Miksi harjoittelen / harjoittelet?

syksyn kysymys ;-)

Haluaisin tietää syitä, miksi harjoittelette Krav Magaa...
Ihan mielenkiinnosta, koska keskustelupalstalla jotekin tuo eipäs juupas -väittely alkaa pikkuhiljalleen kyllästyttämään.
Siksipä aivan suora ja rehellinen kysymys:
miksi taas syksyn koittaessa vääntäydyt salille harjoittelemaan Krav Magaa?
Ja tähän vielä oma vastaukseni keskustelun pohjaksi.
Olen käynyt säännöllisesti kuusi vuotta nyt harjoituksissa. Kunto on noussut, saanut hieman tuntumaa tekniikkaan ja ohjaajat ovat olleet pääsääntöisesti hyviä (vähän uhoa enemmän asiaa). Itselleni tärkeintä kohtalaisen itsepuolustustaidon oppiminen, siksipä en ole suorittanut kuin Practioner 3-tasokokeen. Vielä jaksaa kiinnostaa aivan perusasioiden hiominen, mutta myös eri variaatiot. Eikä oikein osaa olla pois harjoituksistakaan, koska koskaan ei voi varmasti tietää, mitä hauskaa on odotettavissa.
Olen myös löytänyt itsestäni "tahtotason" eli tietynlaisen asenteen harjoitteluun: tehdään ei vain sinnepäin vaan niin, että tuntuu. Sekä joka harjoituksen jälkeen itse ainakin pohdin, mitä opin, mikä meni hyvin, mihin kannattaa ensi kerralla kiinnittää huomiota.
Tässä näitä aatoksia, vastauksia odotellessa...

2

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pee3

Omalta osaltani harjoittelen pääasiassa kuntoilun vuoksi.

Lajivalinta ei alunperin ollut omani, vaan aloitin harrastuksen yhdessä ystäväni kanssa ja hän halusi juuri Krav Magaa (oli aikaisemmin käynyt peruskurssin ja halusi aloittaa uudelleen).
      Kaverin kanssa oli luonnollisempaa mennä harjoittelemaaan. Sittenmmin tämä ystäväni on jo harjoittelun lopettanut, mutta minä jatkan edelleen.

Itselläni nelisen vuotta (jokunen tauko välissä) harjoittelua ja niin ikään "vain" p3.
      Meidän seurassamme on kolme harjoitusryhmää, peruskurssi, p1-p2 tasoinen ja p3- tasoinen.
      Harjoittelussa etenemisen vuoksi ei siis ole mitään tarvetta suorittaa enempää tasoja.

• Oman lajinsa löytänyt.

Miksi harjoittelen?? Lähdin Krav Magan peruskurssille aikanaan kuntoilun vuoksi ja sen takia että en todellakaan ole mikään aerobic-jumppa-pump jne -ihminen. Ajattelin että siinäpä samalla oppii jotain hyödyllistäkin. Kuinkas sitten kävikään, harrastuksesta tuli enemmänkin elämäntapa enkä enää voisi kuvitellakkaan olevani ilman. Lisäksi matkalla on tarttunut kamppailulajeja harrastuksiksi. Treeneihin on aina kiva lähteä vaikka treenaaminen ei aina olekkaan kivaa, eikä sen pidäkkään olla. Realistisuus "kovaa maailmaa" vastaan pitää olla, ainakin minun mielestäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      107
      6788
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      382
      6428
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      62
      3223
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      117
      2728
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2360
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1535
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe