Rahapaja Moneta

Kyselijä

Mitä mieltä firmasta ja sen rahoista ?

28

12939

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammttitaito ei missään tapauksessa riitä varsinaisten keräilyrahojen kauppaamiseen, vaan kyseinen roskapaja on keskittynyt erilaisten hopeisten ja kultaisten klönttien kauppaamiseen aivan ufomaiseen hintaan. Lähes kaikkien näiden ns. mitaleiden jälleenmyyntiarvo on noin 20-30% ostohinnasta.

      Onhan toki hyvä että joku omalta osaltaan laittaa uusiokäyttöön kaivostoiminnan sivutuotteena syntyvää nykyisin lähes ongelmajätteeksi luokiteltavaa hopeaa, ja saa siitä vielä likimain 150 kertaisen kilohinnan.
      Kultaklöntit taas saa jokaiselta rahakauppiaalta likimain 50-70% halvemmalla tuon rahastuspajan hintaan verrattuna.

      • huono kokemus

        Olenpa erehtynyt tilaamaan yhden sarjan ja kalliiksi tuli. Oli muka oikeus myydä takaisin se samaan hintaan kun oli ostanut. Ja katin kontit ;) huijari koko yritys, aivan oikeasti. Enpä olisi uskonut että tuollaista kauppaa saa ylipäänsä käydä, huijata ihmisiä. No minua huijataan vain kerran ja kerron kyllä kaikille, että ei todellakaan kannata mitään siitä puljusta ostaa. Todella ovelaa se heidän kauppatyylinsä.

        Älkää hyvät ihmiset erehtykö..


    • Roman.Durak

      ....rahastusta. Lisäksi pellemäistä touhua: Jos tilaat jotain ja siitä tulee vahvistus niin homma on mennytkin arvonnaksi etkä saa lopulta mitään.

    • Siantuntija

      Katso esim www.huuto.net keskustelu keräily, tuolta saat vähän ammattilaisten mielipidettä.

      Jos haluat ostaa melkolailla arvotonta kamaa ylihintaan, niin Moneta on hyvä kohde siihen. Monetan rahoja saa kolikkoliikkeistä paljon halvemmalla kuin Monetalta tilatessa. Monetan myymät oikeat käyttökolikot (esim nyt myynnissä oleva 1 mk raha tsaarin ajalta) ovat myös n 4 kertaa kalliimpia kuin jos ostat kolikkoliikkeestä tai huutonetistä.

    • K. Olikko

      Hei!
      Olen ollut useamman vuoden ko. firman asiakas. Tosin nyt kun yrityksen kusetukset ovat vain pahentuneet, niin olen luopunut asiakkuudesta. Lähes kaikki, mitä Rahapaja Moneta myy, on ylihintaista. Hyviä esimerkkejä ovat ns. kultaeurojen ensilyönnit. Samoja kolikoita, joita ko. yritys kauppaa, voi ostaa netistä Euroopasta alle puoleen hintaan eli ero ei ole kuin n. 1.000 euroa/kolikko. Kuten sanoin, että lähes kaikki on ylihintaista, niin ostaja voi joutua odottamaan "sijoituksensa" arvonnousua useamman kymmenen vuotta...

      • moneta

        Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.


      • N.Uija
        moneta kirjoitti:

        Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

        - tutustu talon (Monetan) toimintatapaan, niin ymmärrät, minkätyyppisestä touhusta on kyse...Vain nuija on ko. firman asiakas...


      • hölmön hommaa
        N.Uija kirjoitti:

        - tutustu talon (Monetan) toimintatapaan, niin ymmärrät, minkätyyppisestä touhusta on kyse...Vain nuija on ko. firman asiakas...

        ns. kantapään kautta on tullut opittua, erästä sarjaa alko tilata, onneksi älys lopettaa kun oli tullut vasta muutama, nyt koittaa sitten päästä näistä eroon, sen oppi ettei tuolta enää koskaan mitään


      • Tyhmyydestä oppii...
        hölmön hommaa kirjoitti:

        ns. kantapään kautta on tullut opittua, erästä sarjaa alko tilata, onneksi älys lopettaa kun oli tullut vasta muutama, nyt koittaa sitten päästä näistä eroon, sen oppi ettei tuolta enää koskaan mitään

        - toivon, että kukaan ei menisi ko. kusetusfirman asiakkaaksi
        - voisko joku selvittää, miten ovatkin niin nokkelia, että keksivät tuotteilleen ihan älyttömät hinnat
        - osta nyt ja voit saada omasi pois valovuoden päästä...


      • onneton ;)
        Tyhmyydestä oppii... kirjoitti:

        - toivon, että kukaan ei menisi ko. kusetusfirman asiakkaaksi
        - voisko joku selvittää, miten ovatkin niin nokkelia, että keksivät tuotteilleen ihan älyttömät hinnat
        - osta nyt ja voit saada omasi pois valovuoden päästä...

        Miten tästä putiikista pääsee eroon, tarkoitan asiakkuudesta, kun aina tulee kolikoita ja kirjeitä, nyt oon alkanu vain tekeeen et laitan rahat takaisin,,,
        Esim tänään tuli raha ja eilen tuli postilta saapumisilmoitus, jossa lähettäjänä on moneta!! Arvaa vain haenko paketin,,,lähettää se posti sen takaisin, kun aika menee umpeen,,,

        Alkaa olla pieni riesa jo!!


      • osittain eroon päässyt : )
        onneton ;) kirjoitti:

        Miten tästä putiikista pääsee eroon, tarkoitan asiakkuudesta, kun aina tulee kolikoita ja kirjeitä, nyt oon alkanu vain tekeeen et laitan rahat takaisin,,,
        Esim tänään tuli raha ja eilen tuli postilta saapumisilmoitus, jossa lähettäjänä on moneta!! Arvaa vain haenko paketin,,,lähettää se posti sen takaisin, kun aika menee umpeen,,,

        Alkaa olla pieni riesa jo!!

        Minä menin ansaan ja tilasin vahingossa erikoiseurot sarjan (en lukenut pienellä kirjoitettua :)). Luulin tilanneeni sen mainoksen mukaisen 2 e hintaan 2 e, joka sitten loppujen lopuksi oli kai 8 euroa... No, en tajunnut että noita juhlaeuroja ei voi tilata yksittäin vaan sitoutuu kestotilaajaksi. Kun mulle tuli eka lähetys, soitin äimistyneenä asiakaspalveluun ja peruin lähetyksen ja palautin kolikot asiakaspalautuksena. Uusia lähetyksiä ei ole tullut, mutta mainospostista en ole päässyt eroon. Niitä tulee lähes viikottain.


      • Haksahtanut
        osittain eroon päässyt : ) kirjoitti:

        Minä menin ansaan ja tilasin vahingossa erikoiseurot sarjan (en lukenut pienellä kirjoitettua :)). Luulin tilanneeni sen mainoksen mukaisen 2 e hintaan 2 e, joka sitten loppujen lopuksi oli kai 8 euroa... No, en tajunnut että noita juhlaeuroja ei voi tilata yksittäin vaan sitoutuu kestotilaajaksi. Kun mulle tuli eka lähetys, soitin äimistyneenä asiakaspalveluun ja peruin lähetyksen ja palautin kolikot asiakaspalautuksena. Uusia lähetyksiä ei ole tullut, mutta mainospostista en ole päässyt eroon. Niitä tulee lähes viikottain.

        Moneta pettää ihmisiä.
        Lupaa ostaa takaisin sarjat.
        Ostavat vain ensimmäisen, muut jäävät kässiisi.
        Moneta ei ole rehellinen. Petosta.
        Älä erehdy kuten minä.


      • tyhmä kun olen
        Haksahtanut kirjoitti:

        Moneta pettää ihmisiä.
        Lupaa ostaa takaisin sarjat.
        Ostavat vain ensimmäisen, muut jäävät kässiisi.
        Moneta ei ole rehellinen. Petosta.
        Älä erehdy kuten minä.

        Kyllä todella kaduttaa, että laitoin roposiani kiinni johonkin olympia-kokoelmaan, jonka oikea arvo on ihan murto-osa siitä, mitä maksoin. Onneksi en tilannut enempää rahoja. Miten nyt tuonkin kokoelman saa myytyä...

        En tosiaan suosita kyseistä yritystä kenellekään.


      • mikkis67
        onneton ;) kirjoitti:

        Miten tästä putiikista pääsee eroon, tarkoitan asiakkuudesta, kun aina tulee kolikoita ja kirjeitä, nyt oon alkanu vain tekeeen et laitan rahat takaisin,,,
        Esim tänään tuli raha ja eilen tuli postilta saapumisilmoitus, jossa lähettäjänä on moneta!! Arvaa vain haenko paketin,,,lähettää se posti sen takaisin, kun aika menee umpeen,,,

        Alkaa olla pieni riesa jo!!

        kun vertaa täysien huijauspuljujen esim. "nettikyselyihin" jonka seurauksena rupeat saamaan _tilaamattasi mitään_ jotain helvetin merileväkapseleita.. ja jos et palauta etkä maksa, tippuu luukusta seuraavaksi perintäkirjeitä - mikä itse asiassa on laitonta, koska tilaamattomia tuotteita ei tarvitse maksaa eikä palautusvelvollisuutta ole, mutta mitenpä todistat sen kun olet antanut yhteystietosi kilpailuun osallistumisen uskossa etkä varmaankaan ensimmäisenä halua asioida perintää hoitavan yrityksen kanssa.. ko. "firmaan" soittaessani en edes meinannut päästä asiakaspalveluun asti - hyvä että sellaista ylipäätään oli.

        olen ollut muutaman vuoden monetan asiakkaana, tilannut lähinnä edullisia tuotteita. monetan asiakaspalvelu sentään vastaa ja selvittää mistä on kyse - toisin kuin esimerkiksi puhelinoperaattorit (nimim. saunalahden asiakaspalveluun on jonotettu parhaimmillaan puoli tuntia!). mainospostin määrästä voi ollakin sitten eri mieltä..

        yleisenä vinkkinä kaikille "vääryyttä kokoneneille", kannattaisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun eikä kitistä jos yrityksissä ei tiedetä ettette halua jotakin tuotetta/roskapostia - ei kukaan sentään ajatustenlukija ole!


      • Poliisikoira Rex
        mikkis67 kirjoitti:

        kun vertaa täysien huijauspuljujen esim. "nettikyselyihin" jonka seurauksena rupeat saamaan _tilaamattasi mitään_ jotain helvetin merileväkapseleita.. ja jos et palauta etkä maksa, tippuu luukusta seuraavaksi perintäkirjeitä - mikä itse asiassa on laitonta, koska tilaamattomia tuotteita ei tarvitse maksaa eikä palautusvelvollisuutta ole, mutta mitenpä todistat sen kun olet antanut yhteystietosi kilpailuun osallistumisen uskossa etkä varmaankaan ensimmäisenä halua asioida perintää hoitavan yrityksen kanssa.. ko. "firmaan" soittaessani en edes meinannut päästä asiakaspalveluun asti - hyvä että sellaista ylipäätään oli.

        olen ollut muutaman vuoden monetan asiakkaana, tilannut lähinnä edullisia tuotteita. monetan asiakaspalvelu sentään vastaa ja selvittää mistä on kyse - toisin kuin esimerkiksi puhelinoperaattorit (nimim. saunalahden asiakaspalveluun on jonotettu parhaimmillaan puoli tuntia!). mainospostin määrästä voi ollakin sitten eri mieltä..

        yleisenä vinkkinä kaikille "vääryyttä kokoneneille", kannattaisi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun eikä kitistä jos yrityksissä ei tiedetä ettette halua jotakin tuotetta/roskapostia - ei kukaan sentään ajatustenlukija ole!

        Muutama kommentti Monetasta (itse koettuna):
        Asiakastietonsa ovat retuperällä, tyrkyttävät toistuvasti asiakkaalleen tuotetta, jonka tämä on jo aiemmin ostanut. Kaupustelu on varsinaista koukuttamista, ensimmäinen tuote on halpa (n. 10e) sitten hinnat seuraavilla tuotteilla moninkertaistuvat ja nousevat pilviin. Tyyliin kuuluu, että jatkotuotteiden hintoja ei kerrota etukäteen, ei myöskään tuotteiden lopullista määrää, ei vaikka sitä kysyisi erikseen "asiakaspalvelusta". Moneta otaa ikäänkuin vapaan valtakirjan rahastaa asiakastaan niin paljon ja niin kauan kuin haluavat. Toimituksen yhteydessä laskuun lisätty kirjeen postituskulu 5,90 on täysin tolkuton (Itellan yrityshinnaston mukaan sen pitäisi olla n. 0,45e). Ja mikä takaa, ettätuotteet ovat sen arvoisia, kuin he väittävät? Tuotteen mukana seuraa ns. "tuotetakuu", eli Monetan työntekijän, todennnäköisesti jonkun konttoristin, allekirjoittama lappunen, heh heh!
        Kaiken kaikkiaan Monetan toiminta täyttänee, rimaa hipoen, lain perusvaatimukset, mutta hyvästä kauppiastavasta ja -moraalista se on valovuoden päässä.
        Olisikohan kuluttajasuojaviranomaisen aika jo puuttua tämän krääsäkaupustelijan toimintaan?


      • T.Uosu
        Poliisikoira Rex kirjoitti:

        Muutama kommentti Monetasta (itse koettuna):
        Asiakastietonsa ovat retuperällä, tyrkyttävät toistuvasti asiakkaalleen tuotetta, jonka tämä on jo aiemmin ostanut. Kaupustelu on varsinaista koukuttamista, ensimmäinen tuote on halpa (n. 10e) sitten hinnat seuraavilla tuotteilla moninkertaistuvat ja nousevat pilviin. Tyyliin kuuluu, että jatkotuotteiden hintoja ei kerrota etukäteen, ei myöskään tuotteiden lopullista määrää, ei vaikka sitä kysyisi erikseen "asiakaspalvelusta". Moneta otaa ikäänkuin vapaan valtakirjan rahastaa asiakastaan niin paljon ja niin kauan kuin haluavat. Toimituksen yhteydessä laskuun lisätty kirjeen postituskulu 5,90 on täysin tolkuton (Itellan yrityshinnaston mukaan sen pitäisi olla n. 0,45e). Ja mikä takaa, ettätuotteet ovat sen arvoisia, kuin he väittävät? Tuotteen mukana seuraa ns. "tuotetakuu", eli Monetan työntekijän, todennnäköisesti jonkun konttoristin, allekirjoittama lappunen, heh heh!
        Kaiken kaikkiaan Monetan toiminta täyttänee, rimaa hipoen, lain perusvaatimukset, mutta hyvästä kauppiastavasta ja -moraalista se on valovuoden päässä.
        Olisikohan kuluttajasuojaviranomaisen aika jo puuttua tämän krääsäkaupustelijan toimintaan?

        "Toimituksen yhteydessä laskuun lisätty kirjeen postituskulu 5,90 on täysin tolkuton (Itellan yrityshinnaston mukaan sen pitäisi olla n. 0,45e)."

        Postikulujen suuruus johtuu käteisen rahan lähettämiskiellosta normaalissa postissa, joten kaikki rahalähetykset joudutaan vakuuttamaan. Perillehän se raha useimmiten tavallisessakin kirjeessä tulisi, mutta kun säännöt ovat sääntöjä...


      • moraalitonta toimint
        moneta kirjoitti:

        Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

        Tiedä siitä tyhmyydestä.. Normaali rehellinen ihminen ei voi edes kuvitella tuollaista huijaamista. Siitä siinä on kyse. Siksi olisi hyvä, että sana kiertäisi laajasti tuollaisesta touhusta, toisaalta ovelaa toimintaa, laillisuutta hipoen ..


      • Veksi 81 v
        moraalitonta toimint kirjoitti:

        Tiedä siitä tyhmyydestä.. Normaali rehellinen ihminen ei voi edes kuvitella tuollaista huijaamista. Siitä siinä on kyse. Siksi olisi hyvä, että sana kiertäisi laajasti tuollaisesta touhusta, toisaalta ovelaa toimintaa, laillisuutta hipoen ..

        Olen ollut Monetan asiakkaana useita vuosia ja olen tyytyväinen kaupantekoon heidän kanssa. Kun tietää mitä ostaa, sekä mitä laki ko. kaupasta sanoo ja toimii sen mukaisesti niin asia hoituu tyydyttävästi. Olen selvitellyt muutamia ostojani, jotka eivät ole olleet niinkuin oli sovittu ja homma on aina selvinnyt molempia tyydyttävästi. Mitä tulee esimerkiksi rahojen arvoon , niin ne vaihtelevat 30% - 40% oikeasta arvostaan. Vanhetessa niiden arvo vasta punnitaan. Uskoisin tyytyväisiä olevan kuitenkin melkoisen paljon noihin omiin virheisiinsä sortuneihin verattuna. rahaa kun ei saa lähettää ilman vakuutuksia ja muistakaa te " narisiat ", että täytyyhän yrityksen tuottaa katetta pysyäkseen "pinnalla"


      • Öhöm..
        Veksi 81 v kirjoitti:

        Olen ollut Monetan asiakkaana useita vuosia ja olen tyytyväinen kaupantekoon heidän kanssa. Kun tietää mitä ostaa, sekä mitä laki ko. kaupasta sanoo ja toimii sen mukaisesti niin asia hoituu tyydyttävästi. Olen selvitellyt muutamia ostojani, jotka eivät ole olleet niinkuin oli sovittu ja homma on aina selvinnyt molempia tyydyttävästi. Mitä tulee esimerkiksi rahojen arvoon , niin ne vaihtelevat 30% - 40% oikeasta arvostaan. Vanhetessa niiden arvo vasta punnitaan. Uskoisin tyytyväisiä olevan kuitenkin melkoisen paljon noihin omiin virheisiinsä sortuneihin verattuna. rahaa kun ei saa lähettää ilman vakuutuksia ja muistakaa te " narisiat ", että täytyyhän yrityksen tuottaa katetta pysyäkseen "pinnalla"

        -Taitaa kehuskelija olla itse monetalla töissä, vähän haiskahtaa siltä !!


      • JAG1S
        Veksi 81 v kirjoitti:

        Olen ollut Monetan asiakkaana useita vuosia ja olen tyytyväinen kaupantekoon heidän kanssa. Kun tietää mitä ostaa, sekä mitä laki ko. kaupasta sanoo ja toimii sen mukaisesti niin asia hoituu tyydyttävästi. Olen selvitellyt muutamia ostojani, jotka eivät ole olleet niinkuin oli sovittu ja homma on aina selvinnyt molempia tyydyttävästi. Mitä tulee esimerkiksi rahojen arvoon , niin ne vaihtelevat 30% - 40% oikeasta arvostaan. Vanhetessa niiden arvo vasta punnitaan. Uskoisin tyytyväisiä olevan kuitenkin melkoisen paljon noihin omiin virheisiinsä sortuneihin verattuna. rahaa kun ei saa lähettää ilman vakuutuksia ja muistakaa te " narisiat ", että täytyyhän yrityksen tuottaa katetta pysyäkseen "pinnalla"

        Ja höpö, höpö.

        Oletko oikeasti myynyt ostamiasi hilurahoja pois, kun vaikka tarvitset rahaa. Sinä olet kiva ihminen, kun muistat yrityksen katteesta huolehtia. Saatko jopa Monetalta tili-nmisiä rahoja ?


      • MikkoR--
        Veksi 81 v kirjoitti:

        Olen ollut Monetan asiakkaana useita vuosia ja olen tyytyväinen kaupantekoon heidän kanssa. Kun tietää mitä ostaa, sekä mitä laki ko. kaupasta sanoo ja toimii sen mukaisesti niin asia hoituu tyydyttävästi. Olen selvitellyt muutamia ostojani, jotka eivät ole olleet niinkuin oli sovittu ja homma on aina selvinnyt molempia tyydyttävästi. Mitä tulee esimerkiksi rahojen arvoon , niin ne vaihtelevat 30% - 40% oikeasta arvostaan. Vanhetessa niiden arvo vasta punnitaan. Uskoisin tyytyväisiä olevan kuitenkin melkoisen paljon noihin omiin virheisiinsä sortuneihin verattuna. rahaa kun ei saa lähettää ilman vakuutuksia ja muistakaa te " narisiat ", että täytyyhän yrityksen tuottaa katetta pysyäkseen "pinnalla"

        Miksi ostat mitään monetalta, kun samoja tuotteita saa jälkimarkkinoilta paljon halvemmalla?


      • mökkitie
        MikkoR-- kirjoitti:

        Miksi ostat mitään monetalta, kun samoja tuotteita saa jälkimarkkinoilta paljon halvemmalla?

        täytyy yrittää kaupata takaisin monetalle vähän kalliimpi tuote,ja sen jälkeen vähän vielä muitakin niin katsotaan paljonko menee takaisin päin.


    • AUTO MÄTÄNEE VARMAAN

      ON NOILLA KOLIKOILLA HINTANSA,KOSKA SAAVAT AIKAAN SUOMALAISEN OIREYHTYMÄN:TIPPIS,TUPPIS,KEUHKIS JA KOLERA JA SIIHEN PÄÄLLE,VIELÄ NAHKAHOME !!!!!!!!

    • takaisin ei ole t...

      En ole itse ollut asiakkaana mutta tutun mukaan Suomen Moneta tarjoutuu ostamaan kuulemma rahojaan takaisin, mutta ne on yksitellen lähetettävä heille ja He arvioivat minkä hintainen raha on ja maksavat mitä haluavat. Niitä ei voi viedä heidän toimistolleen, koska eivät ota niin niitä vastaan. Eli menee kaikki rahat pelkkiin postilähetyksiin ja vakuutuksiin.

      Onko muilla samoja kokemuksia?

      "Valheella pääsee kyllä eteenpäin mutta takaisin ei ole tulemista"

    • Masa1974

      Viimeisin lähetys "2000 vuotta rahan historiaa" -kokoelmaan tuli tänään. Hinta 5markan hopeakolikolle Saksasta vuodelta 1936 postikuluineen 75,50 (itse rahan hinta 69€. Rahan arvo muualta ostettuna on 16-19€. Ja noilla muillakin on tuossa hinnasssa jo kate mukana... Mitä tämä kertoo toiminnasta? Ei enää koskaan tuosta pajasta mitään kiitos!

    • Ex-huijattu

      Moneta myy nyt verkossa Gallen Kallelan 2 euron rahaa, 5,80 postikuluineen. Aika hintavaa. Jos tällaisen erehtyy tilaamaan, sitoutuu huomaamattaan rahakokoelman tilaajaksi. Tilausehdossa ei mainita jatkosta mitään, vaan huijaus on ovelasti erillisen linkin takana. Seuraavana Moneta lähettää kaksi Saksan erikoiseuroa ja mukana 25,80 euron laskun. Ja jatkossa on tulossa myös muita vähemmän mukavia yllätyksiä.

      Minulle riitti Monetan asiakkuus. HS 29.11.2015 kertoo enemmän samanlaisista verkkokaupan huijauksista. Kannattaa lukea.

    • Anonyymi

      Monetalla on paljon tuotteita, joissa "Tilaa omasi jo tänään ILMAISEKSI (maksat vain toimituskulut 4,95 euroa)."

      Onko oikeasti se vain 4,95 euroa? Lisäksi laskutuslisä tai jotain?

      Vaikka siellä lukee myös, ettei sitoutuisi muihin tilauksiiin "Täydellinen 14 päivän palautusoikeus. Et sitoudu muihin tilauksiin.", niin olettavatko, että asiakas jää vahingossa tai tarkoituksella tilauslistoille, joista tulee jatkossa kalliita kolikoita?

      • Anonyymi

        Turha miettiä etukäteen, miten juuri sinua tullaan huijaamaan. Sitä ei kukaan vielä tiedä.

        Eli pysy erossa kaikista huijaus-firmoista. Jos osaat lukea sopimustekstejä ja osaat oikeasti tapella vastaan ja aikasi on ilmaista, niin voit hiukan vedättää heitä. Eivät varmasti lähde tappelemaan täysijärkisten ja itsepäisten omat oikeudet ymmärtävän kanssa. Mieti!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe