyy, kädet menee ihan sinisiksi ja kylmiksi.Oikein pelolla odottaa taas kylmää syksyä, ja talvea.Avanto-uinnin kyllä kerrotaan tekevän hyvää reumalle.Mene kokeilemaan.Ei kuulemma ole paha juttu, kun kesän jälkeen vaan käy aina säännöllisesti läpi talvenkin.Olo kuulemma sen jälkeen mitä mahtavin.

• viivi

Sama täällä! Aivan kamala moka saunoa.Kipuilua siitä seuraa pomminvarmasti hyvinäkin aikoina ja huonoina ei tahdo päästä sängystä ylös millään.
        Sama vaikutus auringossa makoilulla. Ja kun vaan tietäis miksi??!!Samaa pottuilua itsekin kuulen:joko sä nyt meet löylystä...

• Mirjami2

saunoon 2-4 kertaan viikossa, eikä ole mitään huonoa vaikutusta. Pikemminkin päinvastoin. Yleensä kun saunaan menen ja jalkojani särkee niin säryt, kivut helpottavat saunassa, eikä seuraavanakaan päivänä ole mitään kipuja.
      Saunan vaikutus reumaatikoille, on ihan yksilöllinen juttu kuten kylmyyksin. Itse en voi sietää kylmyyttä ja talvisin melkein asun saunassa.

• kommenttia

Sulla taitaa olla tämä sama kysymys kaksi kertaa. Luepa siltä. Laitoinkin jo että Remicadea ei vähennetä, koska annetaan painon mukaan ja Trexanista et pääse eroon, koska sen on pakko kulkea Remicaden kanssa.
        Mitä tulee saunaan. Kannattaa koittaa reumalääkärini konstia, josta sain ainakin helpotusta. Pitäkää saunassa ollessa jalat kylmässä vedessä. Talvella käytin lunta jalkojen alla lauteilla. Muuten toimi. En ollut niin kipeä seuraavana päivänä.
        Nykyisin olen biologisten lääkekäyttäjien ryhmässä ja juoksen uin ja saunon miten huvittaa. Enpä edes muistanut enää tuota saunajuttua.

• jenni^

Reumaa olen sairastanut kahdeksan vuotta ja näiden vuosien aikana olen huomannut sen, että sauna auttaa minun nivelkipuihini erinomaisesti, kun sitten taas kylmä aiheuttaa välillä isostikin tuskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe