Miksi harjoittelen / harjoittelet?

syksyn kysymys ;-)

Haluaisin tietää syitä, miksi harjoittelette Krav Magaa...
Ihan mielenkiinnosta, koska keskustelupalstalla jotekin tuo eipäs juupas -väittely alkaa pikkuhiljalleen kyllästyttämään.
Siksipä aivan suora ja rehellinen kysymys:
miksi taas syksyn koittaessa vääntäydyt salille harjoittelemaan Krav Magaa?
Ja tähän vielä oma vastaukseni keskustelun pohjaksi.
Olen käynyt säännöllisesti kuusi vuotta nyt harjoituksissa. Kunto on noussut, saanut hieman tuntumaa tekniikkaan ja ohjaajat ovat olleet pääsääntöisesti hyviä (vähän uhoa enemmän asiaa). Itselleni tärkeintä kohtalaisen itsepuolustustaidon oppiminen, siksipä en ole suorittanut kuin Practioner 3-tasokokeen. Vielä jaksaa kiinnostaa aivan perusasioiden hiominen, mutta myös eri variaatiot. Eikä oikein osaa olla pois harjoituksistakaan, koska koskaan ei voi varmasti tietää, mitä hauskaa on odotettavissa.
Olen myös löytänyt itsestäni "tahtotason" eli tietynlaisen asenteen harjoitteluun: tehdään ei vain sinnepäin vaan niin, että tuntuu. Sekä joka harjoituksen jälkeen itse ainakin pohdin, mitä opin, mikä meni hyvin, mihin kannattaa ensi kerralla kiinnittää huomiota.
Tässä näitä aatoksia, vastauksia odotellessa...

2

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pee3

      Omalta osaltani harjoittelen pääasiassa kuntoilun vuoksi.

      Lajivalinta ei alunperin ollut omani, vaan aloitin harrastuksen yhdessä ystäväni kanssa ja hän halusi juuri Krav Magaa (oli aikaisemmin käynyt peruskurssin ja halusi aloittaa uudelleen).
      Kaverin kanssa oli luonnollisempaa mennä harjoittelemaaan. Sittenmmin tämä ystäväni on jo harjoittelun lopettanut, mutta minä jatkan edelleen.


      Itselläni nelisen vuotta (jokunen tauko välissä) harjoittelua ja niin ikään "vain" p3.
      Meidän seurassamme on kolme harjoitusryhmää, peruskurssi, p1-p2 tasoinen ja p3- tasoinen.
      Harjoittelussa etenemisen vuoksi ei siis ole mitään tarvetta suorittaa enempää tasoja.

    • Oman lajinsa löytänyt.

      Miksi harjoittelen?? Lähdin Krav Magan peruskurssille aikanaan kuntoilun vuoksi ja sen takia että en todellakaan ole mikään aerobic-jumppa-pump jne -ihminen. Ajattelin että siinäpä samalla oppii jotain hyödyllistäkin. Kuinkas sitten kävikään, harrastuksesta tuli enemmänkin elämäntapa enkä enää voisi kuvitellakkaan olevani ilman. Lisäksi matkalla on tarttunut kamppailulajeja harrastuksiksi. Treeneihin on aina kiva lähteä vaikka treenaaminen ei aina olekkaan kivaa, eikä sen pidäkkään olla. Realistisuus "kovaa maailmaa" vastaan pitää olla, ainakin minun mielestäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1932
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1403
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1275
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe