Keskusteluissa on aiemminkin viitattu ongelmaani mutta haluaisin vielä varmistuksen muutamiin asioihin eli...
Tarkoituksenani on muuton yhteydessä vaihtaa tavallinen laajakaistayhteys kaapelilaajakaistaan mutta nykyisin kaytän langatonta yhteyttä, enkä haluaisi siitä muuton jälkeenkään luopua.
1) Pitääkö minun hankkia langaton kaapelimodeemi?
2) Pystynkö kayttämään hyväksi nykyistä langatonta tukiasemaani? Eli onko mahdollista liittää tämä nykyinen langaton modeemini kaapelimodeemiin?
3) Mitä maksavat langattomat kaapelimodeemit?
Kiitän
Langaton kaapelimodeemi
2
1066
Vastaukset
- Piru
ei ole vastaan tullut vielä langatonta kaapelimodeemia. Kait niitäkin on, mutta veikkaisin että ovat aika hintavia.
Langaton tukiasema vaan kiinni kaapelimodeemiin ja pistät sen hakemaan osoite dhcpn avulla kaapelimodeemilta. Sitten joko jaat sen saadun osoitteen suoraan eteenpäin koneellesi asti tai käytät NATtia ja välität sisäverkon koneille privaatit osoitteet.
Tavallisen pelkän tukiaseman kanssa ei pitäis olla mitään ongelmia. Jos tukiasemassa on myös adsl-modeemi, niin en tiedä miten se sitten suhtautuu tähän viritykseen, että osoitetta ei haetakaan puhelinlinjasta vaan yhdestä kytkimen portista. Lukemaan manuaalia vaan ja tutkimaan vaihtoehtoja. - tässä itsekin funtsin
139e maksaa Soneralta täällä Rovaniemellä.
Voipi saada halvemmalla etelästä. Juurikin halvempaa ja mahd käytettyä tässä itsekin etsiskelen. Sen verkkoon saa viisi konetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530