Vanhassa suhteessani ei existä juurikaan puhuttu, ja heidän kanssaan ei oltu missään tekemisissä, korkeintaan moikattiin jos sattui näkemään jossain. Nyt on tullut sopeutumisongelmia, kun miesystäväni on hyvissä väleissä exiensä kanssa, varsinkin yhden kanssa. Ensin kykenin olemaan suvaitsevainen enkä antanut mustasukkaisuudelle valtaa, mutta nyt paloi käämit kun kuulin että exän kanssa ollaan käyty kaupungilla shoppailemassa ja ravintolassa syömässä. Joo, voihan kaverit tehdä noin mutta mielestäni on täysin eri kun kyseessä on ex-nainen! Mies vakuuttaa ettei heidän välillään ole yhtikäs mitään, suhde alunperin loppuikin siihen että kummatkin huomasi olevansa parisuhteessa enemmänkin kuin sisko ja veli. Olisiko teistä kuitenkin ihan ok että eksän kanssa lounastetaan ja hänelle ostetaan synttärilahjaa yms? Ehkä vika on minussa, mutta tuo kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Ainakin kun vertaan itseni ja minun eksieni väleihin. Mies tietää etten pidä siitä että hän on ystävä exänsä kanssa, vaikka sen sallinkin ja hyväksyn. Onko minulla kuitenkin oikeus vaatia ettei hän olisi niin paljon tekemisissä exän kanssa, kun tuollainen asetelma saa pääni sekaisin? Kyllä mieskin on myöntänyt että olisi kai mustasukkainen jos minä tapailisin eksiäni.
Kuinka paljon olet tekemisissä exän/exien kanssa?
12
2124
Vastaukset
- Freespoken
Sinulle vastataan todennäköisesti, että on täysin ok ja täysin normaalia olla exän kanssa kaveri ja lounastaa yms.. Mutta minun mielestäni kaikkea vain kohtuudella.
Itse olen samassa tilanteessa. Mieheni parhaita kavereita ovat hänen exänsä. Liian läheinen yhteydenpito on minusta kuitenkin jo rasittavaa. En pidä edes omiin ystäviini niin usein yhteyttä kun hän exiinsä. Jatkuvaa soittelua ja tekstiviestiä "mitä kuuluu?" (->ihan kun kuuluisi jotenkin kummempaa kuin 3 päivää aiemmin)
Yritä sietää asiaa kohtuudella. Tottakai heillä on oikeus nähdä ja viettää aikaa yhdessä (ja sinulla tietää asiasta etukäteen ei vasta jälkikäteen). Kohteliasta heiltä olisi ottaa sinut mukaan silloin tällöin - haluaahan hän varmasti esitellä elämänsä rakkauden myös tälle exälleen.. Ja jos se kerran on täysin 100% kaveruutta, niin kyllähän silloin voisi viettää aikaa kolmistaankin. - tuollainen
Olen juuri tuollainen kuvailemasi ex-tyttöystävä. Voin vakuuttaa että ex-avomieheni uudella tyttöystävällä ei ole mitään syytä epäillä että jotain sellaista on tapahtunut, tapahtuu tai tulee tapahtumaan mistä hän voisi pahastua.
Olen onnellinen exäni uudesta suhteesta, toivon kaikkea hyvää, varsinkin hänelle (koska hän on rakas ystäväni), ja ihan koko suhteelle.
Olen yrittänyt, ja exäni myös että me naiset joskus tapaisimme, niin hälvenisi toiselta puolelta ne ihan aiheettomat pelot ja epäilykset. Toivon parasta että näin käy...
Kun kerran olemme eronneet ja todenneet olevan kuin sisko ja sen veli, niin eipä se lempi enään siitä uudelleen roihahda.
Kaikki naiset, ja miehetkin! Jos tiedätte ystävänne olevan ko. tilanteessa, rohkaiskaa häntä tapaamaan tuo ex, se saattaisi monta asiaa muuttaa, siihen parempaan suuntaan.- Freespoken
Pelottavaa. Sinä voit olla juuri se ex joka aiheuttaa suhteemme lähes kaikki riidat..
Itseäni vituttaa exän yllättävät vierailut kaupunkiin, ei koskaan varoitusajalla. Näistä johtuen emme vieläkään ole tavanneet (6kk seurustelua). Olen hyvin syvästi epäillyt poikaystäväni rehellisyyttä näiden tapaamisten järjestelyssä - kyllä hän olisi onnistunut tapaamisen järjestämään jos olisi halunnut, ovat kuitenkin useasti tavanneet exänsä kanssa seurusteluaikanamme.
Ehkä poikaystäväni häpeää minua tai pelkää miten käyttäydyn.. mutta ei ainakaan auta tilannettamme mustasukkaisuuden osalta.
Sen takia heidän suhteensa tuntuu minusta väärältä. Eivät he toisiaan takaisin halua, mutta jotain siinä on. Haluaisin nähdä, että he ovat vain ystäviä ja näyttää, että minä olen hänen elämänsä nainen nyt ja tulevaisuudessa.
Olen itse myös kaikesta huolimatta tällainen ex, mutta kiva ja (liiankin) ymmärtäväinen. Entiseni seurustelee mustasukkaisen tytön kanssa joka ei halua meidän olevan missään tekemisissä. Olen vähentänyt yhteydenpitomme minimiin (1krt / 3kk puhelinsoitto). Käsittääkseni nykyinen ei tätäkään hyväksy.. eli minä olen hirviö ex hänen mielestään.
Luulen, että pelkona minulla ja muilla existä mustasukkaisuutta tuntevalla on pelko omasta tilanteesta. Se ex on kuitenkin ollut elämän nainen, ykkönen - mahdollisesti pitkänkin aikaa. Oman itsensä ja entisen suhteuttaminen tärkeysjärjestykseen olisi sitten puolison tehtävä. Haluaisin kerrankin kuulla, että minä olen tärkeämpi kuin entinen mieheni elämässä.. mutta ei hän ole voinut näitä sanoja sanoa.
(joskus asiaa kysyin, niin vastaus oli "en voi laittaa ihmisiä järjestykseen"). - tuollainen
Freespoken kirjoitti:
Pelottavaa. Sinä voit olla juuri se ex joka aiheuttaa suhteemme lähes kaikki riidat..
Itseäni vituttaa exän yllättävät vierailut kaupunkiin, ei koskaan varoitusajalla. Näistä johtuen emme vieläkään ole tavanneet (6kk seurustelua). Olen hyvin syvästi epäillyt poikaystäväni rehellisyyttä näiden tapaamisten järjestelyssä - kyllä hän olisi onnistunut tapaamisen järjestämään jos olisi halunnut, ovat kuitenkin useasti tavanneet exänsä kanssa seurusteluaikanamme.
Ehkä poikaystäväni häpeää minua tai pelkää miten käyttäydyn.. mutta ei ainakaan auta tilannettamme mustasukkaisuuden osalta.
Sen takia heidän suhteensa tuntuu minusta väärältä. Eivät he toisiaan takaisin halua, mutta jotain siinä on. Haluaisin nähdä, että he ovat vain ystäviä ja näyttää, että minä olen hänen elämänsä nainen nyt ja tulevaisuudessa.
Olen itse myös kaikesta huolimatta tällainen ex, mutta kiva ja (liiankin) ymmärtäväinen. Entiseni seurustelee mustasukkaisen tytön kanssa joka ei halua meidän olevan missään tekemisissä. Olen vähentänyt yhteydenpitomme minimiin (1krt / 3kk puhelinsoitto). Käsittääkseni nykyinen ei tätäkään hyväksy.. eli minä olen hirviö ex hänen mielestään.
Luulen, että pelkona minulla ja muilla existä mustasukkaisuutta tuntevalla on pelko omasta tilanteesta. Se ex on kuitenkin ollut elämän nainen, ykkönen - mahdollisesti pitkänkin aikaa. Oman itsensä ja entisen suhteuttaminen tärkeysjärjestykseen olisi sitten puolison tehtävä. Haluaisin kerrankin kuulla, että minä olen tärkeämpi kuin entinen mieheni elämässä.. mutta ei hän ole voinut näitä sanoja sanoa.
(joskus asiaa kysyin, niin vastaus oli "en voi laittaa ihmisiä järjestykseen").En asu exän kanssa samassa kaupungissa, mutta hänen nykyisensä asuu minun kanssa samassa kaupungissa :)
Tavataan tiettyjen syiden takia melko säännöllisesti, mutta ei kovin pitkäaikaisesti. Ja exäni myös haluaisi että me naiset tavataan, on uudelle sitä useasti ehdottanutkin.
En soittele (eikä hänkään) edes joka viikko, mutta joskus kun on asiaa niin vaikka usemman kerran viikossa.
Ja en usko että minä olin se "elämän nainen", voisin melkein arvata että nykyinen on!
- Haba
Yhden kanssa tekstailen ja joskus harvoin kyselen mailitse kuulumisia joltain.
- make
Tervehdin jos näen entisiäni. Joittenkin kanssa soitellaan. Siinä se, odotan samaa myös tyttöystävältä.
- :-)
lounastetaan, ostan synttärilahjan ja muutenkin kahvitellaan n.2-3krt/vk exäni kanssa, todellakin kumpainenkin ystävyyspohjalta. niin ja otetaanhan me drinkkiä plus tämänhetkinen mieheni.
Tosin meillä kaksi yhteistä lasta, jonka takia tiivis yhteydenpito. Nykyistä miestäni se ei häiritse, ei kai pidä häntä uhkana.
Luulen että näin on kaikille parempi, mutta totta kai se pitää olla puhdasta ystävyyttä. itse en osaa olla nykyisen entisille mustis (joita sentäs 7kpl, itsellä ollut vain tuo yksi)) koska ajattelen juuri niistä samalla mielellä. oonkohan liian sinisilmäinen?? hahaa ;-) - SIITÄ,ETTÄ
ONKO HÄN VALMIS ESITTELEMÄÄN SINUT TÄLLE EXÄLLE? VOITTEKO MENNÄ YHDESSÄ RAVINTOLAAN SYÖMÄÄN KAIKKI KOLME? JOS EI,JUTUSSA ON MÄTÄÄ.
- Eetu
Siihen vanhaan malliin,missä omasit terveen itsetunnon. Shoppailu ja syömässä käyminen eivät ole sinulta pois. Ymmärrän hyvin,että olet epäluuloinen,mutta turhaan ja keskustelkaa vielä asioista.
- ex on ex,
Hahhhah.. Että ystävinä exän kanssa shoppailemassa ja syömässä.. joopa joo. Kyllä jotain on vialla sillon jos exän kans aletaan tapailemaan kahdestaan. Niin niin ystäviä ollaan. Sinä nainen siellä kokeile samaa ja lähe shoppaileen miespuolisten kavereiden kanssa ja mene syömään heidän kanssa kahdestaan. Jos hän välittää sinusta niin saattaa huomioida aika nopeestikin tuon ystävyytesi. Hitsi että ihmiset voi olla sinisilmäisiä.
- Sini
ex on ex, kirjoitti:
Hahhhah.. Että ystävinä exän kanssa shoppailemassa ja syömässä.. joopa joo. Kyllä jotain on vialla sillon jos exän kans aletaan tapailemaan kahdestaan. Niin niin ystäviä ollaan. Sinä nainen siellä kokeile samaa ja lähe shoppaileen miespuolisten kavereiden kanssa ja mene syömään heidän kanssa kahdestaan. Jos hän välittää sinusta niin saattaa huomioida aika nopeestikin tuon ystävyytesi. Hitsi että ihmiset voi olla sinisilmäisiä.
En ymmärrä miksi minun pitäisi tutustua poikaystäväni exään. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos he joskus käyvät kahvilla tms on se minulle ok kunhan asioista puhutaan avoimesti eikä tämä henkilö ole osa MEIDÄN elämäämme. on väärin jos uudessa suhteessa pitää keskittyä johonkin exään liittyviin asioihin. Salailussakin on aina jotain hälyttävää. Kyllä nykyisen tunteet täytyy otta exän tunteita enemmän huomioon ja tottakai täytyy olla sitä mieltä että nykyinen on tärkeämpi kuin ex! Valitettavasti se on useimmiten niin että siitä puhe mistä puute..niin ja exät hankkikaa uusi poikaystävä ja keskittykää omaan elämäänne :)
- omituista
...Ei minustakaan kivalta tuntuisi jos mieheni tekis tuollaista. Siis voihan olla että se on vaan sisar/veli juttua mutta silti... Eikö sen pitäs mennä niin että oman kullan kans käydään shoppailemassa ja syömässa eikä ekskullan kans. Täällä on jo kirjoitettu että eksien ja nykyisten pitäs tutustua mutta mä sanoisin ainakin että kiitos mutta ei kiitos!!!!!! Kyl mäkin moikkailen eksiäni jos vahingossa nähdään mutta että syömaan ja shoppailemaan... Ei tulis pieneen mieleenkään, ei niinku vois vähempää kiinnostaa. Ne jutut on tehty sillon kun on seurusteltu. Jos sitä ollaan niin hyvää pataa että jälkeenpäinkin voi harrastella (usein) yhdessäolemista niin miks sitä sitten on erottu? Sit vielä semmonen juttu että kun on olemassa monenlaisia suhteita, kuten esim ns "sisar/veli" (!?!?!) suhteita ja sit semmosia suhteita joissa seksi on tärkeintä niin kyl mä mieluummin valitsisin tuon sisar/veli suhteen... Jos ajattelee sillee että sen toisen kans on loppu elämänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733