Lähivaloihin lisää tehoa laillisesti?

Omega 2.5td -97

Laiton tuossa viime viikolla lisäpitkät keulalle ja kaukovalot on nyt hyvät ja nyt kysysin, että miten lähivaloihin sais kans lisää tehoa (laillisesti). Ilmeisesti lisälähivaloja ei saa asentaa? Onko polttimoissa huomattavia eroja valotehon suhteen? Ainaski hinnoissa on. Xenon valojen asennus tulee liian kalliiksi ainaski tällä hetkellä. Kertokaa vinkkejä-kiitos! Paksumpien virtajohtojen asennus on käynyt mielessä, mutta onko sillä käytännön vaikutusta?

14

14425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

ne paksummat johdot ja huolellinen liitosten teko ovat ehkä ainoat keinot,mutta itse olen mennyt vähän laittomuuden puolelle ja kokeillut H4 polttimoita useita eri variaatioita.esim. lähi/kauko 150/55W ,130/90W ,100/55W ,100/100W ja 90/55W .omasta mielestäni paras yhdistelmä on 130/90W ,niissä on tasainen valo molemmissa ja kirkkauseroa ei ole lähi ja kaukovalojen niin paljon kuin muissa,pois lukien 100/100W ps.jos käyt Ruotsin puolella joskus osta sieltä saat 50%halvemmalla erikoispolttimot kuin täältä jostain tarvikeliikkeen hyllyn "alta"

• ltv

lähivalot kannattaa releistää suoraan akulta virtansa saaviksi, ohjaus vain viikselta taikka valoautomatiikalta. tällöin virtavähikki pienenee oleellisesti

• palaako?

mikä auto sulla on? onko umpiot tummunu?

Tuntuis, että jos käyttää vakiopolttmoiden tilalla jopa kaksi kertaa tehokkaaampia, niin eikös ne kuumene aikalailla?

• ----------
        palaako? kirjoitti:

mikä auto sulla on? onko umpiot tummunu?

Tuntuis, että jos käyttää vakiopolttmoiden tilalla jopa kaksi kertaa tehokkaaampia, niin eikös ne kuumene aikalailla?

auto on Audi 100 vm,1990.ei ole ainakaan 5-vuoteen vielä tummuneet mitä auto on minulla ollut.

• kru

saat 30% tai 60% merkinnällä varustetuista polttimoista, ne tosin kestävät normaalia lyhyemmän aikaa mutta ei muodostu ongelmaksi jos et aja ns. normaaliautoilijaa enemmän vuodessa. Itsellä kesti volkkarissa noin 16000 km kys. polttimot.

• joo

GE LIGHTS
      H4 Megalight Plus 60%
      Halvin ja helpoin tapa parantaa autosi valotehoa. Xenon-täytekaasun ansiosta valoteho paranee 50-60 %. Vältä laittomien 100W polttimoiden kesto- ja lämpöongelmat. Laadusta kertoo useat polttimotestien voitot autolehdissä viime vuonna. Polttimot myydään paripakkauksessa. Uv-suojattu ja E-hyväksytty

löytyy huoltoasemilta(essolla olen nähnyt) ja varaosa liikkeistä

• Omega 2.5td -97

Onko noita H1 polttimoina, ku semmoset pitäs olla? Paljonko tuommoset suunnilleen maksaa? Onko se tehon lisäys "todellista" siis että eron huomaa?

• K-Kaahari

Joo,autossasi on maailmanhistorian huonnoimmat lähivalot. Kyseiseen autoon on saatavana linssiumpiot,samanlaiset kuin xenonit uudemmissa malleissa. Nissä palavat H7-polttimot.Motonet myy kyseisiä umpioita. Ne alkuperäiset umpiot jotka sulla siinä on ovat samaa tasoa kuin taskulampussa jossa on Batteri lopuillaan... :)

• K-Kaahari

Luin muut vastaukset... Noihin umpioihin ei auta minkäänlaiset polttimoiden vaihdot. Olen kokeillut itse. En ehtinyt vaihtaa umpioita kun jouduin vaihtaa toiseen autoon. Ja nykyisessä on KUNNON alkuperäiset valot. Parempien polttimoiden asennus on hyvä lisä mutta,perusasiat pitää olla kunnossa. Mikään polttimo ei valaise jos umpio on PASKA.

• juse
        K-Kaahari kirjoitti:

Luin muut vastaukset... Noihin umpioihin ei auta minkäänlaiset polttimoiden vaihdot. Olen kokeillut itse. En ehtinyt vaihtaa umpioita kun jouduin vaihtaa toiseen autoon. Ja nykyisessä on KUNNON alkuperäiset valot. Parempien polttimoiden asennus on hyvä lisä mutta,perusasiat pitää olla kunnossa. Mikään polttimo ei valaise jos umpio on PASKA.

Uutena vanhemman mallin puolivalot kantaa 7 metriä pitemmälle kuin uudemman linssivalot, että eivät ne aivan huonot ole.

Mutta uudempiin voi laittaa hyvällä mielin tulevaisuudessa xenonit

• kestotilaaja

Taisi olla vuonna 2000, kun H7 ja H4 testattiin. Philipsin ja Osramin polttimot menestyivät parhaiten. GE ei ollut mitenkään loistava. Oman kokemukseni ainakaan GE 60 H4 ei poikkea Philips Premium 30 vakiopolttimosta.

Nyt autossani Osram H1 50 ja H7 50. Maksoi kyllä 15€ ja 25€ Motonetissa Tampereella.

• SilverST

Osram silverstarit on minusta parhaat. Todella vaalea valo ja teho on hyvä. Kestävyydestä ei vielä kokemuksia.

• Teme

Minulla oli Golf 3 aikoinaan johon laitoin 130/90 W polttimot niin hävisi lisävalojen tarve! Kylläkin pitää tehdä vähän uusia johdotuksia! Ota virta akulta 2 releelle ja "omilta" johdoilta heräte niille! Sitten vain johdot kiinni polttimoihin! Siinä se lyhykäisyydessään!

• Valoa

Allekirjoitan täysin tuon 130/90W lisätehon, mutta kannattaa lisäksi kahdentaa lähivalot ulkoisilla valaisimila. Silloin oma näkemä lisääntyy vielä usealla metrillä, uskaltaisin sanoa jopa kymmenellä metrillä.

Miksi pitäisi välttää lähivalojen kahdentamista, jos käyttää kumminkin näitä "ei E-hyväksyttyjä" polttimoita ? Tai sumuvaloja lähivalojen apuna. Mikään ei ole naurettavampaa valotehon kannalta kuin yhdistää sumuvalot lähivaloihin kirkkaalla ilmalla, lähelle 25 metrin päähän tulee kyllä valotehoja, mutta ei sinne lähivalon epäsymmetrisen rajan pintaan, 60 m päähän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe