Autokoulun opettaja saa oloni surkeaksi

Eija80

Onko teillä kokemuksia siitä miten autokoulun opettajan käytös vaikuttaa oppimiseen?

Ihan kuin olisin täydessä umpikujassa. Olen 25-vuotias, enkä ole vuosiin tuntenut itseäni yhtä epäonnistuneeksi kuin nyt autokoulussa. Yritän kiteyttää oleellisimman: Opettajalla on välillä jokseenkin hyviä, välillä erittäin huonoja päiviä, jolloin sitä ei miellytä mikään mitä minä teen. Positiivisen palautteen saaminen on vaikeaa, negatiivista palautetta saan jatkuvasti. Opettaja istuu ajon ajan kädet puuskassa rinnallaan. Jos teen virheen hän alkaa "mököttämään". Jos huomaan virheeni ja korjaan sen vaikkapa sanallisesti, hän vastaa että niinpä.. Jos yritän kysyä että mitä minun pitää tehdä, hän vastaa v*ttumaisesti, että nii-in, mitähän sinun pitäisi tehdä, mietipä sitä..

En ole myöntänyt sitä monellekaan, mutta en muista aikaa jolloin olisin itkenyt yhtä paljon kuin autokoulun aikana. Lähestulkoon joka ajotunti saan kyyneleet silmiin ja itku on melkein varma kotia päästessä. Jännitän etukäteen ajotunteja, kun mietin että mitähän letkautuksia saan tänään kuulla. Ajamaan lähtö ei ole kivaa, en malttaisi odottaa että se on ohi.

Inssi on perjantaina ja pelkään kuollakseni että en pääse sitä läpi ja joudun ottamaan lisätunteja tämän äijän kanssa. JA TÄMÄ ON SE ISOIN ONGELMA: opettaja on mieheni sukulainen. Miestäni ei haittaa vaikka vaihtaisin autokoulua, mutta se aiheuttaisi taas kitkaa minun ja tämän sukulaisen välille ja sitä en toivoisi.

Kertokaa (tai edes valehdelkaa) jos olette päässeet inssistä läpi vaikka opettaja on vaikuttanut huonolla tavalla oppimiseenne.

23

9254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minzu.

äijälle että se ei sinua jyrää.. unohda hänet kokonaan kun menet inssiin, silloin vieressäsi toivottavasti istuu mukava ihminen..
      ja muistahan antaa sitten palautetta kun jätät autokoulun. tuollaista kohtelua ei kenenkään maksavan asiakkaan tarvitsisi sietää.

• juttu mullakin!

Hassuinta asiassa on, että muuten kyseinen opettaja on kahtalaisen sosiaalinen tyyppi. Ikä taisi painaa jo ja leipiintyminen. Inssissä oli rauhallinen ja huumorintajuisen tuntuinen tyyppi. Kakkosvaiheessa (olisin voinut valita toisen autokoulun) oli yllätys yllätys taas sama opettaja. Nyt kun kakkosvaiheesta on jo hieman aikaa kulunut alan toipua ja nauttia ajamisesta.

• vaihtanut

Minulla oli samankaltainen tilanne. Opettaja oli oma häilyvä persoonansa, joka ei opettanut vaan yksinomaan "ajatutti". En oppinut mitään ja aina oli tunnin jälkeen tosi paha mieli.

Lopulta ymmärsin vaihtaa koko koulua. Ja koulun vaihto oli järkevä teko, uusi opettaja oli osaava ja tosi mukava. Inssi meni ekalla läpi, vanhan opettajan kanssa se tuskin olisi mennyt. Jälkeen päin harmitti kovasti, etten vaihtanut koulua jo aikaisemmin.

Älä kärsi, vaan vaihda koulua. Jos sukulaisesi pahoittaa mielensä, niin mitä siitä, eikö ole tärkeintä, että opit ajamaan, saat ajokortin, eikä ole aina paha mieli. Vai ajattelitko vielä kärsiä kakkosvaiheenkin saman opettajan kanssa?

• ent.ope

että vaihdat opettajaa.Sen voit kertoa autokoulun sihteerille tai jos sellaista ei ole, niin johtajalle.
      Valitettavasti opettajat joutuvat tehdä pitkää päivää ja työ on henkisesti erittäin raskasta. Ja jos alalla on ollut kauan niin sitä "leipääntyy".Niin kävi myös itselleni, tuntui kuin ei olisi enään mitään annettavaa, joten lopetin.
      Autolla ajamisen autokoulussa pitää olla hauskaa, valitettavasti moni opettaja unohtaa sen.Täytyy myöskin muistaa, että kaikkien ihmisten "kemiat" eivät sovi yhteen, opettajallasi ei välttämättä ole sinua vastaan mitään.
      Reippaasti vaan autokouluun ja kerro murheesi, oli sukulainen tai ei.

• Piuku

Ei kuulosta hyvältä....itselläni oli vatsalihakset arkana ajotuntien jälkeen, mutta se johtui nauramisesta eikä jännittämisestä (Terveisiä vaan Lefalle ;))
      Koska sinulla on inssi niin lähellä, niin suosittelen että puret hammasta ja pyrit saamaan sen läpi, jolloin pääset ilman suuria draamoja opettajastasi eroon (inssikaverihan saatta olla tosi rento ja leppoisa kaveri eikä sinun silloin tarvitse jännittää). Jos inssi ei mene läpi kannattaa sinun vaihtaa opettajaa, turhaa sinun on siellä kärsiä, sinähän olet maksava asiakas ja autokoulun opettaja on siellä opettamassa sinua, ei peloittelemassa! Opettajan vaihto antaa muutenkin signaalin esim. kyseisen opettajan esimiehelle että kaikki ei ehkä ole ihan kohdallaan hänen opettamistyylillään. Onnenpotku takamukselle, toivottavasti pärjäät perjantainan hyvin!

• Marzziapina

Valitus autokoulun johtajalle ja opettaja vaihtoon! Ei sinun kannata hirveästi pelätä loukkaavasi sukulaisesi tunteita, eipä ole hänkään nähtävästi ottanut hirveästi stressiä siitä että tunnette ennestään?!?
      Tollaset opet pilaa monelta oppilaalta muuten niin kivan kokemuksen. Itse muistelen lämmöllä mennyttä autokouluaikaa, kiitos siitä kuuluu ehdottomasti kouluni kivalle opettajakunnalle!

• kannustaja

No inssissähän sulla on jo leppoisampaa! Good Luck!

• arka

Minulle autokoulu oli myös erittäin raskas kokemus. En ollut mikään "hyvä oppilas" ts.minua jännitti ajaminen, enkä oppinut erityisen nopeasti. Yksi opettajista oli ulospäin hauska sosiaalinen heppu, mutta ajotunnilla sai kuulla jatkuvaa haukkumista esim."Kato nyt mitä sää teit" kun ajoin sen verta hiljaa ,että jouduin pysähtymään punasiin valoihin.
      Onneksi koululla oli useimpia opettajia joten mukaviakin opettajia löytyi.
      Luulisi autokouluillakin olevan sen verran kilpailua,ettei olisi varaa olla epäasiallinen maksavaa asiakasta kohtaan. Eikä voida olettaa että kaikki oppilaat osaavat heti kaiken.
      Koita sinnitellä, kohta sinulla on kortti kädessä. Ja onhan sitä tosiaan muitakin kouluja jos tilanne tuntuu kestämättömältä.

• pomolle

valittaa, jos se pomo on itse se opettava ongelma...

• Hämeen tytär

luin kasvatustieteitä ja olen nyt jo työammatissa. Kasvatustieden opinnoistani olen oppinut, että 17 % kansalaisistamme on hulluja, sekopäitä, luonnevikaisia, häiriökäyttäytyjiä, neurootikkoja ym. Ts. joka kuudes, eli 12.500 uutta tapausta / vuosi.
      Erikseen on vielä alkoholisoituneet ja huumetyypit.
      Edellisistä ryhmistä täysin erikseen on kouluttajalle ne viattomat ihmiset, joilla on vamma, tai jokin puute.On yritystä, mutta vaikeuksia. Se vaatii molemmilta jo erityisen paljon.

Uskon ja ymmärrän jo tilaston ja työnikin puolesta perusvaikeudet opettajana, kasvattajana.
      Jokainen meistä on myös todennut saman seuraamalla ympäristönsä elämää ja tapahtumia.

Sitten - jokainen heistä tilastoista erityisryhmäkseen poimitusta kuvittele olevansa kaiken osaavia ja muutoinkin muita parempia. Näin ajattelee yli 80 % kansastamme. Tämäkin tieteellisesti tutkittua asiaa.

Moni ystävänikin on minun lähelläni kuin enkeli, mutta kuulen kohta muualta, esim. kotipiiristä jotain aivan muuta. Järkyttäviä Janus-kasvoja ja petojakin.Roikaleta, valehtelijoita. Inhottavia.

Meillä ihmisillä, homo novuksilla, eli nousukkailla on erilaisia käyttäytymisrooleja. Näin toimimme työssä, näin koulussa ja näin sitten vapaa-ajalla etc. Vanhempiemme edessä täysin eri tavalla.

Kun katsomme katuelämää viikonloppuisin, tulemme vakuuttuneeksi, että osa näistä "tyypeistä" ei sovi auton rattiin. Tiedämme myös hetkessä, että opettajalta vaaditaan jopa täysin mahdottomia.
      Kuitenkaan näitä näsäviisaita pentuja ei voi ojentaa, edes sen verran, ettei lakeja rikottaisi ja muita vaarannettaisi.
      Oppimisen häiriköintiä esiintyy myös normaaleissa kouluissa ja pahasti. Häiritään ja tuhotaan oppimistapahtuma ja muut kärsivät.
      Erottaminenkin on tehty liian vaikeaksi, vaikka väkivalta olisi syynä, jopa toistamiseen.
      Heti huudetaan poliisia ja muita viranomaisia avuksi, kun sopimattomuuksiin vihdoin puututaan.

Tästä minulla on jopa omakohtaista kokemusta autokouluajoiltani. Pari oppilasta sanoi tekevänsä "piruuttaan" jäynää opettajalleen, koska heillä itsellään on paha olo ja koska he vihaavat auktoriteetteja ja toinen jopa ihmisiä. Heille ei saanut koskaan, eikä kukaan sanoa vastaan. Pelkäsinkin, mitä he ovat kadulla ja auton ratissa. Oliko pitänyt aina vain kehua, enpä tiedä.
      Minulla ei ole ajo-opettajien terveydentilasta tilastoja, mutta väitän, että verenpaine/sydänongelmia riittää ja yöt nukutaan huonosti jarrupolkimia painellen.

Lopuksi. Puhuukohan ne tänne ja muualla ääntä pitävät aina ihan rehellisesti asiat? Taitaa olla väritettyjä juttuja, koska itse ollaan avuttomia ja tumpeloita. En taida uskoa heidän totuuteen asiasta.
      Haetaan sääliä, vääristellään totuuksia ja kostetaan omat ongelmat ulkopuolisille, vaikkapa luokanopettajalle ja miksei vielä helpommin autokoulun opelle.
      Ajatuksena jälkimmäisessä on, että koska olen asiakas, maksaja, niin olen myös kunkku. Kumartakaatte minua. Kuulutte käskyvaltaani.

Eipä muuta, arvoisat Nuoret. Onneksi pääosa Teistä on tosi fiksuja, hyviä oppiskelijoita, kehittyneitä ja elämässä aikanaan menestyviä. Anu.

• vaihtanut

vai että nyt tekevät jo kasvatustieteitä opiskelleet diagnooseja mielenterveysongelmista ja persoonallisuushäiriöistä.

Ajokorttia varten on saatava lääkärintodistus, tuskinpa sitä lääkäri kirjoittaa, jos sairastaa jotakin todella vakavaa ajokykyyn vaikuttavaa.

Varmasti on myös hankalia oppilaita. Mutta on aivan oikeus ja kohtuus, että asiallisesti käyttäytyvä oppilas odottaa saavansa autokoululta ja sen opettajalta ammattitaitoista ja asiallista opetusta.

• sama

unohdin mainita, etten ollenkaan epäile yllä olevan oppilaan kokemuksia. Ne ovat hirvittävän ikäviä ja moitittavia tapauksia.
        Oppilas saa valita, hänellä on oikeus saada hyvää palvelua ja oikeaa opetusta ja hänellä on myös ns. reklamatio-oikeus.
        Tsemppiä vaan jokaiselle ja turvallista elämänmatkaa. Sama ope korjaten, mutta muu ala.

• Eija80

Kiitos kaikille kannanottajille. Viimeinen täyspitkä ajo takana ja sain varmistuksen lähteä inssiin :) Tähtään nyt siihen, että se menisi kertaheitolla läpi. Muussa tapauksessa täytyy harkita vakavasti mitä hyviä ja huonoja seurauksia autokoulun vaihdolla olisi.

Sinulle, hyvä Anu.. Kerta tässä aletaan titteleillä kilpailemaan, niin saanen esittäytyä: filosofian maisteri biologian alalta. Olen myöskin työelämässä; toimin tutkijana lääketieteessä. Osaisin takuuvarmasti näyttää sinulle, mistä kana pissii.

Mikä sai sinut ns. valaistuneen ihmisen hyökkäämään henkilökohtaisesti minun kirjoitustani vastaan? Uskon, että monia ihmisiä ärsyttää nykyajan ”minä, minä, minä”-asenne, sinua ilmeisesti erityisesti. Mietipä maksavan asiakkaan tilannetta kaupassa. Kaupan henkilökunta saa päivittäin hyvää ja huonoa palautetta. Oikeuttaako pari ikävää asiakasta äksyilemään muulle asiakaskunnalle? Autokoulussakin on kyse maksavasta asiakkaasta, mutta kaupankäynnin tilanne on henkilökohtaisempi ja sitä myötä vieläkin merkittävämpi tapaus tunnetasolla.

Saanen myös huomauttaa, että AUTOKOULUILLA kuten muillakin rahaa vastaan palveluita tarjoavilla ON OIKEUS VALITA ASIAKKAANSA. Kuka pakottaa kestämään sekakäyttäjiä tai opettajilleen jäynää tekeviä oppilaita? Sinä itse tunnut nyt sekoittavan pahasti keskenään ”autokoulun opettajan” ja ”luokanopettajan”. Jälkimmäinen on se, jonka pahoinvoinnissa mediassa puhutaan, luokanopettajan tilanne valita oppilaansa on lähes mahdoton.

Uskon vahvasti sananparteen ”sitä saa, mitä tilaa”. Kun minä kohtelen sekä tuttuja että tuntemattomia ihmisiä hyvin, oletan saavani samanlaisen kohtelun. Käytöksessäni autokouluni opettajaa kohtaan ei ole ollut mitään moitittavaa, vaikka saamani kohtelu oikeuttaisi minut vähintään räjähtämään yhden kerran.

Ja syytöksesi siitä, että panetellaan selän takana; mainitsinko missään vaiheessa autokouluni nimeä, opettajan nimeä tai edes paikkakuntaa, jossa autokoulu on?

Minulle on myöskin turha tulla esittäytymään kasvattajana. Olen aikuinen nainen ja kasvatukseni on viety päätökseen ajat sitten. Osaan ottaa muutkin ihmiset huomioon päivittäisessä kanssakäymisessä. Minulla ei ole tarvetta lähteä ajamaan pi***rallia keskustan ympäri heti kortin saatuani. Tarvitsen ajokortin työmatkoja varten, en näyttääkseni kavereilleni miten kovaa autolla pääsee.

Ja vielä lopuksi, mihin kohtaan kirjoituksessasi on piilotettuna vastaus alkuperäiseen kysymykseeni: miten pahasti autokoulusta saatu huono kohtelu vaikuttaa ajon lopputulokseen?

• Psyka

Hyvä kasvatustieteitä opiskellut.
        Kuten itsekin annoit jutussasi tulla ilmi, kukaan ei ole täydellinen.
        On ammatteja jotka sopivat joillekin kuin nyrkki silmään ja sinun tapauksessasi kyynisyyden pieni piru on ottanut sinusta yliotteen tehden sinusta sopimattoman kasvatusalalle.
        Se ala vaatii ymmärrystä, niin erilaisuuden kuin itsensäkin, henkistä kestävyyttä ja tapaa osata purkaa pahaa oloaan - muualla kuin töissä.
        Jos olet kasvatusalalla niin vaihda ammattia.
        Sillä tilastojen faktojen murehtiminen ei auta sinua eikä muita.

• M. Rankila

ihmiset luulee, ett jos ilmottautuu johonki kurssii, niin oppii automaattisesti jutut mitää tekmättä ja sit saa kohta paperin kännyyn ja osaa ne muka jutut.
        Niskasta kii ja verta khikee kyyneleitä. Sitten ainakin on tehny kaiken.Moni tuttavani kertoo, ettei lukenut koko kirjaa ja kuiteski, et oli vaikeeta ja syyllisti koulua ja opea. Ruikuttajat ilettää.

• 22-v kortin saanut
        M. Rankila kirjoitti:

ihmiset luulee, ett jos ilmottautuu johonki kurssii, niin oppii automaattisesti jutut mitää tekmättä ja sit saa kohta paperin kännyyn ja osaa ne muka jutut.
        Niskasta kii ja verta khikee kyyneleitä. Sitten ainakin on tehny kaiken.Moni tuttavani kertoo, ettei lukenut koko kirjaa ja kuiteski, et oli vaikeeta ja syyllisti koulua ja opea. Ruikuttajat ilettää.

Kyllä opettaja vaikuttaa paljon oppimisen tuloksiin ja kokemukseen. Vaihtoon tuollainen sadistiopettaja! Minulla oli autokoulussa tosi mukavaa, opettaja ohjasi hienotunteisesti eikä koskaan nalkuttanut virheistä vaan oli tosi positiivisella asenteella liikenteessä kanssani. Alkuperäisen kirjoittajan kuvaamaa kusipäätä ei tarvitse sietää!

• Minulla oli kans tosi vittumainen opettaja ei kiitoksen sanaa, jaa taisi joskun kyllä kehuakkin, mutta moitetta tuli ja koko ajan. Inssiin oli enää pari ajokertaa niin opettaja muuttui ja viimeisellä kerralla ennen tarkkaria opettaja oli kuin toinen ihminen. Oli muuten outo kun ajokertojen välissä opettaja kahvitellessa oli lauhkea kuin lammas, kunnes aukaisi taas auton oven niin napina alkoi.
      Tää sattui kauan sitten.
      Nyt pitäisi lentää tarkastuslento lentokoneella (Pääsi lupakirja vanhaksi). Siinä minua ei jännitä kun tiedän osaavani hommat, jolloin ei ole suorituspaineita.

• timpe

Miksi ihmeessä et vaihda toista opettajaa, vai eikö siinä autokoulussa ole muita päteviä liikenneopettajia?? Sukulaisuus tai ei, aiotko piinata itseäsi sukujuhlissa kehumalla tätä miestä hyväksi opettajaksi vaikka ei se sitä sinulle ollut? vielä ei ole liian myöhäistä ottaa härkää sarvista.

• ^^LaNNiSTeTTu^^

Itselleni autokoulu oli myös todella kauhea kokemus.Menin autokouluun täysin tietämättömänä liikenne säännöistä,enkä ollut autolla ajamistakaan koskaan kokeillut.en osannut edes käsittää mitä kaikkea autokoulun aikana tulisi oppia.Olen todella pettynyt autokoulun toimintaan ja myöhemmin palautekeskustelussani myös kerron sen heille.He tekivät niin monia virheitä että en voinut olla siitä sanomatta.
        En kerennyt harjoittelemaan autokoulun aikana läheskään kaikkea mitä olisi pitänyt(oikeasti!).Autokoulun opettajani ei sanonut varmaan yhtään positiivistä asiaa oppimisestani,ainoastaan juuri näitä tokaisuja että mitä sinä oikein ajattelit ja olikos tuo nyt oikein tehty ja oliko nyt hyvä ratkaisu jne. Ymmärrän että virheistä on sanottava,mutta senkin voi tehdä vähän kohteliaammin,eikä aina se ivallinen sävy äänessään tai pahasti mulkaisemalla.Olisin toivonut joskus kuulevani jotain hyvääkin.Huomasin kyllä itse edistymiseni,mutta joskus tarvitsee edes vähän kannustusta muiltakin.Jos tunnin jälkeen mietitään mihin pitää vielä panostaa,miksi ei voitaisi joskus puhua myös siitä mikä on parantunut ja mennyt hyvin?itselleni jo autokouluun meneminen oli aika vaikea pala,suorituspaineita...vähän liian heikko itseluottamus.Vasta autokoulun lopussa rupesin tajuamaan kuinka paljon asioita minulta oli jäänyt tekemättä,sen takia että ajotuntejani kulutettiin Teillä jotka olisin osannut jo ajaa vaikka unissanikin.Suoraa tietä...Tuli sellainen olo,että pitääkö ne minua ihan idioottina.Päätin tehdä voitavani asialle ja annoin rutkasti palautetta.Toivon että he ottavat opikseen.toivottavasti ymmärtävät että kaikki eivät yksinkertaisesti kestä sellaista jatkuvaa lannistamista.Inssini taas oli ihan eri maata,todella mukava.Pääsin inssin läpi,onneksi!Autokoulu on niin kallis jo muutenkin.Hyvät ihmiset älkää tehkö samaa virhettä kuin minä.Sanokaa autokoulun henkilökunnalle heti jos joku on vinossa.Te olette niitä asiakkaita jotka heille palkan maksaa,teillä on oikeus vaatia ja he autokoulussa tietävät sen.Harmittaa että en osannut itse vaatia:( tsemppiä sinulle!

• huolestunutoppilas

Pitäisikö minun kestää se, että autokoulunopettaja-nainen HUUTAA minulle ohjeita? Hän antaa ohjeet kehottamalla kääntymään "tonne", kun kysym minne, hän viittilöi kädellään, mutta ei käytä sanoja:
      - oikealle, vasemmalle, suoraan.

Onko tämä jotakin stressiharjoitusta? Minun pitää kääntää katsettä häneen päin, että näen mikä se "tonne" milloinkin on. Haluaisin keskittyä katsomaan liikennettä, enkä ajo-opettajaa. Hän myös puhuu koko ajan kuin papupata. Päätä särkee tunnin jälkeen.

Kysyin, että mikä se tonne on, hän vastasi että tietysti jos kehotan häntä painamaan kaasua, se tarkoittaa että mennään suoraan. - Onko tämä jotakin autoilijoiden salakieltä? Vai mistä mahtaa olla kyse? Onko tällaista kaikilla vai paraneeko vaihtamalla?

• Tötötö

Aika kummalta kuulostaa. Kyllä minulle ainakin on sanottu aina selkeästi että oikealle, vasemmalle tai suoraan.

• digi.info

Relaa, nuku hyvin ennen inssiä ja ajotunteja, kaikki menee hyvin kun olet rentona ja jaksat ennakoida, oppimiskykyysi emme voi vaikuttaa. Oma ongelma jos nukuit teoriatunneilla. Vältä rokin soittamista inssissä, musiikki stressaa suoritustasi, voit hyvällä omalla tunnolla pienentää voluumia vaikka inssi laittaskin musiikin pauhaamaan.

• TIICHER

EI INSSISSÄ LAITETA ROKKIA SOIMAAN..SULJE RADIO

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe