Pohjoisruotsinhevonen

Vilja

Minkälainen hevonen on pohjoisruotsinhevonen käytössä? Innostuin rodusta, ovat ihana näköisiä. Olen etsinyt itselleni harrastehevosta, olen kookas aikuisratsastaja. Oliskohan tässä etsimäni rotu?

39

16627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaija

      Mieki tykkään niistä. Olen pari kertaa harjaillut yhtä ravuria ja se on rodultaan pohjoisruotsinhevonen.
      Tunnet kai Sigge P.:n ??
      Uskon, että tämä rotu on etsimäsi

    • Laura&Bill heppa

      Tarkoititko sellaista jykevää vai ravuria. Ittelläni on todella massiivinen pohjoisruotsinhevonen. Se on tosi mukava ratsastaa, mutta mun polle on melko laiskaa sorttia. Itse kyllä rakastan hepoa yli kaiken.. Tosi rauhallinen rotu, mutta poikkeuksia löytyy.

      • Vilja

        Juu, sellaista jykevää työhevosmallia juuri tarkoitin. Niitä ei vaan taida olla liiemmälti saatavissa, en ainakaan ole vielä törmännyt!


      • Laura&Bill
        Vilja kirjoitti:

        Juu, sellaista jykevää työhevosmallia juuri tarkoitin. Niitä ei vaan taida olla liiemmälti saatavissa, en ainakaan ole vielä törmännyt!

        Niin, ei niitä kyllä kauheesti ole myynissä.Ne on niin ihania ja mahtavia, että kukaan ei halua luopua=)


      • jj
        Vilja kirjoitti:

        Juu, sellaista jykevää työhevosmallia juuri tarkoitin. Niitä ei vaan taida olla liiemmälti saatavissa, en ainakaan ole vielä törmännyt!

        moi!!!
        ittelläni on pohjois-ruotsin hevonen ja se on raskasrakenteinen ja se on käynyt kaikki ajo opetukset ja vetää isojakin kuormia , vaikka on tamma.


    • Rajalta

      niitä myytäviä pohjoisruotsinhevosia ainakin Pohjois-Ruotsista! Kattelen itse säännöllisesti Ruotsin suurimmalta nettikirpputorilta hevosilmoituksia, ja jatkuvasti siellä on myynnissä näitä hevosia. Ilmeisen monikäyttöisiä, ja ne joita olen tavannut, kilttejä ja rauhallisia. Ruottista on helppoa hankkia hevonen, olen itekkin ostanut sieltä ponin viime talvena; kunhan ees vähän kieltä hallitsee, ja usein löytyy paikalle joku suomenkielentaitoinenkin täällä pohjoisessa. Katseleppa www.blocket.se jos oman hevosen hankkiminen kiinnostaa.

      • Vilja

        Kyllä kiinnostaa pohjoisruotsalainen edelleen! Olisitkos kiinnostunut auttamaan hevosen hankinnassa, jos siulla on kokemusta ennestään?


      • Rajalta
        Vilja kirjoitti:

        Kyllä kiinnostaa pohjoisruotsalainen edelleen! Olisitkos kiinnostunut auttamaan hevosen hankinnassa, jos siulla on kokemusta ennestään?

        Ruotsista käy helposti, koska mitään tullimuodollisuuksia ei enää vaadita. Tärkeintä on minusta, että käy itse kokeilemassa hevosta kaikessa rauhassa. Jos ei ruottin kieli taivu tarpeeksi, monet osaavat englantia, sillä on helpompikin kommunikoida kun se on molemmille osapuolille vieras kieli. Rohkeasti vaan kokeilemaan! Itse olen viimeisilläni raskaana, joten en jaksa enkä kohta ehdi lähiaikoina hevosia kattelemaan, mutta ehkäpä täällä Suomen länsirajalla sijaitsevilta ratsastustalleilta saisi tarvittaessa apua. Talleja löytyy esim. Tornion ympäristöstä (mm. Meri-lapin Ratsastajat), Haaparannalta (Haparanda ridhus), Aapajoelta (Hennylän hevoset ja issikat), Karungista (Wanhakummun ratsastajat), Kurtakosta (Lapin Vaellushevoset). Toivotan onnea etsintään!


      • luukas
        Rajalta kirjoitti:

        Ruotsista käy helposti, koska mitään tullimuodollisuuksia ei enää vaadita. Tärkeintä on minusta, että käy itse kokeilemassa hevosta kaikessa rauhassa. Jos ei ruottin kieli taivu tarpeeksi, monet osaavat englantia, sillä on helpompikin kommunikoida kun se on molemmille osapuolille vieras kieli. Rohkeasti vaan kokeilemaan! Itse olen viimeisilläni raskaana, joten en jaksa enkä kohta ehdi lähiaikoina hevosia kattelemaan, mutta ehkäpä täällä Suomen länsirajalla sijaitsevilta ratsastustalleilta saisi tarvittaessa apua. Talleja löytyy esim. Tornion ympäristöstä (mm. Meri-lapin Ratsastajat), Haaparannalta (Haparanda ridhus), Aapajoelta (Hennylän hevoset ja issikat), Karungista (Wanhakummun ratsastajat), Kurtakosta (Lapin Vaellushevoset). Toivotan onnea etsintään!

        hennylän hevoset ja issikat-tallia en ainakaan suosittele.siellä ei asiakaspalvelusta ja hevosten hyvinvoinnista tiedä kukaan mitään.pari kertaa kävin,kolmatta kertaa en enää ikinä..anteeksi vaan.


      • pampula111
        luukas kirjoitti:

        hennylän hevoset ja issikat-tallia en ainakaan suosittele.siellä ei asiakaspalvelusta ja hevosten hyvinvoinnista tiedä kukaan mitään.pari kertaa kävin,kolmatta kertaa en enää ikinä..anteeksi vaan.

        Siellä pikku varsatki seisoo tyhjällä laitumella ilman ruokaa ja vettä räntä satees ilman suojaa. Suurimmala osala matoja ihan näkyvästi ja kaviot mitä järkyttävimmän näköiset,hevosia ja lehmiä hakataan ja jopa traktorillakin tönitty hevosia,kun eivät ole sivuun päässeet pienessä tarhassa jossa saattoi olla 20 hevosta. Kuymmaa että saavatki pitää vielä elukoita


      • marianneK
        pampula111 kirjoitti:

        Siellä pikku varsatki seisoo tyhjällä laitumella ilman ruokaa ja vettä räntä satees ilman suojaa. Suurimmala osala matoja ihan näkyvästi ja kaviot mitä järkyttävimmän näköiset,hevosia ja lehmiä hakataan ja jopa traktorillakin tönitty hevosia,kun eivät ole sivuun päässeet pienessä tarhassa jossa saattoi olla 20 hevosta. Kuymmaa että saavatki pitää vielä elukoita

        En tunne ko. paikkoja, mutta olisiko eläinsuojeluilmoitus kohdallaan?


    • dsjhfkfdgvsnku

      moi, otin kesällä aluksi ylläpitoon(olen 12v) sellasen raskaantyöhevosen joka oli vasta 3v ori liinakko,no suku asuu ruotsissa ja olin siellä kesän ja sitten kesän lopussa olin ponia kpouluttanut ja kiintynyt niin sitten puhuttiin aikuisten kanssa ja ostin hepokatin,niillä on taivaallinen luonne ja sopivasti jääräpäissyyttä,ainakin tuolla minun pikku varsalla :)

      • Kaijuli

        Minäkin olen tässä miettinyt sellaisen ostoa =)


      • cherry1971
        Kaijuli kirjoitti:

        Minäkin olen tässä miettinyt sellaisen ostoa =)

        Heippa, mulla on oma pohjoisruotsin heppa/tamma jo kolmatta vuotta. 7-vuotiaasta asti ratsastaneena ja kilpailleena täytyy todeta, että vastaavaa ei ole tullut vastaan. P-ruotsin hevonen on uskollinen, mystinen, elegantti, nopea ja kimmoisa hevonen, tosi monikäyttönen! Upea näyttävä kouluratsu, vetää kärrejä, hyppää.. ja tietty mitä mainioin maastoratsu. En pitäisi kaikkia p-ruotsinheppoja laiskoina tankkeina, ainakin omani on tempperamenttinen ja kuuma, mutta aina niin REHELLINEN hevonen. Tamma innostuu kaikesta ja on sellainen utelias ja ystävällinen luonteeltaan. Pohjoisruotsinheppa on mielestäni kevyempi ratsastaa kuin suomenheppa. Aivan upea luonteikas ja selväpäinen rotu; lastenkin kanssa hyvä. Suosittelen kokeilemaan, itse tutustuin vahingossa, ja puolen vuoden päästä huomasimme perheeseemme muuttaneen uuden hevosen.


      • sh:n puolesta
        cherry1971 kirjoitti:

        Heippa, mulla on oma pohjoisruotsin heppa/tamma jo kolmatta vuotta. 7-vuotiaasta asti ratsastaneena ja kilpailleena täytyy todeta, että vastaavaa ei ole tullut vastaan. P-ruotsin hevonen on uskollinen, mystinen, elegantti, nopea ja kimmoisa hevonen, tosi monikäyttönen! Upea näyttävä kouluratsu, vetää kärrejä, hyppää.. ja tietty mitä mainioin maastoratsu. En pitäisi kaikkia p-ruotsinheppoja laiskoina tankkeina, ainakin omani on tempperamenttinen ja kuuma, mutta aina niin REHELLINEN hevonen. Tamma innostuu kaikesta ja on sellainen utelias ja ystävällinen luonteeltaan. Pohjoisruotsinheppa on mielestäni kevyempi ratsastaa kuin suomenheppa. Aivan upea luonteikas ja selväpäinen rotu; lastenkin kanssa hyvä. Suosittelen kokeilemaan, itse tutustuin vahingossa, ja puolen vuoden päästä huomasimme perheeseemme muuttaneen uuden hevosen.

        Hei,
        minulla on ollut niitä kaksi ja molemmat olivat aika kuumia luonteeltaan. Tunnen myös muutaman, jolla on sellainen ja nekin ovat kuumia.
        Varmaan niistä rauhallisempiakin luonteita löytyy.
        Meillä on myös yksi Norjan kylmäverinen, joka on sähäkkä peli ja paljon nopeampi liikkeiltään kuin sh.
        Ota huomioon se asia, että jos haluat hommata hevoselle suomalaiset paperit,ne tulevat maksamaan melkein 400€ tunnistuksineen. Ensin pitää pyytää ATG:ltä paperien luovutus (=vajaa 200€), tunnistaa hevonen uudelleen Suomessa (50€) ja Paperit Hippoksesta (yli 100€).Ilman suomalaisia papereita teurastamo ei ota hevostasi vastaan, jos sen joskus olet sinne viemässä. Tarkista myös vakuutusyhtiöltä, tekevätkö hevoselle vakuutusta ilman papereita.
        Katso myös tarkkaan ostamasi hevosen kaviot.Ruotsalaisilla kylmäverisillä paljon kavioiden ohutseinämäisyyttä. Jos ei kavioita = ei tervettä hevosta.
        Ota huomioon vielä se, että jos joskus innostut kisaamaan hevosellasi, joudut osallistumaan avoimiin luokkiin. Suomenhevosille rajattuihin luokkiin hevosesi ei pääse.
        Näiden asioiden vuoksi olen päättänyt pysyä suomenhevosissa.
        Mutta jos edelleenkin haluat ruotsalaisen, niin voin tarjota sinulle myyntiin myös meidän norjalaista. Onhan se niin komea peli!


      • vihuli
        sh:n puolesta kirjoitti:

        Hei,
        minulla on ollut niitä kaksi ja molemmat olivat aika kuumia luonteeltaan. Tunnen myös muutaman, jolla on sellainen ja nekin ovat kuumia.
        Varmaan niistä rauhallisempiakin luonteita löytyy.
        Meillä on myös yksi Norjan kylmäverinen, joka on sähäkkä peli ja paljon nopeampi liikkeiltään kuin sh.
        Ota huomioon se asia, että jos haluat hommata hevoselle suomalaiset paperit,ne tulevat maksamaan melkein 400€ tunnistuksineen. Ensin pitää pyytää ATG:ltä paperien luovutus (=vajaa 200€), tunnistaa hevonen uudelleen Suomessa (50€) ja Paperit Hippoksesta (yli 100€).Ilman suomalaisia papereita teurastamo ei ota hevostasi vastaan, jos sen joskus olet sinne viemässä. Tarkista myös vakuutusyhtiöltä, tekevätkö hevoselle vakuutusta ilman papereita.
        Katso myös tarkkaan ostamasi hevosen kaviot.Ruotsalaisilla kylmäverisillä paljon kavioiden ohutseinämäisyyttä. Jos ei kavioita = ei tervettä hevosta.
        Ota huomioon vielä se, että jos joskus innostut kisaamaan hevosellasi, joudut osallistumaan avoimiin luokkiin. Suomenhevosille rajattuihin luokkiin hevosesi ei pääse.
        Näiden asioiden vuoksi olen päättänyt pysyä suomenhevosissa.
        Mutta jos edelleenkin haluat ruotsalaisen, niin voin tarjota sinulle myyntiin myös meidän norjalaista. Onhan se niin komea peli!

        Hei! Löysin tällaisen aika vanhan keskustelun, mutta vieläkö sinulla on tuo norjanhevonen? Sellainen olis hakusessa, mutta pitäisi olla suht. kookas, olen itse 173cm ja 80kg,ja toivoisin että se osaa perusasiat ja on terve. Hyvä hoitaa, lastata ym. ja mielellään alle 10v. Jos olet omasi myynyt, niin tiedätkö ketään jolla olisi vastaavaa?


    • =3

      Jos tarkoitit raskasrakenteista pohjoisruotsinhevosta niin yleensä ovat rauhallisia. Saattaa hyvinkin olla rotusi. Minullakin on oma=)

      • Atunen

        Mistä löysit ko rodun edustajan? Tuntuu olevan kiven alla, varsinkin mustat!


    • Jinga

      Minkä korkusia on Pohjoitruotsinhevoset? Oon 156cm nii onko ne liian korkeita?

      • heboo ?

        ne on jotain 150-170cm (säkä) ei ne pienimmät ainakaa oo liian isoja.


      • nii..
        heboo ? kirjoitti:

        ne on jotain 150-170cm (säkä) ei ne pienimmät ainakaa oo liian isoja.

        Niitä on pienempiäkin kun tuo 150. Meillä on 148 kokonen kylmäverinen.


    • heboo ?

      Moi mä oon myös haaveillu pohjoisruotsinhevosesta.Ne on vaan niin ihania. osaisiko joku kertoa niistä jotain ja olisiko jotain osoitetta missä niitä myydään? Olisin kiitollinen vastauksesta.

      • Myynti....

        Kannattaa kattoa sen nimisen henkilön sivuja kun Eija Lehto siltä ostin omani ja sillä oli niitä enemmänkin... :D


      • jj
        Myynti.... kirjoitti:

        Kannattaa kattoa sen nimisen henkilön sivuja kun Eija Lehto siltä ostin omani ja sillä oli niitä enemmänkin... :D

        terve!!!!
        minäkin ostin oman p-hevosen/tamma eija leholta joskus lokakuussa.
        eija oli astuttanut tamman poitou orilla ja varsa syntyi marraskuussa .


    • Pohjoisruotsin heppa

      Hei!
      Minulla on pohjoi-ruosin kylmäverinen. Siltä löytyy jo ikää ( 19 ) mutta se ei menoa haittaa! Maastossa saatta kuumua ja käveleminen näyttää unohtuneen.
      Osaa hyppiä esteitä että koulua, maastovarma.
      Suosittelen rotua kaikille! Säkää pollelta löytyy 148cm (poni koko) itseltä noin 156cm. olen harrastanut ratsastusta 2 vuotta. Hevonen tulee toimeen yksin ja laumassa. Sopii perheponiksi (mikä on meillä). Myös aloittelijoille sopiva rotu! Kiintyy omistajiinsa (ainakin meillä).

    • Olgaeija

      Meillä on Eija Lehdon Pohjois-Ruotsin kylmäveritamma hoidossa, ja se on myynnissä! 5v ruunikko, kivanoloinen tamma! Kysäiskääpä Eijalta, jos kiinnostaa! Tamma on Kuopion lähellä tällä hetkellä.
      On kiltti ja pomminvarma maastossa!:)

    • Hevosen etsijä

      En ole Eija Lehdon sivuja onnistunut vielä löytämään joten jos tosiaan sellaiset on niin voisikohan, joku linkata? Pomminvarma luottoratsu kun olisi hakusessa 13v tytölle

    • djeiofrh4u

      Olgaeija olisin todella kiinostunut! Ollaan perheen kanssa etsimässä siskolle (17 vuotta) omaa hevosta. Jos viitsisit antaa lisätietoja niin meihin saa yhteyttä [email protected]

    • ture

      käpälämäen tinkerit , sillä nimellä kun googletat ni eija löytyy =)

    • Jokuuuu..

      Juu sillä nimellä pitäisi löytyä ja Eijalla on myös Hevostalli.net, tori.fi sivuilla myynnissä heppoja hevostalli.netistä löysin oman ihanan heppani joka on Pommivarma maastoheppa!!

    • ,,

      moikk

    • hukkuva

      Voiko pohjoisruotsin hevosilla hypätä? Kuinka korkeita? Semmosta ravurin tyyppisellää. Olen nyt saamassa ponia tai hevosta jaa haluaisin kilpailla kentässä tai koulussa mutta kun pohjoisruotsin hevoset vei sydämmeni. AUTTAKAA

      • tiu_uit

        Moi ! HUKKUVA - mulla on pohjoisruotsalainen, ja sillä voi hypätä kevyesti 110cm esteitä. Koko suku on ravureita mutta muutama sisko ja veli ovat suht menestyneitä kouluhevosia.


    • hukkuva

      Kiitti vastauksesta

    • P. Ruotsinhevoset<3!

      Minäkin haluaisin P. Ruotsinhevosen! (: aivan ihana rotu, mutta minua on aina mietittänyt että pystyykö niillä hypätä esteitä? :) jos pystyy niin kuinka korkeita maksimissaan? :)

    • hannam2

      Kannattaa tutustua taustoihin, jos myytävien eläinten olot kiinnostaa, itse en ostaisi Eija Lehdolta mitään.

      • fakhgkagk

        Saisiko perusteluja, mikset?


      • peppipee
        fakhgkagk kirjoitti:

        Saisiko perusteluja, mikset?

        Itselläni on Norjan kylmäverinen, säkä n.170cm. Tuli minulle puoli vahingossa, oli alkuunsa oikein hankala mutta nyt vuoden yhteiselon jälkeen aivan ihana . Hirvittävän utelias, seurallinen ja rohkea ruuna. Menee mistä ja minne vaan . Jos on alkuun valmis uhraamaan hevoseensa aikaa ja tutustumaan siihen niin suosittelen rotua . Ja on kaunis katsella :)


    • Anonyymi

      Pohjoisruotsalainen on ainakin omasta kokemuksestani paras aloittelia hevonen. Niinkuin netissä ja heppa kirjoissa lukee niin nehän jaksaa kantaa raskain mankin ihmisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe