Näin vältät flunssan

kaisu

Hyvä käsihygienia on ensiarvoisen tärkeää flunssan ehkäisyssä. Erilaisten kosketuspintojen välityksellä taudit leviävät todella nopeasti. Esim kaiteet, valokatkaisijat, näppäimistöt, bussissa pysäytysnappulat jne ovat todellisia tautipesiä. Useimmiten siirrämme itse virukset omille limakalvoillemme.

Älä koskettele suun, nenän tai silmien ympäristöä pesemättömillä käsillä. Jos tämän pystyt toteuttamaa, vältyt lähes sataprosenttisella varmuudella flunssalta.

59

23433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flunssanen :(

niin.

• Flunssa-immeinen

Minullakin on jo KAAMEA Flunssa...
        Mitäs sitten pitää tehdä..??
        *Yskäisee kovalla äänellä*
        TV:Flunssa-immeinen :´(

• ReSSu
        Flunssa-immeinen kirjoitti:

Mullaki flunssa, pikkusisko tartutti.. mut menossa jo ohi. Koittakaa kestää te flunssaset immeiset, ei se meni ohi muutaku potemalla vaan. Ja saunassa kannattaa käydä usein(jos ei siis ole kuumetta),siellä limat irtoo! Itekki kävin neljänä päivänä saunassa.. Parantukaa pian!

• Make
        Flunssa-immeinen kirjoitti:

Viikon sairastelin flunssa ja sen jälkeen kun ei parantumista tapahtunut, lähdin lääkäriin ja keuhkoputkentulehdus ja antibiottikuurilla.
        Ikävää.

• aaru

samaa ihmettelen. Paljon vitamineeja peliin.

• Monesti sairas

Oon ollu tooodella monesti sairas ja mulle tulee yleensä aivan kamala yskä mutta sellasestakin paranee kyllä kun juo vettä. Sitä pitää siis juoda niin että korvista tulee ulos...se vie liman alas. Sit jos on kauhee nuha ni kannattaa huuhtoa nenää apteekista saatavalla sarvikuonolla ja se on muuten hyvä flunssan estämiseenkin. Tietekki sitten sillon ku on sairas ni kannattaa syä terveellisesti.
        Nuo ny tuli päällimmäisenä mieleen.. :)

• pedra

Mitäs sitten jos onkin jo aivan mahtava flunssatauti jo päällänsä...??? Mites sitten tehdään??

• Inke-
        Monesti sairas kirjoitti:

Oon ollu tooodella monesti sairas ja mulle tulee yleensä aivan kamala yskä mutta sellasestakin paranee kyllä kun juo vettä. Sitä pitää siis juoda niin että korvista tulee ulos...se vie liman alas. Sit jos on kauhee nuha ni kannattaa huuhtoa nenää apteekista saatavalla sarvikuonolla ja se on muuten hyvä flunssan estämiseenkin. Tietekki sitten sillon ku on sairas ni kannattaa syä terveellisesti.
        Nuo ny tuli päällimmäisenä mieleen.. :)

Ei missään nimessä pidä juoda niin, että "korvista tulee ulos". Ihmisen natriumtasapaino saattaa tällöin kärsiä, kun keho ei kykene poistamaan saamaansa nestemäärää ja veri laimenee; pahimmassa, mutta harvinaisessa tapauksessa voi ihminen saada vesimyrkytyksen. Vaikka siis kuumeessa hikoilemmekin, ei juomista pidä viedä äärimmäisyyksiin.

• flunssaton
        ReSSu kirjoitti:

Mullaki flunssa, pikkusisko tartutti.. mut menossa jo ohi. Koittakaa kestää te flunssaset immeiset, ei se meni ohi muutaku potemalla vaan. Ja saunassa kannattaa käydä usein(jos ei siis ole kuumetta),siellä limat irtoo! Itekki kävin neljänä päivänä saunassa.. Parantukaa pian!

Saunaan ei kannata mennä, jos flunssa on tuloillaan tai kuumevaiheessa. Löylyttely voi pahentaa ja pitkittää oireita. Saunominen vaikuttaa lisäksi ainakin teoriassa samalla tavalla kuin flunssaisena urheilu eli lisää sydänlihastulehduksen vaaraa...näin ainakin väitettiin hyväterveys sivuilla?

• järveen

ja seuraavana päivänä lensi laattana limat ulos keuhkoista ja päästä.sit seuraavana päivänä oli täysin terve.

• uupunut...

Niin se flunssa tuli vaikka harvoin kipee=( nyt niin nenä tukossa ja kurkku täynnä kaktuksia=/ ketorin hotit ja nenäsumutteet kova sana, ja strepsilsejä imeskelyyn niin pysyy suu suht´koht kosteana niin ei ole niin kipeä...rommitoti illalla niin kyllä lähtee, toivottavasti=)

• nurtsi30

Flunsassa ollaan oltu viisi päivää ääni melkein mennyt ei ihan kokonaan nokka kipee kun niistää kuumaa ollaan juotu mut kuuman kahvin kanssa 2cl koskenkorvaa niin rupee pikku hiljaa parantuu.

• leipurina

Työskentelen leipomossa jossa koko ajan joutuu pesemään käsiä. en ole kahteen vuoteen sairastanut mitään. ja jos joku on vaikka lapseltaan saanut taudin ku taudin niin se ei meidän työpaikalla koskaan leviä. eli peskää käsiänne!

• Käsiisi

Älkää yskikö kämmeniinne, niin kuin opetettu on. Vaan hihaan...

• Yhä yskittää!

- Paras lääke yskään on RISIINI-ÖLJY? Sitä kun reilusti ottaa, niin ei taatusti uskalla yskiä, täi "yskökset" ovat pöksyissä! Sitä ei kukaan halua, ainakaan yleisellä paikalla, oletan? Tai en ole ihan varma, nimittäin sanotaan myös, että "on se arka mies, kun ei uskalla housuihinsa paskoa"! Tää juttu vaan sen takia, kun mullakin alkoi tuo saakelin syys-flunssa just´äsken, enkä tiedä, mitä tekis? Sanotaan myös, että yskä lähtee yskimällä ja nuha nus....lla? Tarttee kokeilla, löytyiskö halukkaita koekaniineita?

• Tarja

Kyllä, käsihygienia on tärkeää. Käsiä pitää pestä aina ulkona käynnin jälkeen ja kotonakin usein tai ainakin niistämisen jälkeen. On hyvä käyttää käsineitä "kaupungilla" ovenkahvojen ym. senkaltaisten koskettelussa, sillä elottomalla pinnalla eivät virukset kauan elä (eivät saa kosteutta eivätkä lämpöä, joita iholla on).
      Kannattaa myös pidättäytyä turhista tervehdyskättelyistä flunssa-aikoina.
      Pärskiminen päin toisia tai edes kohti on vallan väärin.

• NoitaNainen

Minua ei paha flunssa saa kiinni. Käyn edelleen järvessä uimassa ja syön nokkosia ym hörtymiä tuolta luonnosta. Mustaherukkapensaan lehtiä kylpyammeeseen kuumaan veteen ja sinne liottamaan itseään. Tai jos ei oo ammetta voi uittaa jalkojaan sangossa samanlaisessa liemessä. Hyvä musiikki ja positiiviset ajatukset pitää flunssan loitolla. Sekä romantiikka kynttilänvaloineen.

• TAUTINEN!

- Tulisitko Noita-Nainen mulle tuomaan jotain helpottavaa, vaikka niitä positiivisiä ajatuksia? Eikös noidalla pidä olla joitain "taika-kalujakin"? Jos ei sulla satu olemaan, voin antaa oman kaluni käyttöösi, jos se vaan auttaa tähän flunssaan? Kuis on, käykö?

• NoitaNainen
        TAUTINEN! kirjoitti:

- Tulisitko Noita-Nainen mulle tuomaan jotain helpottavaa, vaikka niitä positiivisiä ajatuksia? Eikös noidalla pidä olla joitain "taika-kalujakin"? Jos ei sulla satu olemaan, voin antaa oman kaluni käyttöösi, jos se vaan auttaa tähän flunssaan? Kuis on, käykö?

Mulla on kuule omat taikakalut ja sinne vaan luontoon järsimään..purkistakin saa vitamiinia. Loitsuja mulla on joka vaivaan... Osaat varmasti itekkin ajatella niitä ajatuksia..vai meinasikko ettei uppoa ku kaulimella...?

• NoitaNainen kirjoitti:

Mulla on kuule omat taikakalut ja sinne vaan luontoon järsimään..purkistakin saa vitamiinia. Loitsuja mulla on joka vaivaan... Osaat varmasti itekkin ajatella niitä ajatuksia..vai meinasikko ettei uppoa ku kaulimella...?

Se on kaikkein tehokkain rohto ehkäisemään turhia tauteja ja maistuukin niin hyvältä vielä.

• NoitaNainen
        Laz1 kirjoitti:

Se on kaikkein tehokkain rohto ehkäisemään turhia tauteja ja maistuukin niin hyvältä vielä.

Kun on valkosipulia miehessä...kjiäh

• NoitaNainen kirjoitti:

Kun on valkosipulia miehessä...kjiäh

Tämähän todistaa vain VS:n kokonaisvaltaisen suojaavan vaikutuksen.
        ;^)

• LoitsuNoita
        Laz1 kirjoitti:

Tämähän todistaa vain VS:n kokonaisvaltaisen suojaavan vaikutuksen.
        ;^)

pysyy kaukana...flunssasta en tiijä...

• LoitsuNoita kirjoitti:

pysyy kaukana...flunssasta en tiijä...

Ei ole ollut flunssaa tällä vuosituhannella. Noista nuhaisista "noidista" ei taida olla muuhun kuin toistelemaan kuorossa turhia typeryyksiä.

• NoitaNainen
        Laz1 kirjoitti:

Ei ole ollut flunssaa tällä vuosituhannella. Noista nuhaisista "noidista" ei taida olla muuhun kuin toistelemaan kuorossa turhia typeryyksiä.

Ne turhat typeryydet tehoaa...

• mimmi

Mun työssä ei sairastumista voi välttää. Asiakkaat aivastaa naamalle ja se siitä. Siinä on oma varovaisuus mennyt hukkaan.

• hättsiiii

C-vitamiinia naamariin joka päivä niin ei tule yskää.

• TaMMa89

...minä olen aina ihmetellyt, kuinka kauan esim. flussavirukset elävät vaikkapa ovenkahvassa, jos kukaan ei kosketa sitä. Voisikohan joku valaista asiaa minulle?

• kaisu

Pöpöt eivät elä puhtaalla, kuivalla pinnalla kovin kauaa. Monet kosketuspinnat eivät kuitenkaan ole puhtaita. Esimerkiksi juuri ovenkahvoihin kertyy monenlaista likaa ja myös kosteutta ihmisten käsistä, jolloin myös mikrobit viihtyvät niissä hyvin.

Toisaalta ei haittaa, vaikka virus kuolisikin nopeasti ovenkahvassa tms, sillä monet tällaiset pinnat ovat niin taajaan kosketeltuja, että virus ei ehdi kuolla ennen kuin seuraava ihminen pelastaa sen käsiensä lämpöön.

• Kait elävä?

- Flusssa-viruksia on ollut jo ennen, kuin ihmisiä tällä Telluksella! Kun ihmiset tulivat, niin virukset saivat oivan kasvu-alustan, elikkä, niin kaun, kuin on ihmisiä, on näitä flunssa-viruksiakin? Kun me lähdemme täältä, niin virukset jäävät? Ihmisen on vaikea muuttaa muotoaan, viruksille se on helppoa! Tämä on tosi-asia, kaikki muu on potaskaa!

• morse

Joo, kenellä toimii mikäkin. Flunssa tarttuu parhaiten pisaratartuntana, mutta totta kai pitää pitää huolto käsihygieniasta. Ovenkahvoissa, valonkatkasijoissa, sanomalehdissä etc. on paljon pöpöjä. Mutta se siitä. Itse kun tulen kipeäksi, syön hyvin HYVIN tulista ruokaa. Avaa aika hyvin tukkoisen nenän ja tulee sitä vähäksi aikaa parempi olo. Nestetasapainoa kannattaa pitää yllä, kylmää ja kuumaa jatkuvalla soitolla...

• määää

Kun meinaa flunssa iskeä tai vaikka ois ehtinykin jo, määä syön auringonhattu-uutetta joka puolen tunnin välein. Puoli päivää kuluu ja alkaa olla parempi olo. Sitten kyllä pitää jatkaa sen syöntiä mutta ei ihan niin tihiään pari päivää, niin ei palaa pöpö.

• aamuin illoin

On sen verran paljon etyylialkoholia tuossa uutteessa, että pitää mennä bussilla töihin. Mutta onpa mukavampi sairastaa. Kuuma rommitotikin käy, on sitäpaitsi halvempaakin.

Tuosta uutteesta vielä: sitä "vaikuttavaa" auringonhattu-kasvin uutetta on homeopaattisen vähän siinä litkussa. Ohjeenmukaisena annoksina vedellä laimennettuna se ei käy edes päähän. Siis täysin placebo hoito. Kuten monet muutkin flunssan hoidot. Viikon kestävä flunssa paranee lääkehoidolla seitsemässä päivässä.

Oireenmukaisena hoitona esim. ibuprofeenia(burana), asetyylisalisyylihappoa(aspirin), kahvia(juhla mokka) ja appelsiineja(jaffa). Tai sitten jotain finrexin tyyppistä pulveria, jossa em. vaikuttavat aineet samassa pussissa. Ja tietysti se rommitoti, että on mukavampi sairastaa.

• antilooppi

-käsihygienia on kaiken a&o..mut ite syön päivässä vähintään kaksi isoa valkosipulinkynttä-taudit ei tartu!esim:iltapäivällä olo oli tosi huono,kurkkuun koski niellessä,oloheikko..Ym..-tauti yritti tulla, olin ottanu v-sipulia viimeksi,edellisenä-päivänä. otin 3 kynttä ja pureskelinveden-kera:JO ILLALLA olo oli täysin OK!-muiden köhiessä..nim:mielluummin haisen terveelle kun tuoksun sairaalle....!

• *kipakka*

sairastin flunssaa kuukauden,kaksi lääkekuuria,kolme yötä yskin,pullo yskänlääkettä,nenähuuhtelua sarvikuonolla,ei kuumetta koko aikana,keuhkokuvassa näkyi limaa täynnä olevat keuhkot,poskiontelokuvassa limakalvoturvotus, nieluviljely neg.Nyt tuntuu jo paremmalta.Eiköhän tämä tästä.Tsemppiä kaikille kanssasairastajille

• Sanna

No se nyt on ihan hysteeristä alkaa pesemään käsiä joka välissä.
      Tarttuu ne pöpöt ihan yhtä hyvin pisaratartuntana ilmasta.
      Pitää muistaa, että liiallinen puhtaus aiheuttaa myös altistumista taudeille. Jokaisen iholla on bakteereita ja se on normaalia.

• nesteen

välityksellä myös flunssa tarttuu,joten epidemian aikana, n.4viikkoa,kannattaa
      olla selibaatissa.

• .........

Koskettelen kaikkea ja pesen todella vähän käsiä. Mulla on silti flunssa vain kerran vuodessa tai kahdessa. Liika puhtaus on pahaksi

• harvoin flunssainen

...ja lisäksi olisi hyvä välttää flunssa-aikaan julkisia kulkuvälineitä, kaupan kassajonoja ja yleensä sellaisia paikkoja joissa on paljon ihmisiä koska flunssa tarttuu myös pisaratartuntana...hmm monelle aika mahdoton toteuttaa. Eli hyvä on pitää huolta omasta yleiskunnosta näin pöpöt eivät aivan helpolla iske.

• Liian terve...

Mä pesen käsiä tosi harvoin ja syön epäterveellisesti. Silti oon kipeenä vaan noin 2 kertaa vuodessa. Tosi ihme juttu. Mut ihan hyvähän tää on.

• Sade

Mun mielestä kaksi kertaa vuodessa kipeänä(flunssassa) on itse asiassa aika paljon. Tai
        sanotaanko niin, että ainakaan yhtään useammin ei saisi olla!

Itse olen tällä hetkellä myös taudin kourissa mutta viimeksi mulla on ollut flunssa joskus 2-3 vuotta sitten. Normaalisti syön päivittäin monivitamiinia pienen annoksen, syön monipuolisesti, ulkoilen (en kyllä tarpeeksi)ja pesen käsiä useita kertoja päivässä. Meillä töissä oli kolme ihmistä tämän flunssan kourissa viime viikolla ja sieltä tämän kai sitten sain. Onneksi olen jo voiton puolella ja huomenna menen taas duuniin.

• Liian terve
        Sade kirjoitti:

Mun mielestä kaksi kertaa vuodessa kipeänä(flunssassa) on itse asiassa aika paljon. Tai
        sanotaanko niin, että ainakaan yhtään useammin ei saisi olla!

Itse olen tällä hetkellä myös taudin kourissa mutta viimeksi mulla on ollut flunssa joskus 2-3 vuotta sitten. Normaalisti syön päivittäin monivitamiinia pienen annoksen, syön monipuolisesti, ulkoilen (en kyllä tarpeeksi)ja pesen käsiä useita kertoja päivässä. Meillä töissä oli kolme ihmistä tämän flunssan kourissa viime viikolla ja sieltä tämän kai sitten sain. Onneksi olen jo voiton puolella ja huomenna menen taas duuniin.

Mulla on masennusta siitä asiasta, että vaikka kaikki muut olisivat flunssassa, mä oon täysin terve. Haluaisin olla useammin kipeä, niin kuin muutkin, että pääsisi sairaslomalle ja laihtuisi.

• Pepto

Kolmas viikko jo menossa ja edelleen pientä kuumeilua, nuhaa ja kurkun karheutta. Parhaimmillaan mittari näytti 39. Kun lämpö alkoi laskemaan ajattelin, että menihän se ohi, mutta eipä vaan mennyt. Onnea vain teille, joilla on nyt orastavia oireita. "Loppua" ei näy ;D

• kaisu

Jotkut saavat flunssan helposti ja jotkut taas eivät millään. Se on kiinni vastustuskyvystä. Joillakin vastustuskyky on niin hyvä, että taudit eivät tartu, vaikka hygienia ei olisikaan paras mahdollinen.

Sitä paitsi likaisimmistakaan käsistä tule flunssaa, jos käsiä ei viedä limakalvoille.

Ja toisin päin: Ei auta, vaikka pesisi kätensä heti kotiin tai töihin tullessaan jos matkan aikana kaivelee silmänurkastaan rähmää tai rapsuttaa kutiavaa nenänpieltä.

• Vanha kettu

C-vitamiini on parasta flunssan ehkäisyä. Hankkikaa niitä kunnon vahvuisia tabletteja missä 500mg per tabu.

Vanhoillinen lääkärikunta ei tietenkään osaa tai halua vitamiini- ja hivenainelisiä suositella täällä uutispimennossa olevassa rakkaassa maassamme, mutta muualla vitamiinien arvo ei pelkästään vitamiinien puutostautien vaan ylipäätään tautien ja vaivojen ennalta ehkäisyssä tunnustetaan alati yhä laajemmin.

• kaisu

Kyllä lääkärit tunnustavat C-vitamiinin tehon vastustuskyvyn ylläpitäjänä. Mutta se on vain yksi osatekijä siinä sopassa. Esimerkiksi säännöllinen liikunta, monipuolinen ravinto, riittävä uni ja stressitön elämäntapa ovat varmasti vähintään yhtä tärkeitä osatekijöitä vastustuskyvyn kannalta.

C-vitamiinia kannattaa mieluiten syödä pieniä määriä pitkin päivää, sillä suuret määrät tulevat luonnollista tietä ulos ennen kuin ehtivät imeytyä. Ja aina parempi olisi, jos C-vitamiinit sun muut saataisiin ravinnosta, eikä pillereistä.

• Jorma Isokoski
        kaisu kirjoitti:

Kyllä lääkärit tunnustavat C-vitamiinin tehon vastustuskyvyn ylläpitäjänä. Mutta se on vain yksi osatekijä siinä sopassa. Esimerkiksi säännöllinen liikunta, monipuolinen ravinto, riittävä uni ja stressitön elämäntapa ovat varmasti vähintään yhtä tärkeitä osatekijöitä vastustuskyvyn kannalta.

C-vitamiinia kannattaa mieluiten syödä pieniä määriä pitkin päivää, sillä suuret määrät tulevat luonnollista tietä ulos ennen kuin ehtivät imeytyä. Ja aina parempi olisi, jos C-vitamiinit sun muut saataisiin ravinnosta, eikä pillereistä.

Ja vielä sitäkin parempi olisi että ihmiset suostuisivat viimein myöntämään että optimaalinen vitamiini- ja hivenainesaanti on nykypäivän maailmassa saasteineen, stresseineen, säteilyineen, mikroaterioineen ja täysin ratifioituine elintarvikkeineen sula mahdottomuus ilman ravintolisiä. Ainakin sille 95 prosentille ihmisistä jotka eivät ole valmiita keskittymään elämäntapoihinsa tarpeeksi.

Ja luopuisivat ihmeellisen syväänjuurtuneesta "pillerikammostaan"...

• OMASI

nurselleni

• minä tiedän

Tunnen 10 vuoden ajalta ystäväni joka syö aika epäterveellisesti (valmisruokia), ei pese käsiä, ei liiku juurikaan, alkoholin suurkuluttaja. Hän täyttää huonon vastustuskyvyn omaavan stereotyypin täydellisesti.. mutta kuinkas ollakaan, hänellä ei ole KOSKAAN nuhaa.

Minä, joka liikun, syön vitamiinit ja ternimaidot ja monipuolisesti, liikun ja pesen käsiä, olen raitis.. olen aina jossain räkätaudissa.

Vitsailtu ja ihmetelty ollaan tuota asiaa mutta tiedän että höpötykset kaikesta ennaltaehkäisevästä paskasta voidaan unohtaa.

• kaisu

Vaikka jollain olisi huonot elintavat, se ei suoraan tarkoita sitä, että hänellä on huono vastustuskyky. Esim ystäväsi on tästä hyvä todiste.

Luettelemani seikat voivat parantaa vastustuskykyä, eivät ne sitä ainakaan huononna. Todennäköisesti ystäväsikin peruskunto tulee aikanaan laskemaan sinua huonommaksi, jos hän ei ala elämään terveellisemmin. Tällaiset muutokset tapahtuvat erittäin hitaasti.

• LLLLL
        kaisu kirjoitti:

Vaikka jollain olisi huonot elintavat, se ei suoraan tarkoita sitä, että hänellä on huono vastustuskyky. Esim ystäväsi on tästä hyvä todiste.

Luettelemani seikat voivat parantaa vastustuskykyä, eivät ne sitä ainakaan huononna. Todennäköisesti ystäväsikin peruskunto tulee aikanaan laskemaan sinua huonommaksi, jos hän ei ala elämään terveellisemmin. Tällaiset muutokset tapahtuvat erittäin hitaasti.

Opiskelet kaiketi lääkiksessä? 3. vuosi vai muu?

• ...

Täytyy sanoa, että olen koettanut välttää tällaista mikrobien sirtelyä mutta eipä ole juuri tehonnut. Kyllä niitä pöpöjä lentelee joka tapauksessa: joku aivastaa linja-autossa, kaupassa tai sopivalla tavalla tuuletetussa talossa toisessa huoneessa...

• ...

Lisäyksenä äskeiseen, ettei mene liian negatiiviseksi: olen huomannut, että nenähuuhtelusta on ollut paljon apua. On itse asiassa vanha joogatekniikka (neti) eli vuosisatojen kuluessa hyväksi todettua tekniikkaa.

• Pete terveenä

Käsihygienia, pese kädet aina kun kulet ulkoa tai vieraalta näppikseltä. Syö sipulia säännöllisesti myös valkosipulia. Nuku riiittävät yöusnet ja harrasta liikuntaa kohtuullisesti, ei kuitenkaan niin liikaa että se on taakka. Vltä joukkoliikennevälineittä, ovat täs flussaisia ihmisiä , jotka ovat kylmetyttäneet itsensä pysäkeillä. Itselläni ei ole näitä neuvoja noudattamalla ole olut flunssaa 10 vuoteen.

• valkos.

asuu yläpuolellani nainen, jolla ei ole 6vuoteen ole ollut flunssaa. Syö joka aamupuuronseassa yhden valkosipulinkynnen. Nyt kun on taas tulossa tämä flunssa aalto hän lisää annostuksen 2-3 kertaiseksi. Muistan joku aika sitten kun hänen tyttärentyttönsä 3v. oli tuloillaan flunssa päiväkodista tietenkin, valeli hän tytön valkosipulilla, jopa lähti pöpöt.

• kkl

..ettei mene liian sairaaksi toi hygienia kuten itellä joskus oli. Mitään en koskenut paljailla käsillä ja jos satuin koskemaan vahingoissa niin pesin kädet välittömästi.

• pienenä

lähes 3 kuukautta. Koville otti, mut ah sitä aikaa, kun ei tarttennu mennä kouluun! Jossain vaiheessa flunssaa mulle todettiin poskiontelotulehdus, niin pitkällä, että meinas koitua hengenlähdöks... Mutta koulusta oli kiva lintsata :)

• Tarkat ohjeet
    • ihan oikeesti

paljonpa auttaa vaikka käsihygienia oiski 10.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe