ovatko nämä hyviä kauhuja?

Wanha klassikko

Mitäs muut kauhufanit sanoisivat näistä elokuvista? Kaikki ns. vanhoja klassikoita, yksikään ei ole nykyaikaista Boogeyman -Ring ym. aikakautta.
Itseni arvojärjestys mun mielikauhuelokuvista on

1. The Omen-Ennustus, trilogia eli Omen I -Ennustus, Omen II -kirous ja Omen III -7 tikaria

2 The Thing -se jostakin, (ohj. John Carpenterin paras elokuva)

3 Hellraiser I ja ainoa laatuaan, jatko-osat huonoja

4 Wax Mask -Vahakabinetti (italialainen upea kauhuelokuva, Suomessa harvoin nähty)

5. Bram Stokerin kirjaan perustuva Dracula, ohj.
Francis Ford Coppola

6 The Shining -Hohto

7 Päätön Ratsumies (ohj Tim Burton)

8 Poltergeist I, (ohj. Tobe Hooper, tekninen avustus Steven Spielberg)

9

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

En ole nähnyt kaikkia mainitsemiasi elokuvia, mutta mainitsemistasi leffoista ainakin kolme päätyisi myös minun suosikkilistalleni: Hohto, Dracula ja Päätön ratsumies.

• Pinhead

No niin elikkä Hellraiser on ehdottomasti mainitsemistasi leffoista KUNNON kauhuleffa.."Trick us again child and you suffering will be legendary even in hell"..tuo oli kyllä Hellraiser kakkosesta mutta hälläkö väliä..muita hyviä Bram Stokerin Dracula, Poltergeist, Hohto, The Thing..

• ....

Päätöntä ratsumiestä voi tuskin sanoa vanhaksi klassikoksi, mutta hyvä kuitenkin.

Ennustukset eivät ole koskaan isommin meikäläistä sytyttäneet, muuten ei listassa valittamista. Dracula ja Thing menevät kärkeen, liatalle lisäisin Halloweenin (ensimmäinen osa, muista osista ei niin väliksi).

• gjffghhjklölkj

Muuten hyviä paitsi Päätön Ratsumies oli huono, samoin Helraiserissa ei ole muuta hyvää kuin tunnelma, Wax Mask oli vain kohtalainen ja Poltergeis tyydyttävä.

• 1. Omenit ihan kohtuullisen hyviä, kyllä niitä kehtaa katsoa.
      2. The Thing pelotti joskus pienenä kun sen näin, en osaa sanoa oikein mitään kun en tosiaan ole 17 vuoteen leffaa nähnyt.
      3. Hellraiserit on mainioita tekeleitä, ykkönen taitaa olla se paras.
      4. Jos tämä Wax Mask on se Sergio Stivalettin ohjaama Maschera di cera, niin melkoisen huono leffa on minusta. Elokuvan suurimmaksi ansioksi voidaan lukea muutamat kauniit tissit, joita näkee missä hyvänsä tusinakauhussa muutenkin.
      5. En osaa millään kuvitella Draculaa kuuluvaksi vanhoihin klassikoihin, mutta se on kai vaan sitä että minä olen niin hirveän vanha. Todella hieno elokuva se kuitenkin on, Gary Oldman on mainio kreivi.
      6. Hohto on aivan loistava elokuva, jos puhutaan siitä Stanley Kubrickin ohjaamasta Hohdosta. Se Mick Garrisin tv-Hohto on aivan kamala.
      7. Sleepy Hollow ei minusta ole kauhua, eikä varsinkaan vanha klassikko. Pikemminkin se on kummitustarina. Mutta kaunis elokuva se on. Ja hyvä, ainakin minusta. Burton ja Depp ovat yhdistelmä, joka ei ole pettänyt vielä kertaakaan.
      8. Poltergeist on mainio. Moderni klassikko.

• Nimetön

1. Omen trilogia on ihan katottava. Kyllä itselläni ainakin sai kylmät väreet selkää pitkin kulkemaan ja välillä nousi kädetkin silmille.. =)

2. Pelotti. Vähäsen. =)

3. En ole koskaan katsonut, mutta epäilen... :)

4. Hyi!!!! PElottava!

5. Enpä tiiä...Ei säväytä noi draculat ja vampyyrit.

6. Hmm.. Oliks tää nyt se uudempi Hohto, vai? Siis se 1997? Jos niin ei oikeestaan pelottava mut hyvä silti. Jos taas Jack Nicholsson-Hohto, niin perseestä!!!!!!!!!

7. Hih! Ainut "hyvä" juttu oli Johnny Depp!

8. HUONO!

• Alik. Kine

1. Omenit on mielestäni paljon parempia ja ahdistavampia kuin esim. Manaajat. Kauhujen parhaimmistoa.

2. En ole nähnyt.

3. En tiedä mitään hyvää tässä elokuvassa. Yliarvostettu.

4. En ole nähnyt.

5. Ei oikein sytytä. Nosferatu ja kreiviä näyttelevä Max Schreck pesee Coppolan Draculan 10-0.

6. Kubrickin ohjaama hohto on täyden kympin kauhuelokuva. Jack Nicholsonin hulluuden kulta-aikoja.

7. en ole nähnyt

8. Muuten katsottava elokuva, mutta "kauhua" se ei ole.

• Hoo oo är är oo är

Hellraiser ja Päätön ratsumies (tunnen myös nimellä Päätön ratsastaja) on mun mielestä tosi huippuja. Oon nähny myös Hohdon, ei ehkä ihan yhtä hyvä.... :/

• H.J

Sleepy Hollow on mun mielestä tosi hyvä!Varsinkin Johnny Depp.Ne ilmeet,hämähäkki kohtaus ja tietysti pyörtymiset.Minusta se on vain hupaisaa kun päät lentää...Taidan olla outo vai?Onko joku samaa mieltä?Kaveristani Sleepy Hollow oli liian raaka.Mutta hän onkin niitä Harry Potter ihmisiä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3243
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2935
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2202
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1645
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1504
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1467
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      17
      1381
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1315
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1218
    Aihe