VAS. kuihtuu

Vasemmisto kuihtuu

Nämä kommunistit, vasemmistoliittolaiset alkavat kohta olla hädissään. Puolue kuihtuu vähitellen ja vihreät menevät ohi.

Eiköhän kansa vähitellen ala tajuamaan, että vasemmistoliitto on vain SKDL:n peitejärjestö.

Muutaman vuoden päästä Vasemmistoliitto sulautuu pois. Noin puolet (4,5%) siirtyy SDP:hen ja loput, kommaripuolisko, yrittää viimeisenä tekonaan perustaa uuden puolueen, mutta sekin hiipuu ajan kanssa kokonaan pois.
Sosialismi/kommunismi on sairaus. Eikö punikit vieläkään tätä tajua?

5

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika jättänyt

      Kyllä ne itsekin kohta huomaavat että ei olla enää 60 luvulla.
      Kommarit ja sossut herätkää!
      Maailma on muuttunut, eläkää päivän mukaan.

      • voehan pärkkel

        Maailma ei muutu itsekseen, sitä muutetaan. Tietysti muutospaineet kaiken alistamiseksi vapaille markkinoille ovat valtavat. Kapitalismi kun on levinnyt jo suurinpiirtein joka maailman kolkkaan, joten nyt sille yritetään keksiä uusia kasvumahdollisuuksia uusista ympäristöistä - esim. julkisista palveluista. Tästä johtuen 90-luvulla alettiin pääomapiirien taholta esittää jokseenkin perättömiä väitteitä siitä, että hyvinvointivaltio on ajautunut rahoituskriisiin ja tulee liian kalliiksi, joten se on kuopattava. Suomen valtamedia kaakatti sitten näitä väitteitä papukaijana perässä niin kauan, kunnes väitteet muodoistuivat yleisesti hyväksytyiksi totuuksiksi. Nykyään jokaisella kadunmiehellä tuntuu olevan esim. sosiaalipolitiikasta jokin (yleenä negatiivinen) mielipide, joka tosiasiassa perustuu vain valtamedian ja -puolueiden toitottamaan propagandaan. Räikein esimerkki ilmiöstä on Yhdysvallat, jossa republikaaninen (suuryhtiöitä orjamaisesti totteleva) hallinto samanaikaisesti sekä ajaa julkisia palveluja alas että väittää, että ne eivät tuota haluttuja tuloksia. Tosiasiassa Suomenkin julkiset palvelut ajautuivat vasta silloin vaikeuksiin, kun niitä ryhdyttiin väkisin ajamaan alas yksityistämisen tieltä.

        Mielestäni ohjeenne "eläkää päivän mukaan" on jopa moraalisesti arveluttava. Pitäisikö aina vain alistua siihen, mihin maailma näyttää muka itsekseen olevan menossa, antaa periksi valtavirroille, -medialle ja poliittisen eliitin (pääoman) mielipiteille huolimatta omasta vakaumuksesta? Itse en ainakaan halua elää maailmassa, jossa kaikki ihmissuhteista vedenjakeluun on alistettu taloudelliselle voitontavoittelulle.


      • oikoik
        voehan pärkkel kirjoitti:

        Maailma ei muutu itsekseen, sitä muutetaan. Tietysti muutospaineet kaiken alistamiseksi vapaille markkinoille ovat valtavat. Kapitalismi kun on levinnyt jo suurinpiirtein joka maailman kolkkaan, joten nyt sille yritetään keksiä uusia kasvumahdollisuuksia uusista ympäristöistä - esim. julkisista palveluista. Tästä johtuen 90-luvulla alettiin pääomapiirien taholta esittää jokseenkin perättömiä väitteitä siitä, että hyvinvointivaltio on ajautunut rahoituskriisiin ja tulee liian kalliiksi, joten se on kuopattava. Suomen valtamedia kaakatti sitten näitä väitteitä papukaijana perässä niin kauan, kunnes väitteet muodoistuivat yleisesti hyväksytyiksi totuuksiksi. Nykyään jokaisella kadunmiehellä tuntuu olevan esim. sosiaalipolitiikasta jokin (yleenä negatiivinen) mielipide, joka tosiasiassa perustuu vain valtamedian ja -puolueiden toitottamaan propagandaan. Räikein esimerkki ilmiöstä on Yhdysvallat, jossa republikaaninen (suuryhtiöitä orjamaisesti totteleva) hallinto samanaikaisesti sekä ajaa julkisia palveluja alas että väittää, että ne eivät tuota haluttuja tuloksia. Tosiasiassa Suomenkin julkiset palvelut ajautuivat vasta silloin vaikeuksiin, kun niitä ryhdyttiin väkisin ajamaan alas yksityistämisen tieltä.

        Mielestäni ohjeenne "eläkää päivän mukaan" on jopa moraalisesti arveluttava. Pitäisikö aina vain alistua siihen, mihin maailma näyttää muka itsekseen olevan menossa, antaa periksi valtavirroille, -medialle ja poliittisen eliitin (pääoman) mielipiteille huolimatta omasta vakaumuksesta? Itse en ainakaan halua elää maailmassa, jossa kaikki ihmissuhteista vedenjakeluun on alistettu taloudelliselle voitontavoittelulle.

        Vasureilla on vain yksi tie jäljellä: Ryhtykää äärioikeistolaisiksi. Ruvetkaa kuntoilemaan ja harrastamaan ammuntaa. Ilman pienintäkään uhkatekijää teitä ei oteta tippaakaan huomioon. Sittenhän voitte hartiat pulleina vaatia sosiaalivaltion palauttamista. Nythän melkein kaikki, jotka muodikkaasti vihaavat luusereita ja samalla sosiaalivaltiota tekevät jo tätä. Tukka on lyhyt, hartiat pullottavat ja kaapissa on ruutiase. Se on nykyaikaa. Seuraako siitä jotakin yhteistä hyvää hyvää? Liikennekulttuurinin aggresiivisuus osoittaa muutoksen Suomen mentaalisessa kentässä. Perinteellisille vasureille rauhanaatteineen ei ole äänimarkkinoilla kysyntää. Nyt pitää monottaa ihmisiä ja suojella mielipuolisesti kissoja.


    • EI KAI

      Demarien jorinoita. Hyvää vaaliythteistyötä toivottaen, mutta viskellään kapuloita Vasemmistoliiton rattaisiin kahmalokaupalla. Tsot, tsot.

    • Olet rohkea ennustuksenisi! Toteutuuko se, siinä yhtälössä on monta tuntematonta tekijää!
      Mainitsemaasi sairauteen on jo 1800-luvun lopulla löydetty lääke, mutta se vaikuttaa "vain kantapään kautta"!!!
      vom

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe