Asennus

Expert05

Miten asennan Win 2000 tyhjälle koneelle? Pitääkö olla käynnistysdiksetti niinkuin Win98:ssa?

6

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan samalla tavalla

      menee kuin XP, eli buuttamalla suoraan CD:ltä.

      • Jos sulla on onneton piraattilevy niin sepä ei buuttaa CD:ltä vaan tarvit pohjalle 98:n. Saattaa tietty olla että joku asiaan vihkiytynyt osaa tehdä sellaisen imagen tai apuohjelman jolla sen saa buuttaamaan mutta en muista törmänneeni sellaiseen, google apuun.

        Jos se on ehta W2K niin sitte buuttaa.

        Jos on piraatti niin tuskin kannattaa enää asentaa ollenkaan.


      • mikmakin
        exergy kirjoitti:

        Jos sulla on onneton piraattilevy niin sepä ei buuttaa CD:ltä vaan tarvit pohjalle 98:n. Saattaa tietty olla että joku asiaan vihkiytynyt osaa tehdä sellaisen imagen tai apuohjelman jolla sen saa buuttaamaan mutta en muista törmänneeni sellaiseen, google apuun.

        Jos se on ehta W2K niin sitte buuttaa.

        Jos on piraatti niin tuskin kannattaa enää asentaa ollenkaan.

        Kannattaisi vierailla www.bootdisk.com sivuilla.
        Onpa löytynyt moneen eri tilanteeseen apu.


      • mikmakin kirjoitti:

        Kannattaisi vierailla www.bootdisk.com sivuilla.
        Onpa löytynyt moneen eri tilanteeseen apu.

        Terve! Olipa hyvä vinkki tuo bootisk.com, olen joskus kanssa haeskellut erilaisia boottidiskettejä mutten ole tuohon törmännyt.

        Kaivelin siis kaapin pohjalta Wanhan W2K:n joka on kopioitu suoraan alkuperäiseltä, niin Wanha ettei ollut edes servicepäkkejäkään.

        Imuroin sitten nuo boottilevyt ja makebt32:n ja rapsuttelin flopyt ja kokeilin asennusta vanhalle kovolle ..JA KAS.. meni kuin vettä vaan.. tässä mä nyt kirjoittelen mun "uudella uljaalla" W2K:lla jossa on SP4:kin asennettuna jo.. tämähän toimii kerrassaan mainiosti, taidanpa vaihtaa XP:n tähän hehheh..

        Eikun siis tarkoitan että oikeassa olit, ei tarvittu gurua eikä poppaukkoa, homma toimii ihan perusboottidisketeiltä.


    • Täältä löytyy ohje miten saat integroitua Service Pack 4:n W2K:n ja tehtyä siitä boottaavan asennus-CD:n.
      http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=277
      Kannattaa lukea myös tämä, ei yhtä selkeä kuin tuo ylempi.
      http://old.bink.nu/bootcd/#Extract

      Tuossa ylemmässä linkissä olevan ohjeen selvennykseksi kohtaan " Next extract the service pack with this command w2ksp4.exe -x" purkaminen tapahtuu Windows komentokehotteessa ja luonnollisesti kyseisen tiedoston kansioon siirtyneenä ja tiedosto on suomenkielisenä w2ksp4_fi.exe.

      Ja tuo SP4 pitää olla sitten tuo täysversio eli Network Install-versio eli käy koneeseen kuin koneeseen.

      Tuo koko homma pitää tehdä koneella jossa on W2K tai XP, esim. W98SE:llä ei onnistu.

      Lyhykäisyydessään homma tapahtuu näin
      1. Kopioi W2K -CD kiintolevylle kansioon CD\CD-root
      2. Pura SP4 kansioon CD\win2ksp4
      3. Integroi eli yhdistä
      4. Pura imuroimasi bootfile.zip ja siirrä puretusta paketista tiedostot: cdrom_nt.5 ja cdrom_ip.5 sekä cdromsp4.tst kansioon CD\CD-root.
      Tiedoston w2kboot.bin kansioon CD.
      5. Sitten vain Nerolla polttamaan ohjekuvien mukaisilla asetuksilla.

      • Jammy_X

        niin että miten toi poltetaan kun ei oo tommosta neroa? tai jos joku vois sanoa et mistä tommoisen neron saisi niin saisi poltettuu ton..;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe