Partiojohtajan peruskurssi

maahinen88

Tietääkö kukaan mitään osoittetta netissä tai muuta tietolähdettä jossa kerrottaisiin pj-kurssista. Lupasin tehdä lukioni rehtorille selvityksen, soveltuisiko pj-kurssi kurssiksi, josta saisi lukioon suoritusmerkinnän. Olen googlen avulla etsinyt tietoa kurssin sisällöstä ja muusta sellaisesta, mutta en ole oikeastaan löytänyt mitään. Olen joskus kuullut, että jossakin lukiossa kurssista saisi jo merkinnän. Onko kellään tietoa, missä lukiossa näin toimittaisiin? Eli kaiki, HELP!!

7

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marko__

Moi! Tuossa on SP:n sivuilta löytyvä pj-kurssin kurssiseloste, se on ainakin varsin kattava ja tiivis.. :)

http://vasara.vhoy.fi/sp/mp_tiedostot/PJperuskoulut.pdf

En nyt muista tuota lukiojuttua, mutta kovasti miäkin muistelen, että siitä jossain lukioissa olisi niitä vapaaehtoisia opintoja hyväksytty. Jos ei muualta tietoa löydy, niin kannattaa kysäistä piiritoimistolta tai SP:n infosta, mailiosoite löytyy osoitteesta www.partio.fi.

• maahinen88

Kiitos paljon avusta. Tuo minkä osoitteen annoit oli hyvä seloste. Sellasta en vaan googlettamalla onnistunut löytämään. Mutta vielä jos joku tietäisi niitä lukioita missä saa kurssimerkinnän?

• mä sain tosin amiksessa 2ov, pj-kurssi vastaa kahta opintoviikkoa ja siitä saa todistuksen ja ainakin meillä lahessa saa lukioissa kursseja hyväksluettua, mut ne tarttee anoo, ja osas on viel se et tarttee olla ollu 5vuotta aktiivisena, ja meillä lpkj tai siihteri kirjottaa suosituksen siitä, et mitä sun partio ura on pitäny sisällää..

• shjallis
        zhann kirjoitti:

mä sain tosin amiksessa 2ov, pj-kurssi vastaa kahta opintoviikkoa ja siitä saa todistuksen ja ainakin meillä lahessa saa lukioissa kursseja hyväksluettua, mut ne tarttee anoo, ja osas on viel se et tarttee olla ollu 5vuotta aktiivisena, ja meillä lpkj tai siihteri kirjottaa suosituksen siitä, et mitä sun partio ura on pitäny sisällää..

Turun Klassikon lukio ja Lappeenrannan lyseon lukio ainakin suoraan hyväksyvät kaikki partiokurssit, joissa koulutetaan itseä (=PJ, VJ, LJ, Akela, Sampo, VAltermanni yms.)

• pj04

Sain Mäntän lukiosta yhden kurssin. Ei tarvinnut kuin näyttää kurssitodistus.

• ^^^^

Mun pj-kurssilla olleet hämeenlinnalaiset sanoi, että he saavat siitä lukion kurssin.

• maahinen88

kiitos kaikille vastanneille. Selvitys meni rehtorille ja joskus helmikuun tietämillä tulee ehkä palautetta siitä, että onko toivoakaan saada kurssia meidän lukioomme. Rehtori ei halua tehdä päätöstä yksin, eli hän vie asian johonkin korkeammalle tasolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      50
      5184
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      30
      2176
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      109
      2147
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      119
      1877
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1829
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1750
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1174
    8. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      254
      1121
    9. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      48
      1021
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      951
    Aihe