Iskelmästä

Norppa

Kovasti pidän Janin musiikista, mutta rehellisesti täyty sanoa että eräs asia ihmetyttää. Musiikki jota Jani soittaa keikalla on todella Rrrock! Mutta levyillä meno on kuin lavakansalle suunnattua. Ei siinä mitään, iskelmä musiikkikin on kivaa, mutta miksi sitä rockia ei saada levyille? Entä aikooko artisti ottaa jatkossa lavatkin keikkakalenteriin? Kyllä sieltäkin yleisöä löytyisi, jos soittaa samalla tempolla ja rytmillä kuin levyillä.

10

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemmo

      Vähän samoilla linjoilla. Olin todella pettynyt uuden levyn ääninäytteisiin, koska eri foorumeilla on odoteltu esikoislevyä rankempaa materiaalia. Ostan aika paljon suomalaisia levyjä, mutta Wickholmin osalta jää nyt toinenkin levy ostamatta.

      Tänään Iltalehdessä oli jotain juttua tyyliin "Jani on Radio Suomen suosikki". Iskelmälavoille ei välttämättä enää pitkä matka ole. Sinänsä valitettavaa.

    • Hanna vaan

      Näin musiikin tekoa sen kummemmin tuntematta ajattelisin, että samaan kokoelmaan on aika vaikea mahduttaa aivan eri tyylilajeja edustavia biisejä. Kaiketi niin tuottaja kuin artistikin haluaa tehdä kaikin puolin eheän kokoelman.
      Jani on musiikillisesti niin laaja-alainen, että taitoa ja tunnetta riittää niin herkkien tunteiden tulkintaan ns. hitaissa biiseissä, kuin myös tosi rajuun rokkiin.
      Jospa sitten biisikokoelma no 3 olisi rokkibiisejä täynnä. Toivotaan niin.
      Minuun kyllä uppoavat myös nämä herkistelyt ja iskelmätyyppisetkin biisit ihan kybällä.

      • Norppa

        Onhan noita artisteja jotka samalle levylle laittavat vain yhdenlaista musiikkia. Toisaalta on myös niitä jotka laittavat sekä meneviä kappaleita että posken pehmeitä hempeilyjä. Sehän on vain järjestely kysymys.

        Siitä onko kolmas levy rokimpaa vai ei on turha spekuloida. Sellainen jos joskus vielä ilmestyy siihen on kulunut niin pitkä aika Idolseista että rokahtavaa Jania äänestäneet ovat jo tähden unohtaneet.


      • Gere
        Norppa kirjoitti:

        Onhan noita artisteja jotka samalle levylle laittavat vain yhdenlaista musiikkia. Toisaalta on myös niitä jotka laittavat sekä meneviä kappaleita että posken pehmeitä hempeilyjä. Sehän on vain järjestely kysymys.

        Siitä onko kolmas levy rokimpaa vai ei on turha spekuloida. Sellainen jos joskus vielä ilmestyy siihen on kulunut niin pitkä aika Idolseista että rokahtavaa Jania äänestäneet ovat jo tähden unohtaneet.

        Epäilen, että vaikka jani itse haluaisikin rokimpaa materiaalia, levyn yhtiön puolesta sitä ei hyväksytä. Kyllähän näillä levyillä on tarkoitus tehdä myös rahaa ja janin kaltainen artisti iskee iskelmäradioon. Ja tällä musiikilla radio-soittoa tulee enemmän, mikä se taas on hyvin tärkeää artistille joka haluaa pysyä pinnalla. Joka tapauksessa olen kuullut levyltä suomenneidon ja aluumiinitähdet joista kummastakin tykkään!


      • Norppa
        Gere kirjoitti:

        Epäilen, että vaikka jani itse haluaisikin rokimpaa materiaalia, levyn yhtiön puolesta sitä ei hyväksytä. Kyllähän näillä levyillä on tarkoitus tehdä myös rahaa ja janin kaltainen artisti iskee iskelmäradioon. Ja tällä musiikilla radio-soittoa tulee enemmän, mikä se taas on hyvin tärkeää artistille joka haluaa pysyä pinnalla. Joka tapauksessa olen kuullut levyltä suomenneidon ja aluumiinitähdet joista kummastakin tykkään!

        Toisaalta Jani on myynyt selkeesti vähemmän kuin Antti ja Hanna. Joo, joo ei saa vertailla, mutta siltä ei voi välttyä. Janin myynti on tiistaisen(tänään) iltalehden mukaan selkeästi vähemmän kuin muilla kahdella.


      • hemmo
        Gere kirjoitti:

        Epäilen, että vaikka jani itse haluaisikin rokimpaa materiaalia, levyn yhtiön puolesta sitä ei hyväksytä. Kyllähän näillä levyillä on tarkoitus tehdä myös rahaa ja janin kaltainen artisti iskee iskelmäradioon. Ja tällä musiikilla radio-soittoa tulee enemmän, mikä se taas on hyvin tärkeää artistille joka haluaa pysyä pinnalla. Joka tapauksessa olen kuullut levyltä suomenneidon ja aluumiinitähdet joista kummastakin tykkään!

        > Epäilen, että vaikka jani itse haluaisikin
        > rokimpaa materiaalia, levyn yhtiön puolesta sitä
        > ei hyväksytä.

        Näin se varmaan on. Kyseisellä tuuballa (joksi iskelmän lasken) vaan nyt on enemmän kuulijoita. Jos haluaisi tehdä rokkia, pitäisi olla tosi rock ja sitä Jani ei nyt vaan ole. Vaikka onkin lahjakas muusikko.


      • JW-Fani.
        Norppa kirjoitti:

        Toisaalta Jani on myynyt selkeesti vähemmän kuin Antti ja Hanna. Joo, joo ei saa vertailla, mutta siltä ei voi välttyä. Janin myynti on tiistaisen(tänään) iltalehden mukaan selkeästi vähemmän kuin muilla kahdella.

        Otahan huomioon levyjen ilmestymisajankohdat kun myyntilukuja kerran vertailet. Janin toinen levy ei ole edes vielä tullut. Kerros koska Antin levyt on ilmestyneet? Ja Hannankin toka on jo mrkkinoilla.


      • Norppa
        JW-Fani. kirjoitti:

        Otahan huomioon levyjen ilmestymisajankohdat kun myyntilukuja kerran vertailet. Janin toinen levy ei ole edes vielä tullut. Kerros koska Antin levyt on ilmestyneet? Ja Hannankin toka on jo mrkkinoilla.

        Ei kolmessa kuukaudessa tule noin rajuja eroja levymyyntiin, ellei kyse ole levyjen suosion eroista.


      • nansku
        hemmo kirjoitti:

        > Epäilen, että vaikka jani itse haluaisikin
        > rokimpaa materiaalia, levyn yhtiön puolesta sitä
        > ei hyväksytä.

        Näin se varmaan on. Kyseisellä tuuballa (joksi iskelmän lasken) vaan nyt on enemmän kuulijoita. Jos haluaisi tehdä rokkia, pitäisi olla tosi rock ja sitä Jani ei nyt vaan ole. Vaikka onkin lahjakas muusikko.

        Jani tekee sellaista musiikkia mitä haluaa!!!
        Hanna ei osaa laulaa, ja sillä sipuli!
        Jani keikoilla ei mitään iskelmää laula, ja kannattaisi mennä keikalle, niin näkisi mitä Jani oikeesti on!


      • ...
        nansku kirjoitti:

        Jani tekee sellaista musiikkia mitä haluaa!!!
        Hanna ei osaa laulaa, ja sillä sipuli!
        Jani keikoilla ei mitään iskelmää laula, ja kannattaisi mennä keikalle, niin näkisi mitä Jani oikeesti on!

        haluan levyltä kuulla samanlaista musiikkia kuin livenä. Siksipä jätin kakkoslevyn ostamatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe