Kiikarissa olisi vm. -98 oleva Mazda Familia 2,0 Diesel 4-ov., ajettu n. 180 000 km. Onko kellään kokemuksia? Kone on kaiketi ihan perinteinen wanhan ajan dieseli ilman turboja sun muita hilavitkuttimia, kuluttaako nykyvehkeisiin verrattuna rutosti enemmän polttoainetta? Riittääkö lämpö talvella, onko muita ongelmia?
Familia Diesel?
3
355
Vastaukset
- pyllynreikä
Mulla oli joskus vuoden -98 mallinen Familia diesel, ostin käytettynä noin 105tkm:iä ajettuna ja ajelin sillä nelisen kuukautta ja noin 10tkm:iä.
Auto toimi tuon välin moitteettomasti. Turboton dieselihän ei ole mikään raketti paikaltaan kiihdytettäessä, mutta rauhallisella ajotyylillä sillä pärjäilee mainiosti.
Kulutus varmaan jonkin verran suurempi kuin nykyaikaisilla dieseleillä, muttei kuitenkaan tolkuton.
Merkkihuollot on muistaakseni kymppitonnin välein ja ovat kalliita, mutta eihän niihin kannata autoa viedäkään.
Turbottomassa koneessa ei ole luonnollisestikaan turbon hajoamis vaaraa, eikä ole niin arka käyttövirheille. - Peeku
Rakkaalla vaimollani ollut nyt vuoden samanvuotinen diesel. 120000 km ajettuna ostettiin nyt 165000 km. Varsinaisia vikoja ei ole ollut kerran lasinpyyhkiän nivel hyppäs lomareissulla paikaltaa,vei minulta 15 min ei kuluja. Ei ole liianlämmin mutta kuiteski volkkaria lämpimämpi. Kulutus oli kesälomareissulla n 5 l työmatkaajossa 5,5-6 talvirajoituksilla pysyttelee myös 6 pinnassa. Ajettavuudeltaan hakkaa oman 1,5 bensafamilian 10/6. Saattaa osansa olla renkaillakin dieselissä 185-65-14 bensamallissa 165-80-13. Vaimo tykkää kuulemma autostaan,minä oisin laittanu skodan fabia dieselin jos ois noin paljon ajoja. Vaimon ed. auto oli E carina diesel ja kulkee aikalailla samaan tahtiin kaarinan kans.
- JanneMasa
Voit hyvillä mielin ostaa sen auton, jos et vielä ole ostanut - hyvä auto on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713919- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191134Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026