No on on, ei siihen enää pitkään mene, niin aattelin kysäistä vähän sellaista hullua juttua, että kuinka moni käy luistelemassa talvella.
Ei kun mulle tuli monen vuoden tauon jälkeen ihan älytön mieliteko ostaa luistimet ja lähtee vaikka jäähalliin luisteleen ja vähän lätkimään kiekkoa maaliin.
Laskettelemassa ja hiihtämässä käy varmaan monikin, mutta toi luisteluhomma vaan iski mieleen ihan kympillä. Siis nyt on ostettava luistimet...Moro!
Kohtahan on se talvi
32
1113
Vastaukset
- puskis
On sekä hokkarit että pitkäkiitäjät,hyvät luistelumaastot lähtee ihan talon nurkalta!
- Blondi
lähtee tai alkaa luistinrata, jos on yöllä ollut pakkasta ja satanut ja tuuuuli ollut n. 20-25m/sek. niin nastat kenkien pohjissa ykköset. Nappaskengillä voi ihan hyvin luistella parkkipaikalle. Lumesta näillä main ei useinkaan ole kuin joku yhden kahden päivän valaiseva "ilo".
- Jermu
Ei paha tilanne ollenkaan. Oletko osallistunut sellaisiin luistelumaratoneihin, vai miksi niitä sanotaan?
- Jermu
Blondi kirjoitti:
lähtee tai alkaa luistinrata, jos on yöllä ollut pakkasta ja satanut ja tuuuuli ollut n. 20-25m/sek. niin nastat kenkien pohjissa ykköset. Nappaskengillä voi ihan hyvin luistella parkkipaikalle. Lumesta näillä main ei useinkaan ole kuin joku yhden kahden päivän valaiseva "ilo".
taloyhtiöt säästää ja lumenluonti ja hiekoitukset miten sattuu.
Jos on oma talo, niin itsehän tietää, jos hiekan puutteessa liukastuu... - puskis
Jermu kirjoitti:
Ei paha tilanne ollenkaan. Oletko osallistunut sellaisiin luistelumaratoneihin, vai miksi niitä sanotaan?
Muutaman kerran kyllä Ruotsin puolella (Vikingarännet)jota ei viime vuona voitu pitää huonon jäätilanteen vuoksi
- puskis
puskis kirjoitti:
Muutaman kerran kyllä Ruotsin puolella (Vikingarännet)jota ei viime vuona voitu pitää huonon jäätilanteen vuoksi
Hollannissa ois kanavamaratoneja joihin tekisi mieli ilmoittautua!
- Jermu
puskis kirjoitti:
Hollannissa ois kanavamaratoneja joihin tekisi mieli ilmoittautua!
nykyään ainakaan joka vuosi siellä maassa.
Tiedän, että siellä on aikoinaan noita maratooneja järjestetty, mutta jään puutteen takia, monet heistä käyvät luistelemassa matkaa mm. Kuopiossa (Lentämällä luistelemaan..). Onkohan siellä Kuopiossakaan nykyään tehty matkaluistelua varten talvella rataa?
- sättääjätär
se oliskin mukavaa,pitäsköhän hommata myös,nuorena tuli luisteltuu oaljonkin.Mä en ole mikään laskettelija tyyppi,ko pelkään korkeita paikkoja nii alas olis tultava pyllyeellä,jos niinkun alas tahtois,ja jos vielä joku mut sinne ylös hiissais.Mut luistelu,eipäs ole tullu mieleen,jokohan niit luistimii sais,voishan se olla outoo mennä ostaa ny niit,myyjä varmaan kysyis kahteen kertaan että jaa mitkä.No taiven tuloo odotellessa,hauduttakaamme tätä intohimoo....))))
- Jermu
Paikkakunnilla, missä on jäähalli, niin luistimia yleensä voi ostaa ympäri vuoden. Siitä vaan osteleen !
- norMix evk
...tavalliset että rullaluistimet. Rullikset ovat sikäli hauskempi väline, että lähes kaikki kevyenliikenteen väylät ovat sopivia luisteluväyliä ja matkanteko tuntuu mielekkäämmältä. Joskus syksyisin kun järvissä sattuu olemaan sileä ja kantava jää ennen lumentuloa, voi saman liikkumisen riemun kokea oikeillakin luistimilla. Kaukalossa luistelun mielekkyyttä lisää, jos on mahdollisuus käyttää mailaa ja kiekkoa puhumattakaan leikkimielisestä (?) matsista. Mutta kannattaa kokeilla kumpiakin.
- Jermu
täysillä heti vaan lämärillä kohti molaria, jolla ei ole suojuksia...ai sori...
Nuorempana luistelin paljonki. Ja kun lapset oli pieniä, niiden kanssa tuli lätkää pelattua. Olin kuulema aina paitsiossa.
Nyt on menny monta vuotta etten ole luistimilla ollu. En taida pysyä enää pystyssä. Ennenkuin luistimille uskallan pitää ensin hankkia kypärä, niskatuki, rintapanssari (ettei tissukat murjoudu, jos mahaluisun tekee), rannesuojukset, pyllypehmusteet ja polvisuojukset.- Jermu
pehmustettu tynnyri, josta on pohjakin poissa. Sit hyppäät vaan sinne sisälle ja ei haittaa ollenkaan, jos kaadut..Otat parit kierrokset siinä jäällä ja pomppaat pystyyn. Samalla pääset luultavasti myös kymppiuutisten kevennykseen..
- VeliJuupeli
Taitaa olla aika harva tän ikänen kun enää
luistelee.Mullakin taitaa olla parikymmentä
vuotta siitä kun viimeks luistelin,vaikka
nuorempana pelasin lätkää junnusarjoissa.- Jermu
Hokkarit jalkaan ja baanalle vaan kaikki.
- Majamaija
ei se täälä etelässä ole ennenkään tullut talvi ennen tammikuuta jos sittnkään
Ikävää pimeetä ja mustaa on ja kurasta yleensä
Lumesta ei tietookaan ennen helmikuuta varmaankaan.Olis ihme jos joskus ois talvi silloin kun pitää.
Lapissakin kaamos on valoisampi kuin täälä eteläsuomessa Lapissa on sentään lunta jokavalaisee ja kuu ja tähdet ja revontulet .
Täällä on vainpimeys 24 tuntia vuorokaudessa ja mustaa ja jossain ehkä katuvalot . Pitänee taas mennä hakeen kynttilöitä monta pakettia ja tuikkuja että saa edes pihaa ja ikkunoille ja pöydille tunnelmavaloa ja kirkkaita lamppuja on oltava että näkee lukea tai tehdä jotain .
Niin siitä luistelusta haluaisin kyllä mennä mutta mitne niihin jäähalleihin voi tavallinen luistelija mennä ei koskaan ole sielä tilaa muuta kuin kiekkoilijoille .
Tietenkin luistelu on kivaa muta kiekkoilu ei ole .- Jermu
Kaikenmaailman aikuisten puulaakijoukkueet saa parhaimmat harjoitusajat ja sitten junnuille on varattu ajat 20-23. Perskeles lasten pitäis olla jo nukkumassa siinä vaiheessa, mutta pitäähän niitten ukkojen ehtiä katos iltakaljoille ensin, perskeles.
Joo, liian vähän on aikoja, että pääsis vähän vapaasti luisteleen.
- Pirre*
on ainakin luistinten mentävä aukko, mutta olen paikannut sen rullaluistimilla ja luistelulla.
Talvella luikuttelen luistelusuksilla...- mekatron
Muista myös se pesäpallo.
Eikö ole hauskaa mailalla hutkia oikein luvan kanssa?
No tuohan ei tähän kuulu ollenkaan, tulipa mainittua vain.
Viitisen vuotta on jo kulunut, kun muksujen kanssa luistelin.
Luistimet vintillä odottelee käyttöä... - Pirre*
mekatron kirjoitti:
Muista myös se pesäpallo.
Eikö ole hauskaa mailalla hutkia oikein luvan kanssa?
No tuohan ei tähän kuulu ollenkaan, tulipa mainittua vain.
Viitisen vuotta on jo kulunut, kun muksujen kanssa luistelin.
Luistimet vintillä odottelee käyttöä...on menny jo malli vanahaks, elä enne mäne ylleisille paikolle niihen kanssa...:)
Muistahan kahttoo ens lauvanttaina pesismatsi, voipi olla kahtomisen arvonen..
Miulla tullo mailalla vuan reikä ilimmaan..:) - mekatron
Pirre* kirjoitti:
on menny jo malli vanahaks, elä enne mäne ylleisille paikolle niihen kanssa...:)
Muistahan kahttoo ens lauvanttaina pesismatsi, voipi olla kahtomisen arvonen..
Miulla tullo mailalla vuan reikä ilimmaan..:)se pesäpallo.
Jo kansakoulussa pelkäsin sitä palloa, se kun on niin kivikova.
Olisi edes tennispallon kaltainen.
Hirvittää katsellakin koko peliä. Onkohan naisten pelissä pehmeämpi pallo?
Tämä menee väkisinkin taas siihen, mutta onhan siinä pelissä paljonkin pehmeitä palloja, mutta niitä lyötäviä.. :)).
Saisihan se Kitee pärjätä, sinunkin takiasi jo.
Tämä nyt poikkeaa luistelusta jonkin verran, mutta kyllä Jermu ymmärtää.....
- Kakku
Eikä tu!!! Kakarana kun yritin luistella, äitee sano että muistutin chaplinia.
- mekatron
Sama se, miltä näyttää, pääasia on liikunnan ilo, vai kuinka?
Minäpä se nuorena olin koulun paras luistelija, kröhöm!!
Sairaslomalla saa olla koneellakin näin myöhään, heleijaa vaan.
Selvin päin silti olen... - Pirre*
mekatron kirjoitti:
Selvin päin silti olen...mikäs romuska se muka iski, kun tähän aikaan jaksaa keikkua ylläällä?
- Pirre*
yhessä kohassa..?
- Kakku
mekatron kirjoitti:
Selvin päin silti olen...leuhkii......En taitaisi edes pystyssä pysyä niillä enää. Liikunnan ilo tulee meikäläiselle pyöräilystä ja kävelystä (siis KÄVELYSTÄ, eikä löntystelystä)
- Kakku
Pirre* kirjoitti:
yhessä kohassa..?
jalat pyrki silleen erilleen, varpaat sivuille, niinkuin Chaplinilla. :0)))
- Pirre*
Kakku kirjoitti:
jalat pyrki silleen erilleen, varpaat sivuille, niinkuin Chaplinilla. :0)))
...:)
- sää oikein asut
..ostat luistimet ja mailan ja lähdet pelaan jäähalliin. Mihin he..tin jäähalliin. Vaikka ne ovat kuinka kunnan (kaupungin)omistuksessa, ei niihin yksityinen pääse luistelemaan. Jos pääseekin, niin yhtenä iltana viikossa. Ja varmaan ei mailaa voi ottaa mukaan.Hallit ovat jääkiekkoseuroille tarkoitettuja.
- Jermu
Mä asun sitten varmaan niin pusikossa, että täällä on muutamia jäähalleja ja yhdessä voi joka ilta käydä luisteleen vapaasti 2 tunnin ajan (tietysti maksamalla pääsymaksun). Sellaisessa pusikossa mää asun.
- Loistava.polku
Pakkanen tekee gutaa astmaatikon keuhkoille. Ei voi ulkona olla kuin ihan pakolliset.
- Ristinkka
Olen luistellut nuoruudessani paljon ja toissatalvena ostin uudet luistimet. Odotan innolla jäiden tuloa, sillä luistelu on mitä parhainta liikuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52801- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9636Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57619- 53594