Voiko runsas kahvin juonti saada jännitysoireet päälle tai herkäksi jännittämiselle? Onko kokemusta kahvinjuonnin lopetuksesta ja turhasta jännityksestä?
kahvin vaikutus
8
3300
Vastaukset
- vilijonkka*
Ehdottomasti tulee lisää jännitystä kahvin juonnista, jos on jännittäjätyyppiä!
Jos en juo paljon kahvia, en jännitäkään niin paljon, aivan selkeä ero minulla!
En muutenkaan juo runsaasti kahvia, ainoastaan kylässä, juhlissa jne. Silloin huomaa kyllä eron heti. Jos on tottunut kahvin juoja, luulempa ettei vaikutusta jännittämiseen ole. - kokemusta
Minulla kahvi aiheuttaa noita sanomiasi asioita eli se voi saada jännitysoireet päälle ja herkäksi jännittämiselle.
Kovin vahvana kahvia ei kannata juoda eikä kovin paljon jos on jännittäjätyyppi. Nälissäänkään ei kannata olla, sillä on sama vaikutus kuin kahvilla. Ainakin minulla. - konna2
Ei kahvilla ainakaan muhun ole mitään vaikutusta ,mitä jännittämiseen tulee. Jännitin ennen kuin aloin edes juoda kahvia ja jännitän yhä edelleen ihan samoja tilanteita ,vaikka juon kahvia. Oireet on ihan samoja ja samanlaisia.
- timanttimies
hermostoa nostamalla verensokerin korkeelle jahetken päästä se laskee epäterveellisen alas
- kahvin
vaihto vihreään teehen oli todella merkittävä muutos. Jännitysoireiden vähentymisen lisäksi unenlaatuni ja mielialani ovat parantuneet. Se on varmaa, että kofeiini-herkkyys on yksilökohtaista. Kannattaa kokeilla olla muutama viikko ilman, niin mahdollisesti huomaa eron.
- ex-kofeinisti
Omalla kohdallani ainakin vaikutus on todella suuri. Kofeiini virittää elimistön, ja jos se ei pääse purkautumaan fyysisin tavoin, syntyy psyykkisiäkin oireita. Lopetin kahvinjuonnin ja olo parani selvästi, hermostuneisuus ja turha hikoilu sosiaalisissa tilanteissa lieveni selvästi. Mutta toisaalta lieviä paniikkihäiriön oireita silti on, koska nyt tuntuu siltä, että minulla ei ole enää mitään syytä jännittää, kofeiiniakaan ei voi enää syyttää, ja luon itselleni paineita, että nyt minun pitää pystyä olemaan täydellisen luontevasti muiden ihmisten seurassa. Ongelmat ne on mullakin...
- Lääkintäapu
Kofeiini aiheuttaa ahdistusta, jännitystä ja pelkotiloja. Jätä kahvi ja colalimsat pois niin huomaat eron.
- Pimponkebabii
Mulla kikuli jöpöttää kokoaja. Oon vetäny joku 2 tuntii tassuu ja kattonu hiihtoa. Pitäs kebabiiki tilata ja bisset nakkaa kylmää. Kaada kahvi perseesees.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636532
- 531913
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441671- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501034Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897