Sheriffin tehtävä?

Antiletadantti

"Kehotan kaikkia kirjoittajia toisten nimimerkkien kunnioittamiseen. Toisten nimimerkkien uskon ja sieluntilan arviointi ei ole otsikon mukaista keskustelua. Joidenkin nimimerkkien kielenkäyttö toisista kirjoittajista on sopivuuden rajamailla.

Mikäli sellaista jatkossa esiintyy, tulen seuraamaan tarkasti ja alan poistamaan sinänsä kelvollisiakin kirjoituksia, jotka jotenkin sopimattomasti puuttuvat toisten persoonaan.

Hyvien tapojen mukaisessa keskustelussa on kyllin liikkumavaraa mielipiteenvaihdossa.

Viihtyisiä hetkiä sivistyneen keskustelun merkeissä."

Onko niin, että tämä suom24-lestadiolaisfoorumi on suljettu kaikilta muilta kuin esikoislestadiolaisilta? Vapaata keskustelua ei sallita, kaikki, asiallisetkin kritiikit poistetaan esikoislestadiolaisen sheriffin toimesta! Miksi eivät esikoislestadiolaiset pohdi näitä syntyjä syviä omissa seuroissaan? Vai onko sielläkin yhtä ankara sensuuri kuin tässä foorumissa? Epäkohdat vaietaan hautaan asti? Eikös es. lestoilla ollut joku oma, suljettu ruukku-foorumi? eikö se enää toimi?

11

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehtävä on pitää keskustelu aisoissa. Sen tulen tekemään. Kenenkään ei tarvitse paljastaa taustaansa osallistuessaan keskusteluun. Ehkä olisikin parempi, ettei kukaan julkaisisi. Palsta ei ole suljettu, muulta, kuin asiattomuuksilta.

      • Leeviläinen

        "Tehtävä on pitää keskustelu aisoissa. Sen tulen tekemään. Kenenkään ei tarvitse paljastaa taustaansa osallistuessaan keskusteluun. Ehkä olisikin parempi, ettei kukaan julkaisisi. Palsta ei ole suljettu, muulta, kuin asiattomuuksilta."

        Ja leeviläisiltä? Onko palsta suljettu myös toisin ajattelijoilta, vihne? Sivistyneessä maailmassa sitä kutsutaan sensuuriksi! Oletko sattunut koskaan kuulemaan moista termiä? Ja kerrohan, mitä ne asiattomuudet ovat? Eriäviä mielipiteitä esikoislestadiolaisuudesta? Ja ne sensuroidaan toimestasi?


    • admata.

      Tätä johtopäätöstä:

      vihne kirjoitti:
      "alan poistamaan sinänsä kelvollisiakin kirjoituksia, jotka jotenkin sopimattomasti puuttuvat toisten persoonaan."

      Johon kommentoit:
      "Onko niin, että tämä suom24-lestadiolaisfoorumi on suljettu kaikilta muilta kuin esikoislestadiolaisilta? Vapaata keskustelua ei sallita, kaikki, asiallisetkin kritiikit poistetaan esikoislestadiolaisen sheriffin toimesta! "

      Miten ihmeessä saat yhdistettyä toisen kirjoittelijan asiattoman arvostelun poistamisen sensuriin?

      Keskustelun säännöissä todetaan ettei keskusteluissa saa:
      " Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista"

      Onhan sinänsä sääli, jos muutoin asiallinen keskustelu joudutaan poistamaan sen vuoksi että se sisältää myös tuota "asiatonta ja loukkaavaa kommenttia" muista kirjoittelijoista... Ei siinä ole sensuurista kysymys, vaan ylläpidon laatimista säännöistä.

      • Leeviläinen

        Sietää hämmästelläkkin, jopa kummastella esikoislestadiolaisen sheriffin logiikkaa! Asiattomuudet ja herjat toki tulee poistaa, mutta sheriffi esiintuo liikaa sekä omaa persoonansa, että omaa ajatusmaailmaansa! Onko niin, että tällä foorumilla ei sallita mitään poikkeavaa kommenttia? Vain ylistystä ja aina samaa raamatunlauseiden kopiointia kysymykseen kuin kysymykseen? Luulisi sinunkin, joka jopa kuvallasi olet profiilisi varustanut, ymmärtävän, että tällaisissa julkisissa foorumeissa keskustelu ei voi pysyä asiallisella tasolla, mitattakoon sitä lestadiolaisen tahi maailman ihmisen silmin? Ja kerrotko vielä mikä on se asiallinen keskustelu? Lestadiolaisten raamatunlaudseiden toistoa ja korulausehyminää? Kaikella rakkaudella!


      • admata.
        Leeviläinen kirjoitti:

        Sietää hämmästelläkkin, jopa kummastella esikoislestadiolaisen sheriffin logiikkaa! Asiattomuudet ja herjat toki tulee poistaa, mutta sheriffi esiintuo liikaa sekä omaa persoonansa, että omaa ajatusmaailmaansa! Onko niin, että tällä foorumilla ei sallita mitään poikkeavaa kommenttia? Vain ylistystä ja aina samaa raamatunlauseiden kopiointia kysymykseen kuin kysymykseen? Luulisi sinunkin, joka jopa kuvallasi olet profiilisi varustanut, ymmärtävän, että tällaisissa julkisissa foorumeissa keskustelu ei voi pysyä asiallisella tasolla, mitattakoon sitä lestadiolaisen tahi maailman ihmisen silmin? Ja kerrotko vielä mikä on se asiallinen keskustelu? Lestadiolaisten raamatunlaudseiden toistoa ja korulausehyminää? Kaikella rakkaudella!

        >>
        Luulisi sinunkin, joka jopa kuvallasi olet profiilisi varustanut, ymmärtävän, että tällaisissa julkisissa foorumeissa keskustelu ei voi pysyä asiallisella tasolla, mitattakoon sitä lestadiolaisen tahi maailman ihmisen silmin?
        >>

        Sheriffin tehtävä on pitää keskustelu niin asiallisena kuin se on mahdollista. On totta ettei se ole helppoa anonyymipalstoilla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta ketään asiattomuuteen tai kirjoittelemaan pilkaten ohi palstan aiheen.

        Kun kerran tunnustat että palstan siistinä pito on vaikeaa, niin voisit omalta osaltasi yrittää tehdä siitä hieman helpomman ja lopettaa tyhjänpäiväisen sheriffin haukkumisen;)

        >>
        Ja kerrotko vielä mikä on se asiallinen keskustelu?
        >>

        Laaja kysymys. Yritä seurata näitä, niin siitä se lähtee:
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot


      • Leeviläinen
        admata. kirjoitti:

        >>
        Luulisi sinunkin, joka jopa kuvallasi olet profiilisi varustanut, ymmärtävän, että tällaisissa julkisissa foorumeissa keskustelu ei voi pysyä asiallisella tasolla, mitattakoon sitä lestadiolaisen tahi maailman ihmisen silmin?
        >>

        Sheriffin tehtävä on pitää keskustelu niin asiallisena kuin se on mahdollista. On totta ettei se ole helppoa anonyymipalstoilla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta ketään asiattomuuteen tai kirjoittelemaan pilkaten ohi palstan aiheen.

        Kun kerran tunnustat että palstan siistinä pito on vaikeaa, niin voisit omalta osaltasi yrittää tehdä siitä hieman helpomman ja lopettaa tyhjänpäiväisen sheriffin haukkumisen;)

        >>
        Ja kerrotko vielä mikä on se asiallinen keskustelu?
        >>

        Laaja kysymys. Yritä seurata näitä, niin siitä se lähtee:
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot

        "Sheriffin tehtävä on pitää keskustelu niin asiallisena kuin se on mahdollista. On totta ettei se ole helppoa anonyymipalstoilla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta ketään asiattomuuteen tai kirjoittelemaan pilkaten ohi palstan aiheen."

        Asiattomuudet ja niiden poiston ymmärrän, mutten eriävien mielipiteiden poistoa? Ja jos tarkoitat "anonyymipalstoilla"-kirjoittelevia nimimerkkejä, et sinäkään ole itsestäsi enempiä henkilötietoja antanut kuin kuvasi, josta rohkeudesta pisteet sinulle. Oletan, että täällä yksikään nimimerkki ei oikeita henkilötietojaan anna, en minä, et sinä eikä sheriffi vihnekään? Miksi sitten pitäisi kirjoittaa vain esikoislestadiolaisen ajatusmaailman mukaisesti? Eikö esikoislestadiolaisuus salli mitään vastaista kritiikkiä? Tai tämä oli turha kysymys, koska tiedän, ettei salli! Kaikella rakkaudella!


      • admata.
        Leeviläinen kirjoitti:

        "Sheriffin tehtävä on pitää keskustelu niin asiallisena kuin se on mahdollista. On totta ettei se ole helppoa anonyymipalstoilla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta ketään asiattomuuteen tai kirjoittelemaan pilkaten ohi palstan aiheen."

        Asiattomuudet ja niiden poiston ymmärrän, mutten eriävien mielipiteiden poistoa? Ja jos tarkoitat "anonyymipalstoilla"-kirjoittelevia nimimerkkejä, et sinäkään ole itsestäsi enempiä henkilötietoja antanut kuin kuvasi, josta rohkeudesta pisteet sinulle. Oletan, että täällä yksikään nimimerkki ei oikeita henkilötietojaan anna, en minä, et sinä eikä sheriffi vihnekään? Miksi sitten pitäisi kirjoittaa vain esikoislestadiolaisen ajatusmaailman mukaisesti? Eikö esikoislestadiolaisuus salli mitään vastaista kritiikkiä? Tai tämä oli turha kysymys, koska tiedän, ettei salli! Kaikella rakkaudella!

        >>
        Miksi sitten pitäisi kirjoittaa vain esikoislestadiolaisen ajatusmaailman mukaisesti? Eikö esikoislestadiolaisuus salli mitään vastaista kritiikkiä?
        >>

        Esikoisten kritiikinsietokyvystä en tiedä, mutta pidän melkoisen naurettavina väitteitä, joiden mukaan täällä ei sallittaisi eriäviä mielipiteitä tai lestadiolaisuuden (esikois tai muun) arvostelua. Jokainen voi lukea näitä avauksia ja havaita että melkoisen ankara arvostelu sallitaan. Eriävien mielipiteiden sensurointiväitteillä ei näiden olemassa olevien keskustelujen pohjalta kyllä paljoa uskottavuutta ole.

        Jos keskustelusi on poistettu, niin sinussahan ei itsessäsi ole tietenkään mitään syytä? Ei mitään muuta mahdollisuutta kuin sensuuri? Jotenkin epäilen... Koita välillä katsoa peiliin, niin mielessäsi asuva sensuurikin voi haihtua;)


      • Leeviläinen
        admata. kirjoitti:

        >>
        Miksi sitten pitäisi kirjoittaa vain esikoislestadiolaisen ajatusmaailman mukaisesti? Eikö esikoislestadiolaisuus salli mitään vastaista kritiikkiä?
        >>

        Esikoisten kritiikinsietokyvystä en tiedä, mutta pidän melkoisen naurettavina väitteitä, joiden mukaan täällä ei sallittaisi eriäviä mielipiteitä tai lestadiolaisuuden (esikois tai muun) arvostelua. Jokainen voi lukea näitä avauksia ja havaita että melkoisen ankara arvostelu sallitaan. Eriävien mielipiteiden sensurointiväitteillä ei näiden olemassa olevien keskustelujen pohjalta kyllä paljoa uskottavuutta ole.

        Jos keskustelusi on poistettu, niin sinussahan ei itsessäsi ole tietenkään mitään syytä? Ei mitään muuta mahdollisuutta kuin sensuuri? Jotenkin epäilen... Koita välillä katsoa peiliin, niin mielessäsi asuva sensuurikin voi haihtua;)

        "Jokainen voi lukea näitä avauksia ja havaita että melkoisen ankara arvostelu sallitaan. Eriävien mielipiteiden sensurointiväitteillä ei näiden olemassa olevien keskustelujen pohjalta kyllä paljoa uskottavuutta ole. Jos keskustelusi on poistettu, niin sinussahan ei itsessäsi ole tietenkään mitään syytä?"

        Jokainen joka ehtii lukea näitä avauksia...ennenkuin kapeakatseisen ajattelun omaava sheriffi ehtii poistaa avauksen (ennätys 28 s)! Syytäkö minussa? Toki on, mutta voiko syyksi tahi suureksi synniksi lukea sen, että nimimerkkini on "Leeviläinen"? Ja sehän ei sovi oikeaoppisen esikoislestadiolaisen ajatusmaailmaan! En tosin ole mikään uskonkiihkoilija, mutta lainasin nimimerkin jostakin lukemastani laestadiolaisuuden historiikista: ihan mukavalta tuntuva nimitys!


      • admata.
        Leeviläinen kirjoitti:

        "Jokainen voi lukea näitä avauksia ja havaita että melkoisen ankara arvostelu sallitaan. Eriävien mielipiteiden sensurointiväitteillä ei näiden olemassa olevien keskustelujen pohjalta kyllä paljoa uskottavuutta ole. Jos keskustelusi on poistettu, niin sinussahan ei itsessäsi ole tietenkään mitään syytä?"

        Jokainen joka ehtii lukea näitä avauksia...ennenkuin kapeakatseisen ajattelun omaava sheriffi ehtii poistaa avauksen (ennätys 28 s)! Syytäkö minussa? Toki on, mutta voiko syyksi tahi suureksi synniksi lukea sen, että nimimerkkini on "Leeviläinen"? Ja sehän ei sovi oikeaoppisen esikoislestadiolaisen ajatusmaailmaan! En tosin ole mikään uskonkiihkoilija, mutta lainasin nimimerkin jostakin lukemastani laestadiolaisuuden historiikista: ihan mukavalta tuntuva nimitys!

        ÄLÄ HÖPÖTÄ!


      • ;)))
        admata. kirjoitti:

        ÄLÄ HÖPÖTÄ!

        Erittäin esikoislestadiolaista, admata. Me sivustaseuranneet voimme vain todeta, että esikoisuutta ei saa arvostella, leimautumatta tai joutumatta selitetyksi itse "pahentuneeksi".


      • Tiedoksi
        ;))) kirjoitti:

        Erittäin esikoislestadiolaista, admata. Me sivustaseuranneet voimme vain todeta, että esikoisuutta ei saa arvostella, leimautumatta tai joutumatta selitetyksi itse "pahentuneeksi".

        -----------


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe