Iso kasa käteistä

..........

Isojen kauppojen johdosta käsissäni on kohta iso kasa seteleitä. Eihän pankki peri maksua kun talletan tämän summan omalle tililleni? Entä jos kaveri vie puolestani rahat pankkiin ja laittaa ne mun tililleni?

9

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihtorin

      Hanki ne rahat nyt ensin, ei tuolla järjellä voi olla mitenkään rahaa kuin viimeinen sossu avustus.

      Harvoin näin kirjoitan,
      mutta oli se kysymys sen tapainen, ettei muuten voi vastata.

      Paljastit asiasi kertomalla että on paljon rahaa, vai mitä on paljon 100 €uroako.
      kukaan ei ole antanut isoja summia rahana,
      kukaan ei ole myös ottanut summia vastaan.

      On tietysti monia riskejäkin viedä pankkiin omalle tilille rahaa.
      Mutta kerro nyt ensin mistä se on tullut, niin kerron riskeistä.
      Tänään ovat pankit jo kiinni, kun vastaan.

      • alkup

        Onpas vaikeaa. Auto on myyty ja 16 kpl violetinpunertavia seteleitä on käsissä. Joko nyt kerrot vastauksen suuressa viisaudessasi?


    • tilille

      Vie vaan tilille, mutta aiheutat epäilyjä rahanpesusta, huumeiden myynnistä tai prostituutiosta. Siksi olisi selvempää hoitaa tuollaiset myynnit tilin kautta.

      • alkup

        .. en vieläkään ole saanut, eli maksaako se, tai maksaako se jos vie toisen tilille.

        Mites muuten yksityisten välinen autokauppa sitten paremmin hoituisi, shekeillä pelatessa kun on riskinsä siinäkin ja nettimaksuissakin lienee usealla yläraja.


      • pankkiin
        alkup kirjoitti:

        .. en vieläkään ole saanut, eli maksaako se, tai maksaako se jos vie toisen tilille.

        Mites muuten yksityisten välinen autokauppa sitten paremmin hoituisi, shekeillä pelatessa kun on riskinsä siinäkin ja nettimaksuissakin lienee usealla yläraja.

        kysy pankista urpo!
        jos on muka paljon rahaa niin mitä se yks femma kuluja tekee urpo.


      • alkup
        pankkiin kirjoitti:

        kysy pankista urpo!
        jos on muka paljon rahaa niin mitä se yks femma kuluja tekee urpo.

        Mulla ei ole rahaa kuin 8k€ ja siitä jo revitään peliverkkarit ihan täysin. Ei oikeasti noin pienestä summasta kannata olla kateellinen.

        Enkä halua maksaa viittä euroa tms. turhasta, vaikkei se nyt paljon tuossa tunnukaan.


      • laittaminen
        alkup kirjoitti:

        Mulla ei ole rahaa kuin 8k€ ja siitä jo revitään peliverkkarit ihan täysin. Ei oikeasti noin pienestä summasta kannata olla kateellinen.

        Enkä halua maksaa viittä euroa tms. turhasta, vaikkei se nyt paljon tuossa tunnukaan.

        Omalle tilille laittaminen on ilmaista, mutta toisen tilille ei. Itse olemme hätätilanteissa sisareni kanssa tehneet pieniä käteispanoja toistemme tilille, ikään-kuin-omalle-tilille, mutta se ei varmaan onnistu, jos kyseessä iso summa, henkilöllisyystodistusta voidaan kysyä. Jos maksat laskun toisen tilille käteisellä, se voi maksaa 10€. Mutta tilanteessasi varmaan tärkeintä on saada rahat mahdollisimman nopeasti tilille, ovat siellä ehkä varmemmassa turvassa, kuin jossain omassa taskussa tai vielä paahempaa, jonkun kaverin taskussa.


      • mitään
        laittaminen kirjoitti:

        Omalle tilille laittaminen on ilmaista, mutta toisen tilille ei. Itse olemme hätätilanteissa sisareni kanssa tehneet pieniä käteispanoja toistemme tilille, ikään-kuin-omalle-tilille, mutta se ei varmaan onnistu, jos kyseessä iso summa, henkilöllisyystodistusta voidaan kysyä. Jos maksat laskun toisen tilille käteisellä, se voi maksaa 10€. Mutta tilanteessasi varmaan tärkeintä on saada rahat mahdollisimman nopeasti tilille, ovat siellä ehkä varmemmassa turvassa, kuin jossain omassa taskussa tai vielä paahempaa, jonkun kaverin taskussa.

        Ota vielä kauppakirja mukaan, niin sinua ei edes epäillä mistään.


      • urpotar
        alkup kirjoitti:

        .. en vieläkään ole saanut, eli maksaako se, tai maksaako se jos vie toisen tilille.

        Mites muuten yksityisten välinen autokauppa sitten paremmin hoituisi, shekeillä pelatessa kun on riskinsä siinäkin ja nettimaksuissakin lienee usealla yläraja.

        Pankkien varmennetut sekit eli pankkivekselit ovat ihan turvallisia myös yksityisten välisessä kaupankäynnissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe