Olen 35-vuotias nainen ja elän toisessa avioliitossani - toivottavasti myös viimeisessäni. Tilanne on se, että seksuaalisesti en ole "hirveän" aktiivinen. Kykenemme puhumaan mieheni kanssa seksistä täysin avoimesti (olemme tunteneet toisemme 10 vuotta). En ole käynyt terapiassa seksuaalisen frigiditeettini vuoksi, koska se ei tunnu haittaavan miestäni eikä oikeastaan minuakaan. Olemme molemmat tyytyväisiä seksielämäämme. Nautin seksistä, mutten ole koskaan saanut orgasmia. Ystävättäriensi kanssa olen näistä asioista jutellut. Toinen sanoo, että olen frigidi sillä perusteella koska en saa orgasnia, toinen heistä on sitä mieltä, ettei minua voi luonnehtia frigidiksi, koska nautin seksistä ja kaipaan sitä. Mieheni ei puolestaan pidä olennaisena asiana määritellä terminologisesti tätä tilaa - hän on varsin suurpiirteinen.
Olenko siis frigidi? En saa orgasmia, mutta se ei vaivaa minua. Pelkkä fyysinen, intiimi läheisyys antaa minulle tyydytyksen. Niin kauan kun seksielämämme mieheni kanssa on "kunnossa", en viitsisi tällaisen asian takia mennä terapiaan. Ajatustasolla vain tämä hämmentää - siis terminologisesti.
Miten määritellään "frigiditeetti"?
6
1950
Vastaukset
- frigidi??
Jos asia ei oikeasti sinua eikä miestäsi vaivaa, niin miksi keinotekoisesti vaivaat sillä päätäsi ?
Jos jonkun diagnoosin tarvitset, sinun on ehdottomasti mentävä terapeutille tai jollekin tohtorille, jolla on diagnoosien tekoon riittävä koulutus ja oikeus. Ystävättärien kesken ei saa muuta kuin hämmentäviä arvailuja, joitten varsinainen arvo ja merkitys on lähinnä ajankulun ja suunpieksennän luokkaa.
Mielestäni jos nainen on kylmä kuin jääkaappi, ei nauti seksistä millään tavalla, vaikka kenties osallistuukin tapahtumaan voidaan luonnehtia frigidiksi. Jos taas kyse on orgasmittomuudesta, "vika" on erilainen. Omaksi asiaksi jää,millainen on subjektiivinen tyytyväisyys tilanteessa, eikä siinä edes ole objektiivisen tyytyväisyyden vaatimusta. Ystävättärien mielipiteet seksisuhteen tyydyttävyydestä eivät ole henkilökohtaisella tasolla minkään arvoisia. Jokainen tietää itse mihin on tyytyväinen,mihin ei, mikä on riittävästi. - tää.
frigidi sukupuolisesti kylmä (nainen), seksuaalisuudesta kiinnostumaton t. seksuaalisesti tyydyttämätön
frigiditeetti naisen sukupuolinen kylmyys, frigidisyys
oot kuitenkin kirjotukses perusteella tyytyväinen - sivuseikka
Frigidi on vain sana. Mitä sä siitä välität?
Nauti vaan lisää ja joku päivä se orkkukin tulee. - MiracleMike
"kylmäkiskoinen".
- dooris
olet. Olet ihan normaali. Itse saan orgasmin ehkä joka kymmenes kerta kun rakastelemme mieheni kanssa, mutta en koe olevani frigidi. Nautin seksistä,vaikken saisi orgasmia joka kerta. Itseasiassa se on harvinaista herkkua ja maistuu sitäkin paremmalle:)
- frigi
Jos olet tyytyväinen ja miehesi myös, miksi määrittelisitte termejä? Unohtakaa ne, ei termeistä ole hyötyä. Itse saan orgasmeja, mutta seksuaaliset halut ovat kadonneet. Se on kyllä jo frigidiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3432789SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis622247Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781939Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis651581- 1401522
- 611078
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li7918Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön230875- 39770