Jeesus haluaa että eroamme kirkosta

uskis-nuori

Jeesus haluaa että eroamme kirkosta.

44

2853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasse-setä

      Miten tämä tieto on saatu, onko se luotettavaa?

    • TosiKristitty

      Mistä kirkosta? Vapaakirkosta? Helluntaikirkosta?

      • sillä ne jotka

        maailman kanssa pelehtivät "kuuluvat porttokirkkoon" ja sen alla voi olla monta kirkkoa.


      • Aamen!
        sillä ne jotka kirjoitti:

        maailman kanssa pelehtivät "kuuluvat porttokirkkoon" ja sen alla voi olla monta kirkkoa.

        Aamen!


    • Jeesukselle

      terveisiä kun näet seuraavan kerran.

    • Raamattu Puhuu

      EROTKAA HEISTÄ!


      2Kor. 6:15-17

      Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."


      Ilm.18:4

      "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa."


      Luuk. 9:5

      "Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."



      Jer.51:6

      "Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin henkensä, älkää hukkuko sen syntiin."


      Luuk. 17:31

      "Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin. Muistakaa Lootin vaimoa!"

      http://www.wwnet.fi/users/veijone/kirkko.htm

    • koska kirkko politikoi

      mm. eu:n puolesta. Jeesus ei todellakaan käskenyt
      perustaa kirkkoa. Raamattu on aina pyritty vääntämään maailman mieliseksi jotta kirkon edusmiehillä pysyisi maailman suosio ja edut.

      Uskon säilyttääkseni minun oli erottava kirkosta
      koska usko ja kirkko ei enää sovi yhteen. Kun
      perkele tuotiin kirkkoon siälle pääovesta uskon
      oli kirkosta lähedettävä sivuovesta.

      Enää ei erota sirkusta kirkosta - ne ovat menneet
      pahasti sekaisin, mutta niinhän on kirjoitettu että vaino alkaa tempplistä, lopulla ajalla saatana ottaa temppelin haltuunsa. Jumalattomuus
      saa vapaasti versoa kirkon suojeluksessa liberaalipiispojen myötävaikutuksella. Jopa lestadiolaiset antavat tukensa tälle menolle - valitettavasti koska he haluavat pysyä hyvissä
      väleillä säädyn kanssa. On hienoa että on muitakin nuoria jotka uskaltavat sohaista ampiaispesään. Jumalan Siunausta Sinulle!

      • el-kirahwi

        Jeesus ei todellakaan käskenyt esim. Rooman piispaa, Lutheria tai lestadiolaisia perustamaan uusia kirkkoja, mutta hän itse perusti yhden Kirkon:

        Matt. 16:18 "Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."


      • noupaavi
        el-kirahwi kirjoitti:

        Jeesus ei todellakaan käskenyt esim. Rooman piispaa, Lutheria tai lestadiolaisia perustamaan uusia kirkkoja, mutta hän itse perusti yhden Kirkon:

        Matt. 16:18 "Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."

        Paavi kertoi että Pietari oli ensimmäinen paavi.


      • Raamatun mukaan
        noupaavi kirjoitti:

        Paavi kertoi että Pietari oli ensimmäinen paavi.

        Katoliset papit väittävät että Rooman kirkon perustaja olisi Apostoli Pietari. Heidän mukaansa Paavin kirkko olisi apostolisen seurakunnan perinteen jatkaja. He perustelavat väitettään Raamatun ulkopuolisilla lähteillä, historiantutkimuksellisilla seikoilla, mm sillä että joidenkin apostolien uskotaan saarnanneen Roomassa. Mutta sekä Raamatun tuntemus että katolisen kirkon verinen historiantavat aiheen epäillä ettei katolinen kirkko olekaan kristuksen seurakunta. Ei ole olemassa yhtäkään raamatullista todistetta siitä että Apostoli Pietarin seurakunta olisi ollut Roomassa. Pietarin ei Raamatussa kerrota edes käyneen Roomassa.


        Raamatun mukaan Pietarin vaikutusalue oli Juudean maakunta, ja erityisesti Jerusalem, jossa hän saarnasi evankeliumia juutalaisille.

        Gal.2:7
        minulle [Paavali] oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille - sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa

        Gal.1:18
        Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen (l. Pietariin) ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi."

        (Keefas oli Peitarin kutsumanimi, katso Joh.1:42)

        Seurakunta jonka vanhin Pietari oli, sijaitsi Jerusalemissa. Pietarin ei missään ole kerrottu perustaneen seurakuntaa Irakin alueelle. Pietari kutsuukin Jerusalemia Babyloniaksi!

        1.Pietarin kirje 5:13
        Tervehdyksen lähettää teille Babylonissa oleva seurakunta, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus.

        Babylonian muinainen valtakunta tuhoutui ja hävisi jo 2500 vuotta sitten. Se hajosi ja tilalle tuli eri hallitsijoita ja kulttuureja. Muinaisella Babylonialla on uusi symbolinen merkitys uudessa liitossa. Pietarin seurakunta oli Jerusalemissa. Pietari saarnasi evankeliumia juutalaisille juudean maakunnassa ja Jerusalemissa.

        Se että Jerusalem on profetiaalinen Babylon käy yhä selvemmäksi jos vertaamme seuraavia kohtia:

        Ilm.18:24
        ja hänestä [Babylon] on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

        Ja Jerusalemista on sanottu:

        Matt.23:37
        Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt

        Luuk. 11:49
        'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat, että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti...


        Pietarink mukaan Babylon josta joissakin profetioissa puhutaan viittasi vanhaan Jerusalemiin koska se oli Jeesuksen ristiinnaulinnut. Babylon on uskonnon ja ihmisoppien sekoitus.


      • aikansa ihminen
        el-kirahwi kirjoitti:

        Jeesus ei todellakaan käskenyt esim. Rooman piispaa, Lutheria tai lestadiolaisia perustamaan uusia kirkkoja, mutta hän itse perusti yhden Kirkon:

        Matt. 16:18 "Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."

        "Sen erotuksen ja sen määritelmän perustuksella, jotka Kristus tässä esittää, me olemme varmoja siitä, että oikea seurakunta on siinä, missä on pieni, Kristusta tunteva joukko, yksimielinen opissa, uskossa ja Kristuksen tunnustamisessa." (Kirkkopostilla, toinen osa, Luther)


        " Jos näet yksimielisyys pirstoutuu, on varmaa, etteivät molemmat joukot voi olla oikea seurakunta: toisen täytyy olla perkeleen portto, jos toinen on hurskas." (Luther Kirkkopostilla, kolmas osa)



        "Kristus itse tekee eroituksen oikean ja väärän kirkon välillä, sanoen ettei niitä voi eroittaa nimistä eikä ulkonaisesta muodosta. Paras tuntomerkki, josta oikea ja väärä kirkko eroitetaan, on tämä: Onko sillä oikea tieto Kristuksesta vai eikö, sillä kirkon ulkonaisesta muodosta, nimestä, viroista, vallasta ja arvosta emme voi tässä suhteessa mitään päättää, sillä näiden ulkonaisten etujen suhteen olivat juutalaisten joukkokunnat apostoleja etevämmät, ja samoin on paavivalta joukkoinensa meitä väkevämpi." (Luther, Neuvoja nuorisolle)


    • Elix

      Vai haluaa Jeesus, että eroamme kirkosta? Ja olemme samassa veneessä kaikenlaisten ateistien ja vapaa-ajattelijoiden kanssa ajamassa heidän asiaansa?
      Kirkko on jäsentensä summa. Mutta nämä omaan pyhyyteensä käpertyneet eivät halua toimia kirkossa eivätkä olla siellä - kuten Jeesus käskee olla - "maan suola".
      Perkele iloitsee, kun eroamme kirkosta ja siten vahvistamme sen valtaa.

    • Uskova_

      Näitä "kristuksia" riittää joka lähtöön.

      Matt. 24:22   Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi;

      mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

      Matt. 24:23   Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

      Matt. 24:24   

      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee,

      ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      Matt. 24:25   Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

      Matt. 24:26   Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
      Matt. 24:27   Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

      Matt. 24:28   Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      • antiEU

        Kirkko on rapparien juoksupoika!


      • Uskova_
        antiEU kirjoitti:

        Kirkko on rapparien juoksupoika!

        Mutta hän on sokea, eikä tiedä sitä, että raato onkin Kristus. Ja kotkat jotka tämän raadon ympärille kokonntuvat, ovat ne Raamatun mainitsemat väkevät jotka repivät Kristuksen ruumiin ja veren itsellensä iankaikkiseksi elämäksi ja Hengen ravinnoksi.

        Nämä "kiiltokuvajeesus" uskovaiset menetysteologit ja väärä profeetan agentit
        ovat oikeasti hyvin pimeätä kansaa.

        Matt. 11:12

        Mutta hamasta Johannes Kastajan päivistä, niin tähän asti, kärsii taivaan valtakunta väkivaltaa, ....

        .... ja väkevät repivät sen itsellensä.


      • Martti Luther
        antiEU kirjoitti:

        Kirkko on rapparien juoksupoika!

        Sentähden Kristus niin uskollisesti kehoittaa meitä pysymään tässä opissa, ettei meitä taivuteltaisi mihinkään muuhun.

        Hän vakuuttaa, ettei hän ole suljettuna mihinkään erikoiseen paikkaan:

        hän on ja pysyy kaikkialla meidän luonamme sanallaan ja armollaan.

        Vaikka siis kuuluu kauhealta, että maailma täyttyy näin suuresta eksytyksestä, pimeydestä ja viettelyksestä, niin toisaalta on lohdullista kuulla hänen sanovan: »Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat»,

        toisin sanoen: minun kristillinen seurakuntani on pysyvä minussa. Olkoot perkele, turkkilaiset ja paavi kuinka häijyjä ja mahtavia tahansa, he eivät saata vahingoittaa minun kristittyjäni, jotka pysyvät minun sanassani.

        Sen suokoon meille kaikille armollinen Jumalamme taivaissa Pyhän Henkensä kautta, Poikansa, rakkaan Herramme Kristuksen tähden. Amen.


      • Ne eivät ole kristittyjä
        Martti Luther kirjoitti:

        Sentähden Kristus niin uskollisesti kehoittaa meitä pysymään tässä opissa, ettei meitä taivuteltaisi mihinkään muuhun.

        Hän vakuuttaa, ettei hän ole suljettuna mihinkään erikoiseen paikkaan:

        hän on ja pysyy kaikkialla meidän luonamme sanallaan ja armollaan.

        Vaikka siis kuuluu kauhealta, että maailma täyttyy näin suuresta eksytyksestä, pimeydestä ja viettelyksestä, niin toisaalta on lohdullista kuulla hänen sanovan: »Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat»,

        toisin sanoen: minun kristillinen seurakuntani on pysyvä minussa. Olkoot perkele, turkkilaiset ja paavi kuinka häijyjä ja mahtavia tahansa, he eivät saata vahingoittaa minun kristittyjäni, jotka pysyvät minun sanassani.

        Sen suokoon meille kaikille armollinen Jumalamme taivaissa Pyhän Henkensä kautta, Poikansa, rakkaan Herramme Kristuksen tähden. Amen.

        Lutherin ajalla ei vapaamuurareita vielä ollut,
        Luther olisi varmasti tuominnut ao. salaseuran.


      • Hmm
        Ne eivät ole kristittyjä kirjoitti:

        Lutherin ajalla ei vapaamuurareita vielä ollut,
        Luther olisi varmasti tuominnut ao. salaseuran.

        Meillä ihmisillä taitaa olla kova tarve olla Jumalan pikku apulaisia noissa tuomitsemishommissa?
        Uskon, että Jumala haluaa hoitaa sen homman itse.


      • Elix
        antiEU kirjoitti:

        Kirkko on rapparien juoksupoika!

        Jokainen organisaatio tarvitsee rahaa toimintojensa pyörittämiseen.
        Mitenhän monta prosenttia kirkon jäsenistä on "rappareita"? Minä en tunne ainuttakaan.

        Mitä Euroopan Unioniin tulee, niin näitä kymmenvaltioliittoja on nyt jo ollut useamapia, esimerkiksi erittäin ateistinen ja antikristillinen Neuvostoliitto sekä maapallon pahin saastuttja, sotaisa Amerikan Yhdysvallat. Siellä on kuolemanrangaistus edelleen voimassa ja paljon viattomia surmataan myös rikollisiksi luultuina, kun todellinen rikollinen saattaa syystä tai toisesta tunnustaa. Mutta valtion toimesta syyttömästi tapettu ei enää herää henkiin.

        Mutta tätä toista kymmenvaltioliittoahan tämä antiEU tietysti kannattaa? Onhan Amerikassa hurskaat menot ja presidenttikin rukoilee joka päivä, kuten julkisesti tiedetään. Yhdysvallat otti kuitenkin ensimmäisenä atomipommin käyttöön. Kuitenkin Jeesus sanoo, että "kuka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu". USA sotii jatkuvasti Irakissa eikä saa sotaansa lopetettua, vaikka se päättyi virallisesti kauan sitten.

        Ja miksi EU on perustettu? Pitämään puolia tässä maailmassa, jossa vain suuret pärjäävät. Norja pärjää yksin, kun sillä on suuret öljyvarat, mikä tekee siitä omalla tavallaan suuren. Kaikki tiedämme myös globalisaation ja ns. Kiina-ilmiön. Kiinasta on hyvää vauhtia tulossa suurvalta miljardeine ihmisineen.

        EU:sta voi myös erota, mutta enemmän siihen näyttää olevan tunkua kuin eroamishaluisia. Toisiko Turkin EU-jäsenyys moskeijat näkyvästi myös Suomeen? Joka tapauksessa islamin vaikutus tuntuu ja näkyy jo nyt kaikkialla länsimaissa, ei tosin kovin vahvana. Islam on tiettävästi vahvassa kasvussa kaikkialla maailmassa.


      • ilmestyskirja

        Paavi on Ilmestyskirjan väärä profeetta.


      • Wittenberg
        Martti Luther kirjoitti:

        Sentähden Kristus niin uskollisesti kehoittaa meitä pysymään tässä opissa, ettei meitä taivuteltaisi mihinkään muuhun.

        Hän vakuuttaa, ettei hän ole suljettuna mihinkään erikoiseen paikkaan:

        hän on ja pysyy kaikkialla meidän luonamme sanallaan ja armollaan.

        Vaikka siis kuuluu kauhealta, että maailma täyttyy näin suuresta eksytyksestä, pimeydestä ja viettelyksestä, niin toisaalta on lohdullista kuulla hänen sanovan: »Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat»,

        toisin sanoen: minun kristillinen seurakuntani on pysyvä minussa. Olkoot perkele, turkkilaiset ja paavi kuinka häijyjä ja mahtavia tahansa, he eivät saata vahingoittaa minun kristittyjäni, jotka pysyvät minun sanassani.

        Sen suokoon meille kaikille armollinen Jumalamme taivaissa Pyhän Henkensä kautta, Poikansa, rakkaan Herramme Kristuksen tähden. Amen.

        sinä olet, kun esiinnyt Martti Lutherina?


      • Martin oikea veli
        Martti Luther kirjoitti:

        Sentähden Kristus niin uskollisesti kehoittaa meitä pysymään tässä opissa, ettei meitä taivuteltaisi mihinkään muuhun.

        Hän vakuuttaa, ettei hän ole suljettuna mihinkään erikoiseen paikkaan:

        hän on ja pysyy kaikkialla meidän luonamme sanallaan ja armollaan.

        Vaikka siis kuuluu kauhealta, että maailma täyttyy näin suuresta eksytyksestä, pimeydestä ja viettelyksestä, niin toisaalta on lohdullista kuulla hänen sanovan: »Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat»,

        toisin sanoen: minun kristillinen seurakuntani on pysyvä minussa. Olkoot perkele, turkkilaiset ja paavi kuinka häijyjä ja mahtavia tahansa, he eivät saata vahingoittaa minun kristittyjäni, jotka pysyvät minun sanassani.

        Sen suokoon meille kaikille armollinen Jumalamme taivaissa Pyhän Henkensä kautta, Poikansa, rakkaan Herramme Kristuksen tähden. Amen.

        Mutta kun nämä turkkilaiset ja paavilaiset tulevat omasta joukosta ja rupeavat piirittämään uskollisia työntekijöitä.


    • suupltti

      Näin on jos jeesus astuisi nyky kirkkoon hän kiroaisi sen. Miksi kirkon katolla on risti jossa Jeesus tapettiin: vaik en ite usko sen olleen ristin muotoinen vaan suora puu. haluaisiko jeesus että kapistusta jossa hän kitui,kärsi ja lopulta kuoli käytettäisiin jonain uskonnon merkkinä: Sitä paitsi alkukristityillä ei ollut mitään tekemistä ristin kanssa.

      • Risti vai paalu? Tässä nyt tuntuu, että vieras uskonto pyrkii sisälle, joka ei kuulu lestadiolaisuuden edes liepeille. Tulen poistamaan tämäntapaiset viritelmät, koska niille on oma alueensa.


      • Epätietoinen.
        vihne kirjoitti:

        Risti vai paalu? Tässä nyt tuntuu, että vieras uskonto pyrkii sisälle, joka ei kuulu lestadiolaisuuden edes liepeille. Tulen poistamaan tämäntapaiset viritelmät, koska niille on oma alueensa.


      • Elix

        Sinähän se muka olit katsomassa, miten kaikki parisen tuhatta vuotta sitten tapahtui.
        Itse et tee mitään kirkon eteen, että siitä tulisi parempi. Mutta parempi niin onkin, koska et näy lainkaan tuntevan kristillisyyden syvintä sanomaa. Tuskin olet edes lukenut Raamattua.

        Tässä on alkuseurakunnan aikoihin eläneen apostoli Paavalin ajatuksia, esim. 1. Kor. 1:17 :
        "Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä."
        Tai Gal.5:11: "Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena."
        Tai 1. Kor. 1:23: "Me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus."

        Kaikki nämä raamatunpaikat osoittavat, että vääristelet Raamatun tapahtumia ja tosiasioita ja olet yksi niitä apostoli Paavalin mainitsemia, joille Jeesuksen risti on hullutus ja loukkaus.

        Alkukristityillä oli siis paljonkin ja keskeisesti tekemistä ristin kanssa, vaikka kala oli myös eräs kristillinen symboli.


      • Elix
        vihne kirjoitti:

        Risti vai paalu? Tässä nyt tuntuu, että vieras uskonto pyrkii sisälle, joka ei kuulu lestadiolaisuuden edes liepeille. Tulen poistamaan tämäntapaiset viritelmät, koska niille on oma alueensa.

        ...tuo tässä mieleeni sanonnan "puhdas ja aatteellinen - ahdas ja puutteellinen".
        Eli jos hän liian tiukalla kädellä vahtii, mistä ja miten täällä keskustellaan, niin pian ei keskustella ensinkään ja on hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Ei uusia näkemyksiä, ei uusia ajatuksia.
        On vain Vihne vahtimassa, että kaikki, mitä kirjoitetaan, on tuttua ja turvallista, totutun lestadiolaista. Mutta siinähän vahtii.


      • Elix kirjoitti:

        ...tuo tässä mieleeni sanonnan "puhdas ja aatteellinen - ahdas ja puutteellinen".
        Eli jos hän liian tiukalla kädellä vahtii, mistä ja miten täällä keskustellaan, niin pian ei keskustella ensinkään ja on hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Ei uusia näkemyksiä, ei uusia ajatuksia.
        On vain Vihne vahtimassa, että kaikki, mitä kirjoitetaan, on tuttua ja turvallista, totutun lestadiolaista. Mutta siinähän vahtii.

        Haluatko sitten Jehovan todistajien paalu-oppia tänne valtoimenaan?

        Mieluummin hiljainen sarka, kuin kaikki sekaisin täällä. Tämä käsittelee lestadiolaisuutta. Tähän on tyytyminen.


      • suupaltti
        Elix kirjoitti:

        Sinähän se muka olit katsomassa, miten kaikki parisen tuhatta vuotta sitten tapahtui.
        Itse et tee mitään kirkon eteen, että siitä tulisi parempi. Mutta parempi niin onkin, koska et näy lainkaan tuntevan kristillisyyden syvintä sanomaa. Tuskin olet edes lukenut Raamattua.

        Tässä on alkuseurakunnan aikoihin eläneen apostoli Paavalin ajatuksia, esim. 1. Kor. 1:17 :
        "Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä."
        Tai Gal.5:11: "Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena."
        Tai 1. Kor. 1:23: "Me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus."

        Kaikki nämä raamatunpaikat osoittavat, että vääristelet Raamatun tapahtumia ja tosiasioita ja olet yksi niitä apostoli Paavalin mainitsemia, joille Jeesuksen risti on hullutus ja loukkaus.

        Alkukristityillä oli siis paljonkin ja keskeisesti tekemistä ristin kanssa, vaikka kala oli myös eräs kristillinen symboli.

        puhuessaan rististä paavali tarkoitti jeesuksen kärsimyksiä ei ristiä merkkinä. Raamatussa sanotaan myös :jokaisen on kannettav oma ristinsä eli omat tuskansa ja ongelmansa elämän aikana.


      • suupaltti
        vihne kirjoitti:

        Haluatko sitten Jehovan todistajien paalu-oppia tänne valtoimenaan?

        Mieluummin hiljainen sarka, kuin kaikki sekaisin täällä. Tämä käsittelee lestadiolaisuutta. Tähän on tyytyminen.

        pysykää kysymyksen aiheessa. joka oli: jeesus haluaa että eroamme kirkosta: sama se onko kyseessä risti ,paalu, tai vaikka kolmio joka siellä katolla killuu. Sanoin mielipiteeni.


      • Elix
        suupaltti kirjoitti:

        puhuessaan rististä paavali tarkoitti jeesuksen kärsimyksiä ei ristiä merkkinä. Raamatussa sanotaan myös :jokaisen on kannettav oma ristinsä eli omat tuskansa ja ongelmansa elämän aikana.

        Olen aina ymmärtänyt, että ristillä on sekä konkreettinen merkitys että symbolinen merkitys, esim. Matt. 16:24: "Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua´."

        Ja tuskin "rististä" voitaisiin edes symbolisesti puhua, jos sitä ei olisi käytetty myös konkreettisesti ja kaikki tietäisi, että kuolema ristillä tarkoittaa suurta kärsimystä.
        Kaipa Paavalikin olisi puhunut Jeesuksen kärsimyspaalusta, jos siitä olisi ollut kysymys ja risti olisi ollut vieras käsite eikä yleisesti käytössä ollut tappoväline.

        Mutta kristillisessä merkityksessä risti merkitsee paljon enemmän. Minulle se tuo mieleen uskon iankaikkiseen elämään eli elämän jatkumiseen vielä kuoleman jälkeenkin: "Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: ´Kuolema on nielty ja voitto saatu´" (1 Kor. 15:54).


      • Suupaltti
        Elix kirjoitti:

        Olen aina ymmärtänyt, että ristillä on sekä konkreettinen merkitys että symbolinen merkitys, esim. Matt. 16:24: "Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua´."

        Ja tuskin "rististä" voitaisiin edes symbolisesti puhua, jos sitä ei olisi käytetty myös konkreettisesti ja kaikki tietäisi, että kuolema ristillä tarkoittaa suurta kärsimystä.
        Kaipa Paavalikin olisi puhunut Jeesuksen kärsimyspaalusta, jos siitä olisi ollut kysymys ja risti olisi ollut vieras käsite eikä yleisesti käytössä ollut tappoväline.

        Mutta kristillisessä merkityksessä risti merkitsee paljon enemmän. Minulle se tuo mieleen uskon iankaikkiseen elämään eli elämän jatkumiseen vielä kuoleman jälkeenkin: "Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: ´Kuolema on nielty ja voitto saatu´" (1 Kor. 15:54).

        oli kyseessä kumpi tahansa lausahduksen:Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. on helppo ymmärtää niin että: jeesus tarkoitti niitä ongelmia ja vaaroja joita hänen seuraamisestaan voi koitua tässä elämässä. Jos jeesus olisi tapettu giljotiinilla merkitsisikö se kristillisessä merkityksessä paljo enemmän, toisiko se kenellekään mieleen uskoa iankaikkiseen elämään.


      • Elix
        vihne kirjoitti:

        Haluatko sitten Jehovan todistajien paalu-oppia tänne valtoimenaan?

        Mieluummin hiljainen sarka, kuin kaikki sekaisin täällä. Tämä käsittelee lestadiolaisuutta. Tähän on tyytyminen.

        Koska en tunne kovinkaan hyvin jehovantodistajia, en tiedä myöskään heidän mahdollisista "paalu-opeistaan", onko heillä sellaisia vai ei ja ovatko he ylipäänsä kristittyjä.
        Ehkä heidät pitäisi jatkossa laskea sisään keskustelemaan eikä tyrmätä heitä heti ulko-ovella sanomalla, että olen ev.lut. kristitty, kun he tulevat ovelleni koputtelemaan? Vanhemmiten olen näet tullut aika immuuniksi kaikenlaisille manipuloinneille, ja kyselemällähän saisi tietoa ennakkoluulojen sijaan.
        Joka tapauksessa vierastan heidän veri-oppejaan ja veren mystifiointia: verensiirtoja ei hyväksytä. (Mitenkähän olisi elimensiirtojen kanssa, jos olisi vaikkapa oman lapsen hengestä kysymys?).
        Kyllä muuten yhden paalu-keskustelun aina silloin tällöin kestää - kunhan joka toinen keskustelu ei kuitenkaan käsittele paalua. Sama koskee kaikkia muitakin teemoja. Kannatin niitä tai en.


      • Elix
        suupaltti kirjoitti:

        pysykää kysymyksen aiheessa. joka oli: jeesus haluaa että eroamme kirkosta: sama se onko kyseessä risti ,paalu, tai vaikka kolmio joka siellä katolla killuu. Sanoin mielipiteeni.

        Toistan saman, minkä olen jo kertaalleen sanonut: kyllä se on jeesusteleva sielunvihollinen perkele, joka houkuttelee uskovia samaan veneeseen ateistien ja vapaa-ajattelijoiden kanssa, heidän päämääriä ajamaan ja toteuttamaan.

        Niihin kuuluu saada mahdollisimman moni jättämään kirkko, ja mikä sen näppärämpää sielunviholliselle kuin ottaa oma vanhurskaus käyttövoimaksi. Kaikki oma pahuus on helppoa projisoida itsen ulkopuolelle ja sopiva kohde on oman pyhyytensä lumoissa olevalle "uskikselle" tietenkin kirkko.

        On aika pöyhkeää tulla tänne kirjoittamaan, että Jeesus haluaa sitä tai tätä. Kyllä se on tämä omasta pyhyydestään suuria luuleva pöyhkimys itse, joka haluaa ja luulee voivansa päättää, mitä Jeesus haluaa.


      • Uusi aika
        Elix kirjoitti:

        Toistan saman, minkä olen jo kertaalleen sanonut: kyllä se on jeesusteleva sielunvihollinen perkele, joka houkuttelee uskovia samaan veneeseen ateistien ja vapaa-ajattelijoiden kanssa, heidän päämääriä ajamaan ja toteuttamaan.

        Niihin kuuluu saada mahdollisimman moni jättämään kirkko, ja mikä sen näppärämpää sielunviholliselle kuin ottaa oma vanhurskaus käyttövoimaksi. Kaikki oma pahuus on helppoa projisoida itsen ulkopuolelle ja sopiva kohde on oman pyhyytensä lumoissa olevalle "uskikselle" tietenkin kirkko.

        On aika pöyhkeää tulla tänne kirjoittamaan, että Jeesus haluaa sitä tai tätä. Kyllä se on tämä omasta pyhyydestään suuria luuleva pöyhkimys itse, joka haluaa ja luulee voivansa päättää, mitä Jeesus haluaa.

        Perkele houkuttelee meitä valhe veljeyteen. Tosiuskovat eroavatkin kirkosta ja elävät apostolisen järjästyksen mukaista seurakuntaelämää kirkon ulkopuolella.


      • Elix
        Uusi aika kirjoitti:

        Perkele houkuttelee meitä valhe veljeyteen. Tosiuskovat eroavatkin kirkosta ja elävät apostolisen järjästyksen mukaista seurakuntaelämää kirkon ulkopuolella.

        Miten joku voi olla uskovaisempi kuin toinen tai peräti "tosiuskova"? Eiköpähän takana ole kuvitelma siitä, että omilla töillään, säännöillään ja hurskaudenharjoituksillaan pyrkii saavuttamaan autuuden? Ja kun Kristuksen perustama kirkko ja seurakunta onkin mukamas "porttokirkko", niin siitä vain ateistien kelkkaan, irti kaikesta taludellisesta ja muusta vastuusta, pyrkimään kohti vielä suurempaa hurskautta.
        Onhan näitä nähty epäuskon tuuliin joutuneita ja omien sanojensa mukaan "pahoiksi pakanoiksi" muuttuneita, kirkosta aikoinaan hyvinkin hengellisistä syistä eronneita entisiä kristittyjä. Itsekin tunnen jopa saarnaajaperheiden lapsia, joille kaikki uskonasiat ovat täysin yhdentekeviä ja kirkonmenotkin "noituutta". Omasta mielestä ollaan tietysti parempia ja valveutuneempia ihmisiä kuin ne muut, jotka pysyvät kirkossa ja kantavat siitä vastuuta.


    • Kuka tietää

      >Jeesus haluaa että eroamme kirkosta<

      Miten sitten se paikka missä sanotaan. Älkää laiminlyökö seurakuntanne yhteisiä kokouksia.

      Entä sitten jos olen Jehovan todistaja, tai jos olen Lestadiolainen tai joku muu.

      Mitähän tällä paikalla tarkoitetaan?

      • Lasse-setä

        1.Joh. :

        Jumala on valo

        5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.
        6. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.
        7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        Evankeliumin pitäisi luoda yhteys uskovien välille ja siinä yhteydessä tapahtuu Jeesuksen veren puhdistus.


      • .....
        Lasse-setä kirjoitti:

        1.Joh. :

        Jumala on valo

        5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.
        6. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.
        7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        Evankeliumin pitäisi luoda yhteys uskovien välille ja siinä yhteydessä tapahtuu Jeesuksen veren puhdistus.

        >Evankeliumin pitäisi luoda yhteys uskovien välille<

        Seurakunta on Kristukseen uskovien yhteisö.

        Älkää laiminlyökö seurakuntanne yhteisiä tilaisuuksia.

        Miten käytännössä voidaan tätä paikkaa toteuttaa? Ne joilla on seurakunta, ja uskovat niihin opetuksiin joita siellä annetaan on varmasti tämänsuhteen helppoa. Mutta entä ne jotka näkevät että oikein uskovia on kaikissa ryhmissä, mutta myös ihmisyyttä niin paljon ettei viitsi niihin liittyä. Uskovat silti Kristukseen ja raamatun opetukseen, ja elävät tästä uskosta. Miten nämä voivat olla laiminlyömättä seurakunnan yhteisiä tilaisuuksia.

        Kirjoittamalla tänne netti keskustelu palstoillekko, koska täällä niille löytyy yhteys toisiin uskoviin. Vai mitä tarkoittaa älkää laiminlyökö yhteisiä tilaisuuksia.


      • Jeremijahu
        ..... kirjoitti:

        >Evankeliumin pitäisi luoda yhteys uskovien välille<

        Seurakunta on Kristukseen uskovien yhteisö.

        Älkää laiminlyökö seurakuntanne yhteisiä tilaisuuksia.

        Miten käytännössä voidaan tätä paikkaa toteuttaa? Ne joilla on seurakunta, ja uskovat niihin opetuksiin joita siellä annetaan on varmasti tämänsuhteen helppoa. Mutta entä ne jotka näkevät että oikein uskovia on kaikissa ryhmissä, mutta myös ihmisyyttä niin paljon ettei viitsi niihin liittyä. Uskovat silti Kristukseen ja raamatun opetukseen, ja elävät tästä uskosta. Miten nämä voivat olla laiminlyömättä seurakunnan yhteisiä tilaisuuksia.

        Kirjoittamalla tänne netti keskustelu palstoillekko, koska täällä niille löytyy yhteys toisiin uskoviin. Vai mitä tarkoittaa älkää laiminlyökö yhteisiä tilaisuuksia.

        Useita uskovien yhteisiä kokoontumispaikkoja.
        Toiset kokoontuvat kodeissa yhteiseen rukoukseen ja Sanan tutkisteluun.

        Sinunkin paikkakunnallasi on tällaisia uskovia, joiden kanssa voit totetuttaa Sanaa: "Älkää jättäkö omaa seurakunnan kokoustanne."

        Uusia uskovien ryhmiä syntyy jatkuvasti lisää, Jos sinun tuttavapiirissäsi ei vielä ole sellaista, niin kutsu koolle tuntemasi uskovaiset naapurisi ja sinulla on siinä oma seurakunnan kokous valmiina.

        Missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä, sanoo Jeesus. Siellä, Missä Jeesus on siinä on Seurakunta.

        Te olette Kristuksen ruumis maan päällä. Seurakunta muodostuu elävinä kivinä yhteen kokoontuneista uskovista.

        Jokainen, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, sanoo Sana. Siunausta sinulle ..... viiden pisteen kyselijä.


      • Lasse-setä
        ..... kirjoitti:

        >Evankeliumin pitäisi luoda yhteys uskovien välille<

        Seurakunta on Kristukseen uskovien yhteisö.

        Älkää laiminlyökö seurakuntanne yhteisiä tilaisuuksia.

        Miten käytännössä voidaan tätä paikkaa toteuttaa? Ne joilla on seurakunta, ja uskovat niihin opetuksiin joita siellä annetaan on varmasti tämänsuhteen helppoa. Mutta entä ne jotka näkevät että oikein uskovia on kaikissa ryhmissä, mutta myös ihmisyyttä niin paljon ettei viitsi niihin liittyä. Uskovat silti Kristukseen ja raamatun opetukseen, ja elävät tästä uskosta. Miten nämä voivat olla laiminlyömättä seurakunnan yhteisiä tilaisuuksia.

        Kirjoittamalla tänne netti keskustelu palstoillekko, koska täällä niille löytyy yhteys toisiin uskoviin. Vai mitä tarkoittaa älkää laiminlyökö yhteisiä tilaisuuksia.

        Käytännössä se merkitsee sitä, että jokaisella olisi sellainen seurakuntayhteys, jossa tulisi rakastetuksi ja opetetuksi. Jossa saa kyseenalaistaa ja kiukutellakkin. Eli jossa saa kasvaa aikuiseksi uskovaksi.
        Voi olla vaikea löytää mitää isoa seurakuntaa, mutta monessa paikassa on pienempää tomintaa.


      • Esa
        Jeremijahu kirjoitti:

        Useita uskovien yhteisiä kokoontumispaikkoja.
        Toiset kokoontuvat kodeissa yhteiseen rukoukseen ja Sanan tutkisteluun.

        Sinunkin paikkakunnallasi on tällaisia uskovia, joiden kanssa voit totetuttaa Sanaa: "Älkää jättäkö omaa seurakunnan kokoustanne."

        Uusia uskovien ryhmiä syntyy jatkuvasti lisää, Jos sinun tuttavapiirissäsi ei vielä ole sellaista, niin kutsu koolle tuntemasi uskovaiset naapurisi ja sinulla on siinä oma seurakunnan kokous valmiina.

        Missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä, sanoo Jeesus. Siellä, Missä Jeesus on siinä on Seurakunta.

        Te olette Kristuksen ruumis maan päällä. Seurakunta muodostuu elävinä kivinä yhteen kokoontuneista uskovista.

        Jokainen, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, sanoo Sana. Siunausta sinulle ..... viiden pisteen kyselijä.

        Nämä ovat hienoja vastauksia.

        Kasvoin lapsena uskovassa kodissa, ja kuuluin isoon seurakuntaan. Kuitenkin elämän koetusten tullessa huomasin että se mitä sieltä sain ei antanut tarpeeksi vastauksia. Kiinnostukseni silloin heräsi raamattuun, joka antoi todellisen avun.

        Samalla kuitenkin silmäni aukenivat näkemään, miten seurakunnassani oli tärkeää paljon sellaisia paikkoja mitä en löytänyt koko kirjasta ja myös toisinpäin, se mitä raamatussa luki ei välttämättä ollut missään arvossa.

        Kuuntelin aikani hampaat irvessä sellaista mitä tiesin ettei ollut totta, ja usein otin niitä kohtia puheeksikin. Vanhat opetukset mitä vanhat olivat ymmärtäneet oli kuitenkin suurempi totuus kuin se mikä raamatusta löytyi.

        Lopulta oli hiljaa painettava ovi kiinni ja lähdettävä pois. Sillä en halunnut olla toisille loputtomasti ilon pilaaja, kysymyksillä mitä ei haluttu miettiä.

        Sen jälkeen kiersin kaikissa mahdollisissa seurakunnissa, etsien voisinko etsiä uuden yhteisön. Joskus joku tuntui hetken hyvältä, kunnes tämä ihmisyys taas alkoi pursua korvista.

        Kokeilin pienryhmiä ja vedin myös itse niitä, koska suurissa seurakunnissa oli raskas organisaatio joka antaa muutokselle vain vähän tilaa. Näissä pienissä ryhmissä saadaan nopeasti muutosta aikaan, ja syntyi myös uusia armolahjoja kuin sieniä sateella. Mutta yhtä nopeasti näihin puhalsi myös vihollisen tuulet.

        Tämän jatkuvan taistelun keskellä lopulta väsyin, ja jäin sivuun. Uskon kuitenkin että yksinäisyydessä opitaan myös paljon, ja olihan tämä yksinäisyys monen raamatun kirjoittajan kohtalo, toinen oli vankilassa yksin ja toinen jossain muualla.

        Sinun vastauksesi missä on raato oli mielestäni todella hyvä, sen mukaan kotka ja raato kohtaavat toisensa. Joskus vaan joudumme odottamaan Jumalan suunnitelmia.

        >Vain ne, jotka ovat vaatteensa valkaisseet ja pesseet ne Karitsan veressä, ovat se morsian, jota sanalla "raato", kuvataan Raamatussa.<

        Tällaisten uskovien luokse totisesti kotkat haluavat tulla. Mutta ne jotka haluavat vain leikkivät seurakuntaleikkejä eivät saa kotkiakaan luokseen.

        Siunausta sinulle


    • Valaistunut

      PORTTOKIRKOSTA!!!

    • Valaistunut

      Kirkko ja Jumalan seurakunta ovat kaksi eri asiaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe