Tiheälyöntisyys JA lisälyönnit, kokemuksia?!

Harmin paikka

Aiemmin jo kirjoittelinkin tänne tiheälyöntisyydestä.
Nyt mausteeksi soppaan olen saanut lisääntyneet "muljahdukset", kyseessä lienee ns. lisälyönnit?
Tiheän sykkeen ( yli 90 ilman kummempaa rasitusta )lisäksi siis inhottavia muljahduksia pitkin päivää. Onkohan kyseessä saman rytmihäiriön kaksi eri oiretta vai ihan erilliset rytmihäiriöt? Kokemuksia?

Holter-tutkimuksen tuloksia odottelen. Olisikohan aihetta rasituskokeeseen ja sydämen ultraääneen?
Syke saattaa kävelylenkin jälkeen huidella 160 tietämillä, olo on hutera ja hankala...

6

3714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiitu

Mulla on kans noita ylimääräisiä lyöntejä. on jo kerran todettu, että johtuu sydämesä olevasta ylimääräisestä hermoradasta, joka lyö niitä lyöntejä. Sen voi polttaa nivusten kautta kiinni mutta vaarana on, että joudutaan laittamaan tahdistin. kävin tänää uudestaan lääkärissä, kun alkaa jo rasittamaan tuo vaiva ja lääkäri sanoi, että "sairauteen" vosi helpottaa beetta salpaaja -lääke. itselläni oireita ei ilmene kuin levossa ja tuntuu, että lyönnit rauhoittuu liikkuessa.

• tääl

Joo, kärsin myös tiheälyöntisyydestä ja kammiolisälyönneistä. Tutkimuksiin oli kyllä itselläni vaikea päästä, olenhan vasta 26 vuotias. Moni lääkäri ajattelee, et eihän nyt nuorella mitään ole. Kävin vuorokausi EKG mittauksessa, siellä kyllä lisälyönnit löytyi ja tiheälyöntisyys aikaisemmilla kerroilla. Mutta sanottiin, etteivät ole vakavia rytmihäiriöitä! Ihmetyttää vaan, et millainen sitten on vakava! Tämä vaiva rajoittaa elämääni suuresti, enkä ole kärsinyt näistä aina, vain muutaman vuoden. Voiko ne ns. ilmaantua yks kaks. Niin ja ne on vuosi vuodelta lisääntyneet. Olen syönyt beetasalpaajia, huonolla menestyksellä. Näillä avuin pitäisi jatkaa elämää, mitään ei oteta vakavasti. Sanotaan tulokset puhelimessa ja sillä sipuli! Se on sitä, et ku ei ole näkyvää vammaa, ei jakseta tutkia.
        Pettynyt!

• Lumimies
        tääl kirjoitti:

Joo, kärsin myös tiheälyöntisyydestä ja kammiolisälyönneistä. Tutkimuksiin oli kyllä itselläni vaikea päästä, olenhan vasta 26 vuotias. Moni lääkäri ajattelee, et eihän nyt nuorella mitään ole. Kävin vuorokausi EKG mittauksessa, siellä kyllä lisälyönnit löytyi ja tiheälyöntisyys aikaisemmilla kerroilla. Mutta sanottiin, etteivät ole vakavia rytmihäiriöitä! Ihmetyttää vaan, et millainen sitten on vakava! Tämä vaiva rajoittaa elämääni suuresti, enkä ole kärsinyt näistä aina, vain muutaman vuoden. Voiko ne ns. ilmaantua yks kaks. Niin ja ne on vuosi vuodelta lisääntyneet. Olen syönyt beetasalpaajia, huonolla menestyksellä. Näillä avuin pitäisi jatkaa elämää, mitään ei oteta vakavasti. Sanotaan tulokset puhelimessa ja sillä sipuli! Se on sitä, et ku ei ole näkyvää vammaa, ei jakseta tutkia.
        Pettynyt!

Samat oireet ja samat tutkimukset käyty läpi ilman huolestuttavaksi mainittua diagnoosia. Sille ei vain voi mitään, että pelko iskee aina kun sydän tekee jotakin poikkeavaa.
        Oma vaivan kauteni alkoi noin vuoden päästä eläkkeelle jäännin jälkeen . Uskon henkisillä syillä olevan paljon vaikutusta. Nykyään olen paljon oireettomampi vaikka mitään operaatioita ei ole tehty.
        Toinen vaikuttaja minulla on ruokatorven ärsytys. Muljahduksia esiintyy ennen mahtavaa röyhtäisyä. Paras yrittää välttää ärsyttäviä ruoka-aineita. Kahvi laukaisee usein lisälyönnit.Kaksi kuppia päivässä on normini nykyään.

• Hannes
        Lumimies kirjoitti:

Samat oireet ja samat tutkimukset käyty läpi ilman huolestuttavaksi mainittua diagnoosia. Sille ei vain voi mitään, että pelko iskee aina kun sydän tekee jotakin poikkeavaa.
        Oma vaivan kauteni alkoi noin vuoden päästä eläkkeelle jäännin jälkeen . Uskon henkisillä syillä olevan paljon vaikutusta. Nykyään olen paljon oireettomampi vaikka mitään operaatioita ei ole tehty.
        Toinen vaikuttaja minulla on ruokatorven ärsytys. Muljahduksia esiintyy ennen mahtavaa röyhtäisyä. Paras yrittää välttää ärsyttäviä ruoka-aineita. Kahvi laukaisee usein lisälyönnit.Kaksi kuppia päivässä on normini nykyään.

Itselläni oli nuoresta asti näitä tiheälyntisyyskohtauksia silloin tällöin ja monesti auttoi lääke ja joitain kertoja annettiin sähköä jolla asettui, sekä hengittämällä ja painamalla pallealla sain monesti asettumaan, ja kun näitä käyntikertoja kerty alkoi tukimuksiinkin jo päästä.
        Ja ei muuta kun elektofysiologiseen tutkimukseen ja ablaatiojonoon, jossa viimein kolmannella kerralla saatiin ylimääräinen johtorata poltettua ja tykytykset loppu siihen. Kyllähän se kerkiskin sitä vuosien mittaan tehdä. Lisaksi näitä muljahduksia on ollut ja niihin ei tämä hoito auta.

• ainakin

beettasalpaajat auttavat. Huomaan heti, jos olen unohtanut ottaa lääkkeen.

• miu
        Hannes kirjoitti:

Itselläni oli nuoresta asti näitä tiheälyntisyyskohtauksia silloin tällöin ja monesti auttoi lääke ja joitain kertoja annettiin sähköä jolla asettui, sekä hengittämällä ja painamalla pallealla sain monesti asettumaan, ja kun näitä käyntikertoja kerty alkoi tukimuksiinkin jo päästä.
        Ja ei muuta kun elektofysiologiseen tutkimukseen ja ablaatiojonoon, jossa viimein kolmannella kerralla saatiin ylimääräinen johtorata poltettua ja tykytykset loppu siihen. Kyllähän se kerkiskin sitä vuosien mittaan tehdä. Lisaksi näitä muljahduksia on ollut ja niihin ei tämä hoito auta.

Itellä alko teininä ilmenemään aika-ajoin noita nopealyöntisyyskohtauksia. Sen laukasi esim. kumartuminen. Syke oli semmosta reilua 160. Kauhee huimaus ja heikko olo. Otettiin ekg:tä ja olin vuorokausiseurannassa, mut sillon niitä ei ilmenny. No kerran se saatiin sit tallennettuu töissä kun se kerran taas iski. Todettiin ylimääränen johtorata ja pääsin ablaatiohoitoon, jossa se johtorata poltettiin. Toimenpide oli nopeesti ohi. Paikallispuudutus nivusiin, kolme katetria sydämeen, kauhee pahanolontunne ja sit se oli ohi. Eikä oo niitä vaivoja enää ollu. Harmiksi jäi kyllä itelläkin noi päivittäiset muljahdukset, niistä en varmaan ikinä eroon pääse. Todella kiusallisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe