Olen todennut, että Ketomex 25 mg on hyvä ja edullinen lääke migreeniin.
Onko kellään samoja kokemuksia tai parempaa vaihtoehtoa suositella?
Migreeniin hyvä lääke.
8
9641
Vastaukset
- Ketoprophein
Samoin mulla.Nuo 2 tuotetta joissa vaikuttavina aineina ketoprophein ( meniköhän se nyt noin..) elikkä Ketorin j aKetomex ovat tehonneet hyvin jos vaikka oireet olisivat päässeet hieman pidemmällekin.Myös Orudis on osoittautunut hyväksi.
- ipw
Orudiksen, Ketomexin ja Ketorinin, vaikuttava aine on ketoprofeeni. Itselleni olen todennut Orudiksen (100 mg) parhaaksi. Tosin ketoprofeeni aiheuttaa profeeniryhmästä eniten maha- ja suolikanavan haittoja. Mutta pienet vatsakivut kyllä kestää paremmin kuin päänsäryn.
Ja tiedoksi: 100 kpl:een hinnat reseptitavaralla ovat aika samoja, Orudis kylläkin kallein.
- Katja
ei nuo valitettavasti reseptivapaat tehoa, Imigran on näemmä ainut omaa´ni.
Maxalt on toinen tehokas.- matti
Sinulla taitaa olla sitten pahempaa 'migreeniä'.
Minulla Ketomex 25mg tehoaa omaan särkyyn. Voihan tuo olla, että minulla ei ole migreeniä, vaan jonkinlaista 'jännityspäänsärkyä'. Yleensä se tulee aivan yhtäkkiä esim. tietokoneen ääressä työskentelystä tai ajamalla autolla auringonpaistetta päin. Oireet ovat ruokahaluttomuus, pistävä kipu jossain päin ohimolohkoa ja käsien tärinä. Kaikenlainen liikennemelukin tuntuu ihan sietämättömältä.
Yleensä yksi pilleri riittää, mutta välillä joutuu ottamaan 2 tai 3 kappaletta. Se edellyttää kylläkin noin tunnin vaakatasossa olemista. Kun lääke vaikuttaa, niin saattaa tulla oksennuskohtaus. Kun viimein kipu hellittää, niin olisin kuin pilvilinnoissa.
Jaksamista sinulle kivun kanssa elämisestä. Kyllä se siitä kai meillä kaikilla.
- Vesku
Oon migreenistä kärsiny lähes koko ikäni ja välillä menee kuukausia ettei tuu kohtauksia ja sit taas on viikkoja et on päivittäin jyskytys päällä. Ens alkuun napsin Panadol 500:sia ja sit kun niitä sai ottaa viis-kuus kerralla päätin hakea muuta lääkettä avuksi. Kokeilin Miranax nimistä tulehduskipulääkettä ja AVOT! jo helpotti. Siinä on vaikuttavana lääkeaineena Naproxin, resepti kamaa, mut auttaa ainakin mulla, jopa pitemmälle menneeseen kohtaukseen. Olen myös huomannut Panadol Forten auttavan kun ottaa ajoissa.
Hyvää kesää kaikille!- make
Mua migreeni on vaivannut teini-iästä lähtien ja silloin se oli hirveeta kun ei ollut lääkkeitä. Nyt ikä alkaa lähestyä kolmeakymppiä ja migreenit tulee n. 2vk-4kk välein, vaihtelee...
Mut aluks söin clotamia ja sit miranaxia. Nykyään miranax ei auta, lähinnä normaaliin päänsärkyyyn se auttaa...
Imigran suihke on nykyään aina takin taskussa / auton hanska lokerossa varmuuden vuoksi. Myös Repsit ( voi olla et nimi meni väärin ) on nyt pilleri muodossa kokeilussa... Tosin aika kalliita...
Stressin laukeaminen, fyysisen rasituksen laukeaminen, nälkä = verensokeri laskee, äkillinen valon voimakkuuden muutos, voimakkaat tuoksut ja voi olla et väsymys on mulla laukaisseet migreenin. Mitään ruoka ainetta en osaa yhdistää migreeniin, paitsi ehkä kirjolohi, pitää kokeilla joskus.
Voi myös olla et joskus hirveä krapulani johtuu migreenistä, esim punaviiniä ei voi juoda yhtään...
Migreeni alkaa silmistä, en osaa enää hahmottaa kunnolla ympäristöäni, tätä alku vaihetta kestää noin 10-30min.. Sit alkaa paikat puutumaan/tunto häviää, sormista, käsistä, jaloista ja myös suusta saaden puhumisen epäselväksi... Pahin vaihe on tietenkin hirveä toispuoleinen päänsärky.. Ja jos ei ole saanut lääkettä otettua ajoissa ei laattakaan ole kaukana. Vielä seuraavana päivänäkin kyyristely/ponnistelu teettää tuskaa... eikä päätä kärsi paljoa ravisella...
Mut elän ihan täispäistä elämää, tosin aina suihke mukana, kaiken varalta... Ei tarvitse ajatella migreeniä kun tietää et lääke on mukana ja jo se ehkäisee migreeniä itsessään...
- Katjuska
Reseptivapaista minulla auttaa 2X Burana 400 mg ja 2X Finrex tai panadol hot. Melkoinen määrä, mutta eipähän tarvitse kallista imigrania pistää. lääkäri sanoi, että buranassa ja finrexissä erikseen on aineita jotka sitten yhdessä auttavat...mutta eivät erikseen otettuna. Olen koko ikäni kärsinyt migreenistä ja aina olen tarvinnut paljon kerralla jotta vaikuttaisi...ja närästyslääkkeet ovat sitten tulleet kuvioihin, kun vatsa ei enää meinaa kestää. e-pillereitä olen syönyt 3 vuotta ja ne ovat vähentäneet minulla pahoja kohtauksia joita ennen pillereitä oli 3 viikossa, nyt 3 kuukaudessa, tosin väliviikolla koskee lähes päivittäin. Ja eräs tuttavani syö kalanmaksakapseleita ja kuulemma kohtaus iskee, jos on ollut kalanmaksaöljystä taukoa.
- Mies vm-54
Olen kärsinyt migreenistä noin viisivuotiaasta asti.
Murrosiässä kohtauksia oli enemmän ja voimakkaampia.
Aura, pahoinvointi, oksennus, päänsärky, lepo pimeässä.
Tuttuja kuvioita muutaman kerran vuodessa.
Yleensä en ottanut mitään lääkettä. Vain lepäilin.
Sitten ihan sattumalta työkaverini sai minut kokeilemaan
Ketorinia, ja kas, sepä sopikin minulle niin hyvin, että
oksentelu ja päänsärkyvaihe jäi kokonaan väliin.
Olin lähes kunnossa heti näköni palauduttua normaaliksi.
Yleensä olen potenut useita tunteja pimeässä vuoteessa
makaillen. Ketorinin avulla olin tunnin kuluttua siinä tilanteessa
missä olin aikaisemmin vasta seuraavana aamuna.
-Kaikkia lääkkeitä vastustanut, nyttemmin periksi antanut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234