Asennus

Expert05

Miten asennan Win 2000 tyhjälle koneelle? Pitääkö olla käynnistysdiksetti niinkuin Win98:ssa?

6

968

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan samalla tavalla

menee kuin XP, eli buuttamalla suoraan CD:ltä.

• Jos sulla on onneton piraattilevy niin sepä ei buuttaa CD:ltä vaan tarvit pohjalle 98:n. Saattaa tietty olla että joku asiaan vihkiytynyt osaa tehdä sellaisen imagen tai apuohjelman jolla sen saa buuttaamaan mutta en muista törmänneeni sellaiseen, google apuun.

Jos se on ehta W2K niin sitte buuttaa.

Jos on piraatti niin tuskin kannattaa enää asentaa ollenkaan.

• mikmakin
        exergy kirjoitti:

Jos sulla on onneton piraattilevy niin sepä ei buuttaa CD:ltä vaan tarvit pohjalle 98:n. Saattaa tietty olla että joku asiaan vihkiytynyt osaa tehdä sellaisen imagen tai apuohjelman jolla sen saa buuttaamaan mutta en muista törmänneeni sellaiseen, google apuun.

Jos se on ehta W2K niin sitte buuttaa.

Jos on piraatti niin tuskin kannattaa enää asentaa ollenkaan.

Kannattaisi vierailla www.bootdisk.com sivuilla.
        Onpa löytynyt moneen eri tilanteeseen apu.

• mikmakin kirjoitti:

Kannattaisi vierailla www.bootdisk.com sivuilla.
        Onpa löytynyt moneen eri tilanteeseen apu.

Terve! Olipa hyvä vinkki tuo bootisk.com, olen joskus kanssa haeskellut erilaisia boottidiskettejä mutten ole tuohon törmännyt.

Kaivelin siis kaapin pohjalta Wanhan W2K:n joka on kopioitu suoraan alkuperäiseltä, niin Wanha ettei ollut edes servicepäkkejäkään.

Imuroin sitten nuo boottilevyt ja makebt32:n ja rapsuttelin flopyt ja kokeilin asennusta vanhalle kovolle ..JA KAS.. meni kuin vettä vaan.. tässä mä nyt kirjoittelen mun "uudella uljaalla" W2K:lla jossa on SP4:kin asennettuna jo.. tämähän toimii kerrassaan mainiosti, taidanpa vaihtaa XP:n tähän hehheh..

Eikun siis tarkoitan että oikeassa olit, ei tarvittu gurua eikä poppaukkoa, homma toimii ihan perusboottidisketeiltä.

• Täältä löytyy ohje miten saat integroitua Service Pack 4:n W2K:n ja tehtyä siitä boottaavan asennus-CD:n.
      http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=277
      Kannattaa lukea myös tämä, ei yhtä selkeä kuin tuo ylempi.
      http://old.bink.nu/bootcd/#Extract

Tuossa ylemmässä linkissä olevan ohjeen selvennykseksi kohtaan " Next extract the service pack with this command w2ksp4.exe -x" purkaminen tapahtuu Windows komentokehotteessa ja luonnollisesti kyseisen tiedoston kansioon siirtyneenä ja tiedosto on suomenkielisenä w2ksp4_fi.exe.

Ja tuo SP4 pitää olla sitten tuo täysversio eli Network Install-versio eli käy koneeseen kuin koneeseen.

Tuo koko homma pitää tehdä koneella jossa on W2K tai XP, esim. W98SE:llä ei onnistu.

Lyhykäisyydessään homma tapahtuu näin
      1. Kopioi W2K -CD kiintolevylle kansioon CD\CD-root
      2. Pura SP4 kansioon CD\win2ksp4
      3. Integroi eli yhdistä
      4. Pura imuroimasi bootfile.zip ja siirrä puretusta paketista tiedostot: cdrom_nt.5 ja cdrom_ip.5 sekä cdromsp4.tst kansioon CD\CD-root.
      Tiedoston w2kboot.bin kansioon CD.
      5. Sitten vain Nerolla polttamaan ohjekuvien mukaisilla asetuksilla.

• Jammy_X

niin että miten toi poltetaan kun ei oo tommosta neroa? tai jos joku vois sanoa et mistä tommoisen neron saisi niin saisi poltettuu ton..;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      649
      1424
    2. 114
      1383
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      198
      929
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      327
      875
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      231
      819
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      723
    7. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      233
      687
    8. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      671
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      630
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      601
    Aihe